معرفی و دانلود کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود: تغییر و موفقیت تحت هر شرایطی

عکس جلد کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود: تغییر و موفقیت تحت هر شرایطی
قیمت:
17500 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود: تغییر و موفقیت تحت هر شرایطی

تغییر رویکرد و سازگاری با موقعیت‌های مختلف، معضلی است که خیلی از افراد را هنگام تصمیم‌گیری با مشکل مواجه می‌کند. جان پی. کوتر و هولگر راتگبر، نویسندگان کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود، با الهام از یک افسانه‌ی قدیمی توضیح می‌دهند که چگونه می‌توان از طریق یک فرایند 8 مرحله‌ای، افراد را مجاب کرد که متناسب با شرایط تغییر کنند.

درباره‌ی کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود

پذیرش تغییر و سازگاری با شرایط، مبحث مهمی است که به بررسی نیاز دارد. تقریباً همه‌ی افراد یا چنین تجربه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند یا در موقعیت‌هایی که نیازمند چنین رویکردی بوده با مخالفت اطرافیان مواجه شده‌اند. از آن‌جایی که سازگاری، لازمه‌ی حیات است، جان پی. کوتر (John Kotter) و هولگر راتگبر (Holger Rathgeber) در کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود (Our Iceberg Is Melting) به بررسی موضوع مدیریت تغییر پرداخته‌اند.

کتاب حاضر درباره‌ی عملکرد خوب در مواقع پراسترس و غیرمعمول است و قصد دارد به افراد کمک کند تا در موقعیت‌های دشوار بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند. کتاب پیش‌رو داستانی را روایت می‌کند از پنگوئن‌هایی که در قطب جنوب زندگی می‌کنند. یکی از این پنگوئن‌ها متوجه خطری می‌شود که در کمین پناهگاهشان است اما سایرین به حرف‌های او اهمیتی نمی‌دهند. در این روایت، پنگوئن‌ها به‌دقت شخصیت‌پردازی شده‌اند و نمونه‌ای از افرادی‌اند که در تمام سازمان‌ها وجود دارند. همان کسانی که در برابر تغییر مقاومت می‌کنند. اقدامات قهرمانانه، موانع دشوار و استراتژی‌های کاربردی برای فرار از مخمصه، مباحثی‌اند که پنگوئن‌های کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود را درگیر می‌کنند.

این روایت از یک افسانه‌ی قدیمی الهام گرفته شده و به همین‌ خاطر برای همه قابل‌فهم و لذت‌بخش است. در ظاهر، این کتاب داستانی ساده درباره‌ی قلمروِ پنگوئن‌هاست اما در حقیقت هدف‌ جدی‌تری را دنبال می‌کند. کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود درمورد ترس از تغییر صحبت کرده و به خوانندگان یاد می‌دهد که چگونه برای رویارویی با موقعیت‌های مختلف انگیزه داشته باشند. جان پی. کوتر و هولگر راتگبر توضیح می‌دهند که عمده‌ی سازمان‌ها به موفقیت‌ها و شکست‌های پیشین خود بی‌توجه‌اند و این مسئله آن‌ها را با مشکلات خطیری مواجه می‌کند که در نهایت منجر به سقوط شرکت می‌شود.

مطابق تحقیقات انجام‌شده توسط این دو نویسنده، با انجام یک فرایند 8 مرحله‌ای می‌توان افراد و گروه‌ها را با تغییر آشتی داد. کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود به کسانی که رهبری گروه‌ها را به‌ عهده دارند و در سمت‌های مدیریتی مشغول به‌ کارند کمک می‌کند تا با استفاده از ترفندهایی کاربردی، تأثیرگذاری بر اعضای تیم خود را افزایش دهند و آن‌ها را برای پذیرش تغییر آماده کنند. اثری که پیش رو دارید با ترجمه‌ی ثریا رضایی توسط نشر شادن پژواک منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود

  • کتاب پرفروش مجله‌ی نیویورک تایمز
  • کتاب پرفروش مجله‌ی وال استریت
  • کتاب پرفروش مجله‌ی امروز آمریکا
  • کتاب پرفروش مجله‌ی تجارت هفته

نکوداشت‌های کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود

  • از دانش‌آموزان دبیرستانی گرفته تا مدیران اجرایی، کسانی که در محیط کار هستند یا صرفاً زندگی کردن را پیش گرفته‌اند، همگی می‌توانند از آموزه‌های این کتاب سود ببرند. (اسپنسر جانسون، نویسنده‌ی کتاب چه کسی پنیر من را جابه‌جا کرد؟)

  • شرکت‌ها باید برای همه‌ی کارمندان خود، از مدیرعامل گرفته تا کارگزاران سهام، یک نسخه از کتاب حاضر را تهیه کنند. (میشل آرچر از مجله‌ی یو‌اس‌ای‌ تودی)

  • من ابتدا شصت نسخه از این اثر را تهیه و توزیع کردم، سپس با ارزیابی نتایج و مشاهده‌ی تأثیر آن بر تلاش ما برای تغییر، پانصد نسخه‌ی دیگر هم سفارش دادم. اثر حاضر یک گنج واقعی است. (هایدی کینگ، مدیر برنامه‌ی وزارت دفاع ایالات متحده)

  • پنگوئن‌های کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود نه‌تنها قلب شما را تسخیر می‌کنند، بلکه از شما فردی باهوش‌تر می‌سازند. (مری تایلر مور، بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان و نامزد جایزه‌ی اسکار)

کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود به تمام کسانی که مدیریت و رهبری سازمان یا گروهی از افراد را به‌ عهده دارند توصیه می‌شود.

با جان پی. کوتر و هولگر راتگبر بیشتر آشنا شویم

جان پی. کوتر، از نویسندگان پرفروش مجله‌ی نیویورک‌تایمز و استاد بازنشسته‌ی مدرسه‌ی بازرگانی هاروارد است. این نویسنده در سال 1947 در آمریکا به دنیا آمده و اکنون یکی از مشهورترین چهره‌های رشته‌ی مدیریت در سرتاسر جهان به شمار می‌رود. کتاب‌های «شتاب‌دهی» و «مدیریت تغییر»، برخی از شناخته‌شده‌ترین آثار جان پی. کوتر هستند. گفتنی‌ست او با تأسیس یک شرکت مشاوره تحت‌ عنوان شرکت بین‌المللی کاتر، به رهبران در جهت مدیریت بهتر سازمان‌ها یاری می‌رساند.

هولگر راتگبر نیز از مدیران همین شرکت به شمار می‌رود که سابقاً در یک شرکت محصولات پزشکی مشغول به فعالیت بوده. کتاب «ما هرگز چنین کاری نمی‌کنیم»، اثر دیگر این نویسنده است که با همکاری جان پی. کوتر به نگارش درآمده.

جملات برگزیده کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود

  • حس فوریت ایجاد کنید.
  • برای درک و پذیرش ارتباط برقرار کنید.
  • چشم‌انداز و استراتژی تغییر را ایجاد کنید.
  • تا جایی که می‌توانید موفقیت‌های واضح و محسوس به وجود بیاورید.

در بخشی از کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود می‌خوانیم

سالی آن (Sally Ann) فقط یک دانش‌آموز کودکستان بود. ذهنش از داستان‌های حماسی جدید پر شده بود. وقتی تاتی‌کنان از مدرسه به خانه می‌رفت، آلیس را دید. همان‌طور که بچه‌ها وقتی راه بهتری سراغ ندارند، به این پرنده‌ی مهم نزدیک شد و گفت: "ببخشید، چطور می‌تونم یه قهرمان باشم؟" آلیس ایستاد و نگاهش کرد. از آنجایی‌ که فکرش مشغول آب شدن کوه‌ یخ، حال‌وهوای کلی دسته و مشکل تغذیه‌ی پیشاهنگ‌ها بود، چنین سؤالی را به ندرت شنیده بود. بچه‌پنگوئن سؤالش را تکرار کرد. آلیس هم به جای اینکه بگوید: "برو پیش مامانت بچه"، به او گفت:

"اگه می‌تونی کاری کن پدر و مادرت درک کنن پنگوئن رئیس به کمکشون احتیاج داره، مخصوصاً در ماهیگیری برای تغذیه‌ی پیشاهنگ‌ها. اون‌ موقع حتماً یه قهرمان واقعی می‌شی."

بچه‌پنگوئن با تمام سادگی یک کودک گفت: "همین؟"

فردای همان روز سالی با دوستانش، که زیاد هم بودند، صحبت کرد و از بحث‌هایشان ایده‌ای به وجود آمد مبنی بر اینکه بچه‌ها چطور می‌توانند برای تحقق یک زندگی کوچ‌نشینی به دسته‌ی پنگوئن‌ها کمک کنند. مربی کودکستان چندین کلاس درس را لغو کرد – چندتا قانون را شکست – و کمک کرد تا این ایده ساختار یافته و یا به اصطلاح جان بگیرد. اسم ایده‌ی خود را هم "روز بزرگداشت قهرمانانمان" گذاشتند.

بعضی از پدر و مادرها از این فعالیت کودکستان عصبانی شدند. اینکه باعث شوی دیگران حتی بچه‌ها احساس توانمندی کنند در دسته‌ی پنگوئن‌ها سابقه نداشت، اما بچه‌ها این را دوست داشتند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول: کوه‌ یخ ما هرگز آب نخواهد شد
فصل دوم: کوه‌ یخ در حال آب شدن است و ممکن است به زودی متلاشی شود
فصل سوم: الان باید چه‌ کار کنم؟
فصل چهارم: مشکل؟ مشکل چیست؟
فصل پنجم: نمی‌تونم این کار رو به تنهایی انجام بدم
فصل ششم: مرغ دریایی
فصل هفتم: رساندن پیام
فصل هشتم: خبرهای خوب، خبرهای بد
فصل نهم: پیشاهنگان
فصل دهم: موج دوم
فصل یازدهم: برجسته‌ترین تغییر
فصل دوازدهم: تغییر و موفقیت
فصل سیزدهم: فرایند 8 مرحله‌ای یک تغییر موفق
فصل چهاردهم: نقش تفکر و احساس
فصل پانزدهم: مطالعه‌ی موردی کتاب
نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود: تغییر و موفقیت تحت هر شرایطی
نویسنده،
مترجمثریا رضایی
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات85
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
17500 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود

برای دریافت کتاب کوه یخ‌مان آب می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.