معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ

عکس جلد کتاب صوتی ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ

هیاهوی بسیار برای هیچ! کتاب صوتی ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ شاهکار طنز ادبیات روسیه است که نیکلای گوگول در آن به خلق و روایت یک موقعیت چالشی عجیب می‌پردازد و ماجرای دو دوست قدیمی را تعریف می‌کند که حالا تبدیل به دو دشمن خونی شده‌اند.

درباره‌ی‌ کتاب صوتی ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ

احتمالاً برای خودتان یا اطرافیانتان پیش آمده باشد که ارتباطتان با کسی به‌ناگاه بر سر یک موضوع بی‌اهمیت و ناچیز شکرآب شود. حالا اگر طرف مقابلتان دوست قدیمی و صمیمی‌تان باشد، شما در موقعیت پیچیده‌تری قرار می‌گیرید. نیکلای گوگول (Nikolai Gogol) در داستان ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ (The Tale of How Ivan Ivanovich Quarreled with Ivan Nikiforovich)، همان‌طور که از عنوانش پیداست، دست روی همین موقعیت گذاشته است: زدوخورد و مجادله میان دو دوست بر سر هیچ و پوچ!

گوگول با خلق تضادهای ظاهری و شخصیتی بین این دو کاراکتر، کمدی این موقعیت را بیشتر می‌کند. یکی قدبلند است و آن دیگری کوتاه‌قامت. یکی لاغر است و آن دیگری بسیار چاق. یکی مبادی آداب است و دیگری بددهن. نیکلای گوگول با تبحری که در ژانر طنز دارد، این موقعیت را به تصویر کشیده است. اگرچه کمدی این موقعیت تنها لایه‌ی بیرونی و ظاهری ماجراست.

ماجرا از جایی شروع می‌شود که ایوان ایوانویچ اسلحه‌ی موردعلاقه‌اش را در خانه‌ی دوستش ایوان نیکیفورویچ می‌بیند. او آنقدر این اسلحه را دوست دارد که تلاش می‌کند نیکیفورویچ را متقاعد کند آن را به او بدهد. ایوانویچ به دوستش پیشنهاد می‌دهد که اسلحه را با یک خوک قهوه‌ای و دو گونی جو معاوضه کند. اما نیکیفورویچ از این پیشنهاد برافروخته می‌شود و ایوانویچ را «غاز» خطاب می‌کند. با دیدن خشم و ناراحتیِ ایوانویچ، نیکیفورویچ به او می‌گوید که برای او به اندازه‌ی یک پشه هم اهمیت ندارد و بعد دوباره او را به مرغی تشبیه می‌کند که مدام قدقد می‌کند. این جدال لفظی باعث نفرتی عمیق بین این دو دوست می‌شود. اما داستان به یک مجادله‌ی لفظی ختم نمی‌شود. کار آنقدر به جاهای باریکی می‌کشد که نیکیفورویچ مجبور می‌شود برای ارائه‌ی توضیحات درباره‌ی اهانت به دوستش در دادگاه حاضر شود. توهینی که خود ایوانویچ از آن به‌عنوان «اهانتی مرگبار» یاد می‌کند. تصورش را بکنید که یک دادگاه با تمام خدم و حشم و دم‌ودستگاهش برگزار می‌شود که کسی در جایگاه متهم بایستد و توضیح دهد که چرا به دوستش گفته «غاز»!

اقتباس از کتاب صوتی ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ

سال 2002 در رادیو BBC اقتباسی از این اثر در قالب یک داستان طنز اجرا شد؛ اما با پایانی متفاوت. در این داستان دو دوست حین نزاع بر سر اسلحه کشته می‌شوند. هر دو به بهشت می‌روند. اولی با دیدن بال‌های دومی به او می‌گوید شبیه غاز شده‌ای و دوباره دعوایشان بالا می‌گیرد؛ این بار در بهشت!

همچنین این اثر دستمایه‌ی ساخت فیلمی هندی با نام «کاتا دون گانپاتراوانچی» شد که آرون خوپکار در سال 1996 آن را کارگردانی کرد.

کتاب صوتی ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌ها و رمان‌هایی در سبک طنز علاقه‌مندید، شنیدن این شاهکار روسی را از دست ندهید. و اگر بین شما و دوستتان سر هیچ‌وپوچ شکرآب شده، دو نسخه از این کتاب بگیرید و یکی را به دوستتان هدیه دهید.

با نیکلای گوگول بیشتر آشنا شویم

منتقدانْ نیکلای گوگول، نویسنده‌ی صاحب‌سبک و نامدار روسی را بنیان‌گذار سبک رئالیسم انتقادی در ادبیات روسیه می‌دانند. گوگول در 22 سالگی نخستین اثر خود را با نام شب‌ها کنار دهکدهٔ دیکانکا منتشر کرد که با استقبال غیرمنتظره‌ای روبه‌رو شد. سبک نگارش او در ابتدای راه شبیه به نویسندگان روسی معاصر خود به نظر می‌رسید؛ اما حتی در آن زمان هم طنز گوگول بسیار پیچیده و نامتعارف بود. گوگول با الکساندر پوشکین مراودات بسیاری داشت و مرگ پوشکین برای او الهام‌بخش نگارش رمان معروف نفوس مرده شد.

در بخشی از کتاب صوتی ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ می‌شنویم

چشم هایش می‌سوختند و گویی از ترس قدرت بینایی‌شان را از دست داده بودند. ناگهان فریادی کشید و خشکش زد. به نظرش رسید شبح دیده، اما به خودش که آمد دید غازی گردنش را به سمت او دراز کرده است. ایوان ایوانویچ از فرط ناراحتی تفی انداخت و به کارش ادامه داد. بعد از اره کردن ستون دوم، ساختمان تکانی خورد. وقتی دست به کار بریدن ستون سوم شد، قلبش با چنان شدتی شروع به تپیدن کرد که حتی چند بار دست از کار کشید. بیش از نیمی از ستون اره شده بود که ساختمان سست به‌شدت به لرزه افتاد.

ایوان ایوانویچ چیزی نمانده بود زیر آوار بماند. خودش را کنار کشید و غازدانی با صدای مهیبی فروریخت. اره را قاپید و با وحشت دوان‌دوان به خانه رفت و درحالی که حتی جرئت نداشت از پنجره بیرون را نگاه کند تا پیامدهای عمل وحشتناکش را ببیند، خودش را روی تخت انداخت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
1 دقیقه
پشت جلد (یک)
1 دقیقه
پشت جلد (دو)
15 دقیقه
فصل یک: ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ
24 دقیقه
فصل دو: اندر باب خواسته‌ی ایوان اویوانویچ
14 دقیقه
فصل سه: شرح حوادث پس از نزاع ایوان ایوانویچ
29 دقیقه
فصل چهار: آنچه در دادگاه بخش میرگورود گذشت
13 دقیقه
فصل پنج: اندر وصف گفت‌وگوی دو شخصیت محترم میرگورود
18 دقیقه
فصل شش: که خواننده از طریق آن به‌راحتی می‌تواند به آنچه رفت پی ببرد
22 دقیقه
فصل هفت: و اما فصل آخر
33 دقیقه
پوچی خیره‌کننده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ
نویسنده
مترجمبابک شهاب
راویسیاوش اکبریان
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ

داود پقه
۱۴۰۱/۶/۲۱
نیکولای گوگول به نظر بنده نویسنده شوخ طبعی هستند و کمی تخیلی.. بنده از کتاب دماغ ایشان بسیار خوشم آمد اما این کتاب اصلا در حدو اندازه ایشان نبود.. نمیدانم چرا این داستان رو نوشتند. خیلی سطحی و غیر قابل باور... بچه گانه..
غزال ایلخانی‌زاده
۱۴۰۱/۱۰/۴
گویندگی به قدری بد بود که من نتونستم داستان رو گوش بدم، صدای نامناسب، بدون کوچکترین تفاوتی بین شخصیت‌ها... به‌سختی میشد تشخیص داد که این کدوم شخصیت هست که داره صحبت میکنه.
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۱/۶/۲۴
کتاب خوبی است، پیام دوستی و حریم دوستی رادارد، سخن بیهوده و نسنجیده میتوانددوستی را به پایانش نزدیک و اصرار بر آن منجر به قطع دوستی میشود، نیش زبان و قلم از شمشیر بران تر است.
Iman Sharifi
۱۴۰۱/۱۱/۲
طنز تلخ و بیان حماقت بشر
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ

برای دریافت کتاب صوتی ماجرای نزاع ایوان ایوانویچ و ایوان نیکیفورویچ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.