معرفی و دانلود کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت

عکس جلد کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت

کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت اثری از جان جی گابارو و جان پی کوتر، فعالانِ حوزه‌های مدیریت و کسب‌وکار و اساتید مدرسه‌ی بازرگانی هاروارد است. مؤلفان در این کتاب به ماهیتِ رابطه‌ی میان مدیران و رؤسای آنان و همچنین ارائه‌ی راهکارهایی برای بهبود و ارتقای کیفیت این روابط پرداخته‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت

جان جی گابارو (John J. Gabarro) و جان پی کوتر (John P. Kotter) در کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت (Managing Your Boss) بر موضوع روابط میان مدیران و رؤسا متمرکز هستند. عنوان کتاب مدیریت بر مدیریت است؛ اما منظور از آن چیست؟! مدیریت رئیس‌تان؟! آیا تا به حال چنین چیزی به گوش‌تان خورده بود یا اولین‌بار است آن را می‌شنوید؟ آیا این کار کمی اعمال نفوذِ مخفیانه به شمار نمی‌رود؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت

جان جی گابارو و جان پی کوتر نظری بر خلاف آن دارند. آن‌ها در این کتاب صوتی ادعا می‌کنند که دلیل بسیار خوبی برای این کار وجود دارد: مدیریت بر رئیس، مجموعه‌ای از اقدامات است که باعث می‌شود خودِ شما هم بهترین عملکرد را به عنوان یک مدیر از خود نشان دهید که در نتیجه هم برای خودتان، هم رئیس‌تان و هم تمامِ سازمان، منافع بسیاری را در بر خواهد داشت. شما به عنوان یک مدیر، برای پیوند با باقیِ بخش‌های سازمان، تعیین اولویت‌ها و به‌دست آوردنِ منابع حیاتی به رئیس‌تان وابسته هستید و رئیس شما نیز به‌خاطر همکاریِ متقابل، اعتماد و صداقت‌تان به شما نیاز دارد.

مدیریتِ رئیس به این معناست که بتوانید نقاط قوت و ضعف، اهداف، سبک‌های کاری و نیازهای خود و رئیس‌تان را شناسایی کنید و سپس ارتباطی مبتنی بر درک متقابل و احترام برقرار سازید. نتیجه‌ی چنین اقدامی، ایجاد یک رابطه‌ی حرفه‌ای سالم و سازنده است که هر دو طرف را از منافعِ بیشمارِ خود منتفع می‌سازد. این چکیده‌ی مفاهیمی است که گابارو و کوتر در کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت به آن پرداخته‌اند. اما آن‌ها به بسطِ این مفهوم بسنده نکرده و راهکارهایی را برای دستیابی به چنین ارتباطِ مؤثری بیان کرده‌اند. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به استراتژی‌هایی برای تشخیص اینکه رئیس شما چه نوع پردازشی از اطلاعات یا تصمیم‌گیری‌ را ترجیح می‌دهد، چه نکاتی برای برقراری ارتباط مؤثر مد نظر اوست، چه اولویت‌هایی در مذاکرات دارد و از چه تاکتیک‌هایی برای رسیدن به مقصود استفاده می‌کند و... اشاره کرد. هنگامی که دریافتید چه مواردی ارتباط‌تان را با رئیس مختل کرده یا تسهیل می‌کند، می‌توانید گام‌های اساسی و مفیدی را در این راه بردارید.

در این مقاله‌ی کلاسیک که برای اولین‌بار در سال 1980 منتشر شده است، جان جی گابارو و جان پی کوتر به مدیران توصیه می‌کنند که زمانی را به بهبود و ارتقای کیفیتِ روابطِ خود با رؤسا اختصاص دهند. به طور معمول، راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، شرایطی را ایجاد کرده تا هر دو طرف از آن نفع ببرید و ارتباطی صمیمانه‌تر و سازنده‌تر داشته باشید. مدیران کارآمد برای ارتباط خود با رئیس‌شان زمان و انرژی هزینه می‌کنند چرا که می‌دانند آگاهی و حذف مشکلات پیش از وقوعِ آن‌ها، مسیر را هموارتر کرده و افراد را سریع‌تر و آسان‌تر به اهداف خود می‌رساند.

کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت را به همت نشر هورمزد، با ترجمه‌ی زهرا ظهیری و خوانش مهربان جزینی می‌شنوید.

کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت را به تمام مدیرانی که در صددند با رؤسای خود ارتباطات بهتر، عمیق‌تر و کارآمدتری برقرار کنند و به موفقیت و جایگاه بهتر شغلی دست یابد، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت می‌شنویم

برای بسیاری از افراد ممکن است عبارت مدیریت بر رئیس‌تان غیرمعمول یا مشکوک به نظر برسد. از آنجا که تأکید سنتی بر اعمال قدرت و مدیریت در بیشتر سازمان‌ها از بالا به پایین است، روشن نیست چرا باید روابط را از پایین به بالا مدیریت کنیم، مگر اینکه بخواهید به دلایل شخصی یا سیاسی این کار را انجام دهید. ما در اینجا از روش‌های سیاسی زیرکانه و اغلب همراه با تقلب یا استفاده از تملق‌گویی سخن نمی‌گوییم بلکه اصطلاح مدیریت بر رئیس‌تان را به کار می‌بریم. این اصطلاح به معنای فرآیندی آگاهانه درباره‌ی کارفرمای خود برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن برای شما، رئیس‌تان و شرکت است. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که مدیران کارآمد برای مدیریت کردن روابط‌شان با زیردستان و بالادستانِ خود، وقت و انرژی صرف می‌کنند. مطالعات همچنین نشان می‌دهند که این جنبه‌ی مهم از مدیریت، یعنی روابطِ خوب با افراد بالادست را گاهی اوقات هم مدیران بااستعداد و هم مدیرانِ پرخاشگر نادیده می‌گیرند. در حقیقت برخی مدیران، که به طور مستمر و مؤثر بر زیردستان، محصولات، بازارها و فن‌آوری‌ها نظارت دارند، در برابر کارفرمایانِ خود موضعی تقریباً انفعالی در پیش می‌گیرند. چنین موضعی تقریباً همیشه به آن‌ها و شرکت‌هایشان آسیب می‌رساند...

واکنشِ زیردست به محدودشدنِ خود از سوی مقامِ بالادست، معمولاً شدید و گاهی‌اوقات آنی و بدونِ فکر قبلی است. او رئیس را فردی می‌بیند که به سبب جایگاهش مانع پیشرفت اوست؛ مانعی که یا باید آن را دور زد یا در بهترین حالت، آن را تحمل کرد. روانشناسان این الگوی واکنشی را رفتار وابسته می‌نامند. نوعِ دیگری از کارکنان وجود دارند که شخصیت‌شان کاملاً برعکسِ حالتِ بالاست. کارکردن با کسی که شخصیتِ وابستگیِ متقابل دارد و کنترل کردنِ او برای بیشتر سرپرستان، دشوار است. معمولاً این افراد با سرپرستانِ خود سابقه‌ی روابطی پرتنش دارند. این نوع مدیران مشکلات بیشتری با رئیس دستوردهنده یا قدرت‌طلب خواهند داشت. در این شرایط، رئیس در دیدگاهِ مدیر، به دشمن تبدیل می‌شود و مدیر بر مبنای احساساتِ منفی خود و در اغلب موارد، به شیوه‌های زیرکانه و غیرکلامی به مقابله با رئیس خود برخواهد خاست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
53 دقیقه
مدیریت بر مدیریت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مدیریت بر مدیریت
نویسنده،
مترجمزهرا ظهیری
راویمهربان جزینی
ناشر صوتینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت

برای دریافت کتاب صوتی مدیریت بر مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.