معرفی و دانلود کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان: برای کسب موفقیت و آرامش در دنیای امروز

عکس جلد کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان: برای کسب موفقیت و آرامش در دنیای امروز
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان: برای کسب موفقیت و آرامش در دنیای امروز

کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان، اثر برنده‌ی جایزه‌ی Nautilus از نویسنده‌ی آثار پرفروش و تأثیرگذار در حوزه‌ی روان‌شناسی، کارول اس. پیرسون است. پیرسون در این کتاب به شرح حکایت‌های کهن‌الگوها و داستان‌های اساطیری پرداخته و راهکارهایی را برای بهبود کیفیت زندگی با استفاده از این روایت‌ها در زندگی ارائه داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان

کارول اس. پیرسون (Carol S. Pearson) در کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان (Persephone Rising) بر ایجاد زندگی شادمانه‌تر و رضایتمندانه‌تر با استفاده از آموزه‌های کهن‌الگوها و اساطیر متمرکز است. این کتاب مانیفستی روشنگرانه است که قهرمان درونِ زنان و مردان را خطاب قرار داده و با به‌کارگیری خردِ یونانِ باستان، آن‌ها را در رسیدن به کامیابی بیشتر در زندگی، هدایت می‌کند.

زئوس در اسطوره‌های یونانی، خدای خدایان، اولین رب‌النوع آسمان، زاینده‌ی ابرها و آورنده‌ی باران است. او را مسبب آذرخش‌های هولناک می‌دانند. زئوس فرزند کرونوس و رئا بود. او سه خواهر و دو برادر دیگر هم داشت اما از همه‌ی آن‌ها قدرتمندتر بود. کرونوس از پیشگویی شنیده بود که از پسر خود شکست خواهد خورد و به همین خاطر، تمام فرزندان خود را می‌بلعید. رئا، مادر زئوس، پس از تولد او، سنگی به‌جای فرزندش به پدر بی‌رحم داد و به‌ این ترتیب، زئوس زنده ماند. او بعدها برادران و خواهرانش را هم از مرگ نجات داد و سپس با برادرانش هادس و پوزیدون، متحد شد و پدر را شکست داد و خدای خدایان شد. زئوس هفت همسر داشت که یکی از آنان، دیمیتر بود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان

دیمیتر یکی از دختران کرونوس و رئا و نماد مادری و باروری است. پرسفون، دختر دیمیتر و زئوس است. روزی پرسفون، مشغول چیدن گل در دشت است که توسط هادس دزدیده شده و به جهان زیرین برده می‌شود. دخترک برای مدتی طولانی رنجیده و ناامید، قربانی هادس باقی می‌ماند و راه گریزی هم برای خود متصور نیست. پس از تلاش‌های بسیار مادرش، دیمیتر، زئوس بالاخره رضایت می‌دهد تا هرمس برای بازگرداندن پرسفون به دنیای زیرین برود اما هادس قبل از رفتن، به پرسفون اناری می‌دهد که با خوردنش، تا ابد به به جهان زیرین متعلق باشد و نتواند کاملاً آنجا را ترک گوید و به این ترتیب، پرسفون یک سوم از سال را ناگزیر به زندگی در جهان زیرین است. این اتفاق موجب رشد و بالندگی پرسفون می‌شود و او را از خامی و ناتوانی به ایزدبانوی جهانِ زیرین تبدیل می‌کند.

هدف از بیان روایاتی از این دست چیست؟ کارول اس. پیرسون در کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان می‌گوید امروزه بسیاری از روان‌شناسان برای درمان مشکلات مراجعان خود، رویدادها و شرایط زندگیِ آنان را به داستانی اسطوره‌ای و شخصیتی از کهن‌الگوها مرتبط می‌کنند تا بدین ترتیب، بتوانند درک عمیق‌تری از مشکل پیدا کرده و با شناخت ریشه‌ها و علت بروز آن، به شکل مؤثرتری به افراد کمک کنند. کهن‌الگو بنا به باور کارل گوستاو یونگ، روان‌شناس برجسته، الگویی روان‌شناسی و جهانی است که بر همه‌ی افراد، زمان‌ها و مکان‌ها قابل اعمال است. وقتی چالش یا مشکلی به داستانی از کهن‌الگوها پیوند داده می‌شود، گویی با الگوهایی که در آگاهی عمومی بشر وجود دارند، ارتباط برقرار شده است؛ چرا که خاستگاه این الگوها، ناخودآگاه جمعی انسان‌ها دانسته می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان

کارول اس. پیرسون در کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان به این نکته اشاره می‌کند که کهن‌الگوهای اساطیری قادرند در هنگام مواجهه‌ی ما با بحران‌ها و چالش‌ها، به حفظ تعادل زندگیِ ما کمک کنند چرا که به ما یادآور می‌شوند شرایط کنونی‌مان با کدام‌یک از روایات مطابقت بیشتری دارد و در پسِ آن روایت چه درسی نهفته است. کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان را ساره سرگلزایی به فارسی برگردانده و انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی به خوانش مریم محبوب، آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان

  • برای بسیاری از ما زنان، داستان‌های دیمیتر و پرسفونه از چالش‌برانگیزترین و روشنگرانه‌ترین حکایات اساطیری به‌‌شمار می‌روند. این داستان‌ها در هر کدام از ما، جلوه‌ی خاص خود را دارند و راه ما را به سوی معنا و مفهومی که ویژه‌ی ماست، می‌گشایند. (کریستین داونینگ، نویسنده)
  • کتاب چهار قدرت مهم زنان، مخاطب را در مسیری قرار می‌دهد که از دوران باستان تا زمان مدرن امروز امتداد دارد. این کتاب نشان می‌دهد که همه‌ی ما قادریم قهرمان درونی خود را بیدار کنیم. (Rewire Me)
  • کارول پیرسون در کتاب چهار قدرت مهم زنان، خدایان و الهه‌ها را زنده کرده است. هدف و رویکرد او، انگیزه‌بخشی و توانمندسازی زنان است و نه تحقیر مردان. (Retailing Insight)
  • پرسفونه با عمق وجود من ارتباط برقرار کرد. چهار قدرت مهم زنان، بازگویی زیبا و نوینی از کهن‌الگوهای باستانی است. (کریستین نورتروپ، پزشک و نویسنده آثار پرفروش نیویورک تایمز)
  • کارول اس پیرسون از طریق این کهن‌الگوهای کلاسیک، ما را در بررسی و بازبینی باورهای اساسی خود و جامعه‌مان کمک می‌کند. (Spirituality and Health)

کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی طرفداران کتاب‌های اسطوره‌ای، روان‌کاوی و شخصیت‌شناسی از گوش سپردن به کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان: برای کسب موفقیت و آرامش در دنیای امروز می‌شنویم

امروزه بسیاری از روان‌شناسان مکتب روان‌شناسی عمقی، پاسخ‌هایی به مراجعان خود می‌دهند که مشابه با پاسخ‌های حکیم قبیله است؛ آن‌ها رنج مراجعان را به داستانی اسطوره‌ای پیوند می‌دهند تا از این طریق چشم‌اندازی برای مراجعان فراهم شود. این روان‌شناسان غالباً داستان‌هایی از خدایان و ایزدبانوهای باستانی موجود در سنت‌های فرهنگی گوناگون انتخاب می‌کنند. مثلاً جیمز هیلمن – روان‌تحلیلگر- معتقد بود که مشکلات روانی ما راه‌هایی هستند که خدایان (کهن‌الگوها) از این طریق می‌خواهند توجه ما را جلب کنند. هیلمن این اندیشه را در کتاب اصلی خود با نام «روان‌شناسی بازنگرش» پروراند. یونگ که روان‌پزشک بود، اصطلاح «کهن‌الگو» را به‌معنای الگویی روان‌شناسی می‌دانست که به‌دلیل جهانی بودنش، بر همه‌ی افراد، زمان‌ها و مکان‌ها صدق می‌کند. هنگامی که یکی از این کهن‌الگوها – که به شما و مسیرتان مربوط می‌گردد- در درون شما بیدار شود، یک شخصیت فرعی را در شما تشکیل می‌دهد. در واقع این شخصیت فرعی بخشی از روان شما است که بیانگر انگیزه‌ی آن کهن‌الگو، تأثیرش بر شما، قدرتش و داستان آن است. فراخوانی یک کهن‌الگو به این معنا نیست که موجودی خارجی را به درون خود می‌طلبید، بلکه به این معنا است که قدرتی خفته را که همیشه درون شما بوده بیدار می‌کنید تا در دسترستان قرار گیرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
مقدمه - قسمت اول: قدرت میانجی‌گری ذهن
37 دقیقه
مقدمه - قسمت دوم: اسرار الوزینیا و قدرت دگرگونی جمعی
33 دقیقه
مقدمه - قسمت سوم: چرا من؟ چطور این سنت زندگی مرا تغییر داد؟
33 دقیقه
مقدمه - قسمت چهارم: چرا تو؟ بیدارسازی ظرفیت‌ها واستعدادهای درونی
26 دقیقه
مقدمه - قسمت پنجم: چرا حالا؟ رشد در چرخه‌ای ناتمام
19 دقیقه
فصل اول - قسمت اول: دیمیتر و راهی به سوی قلب
12 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم: ابعاد کهن‌الگوی دیمیتر
17 دقیقه
فصل اول - قسمت سوم: داستان دیمیتر، آینده و اکنون
48 دقیقه
فصل اول - قسمت چهارم: درس اول دیمیتر
50 دقیقه
فصل اول - قسمت پنجم: درس دوم دیمیتر
47 دقیقه
فصل اول - قسمت ششم: درس سوم دیمیتر
39 دقیقه
فصل اول - قسمت هفتم: درس چهارم دیمیتر
39 دقیقه
فصل اول - قسمت هشتم: درس پنجم دیمیتر
9 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول: زئوس راهی به سوی قدرت
8 دقیقه
فصل دوم- قسمت دوم: کهن‌الگوی زئوس
25 دقیقه
فصل دوم - قسمت سوم: داستان زئوس
32 دقیقه
فصل دوم - قسمت چهارم: درس اول زئوس
46 دقیقه
فصل دوم - قسمت پنجم: درس دوم زئوس
41 دقیقه
فصل دوم - قسمت ششم: درس سوم زئوس
48 دقیقه
فصل دوم - قسمت هفتم: درس چهارم زئوس
51 دقیقه
فصل دوم - قسمت هشتم: درس پنجم زئوس
12 دقیقه
فصل سوم - قسمت اول: پرسفونه
28 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم: کهن‌الگوی پرسفونه
18 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم: ماجراهای پرسفونه
36 دقیقه
فصل سوم - قسمت چهارم: درس اول پرسفونه
53 دقیقه
فصل سوم - قسمت پنجم: درس دوم پرسفونه
46 دقیقه
فصل سوم - قسمت ششم: درس سوم پرسفونه
62 دقیقه
فصل سوم - قسمت هفتم: درس چهارم پرسفونه
68 دقیقه
فصل سوم - قسمت هشتم: درس پنجم پرسفونه
39 دقیقه
فصل چهارم - قسمت اول: دیونوسوس و موهبت شادمانی
9 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم: کهن‌الگوی دیونوسوس
18 دقیقه
فصل چهارم - قسمت سوم: دیونوسوس در آیین‌های الوزینیا
55 دقیقه
فصل چهارم - قسمت چهارم: درس اول دیونوسوس
46 دقیقه
فصل چهارم - قسمت پنجم: درس دوم دیونوسوس
59 دقیقه
فصل چهارم - قسمت ششم: درس سوم دیونوسوس
53 دقیقه
فصل چهارم - قسمت هفتم: درس چهارم دیونوسوس
81 دقیقه
نتیجه‌گیری
6 دقیقه
شخصیت‌شناسی
6 دقیقه
توصیه‌هایی جهت بحث‌های گروهی پیرامون کتاب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان: برای کسب موفقیت و آرامش در دنیای امروز
نویسنده
مترجمساره سرگلزایی
راویمریم محبوب
ناشر صوتیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۳ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان

محبوبه مولایی
۱۴۰۲/۷/۲۶
کتاب خوبی بود و صدای گوینده عالی
و من میتونم بگم که زن بود توی جامعه‌ی ایرانی واقعا دردناک و سخته
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان

برای دریافت کتاب صوتی چهار قدرت مهم زنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.