معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم: مشاهده همانا ابداع است

عکس جلد کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم: مشاهده همانا ابداع است
قیمت:
۷۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم: مشاهده همانا ابداع است

کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم نوشته‌ی اریک کندل، در ادامه‌ی جلد اول این مجموعه، به بررسی تعامل میان هنر، پزشکی و علوم اعصاب که در وینِ سال 1900 ریشه دارد، می‌پردازد. این کتاب نشان می‌دهد که چطور اتفاقات آن سال‌ها، درک ما را از هنر به طور کلی تغییر داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم

کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم، بخشی از کتاب هنر مدرن در ناخودآگاه (The Age of Insight) نوشته‌ی اریک کندل (Eric Kandel) است که در ادامه‌ی جلد اول این عنوان، تاریخ مکاتب روشن‌فکرانه‌ی وین از سال 1890 تا 1918 را بررسی می‌کند. آنچه در طی آن سال‌ها رخ داده است نشانی از هنر مدرن اتریشی، روانکاوی، تاریخ هنر و علوم اعصاب دارد.

کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم در سه مرحله، اثرگذاری علم و هنر بر یکدیگر را در وینِ پایان سده‌ی بیست تشریح می‌کند. مرحله‌ی ابتدایی تبادل دانش در میان هنرمندان مدرن و اعضای مدرسه‌ی پزشکی وین پیرامون فرایندهای ناخودآگاه ذهنی است. دومین مرحله تبادل دانش میان هنر و مکتب روانشناختیِ شناختی هنر است که تاریخ ایجاد آن به 1930و مدرسه‌ی تاریخ هنر وین برمی‌گردد. آخرین مرحله که قدمت چندانی ندارد و به 20 سال قبل بازمی‌گردد، کنش میان روان‌شناسیِ شناختی و زیست‌شناسی است که برای تبیین بنیانی برای پی‌زیباشناسیِ عاطفه‌بنیان شکل گرفته و این به معنای درک واکنش‌های ادراکی و عاطفی مغز ما در برابر هنر است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم

این بررسی و تبادل دانش زمینه‌ساز تحقیقات امروزی در زمینه‌ی درک فرایندهای مغزی در مواجهه با هنر شده است. زمانی که در پایان سده‌ی بیستم علم ذهن‌شناسی با علم مغزشناسی یا همان اعصاب ترکیب شد، اطلاعات تازه‌ای از کارکرد ذهن انسان به دست آمد؛ اینکه یادگیری و یادآوری در انسان چگونه است، معنای عاطفه، اندیشه و خودآگاهی در چیست و انسان تا چه حد مختار است. این علم نوین که بسیاری از سازوکارهای مغزی انسان را روشن می‌کند، راهی به سمت توضیح شیوه‌ی خلق هنر در مغز نیز می‌گشاید که این به منزله‌ی تعامل مستقیم علم با فرهنگ و هنر است.

کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم از ابتدای بخش دوم، ادراک بصری و واکنش عاطفی به هنر در آینده‌ی روانشناسیِ شناختی، یعنی فصل یازدهم آغاز می‌شود و تا انتهای فصل بیست‌ویکم را توضیح می‌دهد. این کتاب صوتی اثری از اریک کندل است که به همت کامران غبرایی به فارسی ترجمه شده. انتشارات کتاب‌سرای نیک و نشر صوتی جیحون، به ترتیب ناشران متنی و صوتی این کتاب هستند. این کتاب صوتی را با صدای محمد ولیان می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب هنر مدرن در ناخودآگاه

  • جامعه‌ی روان‌شناسی از یافته‌های اریک کندل در این کتاب شگفت‌زده خواهد شد. او نقاط تلاقی روان‌شناسی، عصب‌شناسی و هنر را در وین قرن بیستم بررسی می‌کند. (الیور ساکس، نویسنده)
  • این نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، با ترکیب تئوری‌های علوم اعصاب، هنر و روان‌شناسی نشان می‌دهد مغز ما چطور هنر را درک می‌کند. اثری شگفت‌انگیز که علم و هنر را به هم پیوند می‌زند. (Kirkus Reviews)
  • ترکیبی خیره‌کننده از هنر و تاریخ و علم که برای خوانندگان عام نیز قابل‌درک و خواندنی خواهد بود. (لایبرری ژورنال)
  • کندل، عصب‌شناس برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، عملکرد پنهان مغز را برایتان آشکار می‌کند. در این کتاب مسائل مربوط به هنر و سازوکار مغز در سطح وسیعی مورد تحلیل قرار می‌گیرند. کندل نشان می‌دهد که انسان جهان را چگونه می‌بیند و درک می‌کند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • این کتاب یک دستاورد اساسی‌ست که دیدگاه‌های علمی، هنری و تاریخی‌اش قابل‌توجه است. این کتاب با استقبال گسترده‌ی مخاطبان مواجه شده. (هاوارد گاردنر، استاد دانشکده‌ی تحصیلات تکمیلی هاروارد)
  • یافته‌های اریک کندل به عنوان یک روان‌پزشک، و همچنین دانش گسترده‌ی او در زمینه‌ی نحوه‌ی عملکرد و ساختار مغز، این کاوش نوین و مبتکرانه را در رابطه‌ی بین تولد روانکاوی، اکسپرسیونیسم اتریشی و مدرنیسم غنی‌تر نموده است. (مارگارت لیوینگستون، استاد نوروبیولوژی در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد)
  • اریک کندل در شاهکار تازه‌ی خود هنر و ذهن را به هم گره می‌زند که کاری تازه و شجاعانه‌ بوده است. (جوزف لدوکس، مدرس دانشگاه نیویورک و نویسنده)
  • کتاب حاضر چشم‌انداز جدیدی از مفهوم زیبایی در اختیارمان می‌گذارد. اریک کندل، این عصب‌شناس مشهور، نشان می‌دهد که چطور کار هنرمند و دانشمند در تلاشی مشترک برای کشف درونیات و واقعیت‌ها به هم پیوند می‌خورد. (فردریک مورتونت)

کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی حاضر به دانشجویان رشته‌های هنر و علاقه‌مندان موضوعات مرتبط با روانشناسی عمومی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم: مشاهده همانا ابداع است می‌شنویم

همگرایی علمی و هنری زیگمونت فروید، آرتور اشنیتسلر، گوستاف کلیمت، اسکار کوکوشکا و اگن شیله بر سر وجوه مختلف غرایز ناخودآگاه چند پرسش به ذهن می‌آورد: آیا این پیش‌گامان متوجه بودند که در توازی با هم گام برمی‌دارند؟ اگر چنین بود، آیا فروید و اشنیتسلر هیچ‌گاه برای هم‌کلام شدن تلاشی کردند؟ کلیمت و کوکوشکا و شیله چطور؟ آیا هیچ‌گاه برای پیوند دادن امر روانشناختی با امر هنری و توضیح دادن رانه‌های ناخودآگاه کوششی شد؟

راستش می‌دانیم که نقاشان داستان ما با یکدیگر رابطه داشته‌اند و فروید و اشنیتسلر هم همین‌طور. کلیمت پدر مدرنسیم اتریشی، عمیقاً بر کوکوشکا و شیله تأثیر داشت و آن‌ها را پشتیبانی می‌کرد. دو هنرمند جوان‌تر هم کلیمت را ستایش می‌کردند، هرچند هردوشان از شیوه‌ی او وارهیدند و سبک اکسپرسیونیستی بی‌مانند خویش را بسط دادند. شیله استادش کلیمت را، بنیان‌گذار مکتب مدرنیستی می‌شناخت؛ مکتبی که سبک و منش خودش را قالب بخشیده بود. و اگرچه خودش بر این امر آگاه نبود، از کوکوشکا هم تأثیر زیادی پذیرفته بود، کوکوشکایی که به واقع نخستین اکسپرسیونیست حقیقی وینی بود.

فروید و اشنیتسلر که هر دو پزشک و دانشمند بوده و در فضای دوروبر رکیتانسکی و دانشکده‌ی پزشکی وین پرورده شده بودند به همدیگر به چشم همزاد یا شاید هماوردان هم‌فکر می‌نگریستند. هرکدام به شکل و با ابزاری متفاوت به مسئله‌ای مشابه سرگرم بودند: فروید در قامت پزشک و اشنیتسلر در هیئت نویسنده. هرکدام هم کارهای همدیگر را می‌خواندند و می‌پسندیدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
26 دقیقه
بخش دوم ـ فصل یازده: بازیابی سهم مخاطب
30 دقیقه
فصل یازده ـ قسمت دو
22 دقیقه
فصل دوازده: مشاهده همانا ابداع است
15 دقیقه
فصل سیزده: پیدایش نقاشی
32 دقیقه
بخش سوم ـ فصل چهارده: پردازش تصویرهای دیداری
21 دقیقه
فصل پانزده: واسازی تصویر
15 دقیقه
فصل پانزده ـ قسمت دو
12 دقیقه
فصل شانزده: بازسازی جهان
20 دقیقه
فصل شانزده ـ قسمت دو
20 دقیقه
فصل شانزده ـ قسمت سه
25 دقیقه
فصل هفده: بینش فرازین
27 دقیقه
فصل هفده ـ قسمت دو
22 دقیقه
فصل هفده ـ قسمت سه
21 دقیقه
فصل هجده: پردازش فرازین به فرودین
19 دقیقه
فصل هجده ـ قسمت دو
25 دقیقه
فصل نوزده: واسازی عواطف
22 دقیقه
فصل بیست: بازنمایی هنری عواطف
18 دقیقه
فصل بیست ـ قسمت دو
20 دقیقه
فصل بیست‌ویک: عواطف ناخوداگاه
29 دقیقه
فصل بیست‌ویک ـ قسمت دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم: مشاهده همانا ابداع است
نویسنده
مترجمکامران غبرایی
راویمحمد ولیان
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم

برای دریافت کتاب صوتی هنر مدرن در ناخودآگاه - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.