معرفی و دانلود کتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان

عکس جلد کتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان
قیمت:
۸۵,۸۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان

با کتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان به مشاجرات خانوادگی پایان دهید! گری چاپمن در این اثر پرفروش نیویورک‌تایمز روش‌های اصلی ابراز علاقه توسط نوجوانان را شرح می‌دهد تا وسیله‌ای برای بهبود رابطه‌ی آن‌ها و والدینشان باشد. کتاب پیش‌رو سند دیگری بر مهارت قصه‌پردازی این نویسنده‌ی پرفروش است و با روایت‌هایی واقعی، شما را تمام و کمال با خود همراه می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان

امروزه بدون شک سخت‌ترین روزهای روابط عاطفی را پشت سر می‌گذاریم. همه‌چیز به‌سرعت درحال تغییر است و جمله‌ی «زمان ما اینطور نبود» را به‌کرات از همدیگر می‌شنویم. شاید برای اولین‌بار در تاریخ نوجوانان به‌شکل گسترده‌ای از سخت‌گیری پدران و مادران شکایت دارند، والدین هم در مقابل آن‌ها را به بی‌ادبی، بی‌مسئولیتی یا تنبلی محکوم می‌کنند. در این دعوای آتشین حق با کیست؟ با ما در معرفی کتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان (The five love languages of teenagers) از گری شچاپمن همراه شوید.

اگر بگوییم تعداد ایراداتی که والدین و نوجوانان برای هم می‌شمارند سربه‌فلک می‌کشد اغراق نکرده‌ایم. از روابط فامیلی گرفته تا درس و مدرسه، تقریبا همیشه اختلاف نظرهایی وجود دارد اما تمام تنش‌ها را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: «چرا به من گوش نمی‌کنی؟». البته که هرکدام از اعضای این دو جبهه روشی را برای شنیده شدن برمی‌گزینند اما متاسفانه در بسیاری از موارد به بن‌بست می‌رسند. گری چاپمن، متخصص روابط و کسی که پنج زبان عشق را به دنیا معرفی کرد ریشه بسیاری از این مشکلات ارتباطی را «عدم دریافت عشق» می‌داند.

احتمالا این ادعا را رد می‌کنید. آخر شما مادر/پدر فرزندتان هستید، چطور ممکن است او را دوست نداشته باشید؟ اگر نوجوان سرکش خود را دوست نداشتید قطعا تمام روز را به کار کردن و انجام امور خانه نمی‌گذراندید! در مقابل نوجوانان هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. آن‌ها عاشقانه پدر و مادر را دوست دارند و معمولا به کوچک‌ترین بی‌احترامی دیگران نسبت به آن‌ها واکنش تندی نشان می‌دهند. برای اطمینان از این موضوع کافی است به کتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان گوش بسپرید، اما چرا والدین تا این حد نسبت به مهر فرزندشان بی‌توجه هستند؟ چرا آن‌ها محبت ابرازشده از طرف نوجوان را نمی‌بینند و تنها بر کاستی‌های او تاکید می‌کنند؟

گری چاپمن، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز قاطعانه اعلام می‌کند مانع اصلی دریافت عشق، روشی است که برای بیان آن انتخاب کرده‌اید. او در کتابی که مقابل شماست پنج روش کلی رل برای ابراز علاقه شرح می‌دهد تا زبان‌های عشق را بشناسید و دریابید چرا در ایجاد صلح درون خانواده‌تان ناتوان بوده‌اید.

کتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان از انتشارات ویدا راهنمایی عملی برای مهار بداخلاقی و گاه خشونتی است که فرزندان نوجوان از خود نشان می‌دهند. با کمک مطالب این اثر موفق می‌شوید دنیای درونی فرزندتان را درک و روش صحیح ابراز علاقه به وی را کشف کنید. در مقابل اگر شما نوجوانی هستید که از برقراری ارتباط با والدینتان عاجز مانده و مصرانه معتقدید آن‌ها هیچ علاقه‌ای به شما ندارند، احتمالا با شنیدن روایت‌های واقعی کتابْ درکی درست از شرایطتان پیدا کرده و امیدواریم که در نتیجه‌گیری خود تجدید نظر کنید!

در پایان لازم به ذکر است که این اثر گرانبها توسط سیمین موحد به زبان فارسی برگردانده شده و نشر صوتی ماه آوا تهیه‌ی نسخه‌ی صوتی آن را برعهده داشته است. پنج زبان عشق همانطور که دنیای روابط زوجین را متحول کرده، می‌تواند زندگی والدین و فرزندان را هم دگرگون کند و قدمی بلند در راه بهبود روابط خانوادگی شما باشد.

نکوداشت‌های کتاب پنج زبان عشق نوجوانان

  • به عقیده‌ی من مطالعه‌ی این کتاب برای تمامی والدین اجباری است! ( Heath Henwood on NetGalley)
  • این کتاب ستودنی به والدین آموزش می‌دهد چگونه بدون کنترل و تحت فشار گذاشتن فرزند نوجوان خود، او را دوست بدارند. (Andra Lynn on NetGalley)
  • برقراری ارتباط با نوجوانان شبیه یافتن راه در هزارتو است، خوشحالم که بالاخره راهنمایی برای پایان این سردرگمی و گیجی پیدا شد. (Eva Rosol on NetGalley)

کتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این کتاب صوتی برای تمام نوجوانان و والدین آن‌ها و جهت بهبود و تقویت رابطه‌ی عاطفی میان آن‌ها مفید خواهد بود.

با گری چاپمن بیشتر آشنا شویم

گری چاپمن (Gary Chapman) نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز است که به‌واسطه‌ی معرفی «پنج زبان عشق» شهرتی جهانی یافت. او که در رشته‌های هنر و انسان‌شناسی تحصیل کرده، کشیش نیز هست و به‌همین دلیل در طول زندگی طرف مشورت افراد بسیاری قرار گرفته. همین موضوع باعث شد توجه چاپمن به مشکلات تکراری زوج‌ها جلب شود که اغلب عدم دریافت عشق کافی بود. او در سال 1992 کتاب «پنج زبان عشق» را با این هدف منتشر کرد که کمکی برای بهبود روابط زوجین باشد. اما استقبال بالای خوانندگان باعث شد کتاب‌های «پنج زبان عشق برای مجردها» و «پنج زبان عشق کودکان» نیز خلق شوند.

در بخشی از کتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان می‌شنویم

ساعت یازده و چهل‌وپنج دقیقه‌ی شب وارد اتاق پسر نوجوانم شدم. تمام روز را به مشاوره گذرانده بودم و از نظر جسمی و روحی به‌شدت احساس خستگی می‌کردم. امیدوار بودم که کوتاه بگویم: «شب به خیر، دوستت دارم» و بروم بخوابم. اما پسرم گفت: «پدر! من دخترها رو نمی‌فهمم.» روی زمین نشستم. به تخت او تکیه دادم و پرسیدم: «چی باعث شده تا این نتیجه‌گیری رو بکنی؟» این آغاز یک گفت‌وگوی دو ساعته بود. دِرِک آن موقع هفده سال داشت.

او الان سی‌ویک ساله است. او هنوز هم دخترها را نمی‌فهمد، من هم نمی‌فهمم. اما ما همیشه خیلی راحت با هم حرف زدیم و فکر می‌کنم این همان چیزی است که مهم است. وقت گذاشتن برای نوجوانتان یعنی قسمتی از زندگی خود را به او بدهید. وقت گذاشتن برای یکدیگر یعنی تمام توجه خود را به نوجوانتان معطوف کنید. در آن لحظه هیچ چیز دیگری اهمیت ندارد. وقت گذاشتن برای یکدیگر از راه‌های قدرتمند ابراز عشق عاطفی است. متاسفانه صحبت به زبان عشقِ وقت گذاشتن برای یکدیگر بسیار دشوارتر از زبان کلام تاییدآمیز یا زبان جسمانی است. به یک دلیل ساده: وقت بیشتری می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
مقدمه
39 دقیقه
فصل اول: درک نوجوان امروزی
37 دقیقه
فصل دوم: اهمیت عشق والدین
43 دقیقه
فصل سوم: زبان اول عشق - کلام تاییدآمیز
38 دقیقه
فصل چهارم: زبان دوم عشق - تماس فیزیکی
51 دقیقه
فصل پنجم: زبان سوم عشق - وقت گذاشتن برای یکدیگر
36 دقیقه
فصل ششم: زبان چهارم عشق - خدمت به یکدیگر
40 دقیقه
فصل هفتم: زبان پنجم عشق - هدیه دادن
44 دقیقه
فصل هشتم: کشف زبان اصلی عشق نوجوانتان
34 دقیقه
فصل نهم: عشق و خشم - راهنمایی برای والدین
39 دقیقه
فصل دهم: عشق و خشم - راهنمایی برای نوجوانان
56 دقیقه
فصل یازدهم: عشق و استقلال
63 دقیقه
فصل دوازدهم: عشق و مسئولیت
43 دقیقه
فصل سیزدهم: مهرورزیدن به نوجوان شکست‌خورده
42 دقیقه
فصل چهاردهم: زبان‌های عشق در خانواده‌های تک‌والد
41 دقیقه
فصل پانزدهم: زبان‌های عشق در خانواده‌های دارای ناپدری یا نامادری
24 دقیقه
فصل شانزدهم: گفتار پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان
نویسنده
مترجمسیمین موحد
راویمحبوبه سعیدی
ناشر چاپینشر ویدا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان

Mahtabparhizkar
۱۴۰۳/۲/۶
در ارتباط برقرار کردن با دخترم خیلی بمن کمک کرد.
در خیلی از رفتارهام صرف نظر کردم دیدگاهم نسبت به نوجوانم تغییر کرد. خلاقیتم افزایش یافت. واقعا گاهی چه بموقع این کتابها بداد مامیرسند شاید کار جلسات زیاد تراپی رو برام انجام داد و بسیار اموزنده دقیق و بینظیربود. به والدین توصیه میکنم حتما ازش بهره ببرند.
محترم حلیمی
۱۴۰۳/۱/۱۴
عالی و شنیدنی بود و بسیار کاربردی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان

برای دریافت کتاب صوتی پنج زبان عشق نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.