معرفی و دانلود کتاب صوتی پاتریسیا

عکس جلد کتاب صوتی پاتریسیا
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاتریسیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاتریسیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پاتریسیا

داستانی بااصالت و مملو از ظرافت‌های انسانی... ژنویو داما در کتاب صوتی پاتریسیا، سوژه مهاجرت را محور اساسی رمان خود قرار داده و در سه روایت مختلف، قصه‌ی یک خانواده آفریقایی را به تصویر می‌کشد که برای پیدا کردن خوشبختی و آرامش ترک وطن می‌کنند اما کم‌کم واقعیت، چهره‌ی عریان و تند خود را به آن‌ها نشان می‌دهد.

درباره کتاب صوتی پاتریسیا

در دنیای کنونی که هر روز مشکلات محیط زیستی و جنگ‌ها و نابرابری‌ها زندگی بسیاری از انسان‌ها را تهدید می‌کند، مهاجرت به عنوان یکی از راه‌های اصلی برای تغییر محیط زندگی اهمیت می‌یابد. این مسئله چنان پررنگ است که نویسندگان و شاعران بسیاری مهاجرت را سوژه اصلی کار خود قرار داده‌اند و درباره وجوه گوناگون آن می‌نویسند.

ما ایرانیان نیز از جمله ملت‌هایی هستیم که پدیده مهاجرت را با گوشت و پوست و استخوان خود چشیده‌ایم. حال خودمان قصد آن را داریم یا نزدیکانمان برای همیشه از کنار ما رفته‌اند.

درواقع مهاجرت به خاطر آنکه حس فقدان، دوری، دلتنگی، بحران هویت و... را برای انسان‌ها به وجود می‌آورد، امری به شدت انسانی و با ویژگی‌های خاص خودش است. به همین خاطر ادبیات مهاجرت به عنوان یکی از گونه‌های ادبی در بسیاری از کشورها رواج پیدا کرده و موضوع اصلی کتاب صوتی پاتریسیا (Patricia) نیز از همین قرار است.

چیزی که این رمان را از سایر آثار این حوزه متفاوت می‌سازد، نگاه غیرکلیشه‌ای ژنویو داما است. او با توانایی خارق‌العاده‌ی خود، شخصیت‌هایش را چنان صادقانه و انسانی می‌سازد که می‌توانیم به عمق درونیات آن‌ها پی ببریم. درواقع نویسنده تلاش کرده تا روایتی پرعشق و پرامید از انسان و جهان ارائه دهد و به تک تک ما یادآوری کند که نگاهی جدید به مهاجران و ارزش‌های انسانی داشته باشیم. به علاوه فرم و سبک روایتی که برای داستان‌گویی به کار رفته شده، به جذابیت این اثر افزوده است.

کتاب صوتی پاتریسیا از سه تک‌گویی و با راویان مختلف تشکیل شده است که هر کدام قصه را از نگاه خود بیان می‌کنند. روایت اول متعلق به مردی آفریقایی به نام ژان آیریتیمبی است که برای داشتن رفاه و آرامش بیشتر به کانادا آمده و با وجود دوری از خانواده و رنج‌های غربت و مهاجرت، تلاش می‌کند تا یک زندگی خوب برای خود بسازد، هرچند تلاش‌هایش چندان جواب نمی‌دهد.

روایت دوم را از زبان پاتریسیا، زنی فرانسوی و معشوقه ژان، می‌شنوید. او نیز از دیدگاه خود قصه را تعریف می‌کند و از رابطه‌اش با این مرد مهاجر و مشکلاتش سخن می‌گوید.

درنهایت در بخش سوم رمان، شما با ونسا دختر جوان ژان آیریتیمبی آشنا می‌شوید که برای داشتن امید و انگیزه در زندگی می‌جنگد و تجربیات سخت و عجیبی را پشت سر می‌گذارد.

کتاب صوتی پاتریسیا برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات مهاجرت و روایت‌های انسانی از شنیدن رمان صوتی پاتریسیا لذت خواهند برد.

ژنویو داما را بیشتر بشناسیم

او نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان بلژیکی‌ست که در سال 1970 در شهر بروکسل به دنیا آمد. ژنویو داما (Geneviève Damas) در سال 2011 به خاطر اولین رمانش برنده جایزه راسل و جایزه بزرگ فرانکوفونی شد. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به رمان اگر از رودخانه بگذری (2011) و نمایشنامه مولی با دوچرخه (2004) اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی پاتریسیا می‌شنویم

از مرز ایتالیا گذشتم. متوجه مرز نشدم. هیچ نگهبانی نبود. هیچکس نخواست ماشین را متوقف کنم. کنار بایستم تا همه چیز را از بالا تا پایین چک کند. پاتریسیا... مرزهای کشورهای سفیدپوستان خیلی قشنگ است. این همان چیزی بود که وقتی کیلومترها رانندگی می‌کردم، با خودم می‌گفتم. دوباره سمت جنوب رفتم. مسیر مثل بازی فکری بود. جاده در دست تعمیر بود، فرعی‌ها زیاد بودند و من گم شدم. از مقصد دور می‌شدم. توقف کردم. دور زدم و به اتوبان رفتم. خیلی کند پیش می‌رفتم و خستگی به من فشار آورده بود. گاهی در پارکینگی توقف می‌کردم تا چشم‌هایم را چند دقیقه‌ای ببندم ولی هوای ماشین خیلی گرم بود و من می‌خواستم برای ادامه مسیر سرحال باشم. از خدا می‌خواستم مسیر برگشت را به من نشان دهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
بخش اول - قسمت یک
22 دقیقه
بخش اول - قسمت دو
26 دقیقه
بخش اول - قسمت سه
25 دقیقه
بخش اول - قسمت چهار
22 دقیقه
بخش دوم - قسمت یک
21 دقیقه
بخش دوم - قسمت دو
23 دقیقه
بخش دوم - قسمت سه
26 دقیقه
بخش سوم - قسمت یک
29 دقیقه
بخش سوم - قسمت دو
17 دقیقه
بخش سوم - قسمت سه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پاتریسیا
نویسنده
مترجممحبوبه فهیم کلام
راویایمان رئیسی، ماهتینار احمدی، رفیعه پوستی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پاتریسیا

فائقه
۱۴۰۱/۹/۲۸
خوب که نه عالی تر از عالی بود فکر کنم نویسنده مورد علاقه خودم رو پیدا کردم نمیدونم شاید ترجمه خیلی عالی باشه مرد سیاه پوست آفریقایی که همسر و دو فرزند داره به دلایل بیکاری و بی پولی مهاجرت میکنه به کانادا و با دختر سفید پوستی آشنا میشه و در این مدت برای خانواده خودش در آفریقای جنوبی پول میفرسته از وبعد ده سال خانواده اش تصمیم به مهاجرت میگیرن و در راه در کشتی غرق میشن و یه دختر کوچک مرد نجات پیدا میکنه و دخترش رو پیش معشوقه خودش میزاره و سراغ جسد همسر و دخترش میره. خیلی خوبه این کتاب سه روایت داره روایت اول از طرف مرد سیاهپوست وروایت دوم از دید پاتریسیا معشوقه مرد سیاهپوست و روایت سوم ازدید والنسیا دختر دوازده ساله مرد سیاهپوست. پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو بخونید وامیدوارم که لذت ببرید من که این کتاب رو سه ساعت ونیم یکسره گوش کردم
میثم اصفهانی
۱۴۰۱/۱۰/۸
رمان خیلی خوبی بود. فقط یه اشکال داره نویسنده وقتی داستان رو از زبان یه نفر تعریف میکنه وقتی شخص عوض میشه اولش یه اشاره کوچیک نمیکنه که این داستان از زبان کی هست. مثلا بخش سوم داستان از زبان ونسا هست ولی من اصلا متوجه نشدم
مانا
۱۴۰۲/۳/۱۸
یک کتاب معمولی که از زبان سه نفر روایت میشود یک مرد و دختر سیاه پوست و یک زن سفید پوست در یک محدوده زمانی نکته جالب این کتاب صوتی صدای زیبا و دلنشین خانم محبوبه فهیم کلام بود. ممنون
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پاتریسیا

برای دریافت کتاب صوتی پاتریسیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.