معرفی و دانلود کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده

عکس جلد کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده
قیمت:
۶۰۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده

شاید عجیب به نظر بیاید اما در حقیقت، ویکنت نخستین انسانی نیست که به دو نیمه تقسیم می‌شود! ایتالو کالوینو در کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده، به زبان نماد و استعاره‌ معضل اصلی انسان مدرن را به شما نشان می‌دهد. تناقضاتی که روشنفکران معاصر گرفتار آن هستند افکار آن‌ها را به دو نیمه‌ی متضاد تبدیل کرده است. برای آنکه ببینیم سرانجام تقابل نیمه‌ی خیر و شر انسان معاصر او را به کجاها می‌کشاند، لازم است تا انتهای داستان همراه نویسنده باشیم.

درباره‌ی کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده

ایتالو کالوینو (Italo Calvino) شما را به ایتالیای قرن 18 می‌برد تا به این ترتیب از نزدیک شاهد دو نیمه شدن «ویکنت» باشید. تعجب نکنید! حداقل در عنوان کتاب صوتی ویکنت دونیم شده (The Cloven Viscount)، هیچ استعاره‌ای در کار نیست. داستان از آنجایی شروع می‌شود که ویکنت به عنوان قهرمان داستان، با برخورد گلوله‌ی توپ به بدنش، به دو نیمه تقسیم می‌شود؛ اما این پایان ماجرا نیست، تازه آغاز ماجراست. ویکنت زنده می‌ماند اما قرار است تمثیلی از انسان معاصر باشد. یک نیمه‌ی وجودش نماد خیر است و نیمه‌ی دوم معنای استعاری شر را می‌رساند.

نیمه‌ی خیر ویکنت به کمک راهبان از دل اجساد دیگر بیرون کشیده شده و نجات پیدا می‌کند. برخلاف این نیمه، نیمه‌ی دوم که حالا شخصیتی شیطانی پیدا کرده با سفر به املاک سابق ویکنت قصد دارد تا هر کسی را که سر راهش قرار می‌گیرد به دو نیمه تقسیم کند. اگرچه توپ، نیمه‌های ویکنت را از هم جدا کرده، اما ایتالو کالوینو سرانجام در شهر ترابلا آن‌ها را به هم می‌رساند. البته دو نیمه به خاطر فطرت متفاوتی که پیدا کرده‌اند، روش متفاوتی را برای زندگی در پیش گرفته‌اند و قرار نیست به زودی سر راه زندگی هم قرار بگیرند. نیمه‌ی شر ویکنت حالا در قصری باشکوه زندگی می‌کند، درحالی‌که نیمه‌‌ی خیر او در مزرعه به زندگی ادامه می‌دهد. دو نیمه برای نخستین رویارویی خود باید تا لحظه‌ای که دختری هر دو رو را عاشق خود می‌کند، منتظر بمانند. باتوجه به این رقابت عشقی، اولین دیدار دو نیمه شاید چندان دوستانه نباشد.

کتاب صوتی ویکنت دونیم شده، یک اثر نیمه‌داستانی و نیمه‌فلسفی است که تفکرات انسان معاصر یا به عبارت دیگر، انسان روشنفکر معاصر را به زبان تمثیل بیان می‌کند. تناقض اندیشه‌های روشنفکران و ناقص بودن انسان‌ها موضوع اصلی این کتاب را می‌سازد. البته در کنار دو نیمه‌ی ویکنت، با شخصیت‌های دیگری هم روبه‌رو می‌شوید که نماد هنرمندان و عالمان دنیای امروزی هستند. کتاب حاضر را پرویز شهدی به فارسی برگردانده و نشر چشمه به چاپ رسانده است. داستان ویکنت دونیم شده را باصدای فریدون محرابی می‌شنوید که نشر صوتی استودیو نوار منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نیاکان ما

این مجموعه شامل سه‌گانه‌ای است که همگی به قلم ایتالو کالوینو نگاشته شده‌اند. کتاب ویکنت دونیم شده، جلد نخست این مجموعه است که در سال 1951 به چاپ رسیده. رمان «شوالیه ناموجود» جلد دوم مجموعه کتاب‌های نیاکان ماست که در سال 1957 منتشر شده و سرانجام کتاب «بارون درخت نشین» به عوان جلد سوم آن در سال 1959 چاپ شده است.

کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از طرفداران داستان‌های تخیلی و فانتزی هستید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته مخاطبانی که به فلسفه و مباحث فلسفی علاقمند هستند نیز باید حداقل یک‌بار لذت شنیدن این کتاب را تجربه کنند.

با ایتالو کالوینو بیشتر آشنا شویم

ایتالو کالوینو نویسنده و داستان‌نویس معروف ایتالیایی در 15 اکتبر 1923 در کوبا به دنیا آمد. به عقیده‌ی منتقدان سبک این نویسنده پست‌مدرن و سورئال است اما او در سه‌گانه‌ی نیاکان ما نشان می‌دهد که در آفرینش اثری تخیلی مهارت خارق‌العاده‌ای دارد. پدر و مادر ایتالو گیاه‌شناس بودند، به همین علت در همه آثار او می‌توان نشانه‌ای از طبیعت و گیاهان را به خوبی مشاهده کرد.

ایتالو کالوینو در قرن بیستم میلادی به عنوان یکی از بهترین نویسندگان ایتالیا شناخته شد. او سرانجام در 19 سپتامبر 1985 درگذشت. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «افسانه‌های ایتالیایی»، «شهرهای نامرئی»، «مارک و والدو»، «کمدی‌های کیهانی»، «مورچه آرژانتینی»، «سوداگری در ساخت و ساز»، «کاخ سرنوشت متقاطع»، «شاه گوش می‌کند»، «کوره‌راه لانه‌های عنکبوت» و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده می‌شنویم

مدردو پس از مرگ پدرش گاه و بیگاه از قلعه بیرون می‌رفت. باز هم سباستیانا بود که پیش از دیگران متوجه بیرون رفتن او شد. چون یک روز صبح دید همه‌ی درهای آپارتمان باز است و کسی هم در آن نیست. گروهی از خدمتکاران را فرستاد تا مسیر حرکت ویکنت را از میان دشت پی بگیرند. خدمتکارها می‌دویدند. از زیر یک درخت گلابی گذشتند که همین دیشب دیده بودند میوه‌های دیررس آن هنوز سبز است. یکی از خدمتکارها گفت: «آن بالا را نگاه کنید!» به گلابی‌هایی که در برابر آسمان سفیدرنگ از شاخه‌ها آویزان بودند نگاه کردند و وحشت‌زده شدند. گلابی‌ها کامل نبودند. فقط نیمی از آن‌ها از درازا به دمشان آویزان بودند. از هر گلابی فقط نیمه‌ی راست آن باقی مانده بود یا نیمه‌ی چپ. بر حسب این که از کدام سو به آن نگریسته شود. ولی همگی در یک جهت بریده شده بودند. نیمه‌ی دیگر معلوم نیست کجا بود. از شاخه جدا یا بلعیده شده بود. خدمتکارها گفتند: «ویکنت از اینجا گذشته است.» به‌طور حتم پس از چندین و چند روز که خود را در آپارتمانش حبس کرده و چیزی نخورده بود، احساس گرسنگی کرده و میوه‌های اولین درختی را که سر راهش دیده خورده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
فصل اول
10 دقیقه
فصل دوم
11 دقیقه
فصل سوم
9 دقیقه
فصل چهارم
52 دقیقه
فصل پنجم
17 دقیقه
فصل ششم
32 دقیقه
فصل هفتم
19 دقیقه
فصل هشتم
13 دقیقه
فصل نهم
22 دقیقه
فصل پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ویکنت دو نیم شده
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویفریدون محرابی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۰۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده

ب.ز
۱۴۰۱/۹/۱۶
نه متن گیرا، نه داستان جالب
با اجرایی بسیار کسل‌کننده!
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده

برای دریافت کتاب صوتی ویکنت دو نیم شده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.