معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم: تنظیم عواطف و همدلی در مغز

عکس جلد کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم: تنظیم عواطف و همدلی در مغز
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم: تنظیم عواطف و همدلی در مغز

اریک کندل در کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم شما را به وین در دهه‌ی 1900 می‌برد. پایتخت فرهنگی اروپا در زمانی که هنرمندان، نویسندگان و دانشمندان در کافه‌ها جمع می‌شدند و با هم تبادل نظر می‌کردند. این نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل در بخش سوم کتاب خود به موضوعاتی چون ناخودآگاه، خلاقیت، استعداد هنری و درک هنر می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم

وین در میان سال‌های 1890 تا 1918، شهری بود که در آن هنرمندان، نویسندگان، متفکران و حتی دانشمندان پزشکی و روان‌کاوی، با یکدیگر در تماس بودند و بدون آن‌که بدانند، شکلی دیگر به فرهنگ غرب می دادند. حلقه‌ی وین از دل همین ارتباطات و مباحثات میان دانشمندان و فیلسوفان شکل گرفت. در آن‌ زمان هنر، علم و فلسفه پیوندی ناگسستنی با یکدیگر داشتند؛ پیوندی که ممکن است در عصر حاضر، کمی عجیب و شگفت‌انگیز به نظر برسد. جرقه‌ی نوشتن کتاب هنر مدرن در ناخودآگاه (The Age of Insight)، بعد از مطالعه‌ی آثار دانشمندان آن دوره در ذهن اریک کندل (Eric Kandel) ایجاد شد. عصب‌شناس 94ساله‌ی اتریشی که برنده‌ی جایزه‌ی نوبل فیزیولوژی و پزشکی شده؛ بهترین کسی که می‌تواند کتابی درباره‌ی پیوند علم و هنر بنویسد.

کندل در همان ابتدای کتاب ادعا می‌کند که علم و هنر سؤالاتی یکسان دارند؛ اما به روش‌های مختلف به آن‌ها پاسخ می‌دهند. سؤالاتی که اریک کندل در کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه- جلد سوم به آن‌ها پاسخ داده، همان پرسش‌هایی هستند که مدت‌ها ذهن بشر را به خود مشغول کرده‌اند. پرسش‌هایی از قبیل: ذهن هنرمندان با افراد عادی چه فرقی دارد؟ انسان‌ها چگونه هنر را درک می‌کنند؟ هنر چه احساساتی را در انسان برمی‌انگیزد؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم

علاقه‌ی وافر اریک کندل به شهر وین را می‌توان به‌وضوح در کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم دید. آرای متفکرانی چون فروید، شنیتسلر و کلیمت، دیدگاه ما را درباره‌ی هنر مدرن شکل داد. هنرمندان و نویسندگان از همان ابتدا به ناخودآگاه و نحوه‌ی کار او علاقه داشتند؛ اما این پزشکان و روان‌کاوان اتریشی بودند که به ماهیت ناخودآگاه پی بردند. کندل نیز از تحقیقات این دانشمندان وام گرفته تا حقیقت هنر و علم را به مخاطبان بنمایاند.

نیمه‌ی اول کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم، بیشتر درباره‌ی نحوه‌ی واکنش بیولوژیکی به یک اثر هنری است. این‌که احساسات ما چگونه در هنگام مواجهه با آثار هنری برانگیخته می‌شوند و به چه نوع آثاری بیشتر واکنش نشان می‌دهیم. در نیمه‌ی دوم، اریک کندل به‌سراغ ساز و کار مغز در هنگام خلق اثر هنری رفته است. انتشارات کتاب‌سرای نیک نسخه‌ی متنی این کتاب را با ترجمه‌ی کامران غبرایی روانه‌ی به چاپ رسانده. شما می‌توانید نسخه‌ی صوتی کتاب را با صدای افروز هاشمی بشنوید که به همت انتشارات جیحون تهیه و تنظیم شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم

  • اگر فروید کتاب هنر مدرن در ناخودآگاه را می‌خواند، بی‌شک مسحور و مجذوب تحقیقات اریک کندل می‌شد. این کتاب به هنر از دریچه‌ی ذهن انسان می‌نگرد. (الیور ساکس، نویسنده‌ی کتاب «مردی که زنش را با کلاه اشتباه گرفت»)
  • اریک کندل شاهکاری خلق کرده که در آن مغز، ذهن و هنر با هم درآمیخته‌اند. (جوزف لدوکس، نویسنده‌ی کتاب «مغز عاطفی»)
  • جذابیت روایت کندل خواننده را به سفری در قلمروهای علم، ذهن، احساسات، همدلی، ناخودآگاه و مغز خلاق می‌برد. کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم پروژه‌ای بزرگ درباره‌ی مغز، ذهن و هنر است. (الساندرا کومینی، استاد تاریخ هنر دانشگاه متدیست جنوبی)
  • اطلاعات اریک کندل در حوزه‌ی روان‌شناسی و نحوه‌ی عملکرد مغز، به ارزش این کتاب می‌افزاید. (مارگارت لیوینگستون، استاد نوروبیولوژی دانشکده‌ی پزشکی هاروارد)
  • کتابی جذاب... اریک کندل، عصب‌شناس برنده‌ی نوبل، کتابی درباره‌ی ناخودآگاه و اعمال ذهن خلاق نوشته است. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم را به دانشجویان رشته‌های علوم اعصاب، روان‌شناسی و هنر پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم: تنظیم عواطف و همدلی در مغز می‌شنویم

تفاوت هنرمند و ناهنرمند در ظرفیت حسگری‌شان نیست، حقیقت این است که هنرمند می‌تواند همان چیزی را که همه‌مان لمس می‌کنیم، متعین سازد. «مارتا گراهام»

نقاش همان می‌کند که شاعر و فیلسوف گمانه‌ورز و دانشمند طبیعی‌شناس، هر کدام به سیاق خویش. او در تصویری ساده و واضح که از جهان و شکل‌یابی‌اش به دست می‌دهد، کانون جاذبه را روی زیست عاطفی خود تنظیم می‌کند تا به سکون و آرامشی برسد که در حصار تنگ تجربه‌های زیسته‌ی این جهان ممکن نیست. «آلبرت انیشتین»

هنرمندان و دانشمندان در فروکاست‌گرایی درست مثل همدیگرند؛ اما هر کدام شیوه‌ی خاص خود را برای فهمیدن و معنا کردن جهان پیش می‌گیرند. دانشمندان الگوهایی از ویژگی‌های بنیادین جهان برمی‌سازند که امکان آزمون و بازخوانی‌شان وجود داشته باشد. این آزمودن‌ها به وانهادن سوگیری‌های شخصی مشاهده‌گر و اندازه‌گیری عینی یا ارزیابی دقیق بسته است. هنرمندان هم الگوهایی از جهان به دست می‌دهند؛ اما این الگوها نه تخمین‌هایی تجربی از جهان، که تصوراتی ذهنی از واقعیت مبهم جهان روزمره‌ی بیرون است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
28 دقیقه
بخش چهارم - فصل 22: مهار فرازین به فرودین داده‌های عاطفی - شناختی
21 دقیقه
فصل 23: واکنش‌ زیست‌شناختی به زیبایی و زشتی در هنر - قسمت اول
28 دقیقه
فصل 23 - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل 24: سهم مخاطب، ره گشودن به اندرون ذهن دیگری
26 دقیقه
فصل 25: زیست‌شناسی سهم مخاطب - قسمت اول
26 دقیقه
فصل 25 - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل 26: تنظیم عواطف و همدلی در مغز - قسمت اول
19 دقیقه
فصل 26 - قسمت دوم
17 دقیقه
بخش پنجم - فصل 27: کلیات هنری و اکسپرسیونیست‌های اتریشی - قسمت اول
17 دقیقه
فصل 27 - قسمت دوم
16 دقیقه
فصل 28: مغز خلاق - قسمت اول
21 دقیقه
فصل 28 - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل 29: ناخودآگاه شناسا و مغز خلاق - قسمت اول
20 دقیقه
فصل 29 - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل 30: شبکه‌های مغزی در خدمت خلاقیت - قسمت اول
20 دقیقه
فصل 30 - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل 31: استعداد، خلاقیت و رشد مغز - قسمت اول
24 دقیقه
فصل 31 - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل 32: شناختن خودمان - قسمت اول
17 دقیقه
فصل 32 - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم: تنظیم عواطف و همدلی در مغز
نویسنده
مترجمکامران غبرایی
راویافروز هاشمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم

برای دریافت کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.