معرفی و دانلود کتاب صوتی مادریار

عکس جلد کتاب صوتی مادریار
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادریار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادریار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مادریار

کتاب صوتی مادریار: راهنمای تغذیه با شیر مادر و شیر خشک، اثری جامع و مناسب برای تمام مادرانی است که خداوند به آن‌ها فرزند عطا نموده است.

مادر بودن یک موهبت است. لطفی است که پرودگار که خودش سرچشمه همه مهربانی‌ها و محبت‌هاست در نهاد زن به ودیعه گذاشته است. پرودگار نعمت بچه‌دار شدن را به مادرها هدیه می‌کند و مادرها که امانت‌دار این لطف پروردگار مهربان هستند تمام هم و غم خود را برای پرورش و به ثمر رساندن این هدیه الهی به کار می‌گیرند.

دغدغه همه مادرها به خوبی انجام دادن وظیفه مادری و خوب پرورش دادن فرزندان عزیزشان است. اولین گام هم در تحقق این پرورش تغذیه مناسب و سلامت کودکان دلبند است. هدف نویسنده در گردآوری این کتاب به اشتراک گذاشتن تجارب و نتایج مطالعات خود در زمینه تغذیه شیرخواران با شیر مادر و شیر خشک است تا مادران بتوانند با آگاهی کامل نحوه شیردهی از بدو تولد تا دو سالگی و اتمام شیردهی در مسیری که در پیش رو دارند را به نحو احسن به انجام رسانند.

فصل اول: راهنمای تغذیه با شیر مادر و شیرخشک دربردانده‌ی نکات مفیدی درباره‌ی مراقبت از مادر بعد از زایمان، مراقبت جهت تولید شیر و شیر افزایی، نحوه صحیح شیردهی، معرفی بیماری‌های شایع نوزادی که با شیردهی مناسب کنترل و درمان می‌شوند، انواع شیر خشک، شیردهی با شیر مادر و خشک برحسب تعداد نوبت شیردهی به ترتیب از ماه اول تا ماه 24 به صورت ماه به ماه و در نهایت نحوه از شیر گرفتن و قطع شیردهی است.

فصل دوم: راهنمای تغذیه با غذای کمکی به مادران می‌آموزد که در امر تغذیه و انتخاب مواد غذایی مفید چه باید بکنند و چه انتخاب مناسبی داشته باشند تا شاهد رشد وزنی و قدی مناسب دلبندشان باشند.

از آنجا که دغدغه همه مادران بعد از شیردهی تغذیه صحیح کودک با غذای کمکی از سن شروع کمکی تا دو سالگی است در این فصل نیز سعی شده که به این دغدغه پاسخ مناسب داده شود و مطالبی در مورد دستور تهیه غذاهای کمکی مورد نیاز هر ماه، به اضافه برنامه غذایی ماه به ماه کودکان عزیز به صورت کامل و جامع بیان شده است.

سن آغاز کمکی بر طبق تجویز پزشک در شیرخوارانی که از نمودار رشدی و وزنی عقب ماند‌ه‌اند سن پنج ماهگی کامل (150 روزگی) یا همان آغاز شش ماهگی است. یعنی شیرخواران کم وزن و نارس از ماه پنجم تا ماه شش تولد می‌توانند در کنار شیر از غذای کمکی هم تناول کنند.

نوزادان نارس که از نمودار رشد سنی عقب مانده‌اند و یا نوزادانی که به دلیل ریفلاکس شدید نتوانسته‌اند تغذیه مناسبی داشته باشند و خوب وزن نگرفته‌اند در زمره این کودکان قرار می‌گیرند.

مراقبت‌هایی که در فصل سوم: راهنمای مراقبت عمومی بالینی کودک به تفسیر توضیح داده شده شامل مراقبت بهداشتی مانند آموزش نحوه نظافت، حمام کردن، مراقبت هنگام بی‌قراری درد لثه و دندان درآوردن، ختنه، مسواک زدن و غیره است.

مراقبت درمانی نیز شامل مراقبت بیماری‌های شایع کودکان، انواع تب و روش‌های پایین آوردن آن، بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی، آنفوانزا، اگزما و انواع بیماری‌های ویروسی عامل اگزمای پوستی مانند روزئلا، سرخک و سرخجه، ویروس دست پا دهان است.

مراقبت انواع آلرژی و بیماری‌های عفونی مثل عفونت ادراری و گلودرد چرکی نیز در این فصل به تصویر کشیده شده است. مراقبت انواع مشکلات گوارشی مانند اسهال و یبوست و کولیک و ریفلاکس نیز بیان شده است. هم‌چنین مراقبت سوختگی و غیره.

در قسمتی از کتاب صوتی مادریار می‌شنویم:

خیلی از مادرها از حجم معده نوزاد تازه متولد شده‌شان که اندازه حدود یک گیلاس است آگاهی ندارند و تصور می‌کنند
دلیل اینکه بچه مدام شیر می‌خواهد و یا مدام دنبال شیر شبانه است به علت کم بودن شیر مادر و گرسنه ماندن بچه است برای همین به شیرخشک متوسل می‌شوند.

حال آنکه پیدا کردن شیر خشکی که با طبع بچه سازگار باشد و بچه دچار آلرژی و کولیک نشود خودش نیازمند به آزمون و خطا و درد کشیدن شیرخوار است. این مادران گرامی نمی‌دانند که با این کار خود ریسک رها کردن سینه توسط بچه را به جان می‌خرند.

گاهی فقط هدف دادن یک یا دو نوبت شیر خشک است ولی مادر به دلایل و موقعیت‌های مختلف شیر خشک را جایگزین شیر خودش می‌کند در حالی که می‌تواند شیر خود را دوشیده و به بچه بدهد و نهایتا هم اگر شیر مادر به سختی دوشیده می‌شود به جای دادن شیر خشک با شیشه و استفاده از سرشیشه از قاشق یا قطره چکان یا سرنگ می‌توان استفاده کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
68 دقیقه
راهنمای تغذیه با شیر مادر و شیرخشک - بخش اول
68 دقیقه
راهنمای تغذیه با شیر مادر و شیرخشک - بخش دوم
49 دقیقه
راهنمای تغذیه شیرخوار با غذای کمکی - بخش اول
46 دقیقه
راهنمای تغذیه شیرخوار با غذای کمکی - بخش دوم
48 دقیقه
راهنمای مراقبت عمومی بالینی کودک - بخش اول
49 دقیقه
راهنمای مراقبت عمومی بالینی کودک - بخش دوم
64 دقیقه
راهنمای مراقبت عمومی بالینی کودک - بخش سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مادریار
نویسنده
راوینازنین آذرسا
ناشر صوتی آذرسا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مادریار

نسیم ن
۱۴۰۲/۲/۱۲
کتاب‌های این چنینی که راجع به مادری هستند بسیار پراهمیت و لازمند ازین بابت خوشحال شدم همینطور اشاره‌اش به درمان‌های طبیعی و گیاهان دارویی خوب بود، خیلیا ترجیح میدن از گیاهان دارویی استفاده کنند، به نسبت قیمتی که داشت مطالبش کم بود، در دوتا از فصل‌ها ده دقیقه آخر موسیقی پخش میکرد در صورتی که برای رو خواندن کتاب خودمون اگر خواستیم میتونیم کتاب متوقف کنیم و بریم موسیقی گوش کنیم، یعنی من الان بیست دقیقه موسیقی دانلود کردم!!!!
سمانه عباسی
۱۳۹۷/۱۲/۱۱
با سلام
هر فصل مختص به یکی از موارد مورد نیاز جهت اگاهی مادران می‌باشد
دوفصل شیردهی و غذای کمکی ماه به ماه و گام به گام به توضیح اجمالی نحوه صحیح اقدام پرداخته اند
این نحو اموزش با جزییات را در هیچ کتابی ندیدم
فصل سوم هم تمام بیماریهای شایع و مراقبتهای بهداشتی لازم را بیان کرده‌اند حتی نحوه استحمام و تعویض پوشک و مراقبت ختنه
از نویسنده سپاسگذارم و صدای گرم گوینده هم مطالب را شیرین تر کرده است.
سمیه نظری
۱۴۰۲/۹/۹
کتاب خوبیه فقط یه ایراد داره و اون اینکه فهرستشو موضوع بندی نکرده و این به نظرم ایراد کمی نیست، چون فرضا میخوای راه حل برای شستن نوزاد و پیدا کنی باید همه صوت هارو یکی یکی چک‌کنی و این زمانبره و مجبور میشی رجوع کنی به اینترنت چون سریع تره
مهدیه کاظمی
۱۳۹۷/۱۲/۷
از نویسنده بابت جمع آوری این اطلاعات با ارزش ممنونم.
کتاب خیلی خوب و کار بردی ایه
پیشنهاد میکنم مادران و خانم‌های باردار حتما
تهیه کنند
سیما رفیعی
۱۴۰۲/۹/۱۳
فصل اول که گوش دادم چیز خاص و خیلی به درد بخوری نداشت، ۱ساعت و ۷ دقیقه بود که فقط تا دقیقه ۵۳ حرف زد بقیش آهنگ پخش میشه🙄
Samira Maghsoodi
۱۴۰۰/۱/۵
توصیه میکنم در دوران بارداری و قبل از به دنیا آمدن بچه این کتاب و بخوانید راهنمای خوبی است
مهدیه کاظمی
۱۳۹۷/۹/۱۹
با عرض سلام
ممنون از مطالب مفیدتون
معصومه لویمی
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
خیلی عالی بود من که لذت بردم کامل و کاربردی
نسیم مقبلی
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
زیاد جالب و کامل نبود
شقایق عظیمی
۱۴۰۱/۹/۲۴
اگاهیم خیلی بالا رفت ممنونم
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مادریار

برای دریافت کتاب صوتی مادریار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.