معرفی و دانلود کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن

عکس جلد کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن

از هجوم فکر و خیالِ بی‌وقفه در امان نیستید؟ در طول شبانه‌روز ساعت‌های بسیاری را صرف نشخوار فکری می‌کنید؟ نیک ترنتون در کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن برای شما راهکارهای مفیدی دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن

تحقیقات نشان داده‌اند که 73 درصد از افراد 25 تا 35 ساله و 52 درصد از افراد 45 تا 55 ساله به‌طور مزمن بیش از حد فکر می‌کنند! شما هم در شمار این افراد جای می‌گیرید؟ افراط در فکر کردن مانند هر کار دیگری آسیب‌آفرین و مخرب است و اگر درصدد اصلاح آن برنیاییم، ممکن است این عادت در شکل بیماری‌ها و اختلالاتی مانند وسواس فکری یا اضطراب به حیات خود ادامه دهد. نیک ترنتون در کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن (Stop Overthinking) مطالب مفیدی را پیرامون این مسئله در اختیار شما می‌گذارد.

فکر کردن بیش از حد می‌تواند از آن عادت‌هاییست که ترک کردن آن دشوار است. حتی ممکن است خود را متقاعد کنید که فکر کردن در مورد مسئله‌ای برای مدت طولانی، کلید یافتن بهترین راه حل برای آن است. اما معمولاً این‌طور نیست. بیش از حد فکر کردن خود یک بیماری روانی نیست، اما می‌تواند تبعاتی از جمله افسردگی، اضطراب، اختلالات خوردن و سوء استفاده از مواد را به همراه داشته باشد. در واقع، هر چه بیشتر به چیزی فکر کنید، زمان و انرژی کمتری برای انجام اقدامات سازنده در راستای هدف خود خواهید داشت.

در بسیاری از موارد، افراط‌اندیشی می‌تواند به‌عنوان نشخوار فکری در رویدادهای گذشته و حتی حال با ذهنیت منفی نمود پیدا کند. فکر کردن راجع به گذشته و درباره‌ی همه‌ی چیزهایی که می‌توانستید متفاوت انجام دهید و تصمیم‌گیری‌هایی که می‌توانستید در آن‌ها راه بهتری را پیش بگیرید، می‌تواند خسته‌کننده و فرساینده باشد. خواه تمایل به تفکر بیش از حد شما را به گذشته ببرد یا روی آینده متمرکز کند. اما نگران نباشید؛ چراکه راهکارهایی برای اصلاح افکار و استرس کمتر وجود دارد.

با شنیدن کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن می‌آموزید که افراط‌اندیشی چیست، چگونه می‌توانید این رفتار را در خود تشخیص دهید و اساساً نشخوار فکری از چه دلایلی ناشی می‌شود. برای درک اینکه چرا ممکن است بیش از حد فکر کنید و چگونه جلوی این فرآیند فرسایشی را بگیرید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

با گوش سپردن به کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن، ترجمه‌ی اعظم جمالی را با صدای ابوالفضل شکیبازاد می‌شنوید. کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن به همت نشر صوتی رادیو مثبت تهیه و منتشر شده است.

کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از افراط‌اندیشی و نشخوار فکری در رنج و عذاب هستید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

با نیک ترنتون بیشتر آشنا شویم

نیک ترنتون (Nick Trenton) در مزرعه‌ای روستایی در ایالت ایلینویز آمریکا به دنیا آمده و بزرگ شده است. او سپس وارد دانشگاه شد و مدرک لیسانس اقتصاد را دریافت کرد. همینطور در ادامه مقطع کارشناسی ارشد را در رشته‌ی روانشناسی رفتاری به پایان رساند. چنان‌که نیک ترنتون می‌گوید، در یکی از سرگرمی های مورد علاقه‌اش به یک متخصص حرفه ای تبدیل شده است: مشاهده‌ی مردم!

در بخشی از کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن می‌شنویم

روش دیگه‌ای برای کاهش نشخوار فکری و اضطراب، کار کردن مستقیم روی افکار ناکارآمده. به‌خصوص افکاری که پشت رفتارهایی هستند که پیامدهای ناخوشایندی برای ما دارند. تهیه‌ی لیستی از افکار ناکارآمد یه روش هدفمنده برای این که افکار غیرعادی و حتی ناخودآگاه رو در یه جا جمع کنیم تا بتونیم اونا رو تجزیه و تحلیل کرده و جایگزین بهتری برای اونا پیدا کنیم. برای این کار یه صفحه‌ی کاغذ بردارید و یه جدول با شش ستون بکشید. در بالای هر ستون تاریخ و ساعت، وضعیت، افکار غیرارادی، احساس، پاسخ جایگزین و در آخر پیامد رو بنویسید. هر بار که در زندگی یه احساس منفی قوی رو تجربه کردید، در این جدول وارد کنید. این گزارش به شما کمک می‌کنه که به افکار و احساساتی که قبلاً داشتید فکر کنید و ببینید که در اون شرایط چه چیزی در ذهن شما می‌گذشته. اگه بخواین تغییرات روشنگرانه و مبتنی بر این داده‌ها رو ایجاد کنید، این روش خیلی مفیده. وضعیت، هر محرکی که در قالب یه اتفاق یا یه محیط بوده و باعث ایجاد افکاری یا احساسات خاصی در شما شده، در این قسمت بنویسید. این محرک می‌تونه یه خاطره، فکر، احساس، ایده یا حتی خوابی باشه که دیدید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
قسمت اول
17 دقیقه
قسمت دوم
20 دقیقه
قسمت سوم
17 دقیقه
قسمت چهارم
17 دقیقه
قسمت پنجم
8 دقیقه
قسمت ششم
17 دقیقه
قسمت هفتم
18 دقیقه
قسمت هشتم
16 دقیقه
قسمت نهم
17 دقیقه
قسمت دهم
16 دقیقه
قسمت یازدهم
15 دقیقه
قسمت دوازدهم
14 دقیقه
قسمت سیزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن
نویسنده
مترجماعظم جمالی
راویابوالفضل شکیبازاد
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن

مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی، کتابی بسیار کاربردی و میشه گفت مجموعه‌ای از تکنیک‌های مقابله با بیش از اندازه تفکر کردن و نوشخوار‌های ذهنی. نویسنده به خوبی این کار رو انجام داده و تونسته در قالب یک کتاب روان و قابل فهم تجربیات شخصی و علم خودشون در این خصوص را به خواننده و شنونده منقل و کند. این روزها با مشکلات فراوانی که در زندگی وجود داره مقابله با استرس و کنترل آن امری حیاتی است چرا که منبع بیشتر بیماری‌ها می‌باشد. ترجمه‌ی خوبی داره و خوانش بسیار دلنشین و مطلوب. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب خوب
علیرضا رئیسی
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
ابتدای فایل‌ها و در بخش مقدمه و اول کتاب سرعت خوانش بسیار بالا بود اما کم کم هر چه مباحث جدی تر و تخصصی تر شد سرعت خوانش کمتر شد و این نکته مثبتی بود. کتاب خیلی خوبیه پیشنهاد میشه
آزیتا احمدی
۱۴۰۲/۸/۱۲
میشه این موزیکای افتضاح و سردرد آور رو نذارن تو کتابای صوتی و به جاش موریکای آرامش بخش بذارن!!! خیلی رو اعصابه مخصوصا وقتی ایرپاد تو گوشمونه
میلاد آقایی
۱۴۰۳/۱/۵
من این کتاب را گوش دادم راه حل‌های عملی توضیح داده که من فکر میکنم بیشتر به درد کسی میخوره که بخواد بیشتر کار کنه و خودشو سرگرم کنه تا اینکه کمتر فکر کنه
Mahboobe Momeni
۱۴۰۲/۶/۲۲
کتاب بسیار مفید بود برای من. راه‌هایی برای مقابله با بیش از حد فکر کردن که باعث گرفتم انرژی میشه رو در اختیار شنونده قرار میده.
علی میرسلیمانی
۱۴۰۲/۵/۲۲
کتاب نسبتا خوبی بود و راهکارهای خوب و در دسترسی رو ارائه میده اما وقت گذاشتن میخواد، در کل به نظرم ارزش خوندن رو داره
رحمان جبارپور
۱۴۰۲/۲/۲
عالی بود. هر روز یک قسمت رو کامل گوش میدم
ali abdollahi
۱۴۰۲/۹/۱۱
متوسطه زیاد کمکی نمیکنه
حسین آزادبخش
۱۴۰۲/۱/۹
این کتاب واقعا زیباست
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن

برای دریافت کتاب صوتی بیش از حد فکر کردن را متوقف کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.