معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین

عکس جلد کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین
قیمت:
۱۰۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین

کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین داستان فرار دو انسان به‌سوی آزادی است. مارک تواین دو شخصیت اصلی برای این رمان خودش انتخاب کرده. یکی هاکلبری فین که از پدر دائم‌الخمرش فرار می‌کند و دیگری جیم که با او همراه می‌شود. جیم برده‌ای سیاه‌پوست است که می‌خواهد طعم آزادی را بچشد. این دو با یک قایق در رودخانه‌ی می‌سی‌سی‌پی سفر می‌کنند و ماجراهای بسیاری را از سر می‌گذرانند.

درباره‌ی کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین

کتاب ماجراهای هاکلبری فین (Adventures of Huckleberry Finn) در ظاهر داستانی ساده و سرراست درباره‌ی پسری به نام هاک و برده‌ای فراری است که با قایق خود در رودخانه‌ی می‌سی‌سی‌پی شنا می‌کنند. اما شاید خیلی‌ها از این واقعیت که این رمان آمریکایی زمانی ممنوع شده بوده و یا با سانسور چاپ می‌شده، آگاه نباشند! اما چه چیزی باعث شد که این کتاب مارک تواین (Mark Twain) در میان کتاب‌های ممنوعه قرار بگیرد؟

کتاب ماجراهای هاکلبری فین برای اولین بار در کنکورد ماساچوست ممنوع شد و هنوز هم یکی از کتاب‌های چالش‌برانگیز است. کلمه‌ای توهین‌آمیز برای سیاه‌پوستان که ابوالحسن تهامی آن را «برزنگی» ترجمه کرده است، حدود 200 بار در کتاب آمده. حتی در سال 2011 نیز نسخه‌ای از کتاب منتشر شد که آن کلمه‌ی توهین‌آمیز به واژه‌ای دیگر تغییر یافته بود. به‌طورکلی دو عامل در ممنوعه شدن این کتاب نقش داشتند: اولاً عقیده‌ی دیگران درباره‌ی نژادپرستانه بودن کتاب و ثانیاً استفاده‌ی هاکلبری فین از عبارات و کلمات نامناسب.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین

رمان ماجراهای هاکلبری فین دنباله‌ی کتاب تام سایر است. همانطور که خود مارک تواین در ابتدای کتاب می‌گوید، اگر ماجراهای تام سایر را خوانده باشید، با هاکلبری فین آشنا هستید. او پسر یک مرد همواره‌مست است که همیشه در حال فرار از دست پدرش است. هاک لباس آدم‌بزرگ‌ها را می‌پوشد و روی بشکه‌های خالی می‌خوابد. تواین جایی به این موضوع اشاره کرده که شخصیت هاکلبری فین را با الهام از دوست دوران کودکی‌اش، تام بلانکنشیپ، خلق کرده است.

مارک تواین کتاب هاکلبری فین را در دو دوره‌ی کوتاه به نگارش درآورد. او برای اولین بار در سال 1876 چهارصد صفحه پیش‌نویس اولیه‌ی کتاب را نوشت و بعد آن را رها کرد. بعد از نوشتن کتاب‌های «شاهزاده و گدا» و «زندگی در می‌سی‌سی‌پی»، تواین در سال 1882 مجدداً به‌سراغ این کتاب رفت و آن را به پایان رساند. بالاخره کتاب ماجراهای هاکلبری فین در سال 1884 منتشر شد.

یکی از مهم‌ترین درون‌مایه‌های کتاب که منتقدان بسیاری به آن اشاره کرده‌اند، درگیری اخلاقی هاک است. او بین دو مسیر مردد است: جیم را که برده‌ای فراری است، لو دهد یا همچنان به او کمک کند و بگذارد یک برده‌ی سیاه‌پوست زندگی آزادانه‌ای داشته باشد. مارک تواین این کتاب را دو دهه بعد از جنگ داخلی آمریکا و لغو برده‌داری نوشته؛ اگرچه آمریکا و به‌ویژه مردم ایالات جنوبی آن، در آن زمان هنوز با نژادپرستی و پیامدهای برده‌داری دست‌وپنجه نرم می‌کردند.

بسیاری از پژوهشگران زبان انگلیسی، زبان تواین را بخشی جدایی‌ناپذیر از داستان می‌دانند. جدا از بخش‌های توضیحی،‌ هاکلبری فین به زبان بومی شخصیت‌ها نوشته شده است که داستان را صمیمی‌تر می‌کند. راوی کتاب که خود هاک است، سبکی دوستانه، ساده‌لوحانه و عامیانه دارد و دستور زبان را در میانه‌ی سخنانش رعایت نمی‌کند. هاک به‌طور مکرر به نویسنده‌ی کتاب با عنوان «آقامون مارک تواین» اشاره می‌کند. تواین تعدادی لهجه‌ی خاص را برای نشان دادن تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی در طول کتاب ترکیب می‌کند.

مترجمان بسیاری چون ابراهیم گلستان و نجف دریابندری کتاب ماجراهای هاکلبری فین را به زبان فارسی برگردانده‌اند. ابوالحسن تهامی نیز که آثاری را از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه کرده، به‌سراغ ترجمه‌ی این کتاب محبوب و پرطرفدار رفته است. شاید رسم‌الخط شکسته‌ی کتاب در ابتدا سخت به نظر برسد؛ اما هدف تهامی انتقال ظرافت‌های متن مارک تواین به مخاطب فارسی‌زبان بوده است. بعضی فکر می‌کنند خواندن نسخه‌ی کاغذی این کتاب که انتشارات نگاه آن را به چاپ رسانده، سخت است و مدت‌ها طول می‌کشد که خواننده با زبان عامیانه‌ی کتاب ارتباط برقرار کند. همانطور که نسخه‌ی زبان‌اصلی کتاب مارک تواین نیز پر از کلماتی است که در ابتدا باعث سردرگمی خواننده می‌شوند. اگر فکر می‌کنید که دچار چنین مشکلی می‌شوید، به‌سراغ نسخه‌ی صوتی کتاب بروید.

مهبد قناعت‌پیشه کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین را با صداسازی بی‌نظیر خود خوانده است و به‌نوعی اثری دیگر را متولد کرده. او برای هر شخصیت کتاب صدایی منحصر‌به‌فرد دارد و مطمئناً در هنگام شنیدن کتاب صوتی، احساس خستگی و بی‌حوصلگی به شما دست نخواهد داد. انتشارات آوانامه این کتاب صوتی اثر مارک تواین را با انتخاب موسیقی محمد حنیفه تهیه کرده است.

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین

تعداد کمی از آثار ادبی به‌اندازه‌ی هاکلبری فین اقتباس سینمایی و تلویزیونی داشته‌اند. ویلیام دزموند تیلور در سال 1920، پس از ساخت فیلم‌های موفق «تام سایر» و «هاک و تام»، فیلم سینمایی هاکلبری فین را کارگردانی کرد. نسخه‌ی تیلور تا حدودی به متن کتاب وفادار است؛ اما پایان آن متفاوت است. این فیلم در سال 2006 به‌طور کامل بازسازی شد.

نورمن تاروگ در سال 1939 و ریچارد تورپ در سال 1939، دو اثر سینمایی با اقتباس از کتاب ماجراهای هاکلبری فین ساختند. مایکل کورتیز اولین فیلم رنگی را از روی این کتاب مارک تواین ساخت. ادی هاجز، آرچی مور، تونی رندل و نویل برند در این فیلم محصول سال 1960، ایفای نقش کرده‌اند.

اقتباس استفان سامرز از کتاب ماجراهای هاکلبری فین، برای شرکت والت دیزنی موفقیت‌های بسیاری به همراه آورد. در این نسخه نیز کارگردان پایانی متفاوت با کتاب در نظر می‌گیرد. همچنین یک مجموعه‌ی تلویزیونی انیمیشنی برای کودکان با نام «ماجراهای جدید هاکلبری فین» در سال 1968 ساخته شده که شرکت هانا باربرا آن را تولید کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین

  • کتاب ماجراهای هاکلبری فین یک شاهکار است. نبوغ مارک تواین در این اثر کاملاً مشخص است. (تی. اس. الیوت)

  • تمام ادبیات مدرن آمریکا از کتاب ماجراهای هاکلبری فین سرچشمه می‌گیرد. این بهترین کتابی است که نوشته شده. تمام کتاب‌های آمریکایی مدیون این رمان هستند. قبل از آن هیچ اثر خوبی نوشته نشده بود و تابه‌حال هیچ کتابی به درخشانی هاکلبری فین نوشته نشده است. (ارنست همینگوی)

  • من نیز جزو ده میلیون خواننده‌ای هستم که می‌گویم کتاب ماجراهای هاکلبری فین خارق‌العاده است. مارک تواین با نوشتن این کتاب بود که استعداد خود را به همگان نشان داد. (نورمن میلر)

  • کشف این رمان کلاسیک شگفت‌انگیزترین رویداد تمام زندگی من بود. (اچ. ال. منکن، خبرنگار و منتقد آمریکایی)

کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید یکی از مهم‌ترین شاهکارهای ادبیات آمریکا را با صدای بی‌نظیر مهبد قناعت‌پیشه بشنوید، حتماً کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین را انتخاب کنید. بهتر است به این رمان بعد از کتاب صوتی تام سایر گوش دهید.

در بخشی از کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین می‌شنویم

تُک‌پا تک‌پا از کنار درختا رفتیم به طرف ته باغ خانوم بیوه‌هه. دولّا دولّا می‌رفتیم تا شاخه‌ها سرمون رو خراش نندازن. وقتی از کنار مطبخ رد می‌شدیم، پای من گیر کرد به یه ریشه و افتادم و سروصدایی بلند شدش. دولّا شدیم و من بی‌صدا موندم. برزنگی گنده‌هه‌ی خانم بیوه‌هه که نومش جیمه، دم در مطبخ نشسته بودش. چون که پشت سرش یه‌ تیکّه شمع روشن بود، می‌تونستیم بیبینیمش. بلند شد و حدود یه دقیقه‌ای گردنش رو از مطبخ داد بیرون. بعد گفت: «کی اون‌جاس؟» یه خرده دیگه گوش وایساد. بعدش تک‌پا‌ تک‌پا اومد پایین و وایساد بین من و تام. اگه دستمون رو دراز می‌کردیم، تقریباً بهش می‌خورد. شایدم یک عالمه دقیقه اون‌جا پهلوی هم وایساده بودیم و صدا از احدی درنمیومد. یه جایی نزدیکای قوزکم شروع کرد به خاریدن؛ اما محلش نذاشتم. بعد، گوشم شروع کرد به خاریدن، بعدش پشتم شروع کرد به خاریدن. درست وسط شونه‌هام!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
14 دقیقه
اول کار
17 دقیقه
فصل دویّم
13 دقیقه
فصل سیّم
1 دقیقه
پانوشت‌های فصل سیّم
11 دقیقه
فصل چاهارم
1 دقیقه
پانوشت‌ فصل چاهارم
13 دقیقه
فصل پنجم
1 دقیقه
پانوشت فصل پنجم
20 دقیقه
فصل شیشم
1 دقیقه
پانوشت فصل شیشم
17 دقیقه
فصل هفتم
30 دقیقه
فصل هشتم
1 دقیقه
پانوشت فصل هشتم
11 دقیقه
فصل نهم
1 دقیقه
پانوشت فصل نهم
10 دقیقه
فصل دهم
19 دقیقه
فصل یازّهم
1 دقیقه
پانوشت فصل یازّهم
18 دقیقه
فصل دوازّهم
1 دقیقه
پانوشت فصل دوازّهم
14 دقیقه
فصل سینزهم
1 دقیقه
پانوشت فصل سینزهم
10 دقیقه
فصل چاهاردهم
17 دقیقه
فصل پونزهم
25 دقیقه
فصل شونزهم
18 دقیقه
فصل هیبدهم
1 دقیقه
پانوشت‌های فصل هیبدهم
33 دقیقه
فصل هیژدهم
1 دقیقه
پانوشت فصل هیژدهم
28 دقیقه
فصل نونزهم
25 دقیقه
فصل بیسّم
1 دقیقه
پانوشت فصل بیسّم
27 دقیقه
فصل بیس‌ویکم
1 دقیقه
پانوشت فصل بیس‌ویکم
12 دقیقه
فصل بیس‌ودویّم
13 دقیقه
فصل بیس‌وسیّم
18 دقیقه
فصل بیس‌وچارم
19 دقیقه
فصل بیس‌وپنجم
17 دقیقه
فصل بیس‌وشیشم
16 دقیقه
فصل بیس‌وهفتم
1 دقیقه
پانوشت فصل بیس‌وهفتم
19 دقیقه
فصل بیس‌وهشتم
1 دقیقه
پانوشت فصل بیس‌وهشتم
30 دقیقه
فصل بیس‌ونهم
9 دقیقه
فصل سی‌ام
26 دقیقه
فصل سی‌ویکم
18 دقیقه
فصل سی‌ودویّم
21 دقیقه
فصل سی‌وسیّم
1 دقیقه
پانوشت فصل سی‌وسیّم
16 دقیقه
فصل سی‌وچاهارم
15 دقیقه
فصل سی‌وپنجم
13 دقیقه
فصل سی‌وشیشم
17 دقیقه
فصل سی‌وهفتم
19 دقیقه
فصل سی‌وهشتم
18 دقیقه
فصل سی‌ونهم
18 دقیقه
فصل چلّم
21 دقیقه
فصل چل‌ویکم
26 دقیقه
فصل چل‌ودویّم
8 دقیقه
فصل آخری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین
نویسنده
مترجمابوالحسن تهامی
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین

اعظم سادات میره
۱۴۰۲/۱۰/۷
من قبلاً کتابی با صدای آقای قناعت‌پیشه گوش نداده بودم و این اولین بار بود که صدای ایشون رو می‌شنیدم. از نظر من صداسازی‌هاشون عالی و منطبق با شخصیت‌ها بود. زبان خیلی عامیانه و کوچه‌بازاری ترجمه هم شاید اون اول به گوش ناآشنا باشه، ولی بعد از مدتی بهش عادت می‌کنید. من که می‌خوام برم کتاب تام سایر رو و هم با صدای آقای قناعت‌پیشه گوش بدم. به یکی از گوینده‌های موردعلاقهٔ من تبدیل شدن بدون شک‌. با تشکر از آوانامه کتابراه.
مانی آرش راد
۱۴۰۲/۸/۱
دوره‌ى راهنمایى یعنى حدود بیست سال پیش این کتاب را خونده بودم و خاطره ى خیلى خوبى ازش داشتم. با ذوق و شوق رفتم سراغش و از این که آقاى قناعت پیشه راوى‌اش بودند به شدت خوشحال شدم، چون گوینده ى مورد علاقه‌ام هستن. ولى متاسفانه تیپ سازى‌ها بیش از حد اغراق آمیز و غلطهاى گفتارى عمدى (براى نشون دادن بیسواد بودن هاکلبرى فین) بیش از حد بود و اصلا نتونستم ادامه بدم و دو سه بخش بیشتر گوش ندادم
مهرى اعظمى
۱۴۰۲/۱۰/۱
چه اجراى بد و شلخته و بى مزه اى واقعا
اصلااا توصیه نمیکنم با این راوى کتاب رو گوش کنید من که نیمه کاره رها کردم چون واقعا اذیت میشدم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین

برای دریافت کتاب صوتی ماجراهای هاکلبری فین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.