معرفی و دانلود کتاب صوتی پناهجویان در گذر تاریخ

عکس جلد کتاب صوتی پناهجویان در گذر تاریخ
قیمت:
۵۸۰۰۰ 40600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پناهجویان در گذر تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پناهجویان در گذر تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پناهجویان در گذر تاریخ

کتاب صوتی پناهجویان در گذر تاریخ یک اثر تاریخی جذاب به قلم گری وینر است. این کتاب، همانگونه که از عنوان آن پیداست، سه مسئله‌ی درهم‌تنیده‌ی مهاجرت اجباری، آوارگی و پناهدگی را از چشم‌اندازی تاریخی تحلیل و بررسی می‌کند. گوش سپردن به این اثر، خصوصاً در عصر ما که موضوع پناهندگی در آن به مثابه‌ی معضلی جهانی بر سر زبان‌ها افتاده است، یقیناً خالی از فایده نخواهد بود.

درباره کتاب صوتی پناهجویان در گذر تاریخ:

«آوارگی، ترک وطن، غربت، تبعیض نژادی، پناهگاه‌ها و کمپ‌های اجباری، ترس از تبعید، وحشت از گسترش تروریسم» و ... . اینها واژه‌هایی‌اند که تقریباً هر روزه از بخش‌های مختلف خبری به گوش می‌خورند و همگی در پیوند با یک مسئله‌اند؛ مهاجرت اجباری که امروزه از بزرگ‌ترین بحران‌های جهانی است؛ بحرانی که خصوصاً با شعله‌ور شدنِ آتش جنگ‌های خانه‌مان‌سوز در خاورمیانه و همچنین بیشتر شدنِ مشکلات سیاسی و اقتصادی گسترده در کشورهای این منطقه شدت گرفته است.

هرساله خیل عظیمی از مهاجران سوری، افغانستانی، ایرانی، عراقی و ... سرزمین‌های مادری خود را به مقصد کشورهای آزاد و ثروتمندی چون کانادا، آلمان، انگلستان و آمریکا ترک می‌کنند؛ بی‌خبر از اینکه در آن سوی مرزها نیز به عنوان مهاجرین بیگانه با مشکلاتی عدیده مواجه خواهند بود.

در این میان مسئله‌ای امنیتی نیز بر خیلِ مشکلات افزوده است؛ و آن وجود عناصر نامطلوبِ گروهک‌های تروریستی بنیادگرا در میان مهاجرانِ مظلومِ مسلمان است. در چنین شرایطی به سختی می‌توان از دولت‌های غربی انتظار پذیرش بی‌چون و چرای تمام مهاجرین را داشت. با این حال، این نیز راست است که سیاست‌های ملی نباید بهانه‌ی بی‌اعتنایی به رنجِ مردمانِ بی‌پناه و آواره‌ گردد.

باری، آنچه توضیحش رفت تنها تصویری کلی و بی‌نهایت مختصر از مسئله‌ی مهاجرت در زمانه‌ی فعلی ارائه می‌دهد؛ حال آنکه این معضل عمری به درازای تاریخ بشر دارد. به واقع، از روزی که مرزها و سرزمین‌ها موجودیت یافتند، مهاجرت و آوارگی نیز معنا یافت و به عنوان یک امرِ واقع، پدیدار گشت. گری وینر در کتاب صوتی پناهجویان در گذر تاریخ (Refugees Throughout History: Searching for Safety) نشان می‌دهد که جوامع بشری در طول تاریخ خود، چه واکنشی در برابر بحران مهاجرت از خود نشان داده‌اند.

او در گزارش تاریخی خود درباره موضوع مهاجرت، از روزگار باستان آغاز کرده، به عصر حاضر رسیده و در پایان چشم‌انداز این مسئله در آینده را نیز ترسیم نموده است.

کتاب صوتی پناهجویان در گذر تاریخ مناسب چه کسانی است؟

تمام علاقه‌مندان به مباحث تاریخی و اجتماعی می‌توانند خود را مخاطب این کتاب صوتی بدانند.

درباره مجموعه تاریخ جهان:

عناوین این مجموعه‌ی جذاب توسط انتشارات ققنوس به چاپ می‌رسند. هدف کلی مجموعه آشنا ساختن مخاطبین نسبتاً مبتدی با مهم‌ترین تحولات تاریخی است. هر کدام از کتاب‌های مجموعه تاریخ جهان توسط یک پژوهشگرِ آشنا به حیطه‌های مربوط به موضوع کتاب نوشته شده‌ است. خوشبختانه تا امروز شمار زیادی از عناوین این مجموعه به چاپ رسیده و در بازار نشر موجود است.

با گری وینر بیشتر آشنا شویم:

وی نویسنده‌ و مورخِ آمریکایی، متولدِ سال 1953 است. در بیشتر آثار گری وینر (Gary Wiener) نوعی تلاش قابل تقدیر، در جهت تحلیل معضلات جوامع امروزی در بستری تاریخی به چشم می‌خورد.

در بخشی از کتاب صوتی پناهجویان در گذر تاریخ می‌شنویم:

قرن بیستم شاهد افزایش آوارگان و پناهجویان، بیش از هر زمان دیگر بود. از ارامنه‌ای که قربانی سرکوب ترک‌ها شدند گرفته تا روس‌هایی که در انقلاب سال 1917 (همان انقلاب بلشویکی)، قتل عام شدند. و همچنین انبوه بی‌خانمان‌های جنگ جهانی اول. اوایل قرن بیستم بحران پناهندگی از دو نظر با دوره‌های قبل تفاوت داشت.

تفاوت اول در تعداد بود؛ با یک میلیون آواره‌ی ارمنی، یک و نیم میلیون آواره‌ی روس، و یک و هشت‌دهمِ میلیون آواره‌ی اروپایی که از بحران‌های منطقه می‌گریختند. تفاوت دوم آن بود که با ظهور دولت - ملت‌ها، آوارگان دیگر نمی‌توانستند به راحتی وارد سرزمین‌های دیگر شوند و با ساکنان آنها بیامیزند. آوارگان قرن بیستم روز به روز بیشتر مرزها را به روی خود بسته می‌دیدند و کشورهایی که پیشتر به آنها پناه می‌دادند، در این زمان دیگر روی خوش نشان نمی‌دادند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
پیشگفتار: تاریخ پناهجویی
4 دقیقه
ضمیمه‌ی پیشگفتار
30 دقیقه
فصل اول: آوارگان عصر باستان
4 دقیقه
ضمائم فصل اول
25 دقیقه
فصل دوم: آوارگان اوایل قرن بیستم
4 دقیقه
ضمائم فصل دوم
23 دقیقه
فصل سوم: جنگ جهانی دوم و «بی‌خانمان‌ها»
4 دقیقه
ضمائم فصل سوم
34 دقیقه
فصل چهارم: اواخر قرن بیستم
9 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
19 دقیقه
فصل پنجم: قرن بیست و یکم
2 دقیقه
ضمیمه‌ی فصل پنجم
12 دقیقه
سخن آخر: آینده‌ی نامعلوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پناهجویان در گذر تاریخ
نویسنده
مترجمشهربانو صارمی
راویحامد حشمتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۵۸۰۰۰ 40600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پناهجویان در گذر تاریخ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پناهجویان در گذر تاریخ

برای دریافت کتاب صوتی پناهجویان در گذر تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.