معرفی و دانلود کتاب صوتی نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد

عکس جلد کتاب صوتی نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد

کتاب صوتی نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد اثری داستانی به قلم والری اوسیپف است که در سال‌های حیات حاکمیت شوروی نوشته شده است. در این کتاب به نامه‌های پرتب‌وتاب زمین‌شناسی گوش خواهید داد که قلم به دست گرفته و برای همسر خود از روزهایی می‌نویسد که در بحبوحه‌ی مأموریتی دشوار سپری می‌شوند.

درباره کتاب صوتی نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد:

روسیه دستخوش تحولاتی عظیم است. انقلاب بلشویکی از راه رسیده، و همچون زلزله‌ای که پس‌لرزه‌هایی بی‌شمار را پدید آورده، خیل عظیمی از تحولات تکان‌دهنده را از پی خود به همراه آورده است. در این میان، زمین‌شناسی به نام کنستانتین، از سوی مقامات، مأمور یافتن رگه‌های الماس در معادن سیبری می‌شود.

در این مأموریت همراهانی نیز با او همسفر می‌شوند. در ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رود، اما رفته‌رفته مشکلاتی سد راه گروه می‌شود؛ تا جایی که درست زمانی که موفقیت نزدیک‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، فاجعه‌ای باورنکردنی رخ می‌دهد؛ حال، نبرد برای پیروزی، تبدیل به نبرد برای بقا شده است...

ماجراها در کتاب نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد (letter never sent) از زبان کنستانتین، و از خلال نامه‌های او به همسرش، وروچکا روایت می‌شود؛ نامه‌هایی که گویی سرنوشتشان این است که هرگز به مقصد نرسند. با وجود این، کنستانتینن می‌نویسد- بی‌آنکه در انتظار پاسخی باشد. او می‌نویسد تا روح خود را التیام بخشد؛ می‌نویسد تا شعله‌ی حیات در وجودش خاموشی نگیرد؛ می‌نویسد تا بتواند ادامه دهد. و برای نوشتن نیز هیچ حدومرزی نمی‌شناسد: از درد هجران محبوب و شوق دیدار دوباره‌ی او، تا پیش‌پاافتاده‌ترین جزییات مربوط به کار و سفر؛ هر چیزی می‌تواند مضمون نامه‌های یک زمین‌شناسِ دور از خانه و کاشانه باشد!

در پایان باید گفت کتاب نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد، دارای تمام مشخصه‌های یک داستانِ نمونه‌وار روسی است. زبان شورانگیز و آتشین، شخصیت‌پردازی هنرمندانه، غور در زندگی، توصیف‌های جاندار از محیط و آدم‌ها و بسیاری مولفه‌های دیگر (که نظیرش را در آثار بزرگانی چون تولستوی، داستایوفسکی و چخوف دیده‌ایم) در این رمان کوتاه والری اوسیپف (Valeri Osipov) به خوبی نمایان‌اند؛ خلاصه‌ی کلام اینکه علاقه‌مندان به ادبیات روسیه بی‌شک از گوش سپردن به این اثر صوتی پشیمان نخواهند شد.

کتاب صوتی نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد مناسب چه کسانی است؟

طرفداران‌ رمان‌های مکاتبه‌ای و دوست‌داران داستان‌های رئالیستی، بی‌شک این کتاب را اثری جذاب خواهند یافت.

با والری اوسیپف بیشتر آشنا شویم:

والری اوسیپف (زاده‌ی 1930) نویسنده و فعال رسانه‌ایِ اهل شوروی بود. تحصیلات دانشگاهی او در دانشگاه مسکو و در رشته‌ی روزنامه‌نگاری پیگیری شد. علاوه بر این، او چندین فیلمنامه نیز به رشته‌ی تحریر درآورد. اوسیپف در سال 1987 از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب صوتی نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد می‌شنویم:

آنجا که تو هستی، حالا باید شب باشد. اما اینجا دیگر صبح شده است. شاید تو هنوز به موسیقی سبک رادیو گوش می‌دهی، در حالی که خروس‌های ما قیل و قال خود را سر داده‌اند. ما خیلی زود برخاستیم که به موقع به هواپیما برسیم. وقتی تو می‌رفتی بخوابی، ما در فضا پرواز می‌کردیم. و در آن هنگام که تو رویاهای دلپذیر می‌دیدی، ما یکدیگر را هل می‌دادیم تا از پنجره‌های گرد و کوچک هواپیما به ابرهای تکه‌پاره که زیر پای ما، در فضای خاکستری خاموش پراکنده بودند، نگاه کنیم. در آن زمان که نور نوازشگر و صورتی‌رنگِ چراغ رومیزیِ اتاقِ گرم و راحت، تو را در بر گرفته بود، شیشه‌ی کابین هواپیمای ما با اولین اشعه‌ی لاکی رنگ انوار شمالی روشن می‌شد. ورای عزیزم... حالا ما از یکدیگر خیلی دوریم، اما می‌دانم که تو به من فکر می‌کنی و در غم ناراحتی و خانه‌به‌دوشی من هستی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
6 دقیقه
قسمت اول
1 دقیقه
قسمت دوم
5 دقیقه
قسمت سوم
3 دقیقه
قسمت چهارم
3 دقیقه
قسمت پنجم
2 دقیقه
قسمت ششم
1 دقیقه
قسمت هفتم
16 دقیقه
قسمت هشتم
4 دقیقه
قسمت نهم
7 دقیقه
قسمت دهم
11 دقیقه
قسمت یازدهم
8 دقیقه
قسمت دوازدهم
11 دقیقه
قسمت سیزدهم
4 دقیقه
قسمت چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد
نویسنده
مترجمباقر مومنی
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد

مهدیه قائمی
۱۴۰۲/۱/۱۶
این خیلی خوبه که میان این همه کتاب معروف و تاپ و پرمخاطب که باید حتما بخونی تا چیزی از قلم نیوفتد (حال میخواد باب میلت باشه یانه..) فقط باید خوانده شود چون کسانی آن را پسندیده‌اند، در میان این همه به کتابی میرسی که ناچار هستی اونو گوش بدی چون آخرین کتاب صوتی کتابخانه کتابراه، در قفسه کتابهای خوانده نشده هست..
میخواستم صبحونه بخورم از روی عادت گشتم تا به چیزی گوش بدم، چیزی پیدا نکردم جز این کتاب.. نگاهی به لیست فصل‌های کتاب انداختم مشخص بود کتاب کوتاهی هست.. به سرعت دانلود شد و پلی کردم اولین چیزی که مرا با خود برد تا آخرین کلمه کتاب، صدای آقای قناعت پیشه بود... واقعا محشر بود.. صدای نابی که تا اعماق احساست فرو می‌رود و اصلا از بعد زمان و مکان خارج میشوی...
بعد از صدای راوی، موسیقی متن که جادو می‌کند.. آنچنان در متن داستان فرو می‌روی که خودت با تمام حواس پنجگانه تمام آنچه به شخصیت‌های داستان گذشته درک میکنی. واقعا به جای تک تکشان سردم شد ترسیدم و بارها احساس مرگ کردم..
چقد خوشحالم که این کتابو خوندم البته گوش دادم دلم می‌خواست اصلا تموم نشه چقد خوبه که کتابراه همچین کارهای فوق‌العاده‌ای رو پیشنهاد میکنه
خیلی توصیه میکنم..
Mehdi Moghaddam
۱۴۰۲/۱/۲۰
با سلام
کتاب خیلی خوبی بود. عالی بود. کتاب نامه‌های یک پژوهشگر و زمین شناس که به کشف معدن الماس رفته است برای نامزدش نوشته است. در این کتاب اتفاقهای زیادی افتاده هست که اگر بخواهیم نقد کنیم خیلی خیلی میشود. ولی سعی میکنم تا مختصر باشد. یک گروه چهارنفره به اکتشاف معدن میروند. در این گروه یک نفر و
مسئول پروژه یک نفر همه کاره گروه از آشپزی گرفته تا چادر زدن و راهنما و تقریبا همه کاره. دو نفر که تازه از دانشگاه فارغ تحصیل شدند یا هنوز نشده‌اند. در‌ مسیر برگشت حادثه‌ای برایشان رخ میدهد که همه فن حریف تیم رو از دست میدهند. اگر مسئول پروژه مدیر خوبی بود یعنی اینجوری بگم مدیر بحران بود می‌توانست باقی تیم رو به سلامت برگرداند. ولی واقعیتش این بود که مدیر خوبی نبود و میخواست هر چه زودتر این شرایط تمام شود. ولی نمیشود. با فکر و درایت خوب و عالی میشود از بحران عبور کرد. اگر مدیر گروه تیم پر جنب و جوش خود را که هم جوان بودند و هم انرژی خوبی داشتند خوب رهبری میکرد شاید حتی می‌توانستند از زمستان هم به سلامت عبور کنند. در اینگونه شرایط نباید تیم را الکی خسته کرد و به پیاده روی بدون هدف و بدون مقصد ادامه داد. با فکر حرکت کرد تا تیم خسته نشود. چون خسته شدن هر یک از اعضای تیم آن را از تیم به گونه‌ای جدا خواهد کرد. یا دچار مصدومیت میشود یا از خستگی نمی‌تواند ادامه دهد. پس اولین کار در مدیریت بحران این هست که خسته نشوند. انرژی لازم را جمع کنند و به هدف خاصی تمرکز کنند. درست بود که غذا و کبریت و گلوله کم داشتند ولی نباید زندگی را می‌باختند. در شرایط سخت هم میشود زندگی کرد. اینان آنقدر الکی به پیاده روی ادامه دادند که بالاخره طبیعت سرسخت یکی یکی از گردونه حذفشان کرد.
با تشکر
tokhs_divoneh
۱۴۰۲/۱/۱۳
حسی که ازش برداشت کردم:
اندوه، افتخار و حسی عجیب
گاهی برای احساساتم کلمات درستی نمیتونم پیدا کنم..
کاش این روایت هرگز واقعیت نداشت...
گوینده و اهنگ بک گراند هم کمک می‌کرد این حس اندوه القا شه.
اینکه برای انجام دادن کاری که خدمتی به وطنت کرده باشی تا پای جانت تلاش کنی،
اینکه چند تا قوطی و
لوبیا رو جوری جیره بندی کنی که برای همه تا مدت تقریباً طولانی بمونه.
اینکه ببینی یکی از همکارت جلو چشمات غرق میشه تو هیچ کاری از دستت برنمیاد.
دو تا دیگه دواطلبانه میرن و خودشونو تو برف و کولاک گم و گور میکنن
و تو ذره ذره آب میشی از رنج و اندوه از دست دادن، گشنگی، سرمای استخون سوز، خستگی، نیاز به همدم..
به حدی از گشنگی برسی که استخون پرنده هم بکوبونوی و بخوری.
مهم‌ترین دغدغه ات رسوندن نقشه رگه الماس‌به دست بقیه همکارات باشه..
حتی تصورش غیر قابل تحمله
چه برسه یکصدم تجربه کردنش...
علی غلامی
۱۴۰۲/۲/۱۳
درود و مهر دارم خدمت همه دوستان. کتاب نامه‌ای که هرگز فرستاده نشدبه نظربنده کتابی با امتیاز ۸۰ از ۱۰۰ است. اول میریم سراغ نکات مثبت. کتاب بسیار جذاب و شنونده را و امیدارد که بداند در فصل بعدچه اتفاقی می‌افتد. صحنه سازی نسبتا خوب است که درقسمت نقد در این مورد صحبت دارم. شخصیت پردازی هم همینطور. دید زاویه اول شخص است. وامانقدی که بنده دارم. عنوان کتاب ازاول موضوع وکلیت آن راافشامیکند. خواننده یاشنونده میداندکه موضوع ومسئله دراین داستان یک نفربه نفردیگرنامه‌ای نوشته که این نامه به دست گیرنده بنابه دلائلی نرسیده. دراین گونه پیش بینی هامعمولاخواننده متن نامه راعاشقانه پیش بینی میکندکه اتفاقادراین مورددرست هم پیش بینی کرده است. عکس یاطرح جلداصلاجذاب نیست میتوانست حداقل شخصی رادرحال نوشتن درکادرنامه باشدیاچیزی دیگر. صحنه پردازی کمی ضعیف است. نویسنده میتوانست چیزهای دیگری ازصحنه یاجزئیاتی رابازکند. شخصیت پردازی هم همینطور. نویسنده اصلابه زوایای گوناگون شخصیت اول ودیگرافرادموجوددرداستان نپرداخته وخواننده اصلاازروحیه و... شخصیت باخبرنیست. نقددیگراینکه ازمعشوق هم اگراثری کم رنگ درداستان موجودبودبهترمیشد. اینکه معشوق هم میل به دیداریامکاتبه باعاشق راداشته باشدوانتظارنامه اورابکشدبهتربود. ودرپایان عرض کنم خدمت شماکه داستان خیلی غمگین تمام شد. اگرداستان۲پایان داشت ودرپایانی دیگرنامه به دست معشوق نمیرسیدولی عاشق هم به گونه‌ای زنده میماندشایدبهترمیشد. صداگذاری هم خوب بود. باتشکرازکتابراه
مهتا بیاتی
۱۴۰۲/۱/۱۵
در ابتدا صدای گوینده و موسیقی متن بسیار عالی و گوش نواز هست،
گویش کتاب بسیار عالی و روانه و انقدر قشنگ توصیف کردند جزییات رو که متوجه حس و حال تمام لحظات میشی،
از سمتی شاید بیانگر شرایطی هست که افرادی قربانی شدن بخاطر منافع دیگران!
زحمات کاوشگران و محققان که خیلی وقت‌ها دیده نمیشه، همینکه از
خونه و عشقشون دورن، یا نادیده‌اش میگیرن برای یک کشف جدید!
میتونم بگم انقدر قشنگ بیان میکنه که حتی ناراحتت میکنه!
از طرفی رابطه لانگ دیستنس کنستانتین، عشق پاک اون دوتا جَون، تلاششون برای هدف مشترک،
تلاش کنستانتین برای اینکه مسولیتشو انجام بده، اینکه عشق، امید رو دوونش زنده نگه میداره، همه همه و همه بسیار عالی بود، فداکاری‌هایی که کردند، از غزا خوردن گرفته تا کشتن خودشون،
واقعا بینظیر بود
با اینکه کتاب کوتاهیه ولی قشنگ غرقت میکنه 🫱🏻‌🫲🏼
عالی بود عالی
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۷/۱۸
داستان روسی که برای شنیدن تنوع نگارش خاصی دارد. کتاب صوتی نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد، از، والری اوسیپف، با صوتی بودنش مخاطب راحت تر می‌تواند باهاش ارتباط برقرار کند و شنیدنش خوبه، این امتیازش. کوتاهی بخش‌های داستان‌های این کتاب از مزیت‌های دیگرش است. مضمون کتاب قصه امروزی و مدرن است و این تازگی از سوژه دستمایه قرار دادن موضوعی صنفی نشأت گرفته است. داستان مخاطب را درگیر خودش نمی‌کند و به شعور شخصیت بالغ خواننده احترام می‌گذارد و این رهایی به این معنی نیست که فاقد جذبه و کشش برای خواننده باشد، اصلا، بلکه هی نقش برات بازی نمیکنه که قادر به تصمیم گیری یا سوگیری به کاراکترهاش نداشته باشید. صدای گوینده خوبه و متبحر و با مهارت است و تصویرسازی جلدش هم مناسب است. برای شنیدن دقایقی متفاوت از روزمرگی و هیجان، کتاب روسی، نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد، والری اوسیپف، می‌تواند گریز باشد. امتحان با شما.
نسرین سعادتی
۱۴۰۲/۱/۱۷
با سلام و تشکر ویژه از کتابراه برای هدیه‌های باارزشش. همه‌ی ۵ ستاره‌ی اول برای آقای مهبد قناعت پیشه‌ی ممتاز و عالی. شخصا فکر می‌کنم اگه pdf کتاب رو داشتم حوصله نمی‌کردم تا آخرش برم ولی صدای گرم و دلنشین آقای قناعت پیشه باعث شد بیش از یکبار کتاب رو گوش بدم و با آن حتی به تایگا سفر کنم. ترجمه‌ی روان و انتخاب کتاب هم که خوش سلیقگی کتاب راه رو نشون میده. البته یه نکته بگم متن معرفی کتاب رو که خوندم به دوران شوروی و شروع ظهور بلشویک‌ها اشاره کرده و تصور من رو برد بسمت سیاسی بودن کتاب ولی با شروع شنیدن وارد یک جو رومانتیک پر از احساسات در قبال شرایط متنوع زندگی شدم. این کتاب شدیدا انگیزه‌ی حفظ حیات، روحیه مبارزه و تلاش برای بقا و موفقیت رو به نمایش میگذاره و این همه فداکاری و مثبت اندیشی قابل تقدیره. در کل کتاب رو خیلی دوست داشتم. مثل دیدن یک فیلم خوب بود ‌.
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۵/۳
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی. در این کتاب صوتی محشر میشه به گونه‌ای عمق درد و ناراحتی را حس کرد وقتی که شخصیت اصلی با نوشتن وقایع روزانه خود به معشوقه‌ای که اصلا حضور نداره داره وصف می‌کنه اتفاقاتی که افتاده را. اینکه برای رسیدن به هدفی چون پیدا کردن معدن الماس به عنوان رهبر گروه با مسئولیت سنگینی مواجه میشی و کاری از دستت بر نمی‌آید خودش نابود گره. اینکه با تمام وقایع تلخی دو به رو میشی و عزیزانی را از دست می‌دی که شاید می‌شد با به کارگیری تفکر درست از این اتفاق جلوگیری کرد ‌ نقد کاملش اینجا امکان پذیر نیست ولی عمق مطلب بسیار ناراحت کننده بود و صداگذاری و انتخاب موسیقی و خوانش فوق العاده راوی طوری بود که مرا به اون جا برده بود و می‌تونستم تک تک لحظات و سختی‌ها را حس کنم. خسته نباشید به همگی و تیم خوب کتابراه برای این اثر عالی.
سجادعسگری
۱۴۰۲/۴/۲۴
مدتها بود این کتابو داشتم داخل کتابخانه‌ام ولی اصلا فکرشم نمیکردم کتاب خوبی باشه و گذاشته بودم وقتی هیچ کتابی نداشتم اینو گوش بدم دیدم تایمش کمه گفتم گوش بدم و بخابم وقتی شروع به گوش دادنش کردم فهمیدم چقدر اشتباه بوده که تا الان این اثر رو گوش نداده بودم کوتاه بود ولی یک دنیا حرف داشت اندازه هزاران صفحه حرف داشت چقدر لذت بردم از همه چیز از اجرا از موسیقی از سبک داستان از ترجمه از همه چیز لذت بردم. با همه‌ی شخصیتا درد کشیدم و کاملا در فضای داستان غرق شدم و منم یکی از شخصیتهای کتاب شدم کاش این کتاب اینقدر کوتاه نبود و تا بی نهایت ادامه داشت. آقای قناعت پیشه بسیار خوب این داستان رو اجرا کردن و وقتی گوش دادم ب این نتیجه رسیدم هیچ کس بجز آقای قناعت پیشه نباید این اثر رو گویندگی میکرد. سپاس فراوان.
فرشته رزاقی
۱۴۰۲/۲/۲
خیلی زیبا و غم انگیز بود، داستان پیرامون ۴ محقق معدن الماس است که پس از پیدا کردن رگه‌های الماس در منطقه‌ای و برداشتن نمونه‌هایی قصد بازگشت به سوی پایگاه خود را دارند که کیلومترها با ان منطقه فاصله دارد، راوی داستان بزرگترین فرد گروه است که وقایع را به صورت نامه‌های روزانه برای همسری که فکر می‌کند عاشق‌اش است می‌نویسد، و در آخر متوجه می‌شود چیزی که سالیان سال به عنوان رابطه عاشقانه بین خودش و همسرش قلمداد میکرده است اشتباه بود، او با مقایسه خود و همسرش با طرز فکر و رفتار همراهان جوانش در مواجهه با مشکلات طاقت فرسای پیش رو مفهوم عمیق عشق را می‌فهمد
داستان جنبه شرح حال است و بیشتر از زبان نویسنده نامه است، شرح کاراکترها جزئی است ولی مخاطب با شرح وقایع با انها ارتباط برقرار می‌کند
sara j
۱۴۰۲/۱/۲۹
کتاب خوبی بود و تا آخر گوش کردم. کتاب کوتاهی در مورد یک گروه چهار نفره بود. این تیم با توجه به توانایی‌هایی که داشتند انتخاب شده و به ماموریتی رفته بودند. توی راه دچار چالش‌هایی میشند. داستان به صورت نامه لیدر تیم برای معشوقه ش هستش و روایتی از فداکاری و ایثار برای رسیدن به هدف بزرگ و مشترکشون هست تا وقتی با هم پیش می‌رفتند موفق بودند و هرچی تک تک اعضا شکست رو احساس کردند و برای آسایش هم خودشون رو قربانی دیگری کردند دیگه به اون هدف نرسیدند...
ترجمه کتاب عالی بود و اصلا متوجه نمیشدید از زبان دیگه‌ای ترجمه شده انگار از اول فارسی نوشته شده بود. راوی و موسیقی متن هم خیلی خوب بودند و آدم دوست داشت ادامه داستان رو گوش بده.
ممنون از کتابراه برای هدیه این کتاب.
زهراخادمی
۱۴۰۲/۱/۱۶
رمان خوبی بود اما عالی نبود نویسنده دنبال آفرینش یک حس ژگرف عاشقانه در کنار درام و تعصب کاری بود که بنظرم در بحث عاشقانه کمیت ش لنگید... و معشوقی که کوچکترین دیتایی از او در ذهن مخاطب نیست... در این شب ها در حال مرور دیوان شهریار بوده و به جرئت می توانم بگم یک شعر ۱۰ بیتی حالا چرای او از لحاظ اغنای ادبی، عشق و شور و جوانی، ارزش و اهمیت بیشتری برایم داشت... به هرحال چندنکته مهم هم یادگرفتم... درست در زمانی که فکر میکنی همه چیز روبراه هست یک آن، همه چیز واژگون می شود و چقدر تجربه تلخی است! آماده و مهیا بودن، تجربه و تخصص، روحیه بالا، دوراندیشی و نوع دوستی و غیرت نیزاز دیگر نکات این کتاب بود... فلذا ارزش یکبار خواندن را دارد. باتشکر از کتابراه
M R
۱۴۰۲/۲/۲۱
داستان کوتاه بود وشاید اگر آقای قناعت پیشه اجرا نکرده بودن تا انتها گوش نمیکردم چون از اول کتاب تقریبا میشه حدس زد آخر داستان چی میشه والبته پایان خوشی هم نداره. داستان در مورد یک زمین شناس بود که همراه سه نفر دیگه به نقطه خالی از سکنه و ناشناخته‌ای در قطب سفر میکنند تا رگه لای سنگ‌های خاص پیدا کنن و قهرمان کتاب در قالب نامه‌هایی که برای همسرش مینویسه اتفاقاتی که رخ میده رو شرح میده... گذشته از داستان کتاب و انتهای اون، شاید در آخر خواننده به فکرفرو بره که آیا واقعا مسائل و اهداف و باورهایی که ما داریم حقیقی هستند یا براساس ذهن ما شکل گرفتن و شاید روزی بفهمیم همه اونچه بهش باور داشتیم از پایه غلط یا لاقل متفاوت بوده!!
Zohreh Rakh
۱۴۰۲/۲/۲۱
داستان خیلی رمانتیک و احساسی بود.
چهار زمین شناس در یاکوتسک روسیه به دنبال رگه‌های کیمبرلیت میگشتند و در تمام طول سفر کنستانتین که قهرمان داستان هست تمام اتفاقات رو در قالب نامه برای نامزدش وروشکا می‌نوشت.
فداکاری، از جان گذشتگی و در الویت قراردادن وظیفه توسط این زمین شناس‌ها برای رساندن نقشه و
رگه معدن الماس به مرکز هییت اعزامی ستودنی بود.
این بخش از کتاب برام خیلی جالب بود که کنستانتین به عشق هرمان تانیا که دو نفر از همراهانش بودند رشک برد و خطاب به وروشکا نامزدش که براش مرتب نامه می‌نوشت گفت:
من به ورای حقیقی احتیاج دارم نه شبح او.
و در پایان باید بگم فضاسازی داستان اونقدر عالی بود که انگار داشتم یه فیلم سینمایی تماشا میکردم.
سجاد مهرزاده
۱۴۰۰/۴/۱۶
بی نهایت لذت بردم... آنقدر ماهرانه حس شنوایی آدم را تحریک میکند که حس سبک شدن روح و پرواز به آدم دست می‌دهد لحظات برات شیرین میشن... دوس داری فقط برات بخونه چقد آرامبخشه... انقد با حس میگه بیش از ده بار گوشش دادم ولی هر بار لذتش بیشتر میشه... راستش را بگویم اشک‌هایی با طعم شیرین از چشم‌های انسان رو سرازیر میشه..
این اختلاف وقتی فهمیدم که کارهایی دیگه در این موضوع گوش دادم ولی گوش خراش بودند و دوس داشتی سریعتر تموم بشه.. این کجا و آن کجا
مشاهده همه نظرات 233

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد

برای دریافت کتاب صوتی نامه‌ای که هرگز فرستاده نشد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.