معرفی و دانلود کتاب صوتی مرگ شادمانه

عکس جلد کتاب صوتی مرگ شادمانه
قیمت:
۴۸۰۰۰ ۲۴,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرگ شادمانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرگ شادمانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مرگ شادمانه

اولین رمان مشهور آلبر کامو... کتاب صوتی مرگ شادمانه روایت زندگی یک کارمند فقیر فرانسوی-الجزایری است که بر مبنای فلسفه‌ی خاص خود، تصمیم می‌گیرد مردی معلول و ثروتمند را به قتل برساند. پاتریس مرسو بعد از کشتن این مرد، سرمایه‌ی او را برمی‌دارد و به اروپا می‌رود تا به خوشبختی‌ای که همیشه آرزویش را داشت برسد و در شادمانی بمیرد. این داستان تحسین‌شده، چندین سال پس از مرگ کامو منتشر شد. این اثر در سال 1973 در بخش ترجمه به‌عنوان فینالیست جایزه کتاب ملی معرفی شد.

درباره‌ی کتاب صوتی مرگ شادمانه

صبح زیبای یکی از روزهای ماه آوریل، پاتریس مرسوی جوان به خانه‌ی آقای زاگرو می‌رود. زاگرو مردی افلیج و ثروتمند است که با سرایدارش زندگی می‌کند ولی این صبح در خانه تنهاست. مرسو پشت در اتاق او دستکش‌هایش را می‌پوشد، سیگاری آتش می‌زند، اسلحه‌اش را بیرون می‌آورد و وارد می‌شود. زاگرو که در حال مطالعه است از دیدن او تعجب نمی‌کند اما با نگاهی پرسشگر او را دنبال می‌کند. مرسو کشوی میز زاگرو را باز می‌کند و وصیت‌نامه‌ی او را می‌یابد. در وصیت‌نامه نوشته‌شده که پول‌ها کجاست. مرسو به سراغ گاوصندوق زاگرو می‌رود و آن را می‌گشاید. پول‌ها را در داخل چمدانی می‌گذارد. بعدازاینکه همه‌ی پول‌ها را برمی‌دارد به سمت زاگرو می‌رود، اسلحه را روی شقیقه‌ی او می‌گذارد و شلیک می‌کند. پس‌ازآن اسلحه را در دست زاگرو می‌گذارد و طوری صحنه را بازسازی می‌کند که گویی او خودکشی کرده. پول را برمی‌دارد و به خانه‌ی خود بازمی‌گردد. مرسو با این پول می‌خواهد به خوشبختی برسد...

کتاب صوتی مرگ شادمانه (A Happy Death) اولین رمان آلبر کامو (Albert Camus) است، اما هیچ‌گاه در طول حیاتش آن را منتشر نکرد. او تصور می‌کرد این رمان اثر ضعیفی است اما پس از انتشار با ستایش بسیاری از منتقدان همراه شد و آن را اثری شایسته و در سطح دیگر کارهای کامو دانستند. این داستان زندگی کارمند پیش‌پاافتاده‌ای را روایت می‌کند که زندگی فقیرانه و یکنواختی را می‌گذراند. او فقط با دوست‌دخترش اوقات خوبی دارد و وقتی از او جداست احساس پوچی می‌کند. مرسو فلسفه‌ی خاصی در زندگی دارد و از کودکی در پی شادی و خوشبختی است. روزی دوست‌دخترش او را با زاگرو آشنا می‌سازد؛ پیرمردی تنها، ثروتمند و معلول. وقتی مرسو با این مرد افلیج آشنا می‌شود، احساس بدی نسبت به زندگی خود پیدا می‌کند. او به این نتیجه می‌رسد که کشتن زاگرو هم به نفع پیرمرد است و هم خود او. مرد معلول از رنج و درد رها می‌شود و او به پول و ثروت می‌رسد. این‌چنین هر دو خوشبخت و شاد خواهند شد.

داستان صوتی مرگ شادمانه شباهت زیادی به رمان «بیگانه» دارد و خیلی‌ها آن را نسخه‌ی اولیه‌ی بیگانه می‌دانند. آلبر کامو رمان پیش‌رو را حدود چهار سال قبل از بیگانه نوشت و عناصر مشترک زیادی را در این دو داستان می‌توان یافت. ازجمله اینکه شخصیت اصلی هر دو رمان اسم‌هایی شبیه هم دارند (مرسو و مورسو) و هر دو آدمی فقیر و پیش‌پاافتاده هستند. در الجزایر زندگی می‌کنند، دست به قتل می‌زنند، تنها و مردم‌گریز هستند، احساس پوچی می‌کنند و دیدگاه فلسفی خاصی نسبت به زندگی دارند. اما یک تفاوت عمده در این دو اثر هست؛ مورسوی بیگانه نمی‌داند چه می‌خواهد اما مرسوی این رمان، به دنبال شادی است! او بر مبنای همین فلسفه آدم می‌کشد، به اروپا می‌رود و خوش می‌گذارند. به هر لذتی تن می‌دهد تا درنهایت در شادی و آن‌طور که دوست دارد زندگی‌اش به پایان برسد.

کتاب صوتی مرگ شادمانه از اولین رمان‌های اگزیستانسیالیستی محسوب می‌شود. خیلی از ایده‌های مهم فلسفی آلبر کامو در این داستان هم دیده می‌شود؛ مثل معنای زندگی و مرگ، پوچی و مسئولیت اخلاقی. او در اینجا هم پرسش‌های مهمی را پیش می‌کشد و به دنبال پاسخ‌شان است، اما برخلاف دیگر آثارش که پایانی بدبینانه و پوچ دارند، قهرمان این رمان به آنچه می‌خواهد می‌رسد.

این اثر را پرویز شهدی ترجمه و انتشارات مجید به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب مرگ بیگانه

- اثری که غنای هنری و فلسفی را در خودش جای داده است. (نقد کتاب کِرکوس)
- اولین اثر از یک استاد تمام عیار!. (Library Thing)
- کتاب مرگ شادمانه اولین اثر موفقیت‌آمیز آلبر کامو است. (Prezi)

کتاب صوتی مرگ شادمانه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب گویا به همه‌ی علاقه‌مندان رمان‌های فرانسوی و همین‌طور به دوستدارانِ قلم و اندیشه‌ی کامو پیشنهاد می‌شود. اگر به داستان‌های اگزیستانسیالیستی علاقه دارید این کتاب را از دست ندهید.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم

آلبر کامو (1960-1913) فیلسوف، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی فرانسوی و از بزرگ‌ترین رمان نویسان قرن بیستم بود. او در الجزایر به دنیا آمد و در فقر و تنگدستی بزرگ شد. در دانشگاه الجزایر فلسفه خواند و بعد به پاریس نقل‌مکان کرد. در زمان جنگ جهانی دوم و تهاجم نازی‌ها، کامو به گروه‌های مقاومت پیوست و سردبیری یکی از روزنامه‌های آن‌ها را بر عهده برگرفت. پس از جنگ او به چهره‌ی ادبی سرشناس تبدیل‌شده بود و خیلی‌ها به‌خاطر مقالاتش او را می‌شناختند و می‌ستودند.

آلبر کامو از دهه‌ی 1940 داستان‌نویسی را شروع کرد و چند تا از مهم‌ترین رمان‌های تاریخ را نوشت: «بیگانه»، «طاعون» و «سقوط». او همین‌طور چندین نمایشنامه، کتاب غیرداستانی و جستار منتشر کرد که تقریباً همه‌ی آن‌ها با تحسین منتقدان مواجه شدند. کامو در سال 1957 جایزه‌ی نوبل ادبیات را دریافت کرد.

در بخشی از کتاب صوتی مرگ شادمانه می‌شنویم

شب‌هایی که مرسو همراه با مارت توی خیابان‌ها گردش می‌کرد، از دیدن سایه‌روشن‌هایی که روی چهره‌ی دختر جوان می‌درخشیدند احساس غرور می‌کرد و همه چیز حتی توان و شهامتش به نظرش به‌طرز شگفت‌آوری آسان می‌آمدند. این زیبایی که دختر جوان همه‌روزه مانند لطیف‌ترین سرمستی‌ها به او عرضه می‌کرد، هنگامی‌ که در کنارش راه می‌رفت و مردم هم متوجه درخشش آن می‌شدند احساس حق‌شناسی فراوانی را در او می‌دمید. حتی اگر دختر معمولی و فاقد زیبایی بود حالا که می‌دید با برانگیختن حس تحسین در دل مردها خوشحال است به همان اندازه رنج می‌برد. امشب هم از این که همراه با او چند دقیقه‌ای پیش از شروع فیلم وارد سینمایی شود که کم‌وبیش پر از تماشاچی است احساس خشنودی می‌کرد. مارت با چهره‌ی همچون برگ گلش با لبخند و زیبایی خیره‌کننده‌اش میان نگاه‌های تحسین‌آمیز تماشاچیان پیشاپیش او توی سالن حرکت می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
معرفی و پیشگفتار گزارنده
12 دقیقه
بخش اول: مرگ طبیعی - فصل اول
35 دقیقه
فصل دوم
29 دقیقه
فصل سوم
30 دقیقه
فصل چهارم
18 دقیقه
فصل پنجم
34 دقیقه
بخش دوم: مرگ آگاهانه - فصل اول
29 دقیقه
فصل دوم
43 دقیقه
فصل سوم
75 دقیقه
فصل چهارم
36 دقیقه
فصل پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مرگ شادمانه
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویتایماز رضوانی
ناشر صوتیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۸۰۰۰ ۲۴,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مرگ شادمانه

سارا رشیدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
مرگی که با انتخاب خود شخصیت داستان شکل میگیره اگر در بیشتر زوایا و بعد‌های زندگی یک بن بست رسیده باشه بهترین مرگه. اگه شجاعت پایان دادن به اون رو داشته باشه
Amirtaher Shahri
۱۴۰۲/۹/۱۴
بسیار زیبا مانند تمام آثار البر کامو و پوچ گرایی یا نیهلیسم و آتئیست و خدا ناباروری و عوارض آن رو در دنیای امروز به زیبایی ترسیم کرده است
پریسا صمدی
۱۴۰۲/۲/۲۵
فقط صدای تایماز رضوانی من رو تا ته شنیدن کتاب نگهداشت. از خود اثر چندان راضی نبودم،
مرتضی بوستانی
۱۴۰۲/۳/۱۸
یک مقدار کتاب سنگینی هست ‌پیام چندانی برای من نداشت ‌
پریاداستان
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
عالی کتابی بی نهایت تاثیرگذار
علی بوذری
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
یک جمله و تمام مرگ. آگاهانه زیباست!
Anahita Alaj
۱۴۰۲/۲/۲۷
داستان بی سر ته بود اصلا خوشم نیومد
پیروز
۱۴۰۲/۴/۲
ترجمه متن خوب نبود
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مرگ شادمانه

برای دریافت کتاب صوتی مرگ شادمانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.