معرفی و دانلود کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها

عکس جلد کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها
قیمت:
۱۴۰۴۰۰ 98280 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها

رندال وود و کارمینه دولوکا فرمول ساده‌ی دیکتاتور شدن را در کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها با شما در میان می‌گذارند. کتاب پیش‌رو سری به بزرگترین دیکتاتورهای تاریخ زده و به زبان طنز و کنایه، از ویژگی‌های مشترک آن‌ها و جریان‌های سیاسی و اجتماعی مربوط به ایشان برایتان می‌گوید.

درباره‌ی کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها

از همان زمانی که اجدادمان با مفهوم «مدنیت» آشنا شدند و ضرورت وجود پدیده‌ای به اسم «حکومت» را درک کردند، «دیکتاتوری» به زندگی اجتماعی انسان‌ها قدم گذاشت. اصولاً هیچ دوره‌ای از تاریخ را سراغ نداریم که در گوشه‌ای از دنیا استبداد و عوامل آن جولان ندهند. بااین‌حال، کمتر کتاب تاریخی یا سیاسی‌ای نوشته شده که هدفش بررسی روش مشترک دیکتاتورها باشد. رندال وود (Randall Wood) و کارمینه دولوکا (Carmine DeLuca) از معدود پژوهشگران و نویسندگانی هستند که جریان‌های تاریخی و اجتماعی را به این دید نگاه کرده‌اند که دستورالعمل دیکتاتورها را کشف کنند و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. نه، اشتباه نکنید! قرار نیست با شنیدن این کتاب دیکتاتور شوید یا مدرسه‌ی دیکتاتورپروری راه بیندازید. هدف نویسندگان آن است که پدیده‌ی استبداد و دیکتاتوری را به بحث بنشینند و با اشاره به ده‌ها نمونه‌ی واقعی، مشخصات دیکتاتورها را برایتان روشن کنند.

کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها (Dictator's Handbook) زبان طنز و کنایه را برای بازگویی تلخ‌ترین رویدادهای تاریخ برگزیده است. البته با دانستن این نکته ممکن است تصور کنید شاید اطلاعات نویسندگان چندان جدی نباشد و بهتر است شما هم این کتاب را جدی نگیرید اما برعکس، اطلاعاتی که در این اثر ارائه شده همگی با تفحص در مستندات تاریخی و اسناد معتبر به دست آمده‌اند. پانویس‌های مفصل کتاب نیز به شما کمک می‌کنند حتی اگر خیلی هم در جریان وقایع تاریخی نیستید، بازهم اشاره‌های تاریخی اثر حاضر را به خوبی درک کنید.

خوشبختانه رندال وود و کارمینه دولوکا در معرفی دیکتاتورها هیچ تبعیضی قائل نشده‌اند. استالین، هیتلر، صدام و بسیاری از مستبدان تاریخ که حتی نامشان به گوشتان نخورده در این کتاب عرض‌اندام خواهند کرد تا با فجایعی را که در دوره‌ی خود به بار آورده‌اند، کاملاً آشنا شوید. سری به کره‌‌ی شمالی می‌زنید، به آفریقا و جریان‌های سیاسی آن سرک می‌کشید و درعین‌حال از دیکتاتورهای خاورمیانه هم غافل نخواهید شد. در کنار همه‌ی این‌ها، جریان‌های فکری و احزابی را می‌شناسید که به لطف همین دیکتاتورهای گرامی تشکیل شدند و هزاران مردمِ ازهمه‌جابی‌خبر را جذب خود کردند.

می‌توان ادعا کرد کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها دایرة‌المعارفی است برای شناسایی دیکتاتورهای کوچک و بزرگ تاریخ به همراه شرحی بر اقداماتشان و البته روش‌هایی که برای رسیدن به قدرت به کار گرفتند. اگرچه پس از انتشار اثر پیش‌رو برخی از منتقدان ضعف‌هایی را برای آن برشمردند و برخی هم به دیدگاه بدبینانه‌ی نویسندگان اشاره داشتند اما باید بپذیریم کتاب مقابلِ شما یکی از بهترین نمونه‌های آثار دیکتاتورشناسی است که شنیدن آن برای مخاطب عام بسیار سودمند خواهد بود.

بیژن اشتری این کتاب را به فارسی برگردانده و نشر ثالث نیز آن را به چاپ رسانده است. این اثر شنیدنی را با صدای تایماز رضوانی از سوی نشر صوتی ماه آوا می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها

  • کتاب حاضر حاصل دو دهه مطالعه و تفکر نویسندگان درمورد بزرگان تاریخی و پژوهش بسیار درمورد رومیان، فاشیست‌ها، ناپلئون، یونانیان و... است. (آمازون)

  • این کتاب طیف گسترده‌ای از پدیده‌های سیاسی را به نمایش می‌گذارد. (تئودور مک لوگلین)

کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورهابرای علاقه‌مندان کتاب‌های تاریخی و سیاسی که قصد دارند با سیر استبداد و به قدرت رسیدن دیکتاتورها آشنا شوند، نکته‌های بسیار مفیدی دارد.

با رندال وود بیشتر آشنا شویم

رندال وود (1944) نویسنده و داستان‌نویس آمریکایی است که به بازسازی موقعیت‌های نامتعارف و وقایع عجیب‌و‌غریب شهرت دارد. البته کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها نیز این مشخصه را در آثار او تأیید می‌کند. او هم‌اکنون به نویسنده‌ای حرفه‌ای بدل شده که تمام زمان خود را صرف نوشتن می‌کند و همراه با همسر و سه فرزندش در فلوریدای آمریکا سکونت دارد.

در بخشی از کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها می‌شنویم

دانیل اورتگا در نیکارائوگه نمونه خوبی است از اینکه چرا سازوکار انتخابات این‌قدر عالی و لذت‌بخش است. «انقلاب ساندینیستی» به رهبری اورتگا در سال 1991 که حزب اورتگا حاضر شد به برگزاری انتخابات تن دهد، به مانع برخورد و از حرکت بازایستاد.

اورتگا انتخابات را باخت و موقرانه از قدرت کناره گرفت؛ حالا کاری به این نداریم که هم‌حزبی‌های اورتگا در دقیقه‌ی نود هر چیز ارزشمندی را که در کشور وجود داشت مال خود کرده بودند. اورتگا در سه انتخابات بعدی شرکت کرد و هر سه تا را پشت‌سرهم باخت. عاقبت در 2006 بخت روی مساعد خود را به اورتگا نشان داد و در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.

ایالات متحده‌ی آمریکا زیادی به نیروهای مخالف اورتگا دل خوش کرده و حسابی از آن‌ها حمایت کرده بود. آمریکا اصلاً دوست نداشت اورتگای کمونیستِ آمریکاستیز دوباره در نیکارائوگه به قدرت برسد. به همین دلیل، موقعی که اورتگا و حزبش در انتخابات به پیروزی رسیدند، آمریکایی‌ها حسابی سرخورده شدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
مقدمه
77 دقیقه
بخش اول
66 دقیقه
بخش دوم
65 دقیقه
بخش سوم
56 دقیقه
بخش چهارم
62 دقیقه
بخش پنجم
56 دقیقه
بخش ششم
71 دقیقه
بخش هفتم
65 دقیقه
بخش هشتم
47 دقیقه
بخش نهم
61 دقیقه
بخش دهم
58 دقیقه
بخش یازدهم
57 دقیقه
بخش دوازدهم
44 دقیقه
بخش سیزدهم
48 دقیقه
بخش چهاردهم
70 دقیقه
بخش پانزدهم
93 دقیقه
بخش شانزدهم
68 دقیقه
بخش هفدهم
38 دقیقه
بخش هجدهم
86 دقیقه
بخش نوزدهم
58 دقیقه
بخش بیستم
76 دقیقه
بخش بیست و یکم
79 دقیقه
بخش بیست و دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها
نویسنده،
مترجمبیژن اشتری
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۳ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
۱۴۰۴۰۰ 98280 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها

کامران بلوریان
۱۴۰۲/۵/۱۳
سلام به همه‌ی عزیزان بعد از تمام این تعارفات معمول که کتاب بسیار عالی و طنز تلخ و خوانش جناب رضوانی فوق العاده و چه چه و چه که البته همه‌ی آن‌ها به حق هم درست است یک نکنه بسیار جالب در این کتاب به چشمم خورد که گفتم با عزیزان در میون بگذارمجالب بود که تمام مثال‌هایی که در این کتاب در مورد آن آورده و دیکتاتورها شد به غیر از دو مورد چین شوروی سابق و آلمان هیتلری و ایتالیای دوران موسیلینی بقیه تمام از کشورهای جهان سوم و فقیر است یعنی اکثرا کشورهای افریقایی و بعد امریکای لاتین همیشه دچار دیکتاتورها بوده‌اند و متأسفانه هیچ مثالی از ظهور یک دیکتاتوری از کشور‌های توسعه یافته اروپایی و امریکا دیده نشد و اینجا است که میبینیم این مردم آن کشور‌ها هستند که پذیرای دیکتاتورها میباشند و تا زمانی که آهاد مردم سواد دموکراسی و پیش زمینه‌های پذیرش آن را نداشته باشند و در یک کلام به بلوغ سیاسی نرسیده باشند و با هم متحد نباشند محکوم به دیکتاتوری هستند
علیرضا جمشیدی
۱۴۰۱/۱۲/۲۸
کتابی بسیار مفید و جالب، برای شناخت دیکتاتور‌ها و روش‌های آن‌ها در طول ادوار مختلف تاریخ. صدا پردازی و موسیقی گذاری متناسب موضوع بوده و بر اثر گذاری مطلب میافزود. استفاده از یک گوینده توانا رو جزو امتیازات مثبت این کتاب به شمار میارم. واقعا به علاقه مندان علم سیاست توصیه میکنم این کتاب رو مطالعه کنند.
امیر ذبیحی
۱۴۰۲/۵/۳
عالی بود... یه طنز تلخ پر از نکته‌های جالب و ببخش بیاد ماندنی ریز و درشت ولی در عین حال باید بگم خوندنش واقعا درد داره فقط به شرطی که مثل من نسبت به فجایع اطراف سر شدین بخریدش
نوید
۱۴۰۲/۱/۲۰
با عرض سلام و خسته نباشید
ابتدا با تشکر فراوان از راوی که بسیار روان و زیبا کتاب رو خواندند.
در مورد کتاب هم فقط میتونم بگم عالی بود و در عین حال تلخ و قابل لمس
masome ghasame
۱۴۰۲/۱/۳
کتاب بسیار عالی هست و من برای تمام اقشار جامعه پیشنهاد میکنم. گفتگوی ساده و بی پیرایه از مشخصات اصلی این کتاب است. و برای همه افراد قابل فهم است. سپاسگزارم
سعید ملکی
۱۴۰۲/۹/۶
روایت، ترجمه و تفاسیر کتاب عالی است.
کتاب روایتگرِ نظام منحط دیکتاتوری است و ما تک‌تک نکات کتاب رو در روزمره‌ی خودمان می‌بینیم.
ب.ز
۱۴۰۲/۵/۶
نسخه‌ای برای تمام دوران دیکتاتورهاست همراه با مثال و نمونه بنظرم همه دیکتاتور‌ها اول این کتاب را خواندند بعد شروع کردند یا برعکس
Ali Najmi
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
خیلی خیلی خوب بود و ارزش شنیدن نه یکبار بلکه چندین بار دارد. درود و تحیت به دست اندرکاران و‌تمام مجموعه
حامد نوری
۱۴۰۲/۷/۲
بسیار خوب و آموزنده پر از مثال‌های از نحوه پیاده سازی نظام دیکتاتوری در کل دنیا
Sajad saeedi
۱۴۰۲/۵/۲۹
کتاب بسیار عالی … ولی هرچه گوش میکردم دلم برای آینده خودمون میسوخت
Ali Sharifmehr
۱۴۰۲/۱۰/۶
هر اون چیزی که لازمه بدونیم در مورد دیکتاتور‌ها و نوع حکومتشون
Alireza Narimani
۱۴۰۲/۹/۲۲
فوق العاده عالی
نکات خوب و قابل توجهی داره
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها

برای دریافت کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.