معرفی و دانلود کتاب صوتی مال من: قوانین پنهان مالکیت چگونه زندگی‌مان را کنترل می‌کنند؟

عکس جلد کتاب صوتی مال من: قوانین پنهان مالکیت چگونه زندگی‌مان را کنترل می‌کنند؟
قیمت:
118000 تومان - 12.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مال من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مال من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مال من: قوانین پنهان مالکیت چگونه زندگی‌مان را کنترل می‌کنند؟

آنچه برای من است چرا مال من است و آنچه برای توست چرا از آنِ من نیست؟ مایکل هلر و جیمز سالزمن در کتاب صوتی مال من به این پرسش پاسخ می‌دهند و شما را با سازوکار قوانین مالکیت و بایدها و نبایدهای مواجهه با آن‌ها آشنا می‌سازند.

درباره‌ی کتاب صوتی مال من

«مال من!» این دو کلمه یکی از اولین عباراتی هستند که کودکان در بدو زبان گشودن یاد می‌گیرند. شاید هنگامی که کودکی قصد دارد اسباب‌بازی کودک دیگری را از دست او بگیرد، این جمله را شنیده باشید: «مال من است!». ایده‌ی مالکیت از ابتدای زندگی تا زمانی که بزرگ می‌شویم، با ما همراه است و رفته‌رفته بخش مهمی از شخصیت ما را از آن خود می‌کند. مایکل هلر و جیمز سالزمن در کتاب صوتی مال من (!Mine) به سراغ قوانین پنهان مالکیت می‌روند و می‌کوشند به زوایای گوناگون آن بپردازند. اما قوانین پنهان مالکیت کدامند؟

ایده‌ی مالکیت مفهومی طبیعی به نظر می‌رسد که در سرشت ما وجود دارد و از کودکی با حضور فزاینده در نهادهای اجتماعی و تعامل با دیگران، رفته‌رفته در شخصیت ما قوت می‌گیرد. به ذهن خود رجوع کنید و به دنبال ایده‌ی مالکیت در ابعاد مختلف زندگی خود بگردید. می‌توانید در حال خرید یک فنجان قهوه باشید یا امضا کردن قولنامه‌ی یک خانه که با این مفهوم درگیر می‌شوید. اما بیایید به یک سؤال به‌ظاهر پیش‌پاافتاده و بی‌اهمیت فکر کنیم: وقتی که سوار بر هواپیما یا اتوبوس، صندلی خود را به حالت خوابیده درآورده‌اید تا به استراحت بپردازید، و با اعتراض مسافر پشت سری خود روبه‌رو می‌شوید، اکنون تکلیف قاعده‌ی مالکیت چیست؟ چه کسی مالک فضای پشت صندلی شماست؟ شمایی که دراز کشیده‌اید یا مسافر مچاله‌شده‌ای که پشت سرتان نشسته است؟ بیایید به سؤالی چالشی‌تر بیندیشیم: چرا سرقت ادبی عملی مذموم و اشتباه است، اما استفاده از دستور پخت غذا یا الگوبرداری از طرح یک لباس بلامانع؟

در کتاب صوتی مال من، مایکل هلر و جیمز سالزمن، دو تن از چهره‌های برجسته‌ی جهان در زمینه‌ی مالکیت، می‌کوشند ابتدا طرح منسجمی را از ایده‌ی مالکیت ترسیم کنند و سپس به بیان چالش‌های آن بپردازند. آن‌ها معتقدند تنها شش قانون ساده وجود دارد که قاطبه‌ی مردم برای ادعای مالکیت درباره‌ی همه‌چیز از آن‌ها استفاده می کنند. مالکان، قانونی را انتخاب می‌کنند که ما را به انجام آنچه آن‌ها خواستار آن هستند هدایت کند. اما ما می‌توانیم انتخاب متفاوتی داشته باشیم. این مسئله نه تنها برای صندلی اتوبوس، بلکه برای جدال و مناقشه بر سر مسائلی از قبیل حریم خصوصی دیجیتال و نابرابری ثروت نیز صادق است. نویسندگان در کتاب صوتی مال من با روایتی جذاب از عناصر گوناگونی همچون تجارت، تاریخ و زندگی روزمره استفاده می‌کنند تا نشان دهند چگونه قوانین مالکیت زندگی ما را کنترل می‌کند و به جهان ما سروشکل می‌دهند.

ترجمه‌ی امیرمحمد جوادی را از کتاب صوتی مال من با صدای کاوه یانقی می‌شنوید. این اثر به همت نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات باد تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مال من

  • تأمل‌برانگیز. کتاب مال من درصدد آن است که طرز فکر ما را درمورد آنچه که مالک آن هستیم تغییر دهد، چیزی که اغلب با واقعیت در تضاد است. (بررسی کتاب نیویورک تایمز)

  • کتاب مال من اثری است لذت‌بخش با بیانی خوش که از خلال بازنگری اساسی در حقوق مالکیت به سراغ پرسش‌های بزرگی در مورد استقلال بدنی و مالکیت زمین می‌رود. این کتابی است که از خریدن آن پشیمان نمی‌شوید. (فایننشال تایمز - بریتانیا)

  • این کتاب خوش‌خوان شما را در پیچ و خم گیج‌کننده‌ی مناقشات مالکیتی که زندگی روزمره‌ی ما را به چالش می‌کشند، راهنمایی می‌کند. (جرد دایموند، نویسنده‌ی کتاب اسلحه، میکروب و فولاد، برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر)

  • نویسندگان در کتاب مال من مطالب بسیار خوبی را ارائه می‌کنند. اثری مملو از داستان‌های شگفت‌انگیز درمورد قوانین مخفی مالکیت و چگونگی کارکرد آن‌ها به روش‌های غیرمنتظره. (بارتون گلمن، برنده‌ی جایزه پولیتزر برای سه مرتبه و نویسنده‌ی کتاب ماهی‌گیر و آینه تاریک)

  • چه کسی می‌دانست که چیزی تحت عنوان قوانین پنهانی مالکیت وجود دارد که زندگی ما را کنترل می‌کند؟ تا زمانی که این کتاب جذاب و روشنگر را نخوانده بودم از وجود چنین چیزی بی‌خبر بودم. خیلی خوشحالم که این کتاب را خواندم. (رابرت سیالدینی، نویسنده)

کتاب صوتی مال من برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های حوزه‌ی حقوق مالکیت و مشتقات آن علاقه دارید، شنیدن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

با مایکل هلر و جیمز سالزمن بیشتر آشنا شویم

مایکل ای. هلر (Michael A. Heller)، استاد حقوق املاک و مستغلات در دانشکده‌ی حقوق کلمبیاست. تخصص او در حوزه‌ی حقوق مالکیت است. مایکل هلر تحصیلات خود را در دانشگاه هاروارد و دانشکده‌ی حقوق دانشگاه استنفورد تکمیل کرد. او به‌مدت 8 سال در دانشکده‌ی حقوق دانشگاه میشیگان به تدریس پرداخت و در سال 2002 به دانشکده‌ی حقوق کلمبیا پیوست.

جیمز سالزمن (James Salzman) استاد ممتاز حقوق محیط‌زیست در کالج دونالد برن، و به‌طور همزمان مدرس رشته‌ی حقوق در دانشگاه UCLA و همچنین دانشکده‌ی محیط زیست UCSB Bren است. کتاب «نوشیدن آب: یک تاریخ» اثر دیگری از جیمز سالزمن است.

در بخشی از کتاب صوتی مال من می‌شنویم

بیشتر دعواهای مالکیت واقعاً به کنترل فیزیکی بدل نمی‌شوند. نمی‌توانید به هر دلیلی هرچه را که می‌خواهید داشته باشید، به دست بیاورید. البته بچه‌های کوچک سعیشان را می‌کنند. به راه‌هایی نیاز داریم تا بگوییم: «دستت رو بکش. اون مال منه.» به این معنی که باید دعواهای نمادین را هم به دعواهای واقعی اضافه کنیم. چالشی که ما را به صندلی پارکینگ و پیش از آن به پایه و اساس قلمروخواهی حیوانات می‌رساند. مالکیت در این حوزه بیش از پیش اهمیت می‌یابد. آن‌طور که رز می‌گوید: «مالکیت با چیزی مثل فریادی بلند ایجاد می‌شه. فریادی اونقدر بلند که همه صداش رو بشنوند. اولین کسی که بگه این مال منه، و این حرف رو طوری بزنه که عموم مردم متوجه بشن، مالکیت رو به دست آورده.» این مسئله فقط برای انسان هم نیست. جیک‌جیک، چه‌چه و سوت و آواز پرندگان برای کوهنوردان بهاری بسیار گوش‌نواز است. منظور کاملاً متفاوتی را به مخاطب خود می‌رساند. گاهی پرندگان آواز می‌خوانند تا منابع غذایی را نشانه‌گذاری کنند. این را سال 2003 در انیمیشن «در جست‌وجوی نمو» دیده‌ایم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
سرسخن
40 دقیقه
مردی در نیوجرسی
30 دقیقه
فصل اول: به‌نوبت از آخر - قسمت اول
38 دقیقه
فصل اول: به‌نوبت از آخر - قسمت دوم
47 دقیقه
فصل دوم: قانون طرف متصرف است - قسمت اول
70 دقیقه
فصل دوم: قانون طرف متصرف است - قسمت دوم
75 دقیقه
فصل سوم: من کاشته‌ات را درو می‌کنم - قسمت اول
52 دقیقه
فصل سوم: من کاشته‌ات را درو می‌کنم - قسمت دوم
56 دقیقه
فصل چهارم: چهاردیواری، بی‌اختیاری - قسمت اول
74 دقیقه
فصل چهارم: چهاردیواری، بی‌اختیاری - قسمت دوم
29 دقیقه
فصل پنجم: بدنمان، نه جانمان - قسمت اول
51 دقیقه
فصل پنجم: بدنمان، نه جانمان - قسمت دوم
40 دقیقه
فصل پنجم: بدنمان، نه جانمان - قسمت سوم
36 دقیقه
فصل ششم: خاضعان چیز کمی نصیبشان می‌شود - قسمت اول
77 دقیقه
فصل ششم: خاضعان چیز کمی نصیبشان می‌شود - قسمت دوم
40 دقیقه
فصل هفت: آینده‌ی دنیا و مالکیت - قسمت اول
33 دقیقه
فصل هفت: آینده‌ی دنیا و مالکیت - قسمت دوم
35 دقیقه
فصل هفت: آینده‌ی دنیا و مالکیت - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مال من: قوانین پنهان مالکیت چگونه زندگی‌مان را کنترل می‌کنند؟
نویسنده،
مترجمامیرمحمد جوادی
راویکاوه یانقی
ناشر چاپیانتشارات باد
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
118000 ت - 12.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مال من

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مال من

برای دریافت کتاب صوتی مال من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.