معرفی و دانلود کتاب صوتی مراقب باشید! مغز شما دشمن شماست

عکس جلد کتاب صوتی مراقب باشید! مغز شما دشمن شماست
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مراقب باشید! مغز شما دشمن شماست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مراقب باشید! مغز شما دشمن شماست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مراقب باشید! مغز شما دشمن شماست

علیرضا احمدیان در کتاب صوتی مراقب باشید! مغز شما دشمن شماست، به شما کمک می‌کند تا از دید دیگری به واکنش‌های مغزی و عصبی ذهن خود بنگرید.

کتاب صوتی مراقب باشید! مغز شما دشمن شماست، در تلاش است با زبانی آسان و شیرین و هر چند کوتاه برای لحظاتی مغزتان را از جای خود بیرون بیاورد و اتفاقات و واکنش‌های درون آن را برای شما به تصویر بکشد تا بتوانید با تحلیل و تفسیر و با کمک دانش خود، تجربه‌های دیگران و دیگر متخصصان علوم رفتاری و مشاوران با عیب‌یابی بیشتر، مشکلات مغزتان را به میزان ممکن حل یا در صورت سخت و دشوار بودن مشکلات و پیام‌های اشتباه آن را درمان کنید.

انسان‌ها به راحتی به این تفکر که «من دارم اشتباه می‌کنم و باید استراتژی‌هایم را اصلاح کنم» دست پیدا نمی‌کنند؛ اشخاصی که دارای خودآگاهی نسبی هستند قادرند، به این درک و بینش از خودآگاهی برسند تا بتوانند از این نگاه سه‌ بعدی به کنش‌ها و واکنش‌های عصبی خود نگاه کنند.

تعداد کمی از افراد جامعه به این آگاهی دست پیدا می‌کنند، زیرا مسیر دشواری است و البته به خاطر وجود ابعاد و ریشه‌های قدیمی ضمیر ناخودآگاه این تسلط و خودآگاهی هیچ‌گاه کامل نمی‌شود. این شناخت از نورولوژی و مدل رفتاری مغزتان درصد ناچیزی از کل آن خواهد بود و در مجموع شناخت عمیق و جامعی نیست.

در بخشی از کتاب صوتی مراقب باشید! مغز شما دشمن شماست می‌شنویم:

تاکنون به این موضوع اندیشیده‌اید که چرا تمایل شدیدی به معاشرت؛ همکاری؛ شراکت؛ دوستی و یا انتخاب همسر از بین افراد هم‌فکر و شبیه خود را داریم؟ چرا سایر افرادی را که شباهت کمتری به ما دارند، کنار می‌زنیم؟ بله این نیز از نیرنگ‌های مغز ما است. مغز به‌طور نژادپرستانه برای اینکه جهت پردازش و تحلیل اطلاعات جدید به خود زحمت اندکی دهد، تلاش می‌کند تا ما را به‌طور فردی دارای معاشرت هم‌گون درآورده و از موهبت مصاحبت و هم‌اندیشی با سایر صاحبان اندیشه‌ها و افکار که گاهی می‌تواند برای ما حامل حکمت‌ها و نکات متحول‌کننده‌ای باشد، محروم سازد.

گاهی یک فرد دیوانه، یک کارتن‌خواب، یک فرد مست و معتاد، یک رهگذر، یک عابر یا گاهی یکی از هزاران فردی که به دلایل مختلف معاشرت و هم‌نشینی با آن را دون از شأن خود یا کم‌مرتبه می‌پنداریم، می‌توانند حامل پیامی حکمت‌آفرین برای تحول در زندگی ما یا حتی بشریت باشد. در تجربه‌ی شخصی و در طی سال‌ها انجام کار روان‌درمانی تاکنون صدها نکته متحول‌کننده از مراجع‌کنندگانم شنیدم که بخشی از زندگی مرا دستخوش تحول نموده است. اگر در این مسیر به‌اشتباه به حرف مغزم گوش می‌کردم که این‌ افراد بیمار چه حرفی برای گفتن دارند؟ ممکن بود از بسیاری تحولات فکری در زندگی عقب بمانم؛ اما تجربه و مطالعه‌ی کتاب‌های مختلف به من گوشزد نمود که گاهی جامعه اندیشمندان و افراد هوشمند را به جرم دیوانگی به تیمارستان منتقل می‌کند و به او برچسب توهم می‌زند.

اگر به تحولات بشری نگاه کنیم، جامعه برادران وایت را متوهم پنداشت، گالیله را محکوم به تکفیر (کفر) نمود، ادیسون را به کندذهنی و کم‌هوشی مبتلا کرد و بسیاری مخترعان را یا شیاد یا دیوانه پنداشت؛ اما همیشه این‌طور نیست و گاهی حکمت را باید از زبان دیوانگان شنید؛ کمااینکه بزرگان جهان مانند حضرت علی (ع) اشاره داشتند: حکمت را بگیرید حتی از دهان سگ یا از زبان کافر؛ در نتیجه این درس بزرگی برای ماست که از محدودیت فرمان مغزمان عبور نموده و دایره‌ی ارتباطات خود را برای بهتر شدن و ترسیم دنیایی بزرگ‌تر توسعه بخشیم.

به یاد دارم که روزی برای معاینه و مصاحبه با یک بیمار دچار اسکیزوفرنی به بیمارستان روان‌پزشکی رفته بودم. هیچ‌گاه جمله‌ی جالبی را که از او شنیدم، فراموش نمی‌کنم. او گفت: «گوش خَر بفروش و دیگر گوش خَر». بعدها متوجه شدم که این جمله از مولانا است. به تعبیر این فرد گاهی برای پیشرفت باید به حرف‌های بی‌محتوای مردم بی‌خرد گوش نکرد و از آن عبور نمود. این جمله‌ی فراموش‌نشدنی چنان تأثیری بر من داشت که گاه آن را برای برخی از مراجعه‌کنندگانم تجویز می‌کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
مقدمه
5 دقیقه
بخش اول
5 دقیقه
بخش دوم
2 دقیقه
بخش سوم
5 دقیقه
بخش چهارم
3 دقیقه
بخش پنجم
8 دقیقه
بخش ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مراقب باشید! مغز شما دشمن شماست
نویسنده
راویشهین ترک زبان
ناشر صوتیانتشارات آکادمیک
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
8000 ت - 0.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مراقب باشید! مغز شما دشمن شماست

Sabahoseini
۱۴۰۲/۳/۴
کتاب خوبی بود خیلی خلاصه وار و تیتروار بود. طبق سفارش خود کتاب بهتره چندتا کتاب مناسب بخونیم من بهتون میگم کتابهای عادتهای اتمی اثر مرکب و باشگاه پنج صبحی‌ها و همچنین کتاب ذهن شما دوست شمانیست از جمله کتابهایی که خیلی میتونه کمک کننده باشه. با تشکر از عوامل کتابراه
behzad astreki
۱۴۰۰/۱۰/۱
یعنی از انتخاب اسم کتاب پیداست که نویسنده توی ریزش و از دست دادن مخاطب تبهر داره!!! ناموسا از نویسنده در عجبم که بدترین اسم ممکن رو برای کتابش انتخاب کرده انگار قصد خودزنی به اثر خودش رو داشته با این انتخاب اسم کتاب
محمد ایرانی
۱۳۹۸/۷/۸
۹۰ در صدش در مورد آشنایی بود! فقط فایل آخر به راهکارها پرداخت
ای کاش به نسبت تیتر! حداقل به درمان میپرداخت، تا به معرفی و آشنایی
شاید این آگاهی‌ها لازم بود، نمیدانم
اما من راضی بودم
محمد مسلمی
۱۴۰۰/۱۲/۲
بهترین چیزی که از این کسب کردن این بود که به ذهنم اعتماد نکنم و در رابطه با هر عملی با مشورت از اهلش ست من را انجام دهم و بقیه را به صاحب اصلی بسپارم
navid zandi
۱۳۹۹/۹/۱۲
احمقانه‌س! اگه ذهن رو کنترل کنید بهتربن دوست و راهنما و ایده دهنده ما هست
مهتاب شکربیگی
۱۳۹۸/۵/۱۵
خیلی کوتاه و خلاصه و تیتر وار صحبت کرده فقط در حد معرفی بوده
Masood Goodarzi
۱۳۹۸/۶/۲۱
کتاب ابر مغز رو بخونید. مغز دشمن شما نیست ولی....
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مراقب باشید! مغز شما دشمن شماست

برای دریافت کتاب صوتی مراقب باشید! مغز شما دشمن شماست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.