معرفی و دانلود کتاب صوتی چرتوپیا: تاریخ زوال یک اتوپیا به روایت سباستوس میکلانکوس

عکس جلد کتاب صوتی چرتوپیا: تاریخ زوال یک اتوپیا به روایت سباستوس میکلانکوس
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرتوپیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرتوپیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چرتوپیا: تاریخ زوال یک اتوپیا به روایت سباستوس میکلانکوس

به چرتوپیا، سرزمین جفنگیات و فلسفیجات خوش آمدید! کتاب صوتی چرتوپیا رمانی طنز به قلم آیدین سیار سریع است. در این داستان به ماجراهای مردم جزیره‌ای کوچک به نام «چرت» گوش خواهید سپرد، که قصد دارند یکبار برای همیشه ثابت کنند که اتوپیاها فقط در ذهن رویابافان وجود ندارند، بلکه در جهان واقعی هم می‌توان سراغشان را گرفت!

درباره کتاب صوتی چرتوپیا:

آیدین سیار سریع استعدادی خداداد در به خنده انداختن مخاطبین نوشته‌هایش دارد. او این امر را پیش از این بارها با مطالبی که در مجلات و نشریه‌های گوناگون نوشته ثابت کرده است. حال اما اینجاست تا در کتاب صوتی چرتوپیا، نشان دهد که می‌تواند از طنز پلی به فلسفه و سیاست بزند و شوخی را دستمایه‌ی پرداختن به امور جدی قرار دهد.

داستان کتاب چرتوپیا، راجع به جزیره‌ای خیالی به نام «چرت» است که در آن گذالفون نامی در سال 2009 میلادی حکمرانی می‌کند. این گذالفون یک شاه - فیلسوف از نوع افلاطونی آن است. توضیح آنکه افلاطون، فیلسوف بزرگ جهان باستان، در رساله‌ی جمهور و بسیاری از دیگر آثارش، شرط تحقق حکومت ایده‌آل یا همان «اتوپیا» را حکمرانی فیلسوفان قلمداد کرده است. حال گذالفون اینجاست تا به این ایده جامه‌ی عمل بپوشاند.

راوی کتاب شخصی به نام سباستوس میکلانکوس است، که وزیر گذالفون بوده و حالا خاطراتش را از دوران حکمرانی او می‌نویسند. لحن این راوی به شدت بامزه، و نثرش حسابی زنده و سرحال است. وقایعی که تعریف می‌‌کند هم در نوع خود بسیار خنده‌دار و دنبال‌کردنی‌اند.

خلاصه‌ی کلام اینکه آیدین سیار سریع توانسته با انتخاب سوژه‌ای فلسفی، و با عنایت به تاریخ درازآهنگِ بحث پیرامون موضوع اتوپیا یا همان آرمانشهر، یک داستان بکر و جذاب بنویسد که می‌تواند هر مخاطبی را بر سر ذوق بیاورد.

کتاب صوتی چرتوپیا مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران ادبیات طنز بی‌تردید از گوش سپردن به کتاب صوتی چرتوپیا پشیمان نخواهند شد.

با آیدین سیار سریع بیشتر آشنا شویم:

وی (زاده‌ی 1370) طنزنویس جوان ایرانی است که استعداد و توانایی‌های قلم شیرین خود را با کتاب چرتوپیا به دنبال‌کنندگان ادبیات امروز ایران نشان داده است. شهرتش بیشتر مدیون طنزهای سیاسی‌ای است که در نشریاتی چون «قانون، شهروند و مردم امروز» به انتشار رسانده است. گفتنی است که سیار سریع در زمینه‌ی سینما نیز فعالیت دارد و فیلمنامه‌هایی نیز نگاشته است؛ از جمله‌ سناریویی به نام «مارموز»، که توسط کمال تبریزی به فیلم بدل شد و در سینماها به اکران درآمد.

در بخشی از کتاب صوتی چرتوپیا می‌شنویم:

رأس ساعت هشت صبح، در سالن غذاخوری کاخ حاضر شدم. اعلی حضرت در حال صرف صبحانه بودند و اعلیاحضرت با اشتیاق مجله‌ی فلسفه‌ی سبز را که مجله‌ای در باب زندگی خصوصی فیلسوفان مشهور زمانه بود می‌خواندند. اعلیاحضرت همینطور که به صفحات مجله خیره بودند، لبشان را گزیدند و گفتند: «اوا، خاک عالم گذل»

«جونم خانم؟»

«راست است که می‌گویند پروتاگوراس زنش را طلاق داده؟»

«من که چیزی نمی‌دانم.»

اعلیاحضرت مجله را به اعلی حضرت نشان دادند. «اینجا نوشته. در ستون از فلاسفه چه خبر، نوشته هفته‌ی پیش رفتن دادگاه و طلاق گرفتن. ای وای. اینا که خیلی خوب بودن.»

«کجا خوب بودن خانم؟ مگه پروتاگوراس را نمی‌شناسی؟ مردک سوفیست از آن فلاسفه‌ی شکاک است. فکر می‌کند به همه چیز باید شک کند. دائم به این زن بدبخت گیر می‌داد که تو دیشب با من نبودی و سرت با شخص دیگری گرم بود...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
درآمد
12 دقیقه
یک
15 دقیقه
دو
20 دقیقه
سه
9 دقیقه
چهار
25 دقیقه
پنج
18 دقیقه
شش
15 دقیقه
هفت
6 دقیقه
هشت
21 دقیقه
نه
16 دقیقه
ده
36 دقیقه
یازده
9 دقیقه
دوازده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چرتوپیا: تاریخ زوال یک اتوپیا به روایت سباستوس میکلانکوس
نویسنده
راویوحید رونقی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چرتوپیا

سعید مشتری
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
بسیار لذت بردم بسیار خندیدم به طرز باور نکردنی‌ای کاریکلماتوری بود از حکومت‌های توتالیتر و بدون استعداد برای و این موضوع کمی طنز را تلخ می‌کرد استفاده از عبارات بروز سیاسی بسیار جالب بود
و‌ اما گوینده با مهارت و با خوانش و‌ ترجمه احساس کاملا منطبق با متن شاهکار کرد
اعظم بیگلو
۱۴۰۲/۲/۱۷
طنز سیاسی اجتماعی برپایی یک دولت اریستوکراسی با قوانین افلاطونی که آن قوانین هرجا با خواسته‌های پادشاه فیلسوف مغایرت داشت، تغییر می‌کرد، خوب بود و گویندگی راوی، زیبایی کتاب را صدچندان کرده
Hasti
۱۴۰۱/۱۲/۴
کتاب خوبی بود، گوینده کتابم خیلی عااالی کتاب روایت کردن، دمش گرم
یعقوب صمصامی
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
از کتاب‌های طنز خوبی بود که خواندم. گویندگی هم عالی بود
Siavash Ghezelbash
۱۴۰۲/۱/۲
خیلی خندیدم چقدر شیرین و نکته دار بود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چرتوپیا

برای دریافت کتاب صوتی چرتوپیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.