معرفی و دانلود کتاب صوتی پویش پیامبر

عکس جلد کتاب صوتی پویش پیامبر
قیمت:
۱۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پویش پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پویش پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پویش پیامبر

کتاب صوتی پویش پیامبر، مجموعه‌ای از سخنرانی‌های سید مجتبی حسینی درباره‌ی زندگی و شخصیت پیامبر اکرم (ص) است که با نگاهی تاریخی و دقیق، سلوک فردی و اجتماعی ایشان را مورد واکاوی قرار می‌دهد. لحن و نثر سید مجتبی حسینی در این کتاب، بسیار گرم و گیراست و مخاطب را به خود جذب می‌کند و به فکر وا می‌دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی پویش پیامبر

سید مجتبی حسینی نویسنده‌ی کتاب پویش پیامبر در سال 1338 متولد شد. او از سنین نوجوانی به تحصیلات حوزوی پرداخت و توانست تا سی سالگی، به درجه‌ی اجتهاد برسد. سید مجتبی حسینی در عرصه‌ی علمی هم دوره‌های کارشناسی راه‌وساختمان، کارشناسی‌ارشد معماری و کارشناسی‌ارشد فلسفه‌ی علم را گذراند. او بیش از بیست کتاب در زمینه‌ی اسلام‌شناسی تألیف کرده است و سخنرانی‌های فراوانش در حوزه‌ی دین‌پژوهشی، نشان از دانش و تحقیقات گسترده‌اش در جنبه‌های مختلف دین دارند. کتاب صوتی پویش پیامبر، مجموعه‌ای از هفت سخنرانی این محقق و نویسنده است که پیش‌از این در هفت جلد جداگانه منتشر شده بودند و شخصیت و سیره‌ی پیامبر اکرم (ص) را بررسی می‌کنند.

فصل اول کتاب صوتی پویش پیامبر که عنوان «معرفت و محبت» را بر خود دارد، شامل جنبه‌های محبتی مباحث پیامبرشناسی است که با بهره‌گیری از آیات و روایات متعدد تنظیم شده است. در این فصل، با رجوع به نظر ائمه، جایگاه عظیم‌الشأن پیامبر اکرم (ص) برای مخاطب ترسیم می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پویش پیامبر

فصل دوم کتاب با عنوان «خلقت تا بعثت»، زندگی شخص پیامبر و روند‌های تاریخی حرکت ایشان را به‌دقت ترسیم می‌کند. سید مجتبی حسینی، فضای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شبه‌جزیره‌ی عربستان و فرهنگ جاهلی این سرزمین را نشان می‌دهد تا عظمت حرکت پیامبر بیشتر و بهتر درک شود.

فصل سوم کتاب صوتی پویش پیامبر، زندگی پیامبر اکرم (ص) از زمان بعثت تا رحلت را مورد بررسی قرار می‌دهد و در سه بخش اصلی سامان یافته است: «بعثت تا هجرت»، «هجرت» و «هجرت تا رحلت». این فصل از کتاب با وصیت‌ها و چگونگی رحلت پیامبر اکرم (ص) اتمام می‌یابد.

دیگر فصل‌های کتاب به مباحثی چون معراج، خاتمیت، سلوک فردی و سلوک اجتماعی پیامبر اکرم (ص) می‌پردازند. در فصل پنجم کتاب، سید مجتبی حسینی مفهوم تجربه‌ی نبوی را بررسی می‌کند و به آرای عبدالکریم سروش، مولانا و ابن عربی که به‌دنبال این بودند که رویه‌های بشری، تاریخی و زمینیِ وحی را درک کنند، اشاره می‌کند.

کتاب پویش پیامبر توسط انتشارات نیستان منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن را همین انتشارات و به گویندگی محمد آقاسی تهیه کرده است.

کتاب صوتی پویش پیامبر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به زندگی و سیره‌ی پیامبر اکرم (ص) علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود. شنیدن این کتاب صوتی برای کسانی که می‌خواهند از فضای فکری شبه‌جزیره‌ی عربستان در آن دوره و همینطور آرای متفکران جدیدتر در مورد نبوت و رسالت پیامبر آگاهی بیشتری کسب کنند نیز جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی پویش پیامبر می‌شنویم

در تبیین توحیدی وحی، این‌گونه نیست که تحلیل‌گر فقط یک خداشناس باشد، بلکه در جریان وحی او لحظه‌ای خدا و عوامل تحت امر خدا را نادیده نمی‌گیرد، چه در اصل امکان وحی، چه در تحلیل مکانیسم آن و چه در تبیین میزان نقش وحی‌شونده و چه در محتوا و چه در سایر عناصر سیستم وحی. و لذا در این نوع تحلیل و تبیین، تحلیل‌گر، به چند احتمال ساده و البته بدون پشتوانه برای تحلیل وحی بسنده نکرده و به‌راحتی حاضر نیست مسأله ویژه وحی را با گونه‌های دیگری از فرهنگ بشری (شعر، هنر و...) و حتی گونه‌های متنوعی از دریافت‌های غیرمتعارف و خاص (الهام، اشراق، مکاشفه، تخیل، توهم و...) مقایسه نماید.

همچنان که در سخنان امامان، ضمن تأییر امکان دریافت‌ها و یا شرایط خاص، و اعلام امکان خطا و دخالت‌داشتن برخی امواج شیطانی، صراحتاً این‌گونه دریافت‌ها با وحی متفاوت معرفی شده‌اند (مثل روایات زیادی که از محدث‌بودن اولیاء و تفاوت آن با نبی‌بودن سخن گفته‌اند).

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
50 دقیقه
کتاب اول: معرفت و محبت
55 دقیقه
کتاب دوم: خلقت تا بعثت
74 دقیقه
کتاب سوم: بعثت تا رحلت
54 دقیقه
کتاب چهارم: معراج - قسمت اول
34 دقیقه
کتاب چهارم: معراج - قسمت دوم
55 دقیقه
کتاب پنجم: وحی، تجربه نبوی و خاتمیت - قسمت اول
54 دقیقه
کتاب پنجم: وحی، تجربه نبوی و خاتمیت - قسمت دوم
74 دقیقه
کتاب پنجم: وحی، تجربه نبوی و خاتمیت - قسمت سوم
69 دقیقه
کتاب ششم: سلوک فردی
63 دقیقه
کتاب هفتم: سلوک اجتماعی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پویش پیامبر
نویسنده
راویمحمد آقاسی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های تاریخ اسلام
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پویش پیامبر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پویش پیامبر

برای دریافت کتاب صوتی پویش پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.