معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم: راهنمایی برای درک دوره‌های بی‌ثباتی و یافتن آرامش

عکس جلد کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم: راهنمایی برای درک دوره‌های بی‌ثباتی و یافتن آرامش
قیمت:
۶۷۰۰۰ ۴۶,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم: راهنمایی برای درک دوره‌های بی‌ثباتی و یافتن آرامش

دنیای مدرن همچنان که رفاه، فناوری و سرعت را به ارمغان آورده، ما را با ناامیدی‌ها و آشفتگی‌های سختی نیز روبه‌رو کرده است. آلن دوباتن در کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم راهنمایی عملی برای تحمل این دشواری‌ها ارائه می‌کند تا بتوانیم نسبت خودمان با فردگرایی و تنهایی مدرن را مشخص کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم

رفاه زندگی در قرن بیست و یکم برای هیچ‌کدام از ما بدون هزینه نبوده است. فناوری، پزشکی و حمل‌ونقل آسان در کنار ناامیدی، اضطراب و طمع ویژگی‌هایی هستند که جهان امروز ما را ساخته‌اند. آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم (How to Survive the Modern World) راهکارهایی برای تحمل پیچیدگی‌های دنیای مدرن مطرح می‌کند. او کمک می‌کند تا مناسبات جهان مدرن را آرام‌تر و درست‌تر درک کنیم تا از این طریق انعطاف‌پذری مورد نیاز برای دوام آوردن در زندگی معاصر را به دست آوریم.

اولین مرحله برای مواجهه با وضعیت مدرن، شناخت تفاوت‌هایی است که زندگی مدرن را از دوره‌ی پیشین متمایز می‌کند. سرعت پیشرفت تکنولوژی به حدی زیاد شده که ما پیش از خو گرفتن با یک سبک زندگی باید خود را برای عادت کردن به شیوه‌های جدید دیگری آماده کنیم. این فرایند تغییر هرروزه حجم زیادی از فشار و استرس برای شهروندان جامعه‌ی مدرن داشته است. آلن دوباتن در کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم راهکارهایی برای شناسایی منابع اضطراب مشترک ما پیشنهاد می‌دهد. درک این تشویش‌ها و اضطراب‌ها کمک می‌کند تا ریشه‌های غم و اندوه خود و دیگران را تشخیص دهیم.

یکی از پیچیدگی‌های منحصربه‌فرد دنیای مدرن، نقش رسانه‌ها و تبلیغات در دست‌کاری اذهان مخاطبین است. آلن دوباتن نقش نظام سرمایه‌داری جهانی در فراگیری این توهمات مدرن را به‌خوبی شرح می‌دهد. کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم ترفندهایی را آشکار می‌کند که رسانه‌ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند. قرار گرفتن در معرض حجم زیادی از داده‌های طبقه‌بندی نشده فشار بسیاری بر روان مخاطبین این رسانه‌ها ایجاد کرده است. ما بدون اینکه متوجه باشیم تحت نفوذ محرک‌هایی قرار گرفته‌ایم که ما را برای تصمیم‌گیری‌های خاصی تحریک می‌کنند. از نظر آلن دوباتن فرار از سیطره‌ی عظیم این رسانه‌ها و تبلیغات کاری غیرممکن است اما بااین‌وجود همچنان می‌توان با استفاده‌ی منطقی و مناسب، تنش‌های ایجاد شده را به حداقل رساند.

فصل‌های کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم برای پرداختن به وجوه مختلف جهان مدرن طراحی شده‌اند. علاوه بر رسانه که نقش مهمی در دشواری‌های زندگی مدرن دارد، رشد مادی‌گرایی و سکولاریسم جهان جدیدی را در مقابل ما گذاشته است. مفهوم خانواده بیش از هرزمانی دچار تغییرات بنیادین شده است. عشق دیگر آن جایگاه سنتی خود را در دنیای مدرن ندارد و افراد به‌راحتی از عشق‌ها یا دوست داشتن به‌جای رابطه‌ی عاشقانه صحبت می‌کنند. پذیرفتن این تغییرات برای بسیاری از افراد غیرممکن یا رنج‌آور است. دنیای مدرن همه‌ی این مفاهیم را به چالش کشیده و ما هنوز برای دوام آوردن در چنین دنیایی آموزش مناسب ندیده‌ایم.

شیوه‌های جدید هویت‌یابی که جنسیت، گرایش جنسی، قومیت یا زبان را در برابر هویت ملی قرار می‌دهند باعث ایجاد جوامعی متقاطع شده است. آلن دوباتن توصیه‌های عملی مناسبی برای زندگی در این تقاطع‌ها دارد. کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم نگرانی‌های محیط‌زیستی، دغدغه‌ی دموکراسی و ایمان مدرن را موشکافی می‌کند. تغییر شیوه‌های کار و شکاف‌های عمیق طبقاتی بخش دیگری از دشواری‌هایی این دنیای مدرن است که مورد نقد و بررسی آلن دوباتن قرار گرفته.

کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم به ما کمک می‌کند جهان مدرن را بهتر بشناسیم و راحت‌تر با آن روبه‌رو شویم. این کتاب صوتی بخشی از مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی است که توسط نشر صوتی جیحون و با صدای نسترن نجاران تهیه و تولید شده است. نسخه‌ی چاپی این کتاب را نشر کتاب سرای نیک با ترجمه‌ی علیرضا شفیعی نسب منتشر کرده است.

درباره مجموعه‌ی کتاب‌های مدرسه زندگی

مدرسه زندگی (The School of Life) سازمانی جهانی برای کمک به افراد در راستاید داشتن زندگی بهتر و شادتر است. مدرسه‌ی زندگی مخاطبان خود را برای کسب آرامش، روابط بهتر، خودشناسی و دوستی‌هلی عمیق‌تری آموزش می‌دهد. تأثیر بیشتر در محیط کار و اوقات فراغت پربارتر از مسائلی است که مدرسه‌ی زندگی با استفاده از مجموعه‌ی کتاب‌ها، برنامه‌ها، فیلم‌ها و خدمات درمانی مورد توجه قرار می‌دهد. این مؤسسه با بیش از هفت میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی، به یک برند جهانی معتبر تبدیل شده است. انتشارات مدرسه‌ی زندگی، اندیشه‌ها و ایده‌های گروه خلاق این سازمان را به سرپرستی آلن دوباتن، به‌صورت مجموعه کتاب‌هایی منتشر می‌کند تا پیام خود برای ایجاد یک فضای آرام، اطمینان‌بخش، خردورزانه و سرشار از مفاهمه را به همه انتقال دهد. بیشتر مطالبی که در کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی مطرح می‌شوند از روانشناسی، روان‌درمانی، فلسفه و هنر استخراج شده است. کتاب‌های مختلفی از مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی به فارسی ترجمه شده است. کتاب‌های «خودشناسی»، «آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید»، «افکار مالیخولیایی در ما»، «آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند» و «اندیشه و خوراک» بخشی از کتاب‌های این مجموعه است که به فارسی ترجمه شده.

نکوداشت‌های کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم

  • به نظر می‌رسد همه ما به این کتاب نیاز داریم. این کتاب درواقع یک راهنمای بقا است. (سلما الوردانی)

  • این کتاب به ما کمک می‌کند تا با حماقت‌ها و وسواس‌های عصرمان رابطه‌ای آرام‌تر، واقعی‌تر و انعطاف‌پذیرتر ایجاد کنیم. (نت‌گالی ریویو)

  • غذا برای ذهن و مفاهیم فلسفی برای تفکر. خواندن کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم لذت‌بخش است و مدت‌ها پس از اتمام با شما خواهد ماند. (نت‌گالی ریویو)

  • کتاب‌های مدرسه زندگی مثل همیشه ما را به مسیر درست سوق می‌دهند تا زندگی آگاهانه‌تر و معنادارتری داشته باشیم؛ تا بتوانیم فکر کنیم، بازاندیشی کنیم و لحظه‌ای برای کسب آرامش درنگ کنیم. کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم کتابی بسیار مفید و آموزنده است. (نت‌گالی ریویو)

  • فصل‌های کتاب به‌خوبی نوشته شده‌اند و پر از تاریخچه و توصیه‌های مناسب برای سازگار کردنی زندگی هستند. (نت‌گالی ریویو)

کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که از پیچیدگی‌های زندگی مدرن به ستوه آمده‌اند می‌توانند در این کتاب صوتی روش‌هایی برای کنار آمدن با این دشواری‌ها پیدا کنند. اگر علاقه‌مند به درک جهان مدرن و چگونگی مدرن شدن این جهان هستید از خواندن این کتاب لذت خواهید برد.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن در سال 1969 در زوریخ سوئیس متولد شده و در لندن زندگی می‌کند. او نویسنده‌ی کتاب‌هایی به سبک مقاله و با موضوعات مرتبط با زندگی روزمره است. تجربیات و مفاهیم زندگی روزمره مسئله‌ی اصلی کتاب‌های آلن دوباتن هستند. عشق، سفر، ادبیات، معماری و کار گوشه‌ای از مسائلی هستند که نگاه فلسفی آلن دوباتن را به خود مشغول کرده‌اند. کتاب‌های او در بیش از 30 کشور پرفروش بوده است و فلسفه‌ی زندگی روزمره توجه بسیاری از خوانندگان و شنوندگان در سراسر جهان را جلب کرده است.

آلن دوباتن قصد دارد با استفاده از ادبیات، جامعه‌شناسی و فلسفه به مشکلات زندگی مدرن بپردازد و رنج‌های زندگی مدرن را با شیوه‌ها و راهکارهای جدیدی کاهش دهد. کتاب‌های «خودشناسی»، «در باب شکست» و «تسلی بخشی‌های فلسفه» بخشی از کتاب‌های ترجمه‌شده‌ی آلن دوباتن به فارسی هستند.

در بخشی از کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم: راهنمایی برای درک دوره‌های بی‌ثباتی و یافتن آرامش می‌شنویم

زیاد می‌گویند که مشکل جوامع مدرن مادی‌گرایی بیش‌ازاندازه است. یعنی بیش‌ازحد به خرید وسایل علاقه دارند. سخن کاملاً درستی نیست؛ ما واقع مادی‌گرا هستیم اما نه به این خاطر که زیاد خرید می‌کنیم بلکه چون باور داریم هرچه می‌خریم در وضعیت ذهنی و روحی ما تأثیر می‌گذارد. بیش از آنکه حریص باشیم امیدواریم. مثلاً شاید باور داشته باشیم فلان انگشتر الماس ما را قادر می‌سازد رابطه‌ای پایدار و متعادل داشته باشیم یا فلان نوشیدنی به ما کمک می‌کند بر اختلافات خانوادگی غلبه کنیم.

یکی از ویژگی‌های اندوهناک عصر ما این است که باور داریم خواسته‌های پیچیده‌ی روان‌شناختی را می‌توان با تملک وسیله برآورده کرد. امید داریم این وسایل بتوانند عملکرد درونی پیچیده و فرار ما را دگرگون کنند. فلان صابون شاید به اضطراب پایان دهد، فلان کیف شاید امید را به دل بازگرداند، فلان ساعت شاید قفل رابطه با کودک سربه‌هوا را بشکند. تقریباً همه‌ی مذاهب از وسایل مادی استفاده می‌کنند. ادیان در انواع خاصی از اثاثیه، لباس‌های ساختمان‌ها، مجسمه‌ها و تصاویر سرمایه‌گذاری می‌کنند و این‌ها را کمک‌یار مأموریت معنوی خود می‌بینند. این موضوع در خود مذاهب هم خالی از مناقشه نبوده است. اتکا به صورت‌های مادی همواره مورد انتقاد اقلیتی بوده که باور دارد دگرگونی معنوی فقط مستلزم ابزار معنوی است و وسایل مادی در پروژه‌ی شفای روح جایی ندارد.

در اوایل دوران اصلاحات کلیسا در اروپا خصومت مذهبی با مادی‌گرایی به اوج خود رسید. یعنی زمانی که غارت‌گری‌ها و ویرانی‌های نظام‌مندی موسوم به بت‌شکنی در اقصی نقاط انگلستان، کشورهای سفلی و آلمان رخ داد. مخالفان معنوی مادی‌گرایی لباس‌های فاخر کشیشان را به آتش کشیدند، نقاشی‌ها را ویران کردند، منبرها را شکستند و به هیزم تبدیل کردند و سر مجسمه‌ها را جدا کردند تا مشخص کنند هرکس که هدف معنوی دارد نباید به صورت‌های مادی متوسل شود. منتها نسخه‌ی متعارف بیشتر مذاهب هرگز آن‌قدر تندرو نبوده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
19 دقیقه
مقدمه
23 دقیقه
فصل اول: سرمایه‌داری مصرفی
16 دقیقه
فصل دوم: تبلیغات - قسمت اول
13 دقیقه
تبلیغات - قسمت دوم
9 دقیقه
فصل سوم: مادی‌گرایی
17 دقیقه
فصل چهارم: رسانه - قسمت اول
14 دقیقه
رسانه - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل پنجم: دموکراسی - قسمت اول
17 دقیقه
دموکراسی - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل ششم: خانواده
24 دقیقه
فصل هفتم: تنهایی
18 دقیقه
فصل هشتم: کار
11 دقیقه
فصل نهم: فردگرایی
14 دقیقه
فصل دهم: زندگی آرام
9 دقیقه
فصل یازدهم: مشغله
19 دقیقه
فصل دوازدهم: زشتی
14 دقیقه
فصل سیزدهم: تحصیلات
16 دقیقه
فصل چهاردهم: کمال‌گرایی
22 دقیقه
فصل پانزدهم: طبیعت
24 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم: راهنمایی برای درک دوره‌های بی‌ثباتی و یافتن آرامش
نویسنده
مترجمعلیرضا شفیعی نسب
راوینسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۶۷۰۰۰ ۴۶,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم

ابراهیم راستکار
۱۴۰۳/۱/۳۰
این کتاب با نوشته آلن دوباتن یک دیدگاه فلسفی داره که واقعا باعث میشه توئه این دنیای پرسرو صدا بتونی آرامشت رو حفظ کنی
مروا هستم ✌️
۱۴۰۳/۱/۱۹
بی نظیر بود! در یک‌ کلام. از کتاب‌های خوب دوباتن بود در مجموعه زندگی.
aazziinn goldasteh
۱۴۰۳/۱/۲
آلن دوباتن از بهترین نویسندگان هم عصر💎
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم

برای دریافت کتاب صوتی چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.