معرفی و دانلود کتاب صوتی مادر

عکس جلد کتاب صوتی مادر
قیمت:
۲۳۲۰۰۰ 162400 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مادر

کارگران جهان، متحد شوید! ماکسیم گورکی در کتاب صوتی مادر، داستانی پرشور و شگفت‌انگیز از روح برابری‌خواه و ضد استبدادی مردم روسیه ارائه کرده که به خاطر فقر و تبعیض‌ فراوان جایی در جامعه‌ی روسیه تزاری ندارند و خواهان تحولات عمیق هستند. این رمان که از بهترین آثار در حوزه ادبیات کارگری و مارکسیستی‌ست، در سال 1907 منتشر شد و جایگاهی ویژه در دوران اتحاد جماهیر شوروری داشت.

درباره کتاب صوتی مادر

ماکسیم گورکی را به عنوان بنیانگذار رئالیسم اجتماعی می‌شناسند. نویسنده‌ای که به خاطر باور به ایده‌های مارکسیسم فعالیت سیاسی انجام می‌داد و در دوران پر فراز و نشیب کشورش که آماده‌ی انقلابی بنیادین بود حضوری پررنگ داشت.

او با نوشتن رمان مادر (The Mother) که به نوعی بیانیه‌ای سیاسی- اجتماعی علیه روسیه تزاری بود و برای همراه کردن و آگاه‌سازی کارگران از شرایط اسفناک خود به نگارش درآمده بود، توانست بعدها به عنوان الگویی کلاسیک برای رمان‌های رئالیستی و سوسیالیستی شناخته شود.

این اثر اولین بار به زبان انگلیسی در مجله اپلتون و در سال 1906 منتشر شد، و بعدها در سال 1907 به زبان روسی به انتشار رسید. هرچند که به دلیل سانسور و ممنوعیت در دوران تزاری، این کتاب تنها پس از انقلاب فوریه به طور قانونی منتشر شد. از نکات قابل توجه این اثر، آن است که منتقدان معتقدند که رمان مادر از نظر ادبی مشکلات فراوانی دارد، با این حال به خاطر تاثیرگذاری فراوانی که در دوران خود داشت، آن را مهم‌ترین کتاب گورکی می‌دانند که قبل از سال 1917 نوشته شده است. همچنین این اثر تاحدودی از رویدادهای واقعی زندگی زنی به نام آنا زالوموا و پسرش پیوتر زالوموف نگاشته شده که هردو از دوستان خانوادگی گورکی بوده‌اند.

به‌علاوه باید بدانید که شناخت زمینه‌های تاریخی رمان مادر کمک می‌کند تا درک بهتر و دقیق‌تری از قصه‌ی آن داشته باشید. برای مثال گورکی از سال 1902 به فکر نگارش این اثر بود و تا زمانیکه در سال 1906 آن را بنویسد، نهضت‌های کارگری قوت بسیاری پیدا کرده بودند و لنین نیز حزبی را تشکیل داده بود تا روند مبارزات بهتر و مداوم‌تر شود.

ماجرای این کتاب مشهور نیز درباره خانواده‌ای تهی‌دست است که از طبقه کارگران محسوب می‌شوند و زندگی اسفناک، تکراری و پرخشونتی دارند. شخصیت مادر که په‌لاگی نام دارد، شوهری دائم‌الخمر و خشن دارد که زندگی را برایش سیاه و تار کرده. البته او پسری جوان به نام پاول ولاسف دارد و تلاش می‌کند تا او را طوری تربیت کند که شبیه پدرش نشود.

سرانجام پس از مرگ پدر خانواده، پاول ولاسف راه جدید و متفاوتی برای خود برمی‌گزیند و شروع به مطالعه کتاب‌های ممنوعه و پیوستن به جنبش‌های اعتراضی علیه حاکمان می‌کند. این روند تا جایی ادامه می‌یابد که شخصیت مادر نیز شروع به یادگیری می‌کند و هر روز آگاه و آگاه‌تر می‌شود تا اینکه حرکت‌های انقلابی به اوج خود می‌رسند...

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی مادر

- در سال 1926 فیلمی صامت به کارگردانی وسیوالاد پودوفکین از روی این رمان ساخته شد.
- در سال 1932 نمایشنامه‌ای از برتولت برشت براساس این کتاب نوشته شد.
- در سال 1955 فیلمی به همین نام در دوران اتحاد شوروری به کارگردانی مارک دانسکوی تولید شد.

کتاب صوتی مادر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقه‌مندان به رمان‌های کلاسیک روسی از شنیدن رمان صوتی مادر لذت خواهند برد. به علاوه کسانی که به تاریخ روسیه تزاری و شکل‌گیری جنبش‌های کارگری علاقه دارند، می‌توانند مطالب خوبی از این اثر بیاموزند.

ماکسیم گورکی را بیشتر بشناسیم

الکسی ماکسیموویچ پیشکوف مشهور به ماکسیم گورکی (Maxim Gorky) نویسنده و فعال سیاسی روسی بود که به عنوان بنیانگذار سبک ادبی واقع گرایی سوسیالیستی شناخته می‌شود و توانست پنج بار نیز نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات شود.

او پیش از آنکه به شهرت برسد، شغل‌های مختلفی داشت و در سراسر امپراطوری روسیه گشت‌وگذار کرد. این تجربیات تاثیر زیادی بر روی روحیات و دیدگاه‌های گورکی گذاشت و به همین خاطر نوشته‌هایش رنگ و بوی اجتماعی و سیاسی به خود گرفت.

ماکسیم گورکی با نویسندگان بزرگ روسی همچون لئو تولستوی و آنتون چخوف هم دوره بود و با آن‌ها نیز ارتباط داشت. همچنین او یکی از طرفداران جنبش‌های کمونیستی و مارکسیستی بود و با رژیم ترازی به شدت مخالفت می‌کرد. به همین خاطر بخش زیادی از عمر خود را در تبعید گذراند و سرانجام در سال 1932 به دعوت شخصی ژورف استالین به اتحاد جماهیر شوروی بازگشت و تا زمان مرگش در سال 1936 در همانجا زندگی کرد.

برخی از معروف ترین آثار گورکی عبارتند از: «در اعماق (1902)، بیست و شش مرد و یک دختر (1899)، طوفان (1901)، دوران کودکی (1913–1914)، مادر (1906)، کودکان خورشید (1905)، ارباب (1913)، زندان بان (1923) و...»

در بخشی از کتاب صوتی مادر می‌شنویم

این خانه کوچک و محقر که در انتهای شهرک واقع شده بود، توجه همه را به خود جلب می‌کرد و نگاه‌های زیادی از روی بدگمانی به دیوارهای آن دوخته شده بود. شایعات زیادی بر فراز بام خانه بال می‌زدند و همه سعی می‌کردند رازی را که در آنجا نهفته شده بود کشف کنند. از این رو، بعضی‌ها شب‌ها به پشت پنجره خانه می‌آمدند و داخل خانه را سرک می‌کشیدند و گاهی نیز کسی به شیشه می‌زد و مثل آدم‌های ترسو فرار می‌کرد.

روزی در کوچه به گنسوف، مشروب‌فروش محله، جلوی په‌لاگی را گرفت. او پیرمردی خوش‌قیافه و کوتاه قد بود که همیشه با یک شال‌گردن ابریشمی سیاه، گردن پر چین و چروک قرمزش را می‌بست و روی بینی نوک تیز و براقش عینکی کوچک سوار بود. و از همین رو به او لقب چشم استخوانی داده بودند. او یک نفس و بی‌آنکه منتظر جواب شود په‌لاگی را زیر باران حرف‌های خشک خود گرفت و گفت: «حالتون چطوره خانم په‌لاگی نوونا؟ حال پسرتون خوبه؟ هنوز نمی‌خواید زنش بدید؟ بابا این جوون زمان واقعا زن گرفتنشه. وقتی پدر و مادر، پسرشون رو زود زن میدن دیگه خیالشون راحته. چون مردی که زن و بچه داره، روحا و جسما سالم‌تره. مثل یه قارچی که اگه توی سرکه بیندازیش، سالم می‌مونه. من اگه جای شما بودم حتما این کار رو می‌کردم. زمونه خیلی بد شده په‌لاگی...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
9 دقیقه
فصل اول
8 دقیقه
فصل دوم
13 دقیقه
فصل سوم
13 دقیقه
فصل چهارم
15 دقیقه
فصل پنجم
16 دقیقه
فصل ششم
19 دقیقه
فصل هفتم
11 دقیقه
فصل هشتم
9 دقیقه
فصل نهم
17 دقیقه
فصل دهم
18 دقیقه
فصل یازدهم
19 دقیقه
فصل دوازدهم
11 دقیقه
فصل سیزدهم
14 دقیقه
فصل چهاردهم
27 دقیقه
فصل پانزدهم
14 دقیقه
فصل شانزدهم
11 دقیقه
فصل هفدهم
17 دقیقه
فصل هجدهم
11 دقیقه
فصل نوزدهم
16 دقیقه
فصل بیستم
12 دقیقه
فصل بیست و یکم
8 دقیقه
فصل بیست و دوم
25 دقیقه
فصل بیست و سوم
22 دقیقه
فصل بیست و چهارم
15 دقیقه
فصل بیست و پنجم
14 دقیقه
فصل بیست و ششم
12 دقیقه
فصل بیست و هفتم
22 دقیقه
فصل بیست و هشتم
10 دقیقه
فصل بیست و نهم
11 دقیقه
فصل سی‌ام
21 دقیقه
فصل سی و یکم
16 دقیقه
فصل سی و دوم
18 دقیقه
فصل سی و سوم
7 دقیقه
فصل سی و چهارم
20 دقیقه
فصل سی و پنجم
24 دقیقه
فصل سی و ششم
20 دقیقه
فصل سی و هفتم
17 دقیقه
فصل سی و هشتم
15 دقیقه
فصل سی و نهم
9 دقیقه
فصل چهلم
19 دقیقه
فصل چهل و یکم
13 دقیقه
فصل چهل و دوم
15 دقیقه
فصل چهل و سوم
16 دقیقه
فصل چهل و چهارم
22 دقیقه
فصل چهل و پنجم
16 دقیقه
فصل چهل و ششم
20 دقیقه
فصل چهل و هفتم
19 دقیقه
فصل چهل و هشتم
15 دقیقه
فصل چهل و نهم
10 دقیقه
فصل پنجاهم
16 دقیقه
فصل پنجاه و یکم
15 دقیقه
فصل پنجاه و دوم
29 دقیقه
فصل پنجاه و سوم
19 دقیقه
فصل پنجاه و چهارم
21 دقیقه
فصل پنجاه و پنجم
17 دقیقه
فصل پنجاه و ششم
15 دقیقه
فصل پنجاه و هفتم
14 دقیقه
فصل پنجاه و هشتم
21 دقیقه
فصل پنجاه و نهم
2 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مادر
نویسنده
مترجمعلی اصغر سروش
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپینشر هیرمند
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۲۳۲۰۰۰ 162400 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مادر

Alireza Dehqan
۱۴۰۱/۶/۲۹
کتاب صوتی مادر روایت گر حال هوای روسیه در دوران تزاری بعد از اون روی کار امدن لنین و حزب کمونیست هست صدای تایماز رضوانی جذابیت کتاب چند برابر کرده
مژگان ذاکرین
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
هم خوانش هم متن کتاب بسیار جذاب
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مادر

برای دریافت کتاب صوتی مادر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.