معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول: خوانشی روان کاوانه از روانشناسی و هنر عواطف ناخودآگاه

عکس جلد کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول: خوانشی روان کاوانه از روانشناسی و هنر عواطف ناخودآگاه
قیمت:
۷۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول: خوانشی روان کاوانه از روانشناسی و هنر عواطف ناخودآگاه

اریک کندل، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، در کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول، ما را به وینِ سالِ 1900 می‌برد تا داستان انقلابی را تعریف کند که تا همیشه باور ما را از طرز کار ذهنمان و شیوه‌ی درک هنر تغییر داده است. علاقه‌مندان به روان‌شناسی و تاریخ هنر، مفتون اثر حاضر خواهند شد.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول

وین در دهه‌ی 1900 میلادی، پایتخت فرهنگی اروپا بود و از این نظر مکان مهمی به شمار می‌رفت. چهره‌های سرشناس در علم پزشکی، هنر و... سالانه در وین گرد هم جمع می‌شدند و با به‌روزرسانی اطلاعاتشان و تبادل نظر با یکدیگر، اتفاقات شگفت‌انگیزی را در عرصه‌ی علم، هنر و فرهنگ رقم می‌زدند. این هم‌فکری و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها اثری بلندمدت داشته و ردپایش در علم امروز نیز دیده می‌شود. اریک کندل (Eric Kandel) در کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول (The Age of Insight) تصویری پرجزئیات و کامل از تحولاتی که در روانشناسی، عصب‌شناسی، ادبیات و هنر رخ داده که منشأاش وین 1900 بوده است را ترسیم می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول

دانشمندان در وین 1900 انقلابی را رقم زدند که تا ابد طرز فکر ما را درباره‌ی ذهن انسان، ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه و افکار و احساسات تغییر داد. دانشگاه پزشکی وین در آن سال‌ها با شعار «حقیقت در زیر سطح پنهان است» پیشتاز مسیر پیشرفت بود. این طرز فکر تأثیر پررنگی بر فرهنگ مردم و نخبگان وین گذاشت؛ فروید در نظریه‌ای جنجالی، به این موضوع پرداخت که چطور امیالِ ناخودآگاهِ سرکوب‌شده‌ی ما خودشان را در قالب نمادها، رؤیاها و رفتارها نشان می‌دهند. آرتور شنیتسلر در رمان‌هایش پرده از تمایلات جنسی ناخودآگاه زنان برداشت و آن را در قالب مونولوگ‌هایی درونی و منحصربه‌فرد نشان داد. هنرمندانی چون گوستاو کلیمت، اگون شیله و... نیز در نقاشی‌هایشان شهوت، ناخودآگاه، اشتیاق، نگرانی و ترس از مرگ را به تصویر کشیدند. اریک کندل در کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول درباره‌ی این موضوع صحبت می‌کند که چطور هنرمندان مذکور از دانشگاه پزشکی وین تأثیر پذیرفتند، و در مقابل چگونه الهام‌بخش مؤسسان دانشگاه تاریخ هنر وین شدند تا سؤالی اساسی را مطرح کنند: مخاطب چه چیزی به اثر هنری اضافه می‌کند؟ این سؤال مهم به کشفیات جدیدی در حوزه‌ی روانشناسی و بیولوژی مغز منجر شد. این کشفیات تازه اطلاعاتی از اینکه چگونه درک می‌کنیم، چگونه فکر کرده و احساس می‌کنیم، چطور به این افکار و احساسات پاسخ داده و هنر را خلق می‌کنیم در اختیار ما قرار داده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول

کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول، بخشی از کتاب «هنر مدرن در ناخودآگاه» است که فصول یک تا ده این کتاب را به صورت صوتی پوشش داده. این کتاب اثری از اریک کندل است که به همت کامران غبرایی به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی جیحون ناشر نسخه‌ی صوتی و انتشارات کتاب‌سرای نیک ناشر نسخه‌ی متنی این کتاب است. این کتاب صوتی را با صدای شهره روحی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب هنر مدرن در ناخودآگاه

  • اریک کندل در این کتاب برجسته به نتایجی رسیده که جامعه‌ی روان‌شناسی را شگفت‌زده می‌کند. زاویه دید او، فرهنگ وین در قرن بیستم است و در این بین، نقاط تلاقی روان‌شناسی، عصب‌شناسی و هنر را بررسی می‌کند. (الیور ساکس، نویسنده)
  • این نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، تئوری‌های علوم اعصاب، هنر و روان‌شناسی را به هم گره می‌زند تا نشان دهد مغز ما چطور هنر را درک می‌کند، درگیر آن می‌شود و تحت‌تأثیر آن قرار می‌گیرد. اثری تحول‌آفرین که علم و هنر را به یکدیگر پیوند می‌زند. (بررسی‌های Kirkus)
  • ترکیبی خیره‌کننده از هنر و تاریخ و علم که برای خوانندگان عام نیز قابل‌درک و خواندنی خواهد بود. کتابی پراهمیت و متمایز که مطالعه‌ی آن برایتان دلنشین خواهد بود. (لایبرری ژورنال)
  • کندل، عصب‌شناس برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، عملکرد پنهان مغز را برایتان آشکار می‌کند. در این کتاب طیف متنوعی از مسائل مربوط به هنر و سازوکار مغز مورد تحلیل قرار می‌گیرند. کندل تخیل مخاطبانش را با موضوعات تاریخی و علمی حیرت‌انگیز پیوند زده و نشان می‌دهد که انسان جهان را چگونه می‌بیند و درک می‌کند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • این کتاب یک دستاورد خیره‌کننده محسوب می‌شود که دیدگاه‌های علمی، هنری و تاریخی‌اش قابل‌توجه است. نتیجه‌ی کار اریک کندل با استقبال گسترده‌ی مخاطبانش مواجه شد. (هاوارد گاردنر، استاد دانشکده‌ی تحصیلات تکمیلی هاروارد)
  • آموزه‌های اریک کندل به عنوان یک روان‌پزشک، و همچنین دانش گسترده‌ی او در زمینه‌ی نحوه‌ی عملکرد و ساختار مغز، این کاوش کاملاً تازه و مبتکرانه را در رابطه‌ی بین تولد روانکاوی، اکسپرسیونیسم اتریشی و مدرنیسم غنی‌تر نموده است. (مارگارت لیوینگستون، استاد نوروبیولوژی در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد)
  • اریک کندل در شاهکار تازه‌ی خود هنر و ذهن را با هم می‌آمیزد؛ این کاری تازه و شجاعانه‌ بود. (جوزف لدوکس، مدرس دانشگاه نیویورک و نویسنده)
  • کتاب حاضر چشم‌انداز جدیدی را نسبت به مفهوم زیبایی در اختیارمان می‌گذارد. اریک کندل، این عصب‌شناس برجسته، نشان می‌دهد که چطور کار هنرمند و دانشمند در تلاش مشترک برای کشف درونیات و واقعیت‌ها به یکدیگر پیوند می‌خورد. (فردریک مورتونت)

کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی پیش رو به علاقه‌مندان تاریخ هنر توصیه می‌شود. طرفداران کتاب‌های روانشناسی عمومی نیز از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول: خوانشی روان کاوانه از روانشناسی و هنر عواطف ناخودآگاه می‌شنویم

دانشکده‌ی پزشکی وین در تلاش وینی‌های 1900 برای یکپارچه‌سازی علوم، نقشی کانونی داشت. زیگمونت فروید و آرتور شنیتسلر در این مکان در رشته‌ی پزشکی تحصیل کردند و کلیمت نیز در کار هنری و اندیشه‌اش تا حد زیادی از این دانشکده الهام گرفت. جدا از تأثیر بسیط فرهنگی‌ای که دانشکده‌ی پزشکی وین بر جامعه‌ی وینی داشت، در زمینه‌ی یک‌دست‌سازی و معیاربخشی به علم پزشکی نیز نقش برجسته‌ای داشت. دانش پزشکی امروزی تا حد زیادی مرهون تلاش‌هایی است که در این مدرسه رخ داد.

امروز در هر نقطه از دنیا، اگر بیماری به پزشک مراجعه کند و از تنگی نفس شکایت داشته باشد، پزشک پیش از هر کار گوشی معاینه را بر گوش و صفحه‌ی گرد را روی سینه‌ی بیمار می‌گذارد و به صدای نفس‌های بیمار گوش می‌دهد. اگر صدای خس‌خس و یا هر صدای غیرعادی حاصل از وجود مایع در ریه‌ی فرد به گوشش برسد، درنگ می‌کند، مبادا که بیمار زیر جور نارسایی قلبی باشد. پزشک با نواختن بر سینه‌ی بیمار و گوش سپردن به پژواک صداهایی به قاعده نارساتر از صداهای عادی، به تشخیص خود باور می‌آورد و باز از گوشی معاینه استفاده می‌کند، اما این بار به دنبال شنیدن صدای ضربان نامنظم و سوفل قلبی است تا برای ناسلامتی دریچه‌های میترال یا آئورتی قلب گواهی پیدا کند. هر پزشک رسمی با این روش و ابزار ساده، قلب را معاینه می‌کند و به نارسایی‌اش پی می‌برد.

پزشک مدرن با قرار دادن گوشی بر سطح بیرونی بدن و پیروی از رویه و تشریفاتی معین که یک سده پیش در دانشکده‌ی پزشکی وین وضع شد، به رازهای درون پی می‌برد. همه‌ی حرف حساب این رویکرد مدرن به علم پزشکی این است که باید از دردنمون‌های ظاهری به ژرفا رفت و سطح را به کنار زد. این رویکرد و نگرش علمی چطور پدید آمد؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
28 دقیقه
پیش‌درآمد مترجم (بخش یک)
23 دقیقه
پیش‌درآمد مترجم (بخش دو)
18 دقیقه
پیش‌درآمد مترجم (بخش سه)
24 دقیقه
پیش‌درآمد مترجم (بخش چهار)
19 دقیقه
پیش‌درآمد مترجم (بخش پنج)
20 دقیقه
پیش‌درآمد
24 دقیقه
بخش اول ـ فصل یک: سفر به اندرون
25 دقیقه
فصل اول ـ قسمت دو
29 دقیقه
فصل دو: کاوش در پی حقایق مستور
20 دقیقه
فصل سه: گردهمایی هنرمندان
21 دقیقه
فصل چهار: نقبی به زیر جمجمه
19 دقیقه
فصل چهار ـ قسمت دو
22 دقیقه
فصل پنج: وارسی هم‌زمان ذهن و مغز
25 دقیقه
فصل پنج ـ قسمت دو
24 دقیقه
فصل شش: وارسی ذهن مستقل از مغز
26 دقیقه
فصل شش ـ قسمت دو
25 دقیقه
فصل هفت: در جست‌وجوی معنای درونی
20 دقیقه
فصل هفت ـ قسمت دو
25 دقیقه
فصل هشت: ترسیم جنسیت زنان مدرن
26 دقیقه
فصل هشت ـ قسمت دو
24 دقیقه
فصل هشت ـ قسمت سه
17 دقیقه
فصل نه: ترسیم روان در هنر
27 دقیقه
فصل نه ـ قسمت دو
20 دقیقه
فصل نه ـ قسمت سه
19 دقیقه
فصل نه ـ قسمت چهار
20 دقیقه
فصل ده: در آمیزش اروتیسم
21 دقیقه
فصل ده ـ قسمت دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول: خوانشی روان کاوانه از روانشناسی و هنر عواطف ناخودآگاه
نویسنده
مترجمکامران غبرایی
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول

برای دریافت کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.