معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن

عکس جلد کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن
قیمت:
31000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن

ویلیام بی. اروین در کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن یک آیین‌نامه‌ی عملی در اختیار ما می‌گذارد که مفاد آن برگرفته از خرد قرن‌های گذشته است. این راهنما به ما کمک می‌کند که آسان‌تر با استرس‌های زندگی مدرن کنار بیاییم.

درباره‌ی کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن

برخی از ما در مواجهه با شکست از بازی انصراف می‌دهیم. برخی دیگر در رویارویی با ناکامی‌ها و ناسازگاری‌های زندگی سلامتی جسم و روانمان را در سوگ کامیابی‌هایمان قربانی می‌کنیم. اما رواقی‌گری یک پیشنهاد متفاوت برایمان دارد. ویلیام بی. اروین (William Braxton Irvine) که تسلط قابل توجهی به حکمت یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین مکتب‌های فکری روم باستان دارد، در کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن (The Stoic Challenge) به ما می‌آموزد که هر چالش را از تهدیدی زیان‌بار به فرصتی زاینده تبدیل کنیم.

او در این اثر رهنمودهای روشنگری برای بهبود کیفیت زندگی به سبک و سیاق رواقیون باستان در اختیار شما قرار می‌دهد. در این کتاب می‌آموزید که چگونه در زمانه‌ی پرتشویش مدرنیته، آموزه‌های فلاسفه‌ای همچون مارکوس اورلیوس، سنکا و اپیکتتوس را در زندگی خود به کار بگیرید تا عبور از گردنه‌های بحرانی زندگی برایتان آسوده‌تر شود.

این کتاب صوتی به‌شکلی منحصربه‌فرد بینش‌های فلسفه‌ی رواقی را با تکنیک‌هایی که توسط تحقیقات روان‌شناختی معاصر ارائه شده تلفیق می‌کند. نتیجه یک استراتژی شگفت‌آور و در عین حال ساده برای مقابله با چالش‌های ناخوشایند و غیرمنتظره‌ی زندگی است؛ از ناکامی‌های جزئی مانند گرفتار شدن در ترافیک گرفته تا مشکلات بزرگ همچون ابتلا به بیماری‌های سخت.

رواقیون کشف کردند که اندیشیدن به چالش‌ها می‌تواند واکنش‌های عاطفی ما را به‌طور چشمگیری تغییر دهد. اروین در کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن به ما می‌آموزد که چگونه موانع زندگی را به فرصت‌هایی برای آرامش و انعطاف‌پذیری بیشتر تبدیل کنیم. با عمل به توصیه‌های این کتاب نه‌تنها می‌توانیم بر موانع روزمره و طولانی‌مدت غلبه کنیم، بلکه می‌توانیم از آن‌ها به نفع خودمان استفاده کنیم.

نشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر با همکاری انتشارات گمان این اثر را در قالب کتاب گویا تهیه و منتشر کرده است. آن را با ترجمه‌ی شادی نیک‌رفعت و صدای مهران نوروزی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن

  • ویلیام بی. اروین در کتاب راهنمای عملی رواقی زیستن از اندیشه‌های رواقیون باستان و یافته‌های مدرن حاصل از تحقیقات روان‌شناختی به‌روز استفاده می‌کند تا ما را به چالش بکشد. (ماسیمو پیگلیوچی، نویسنده‌ی کتاب چگونه رواقی باشیم؟)
  • یک بنیان‌گذار موفق می‌داند که استارت‌آپ‌ها، هر چقدر هم از بیرون موفق ظاهر به نظر برسند، در واقعیت با شکست مواجه می‌شوند. بهترین مدیران بدون توجه به حواشی آرامش و انرژی خود را حفظ می‌کنند. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه می‌توان فلسفه‌ی رواقی‌گری را مستقیماً در فرآیند ساختن شرکت‌ها و چیزهای جدید در جهان به کار برد. (مارک اندرسن، بنیانگذار)
  • چالش رواقی روایتی زیبا از نحوه‌ی برخورد با زندگی از دریچه‌ی نگرشی خاص است. من می‌توانم بگویم که این کتاب برای بسیاری از افراد در زندگی روزمره‌شان سودمند خواهد بود و مطمئن هستم که آن‌ها به توصیه‌های ویلیام بی. اروین عمل خواهند کرد. (دونالد رابرتسون، نویسنده‌ی کتاب چگونه مانند یک امپراتور روم فکر کنیم؟)
  • ایروین یک رواقی صمیمی است و نیز یکی از راهنماهای بزرگ در این زمینه. نوشته‌های صمیمانه‌ی او راهبردهایی را برای نوعی ستبری بدون اضطراب و انعطاف‌پذیر ارائه می‌دهد که باید با آن به خود و جهان سلامی دوباره کنیم. (درن براون، نویسنده)
  • چالش رواقی بهترین برنامه برای تناسب اندام ذهنی است. شما استقامت خود را با تمریناتی مانند تجسم منفی، قالب‌بندی مجدد، و دیگر اصول و شیوه‌های رواقی به دست می‌آورید. شیوه‌هایی که به انسان‌ها کمک کرده‌اند برای هزاران سال زندگی آرام‌تر و شادتری داشته باشند. (دیوید هاین مایر هانسون، نویسنده)
  • اگرچه این امری عادی است که می‌توانیم نظر خود را تغییر دهیم، این کتاب به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم احساسات خود را از چنگال افکار و احساساتی مخرب رهایی بخشیم. ترکیبی امیدوارکننده از رواقی‌گرایی کلاسیک و روانشناسی پیش‌رو. (کریستوفر فیلیپس، نویسنده‌ی کافه سقراط)

کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های حوزه‌ی فلسفه و اخلاق علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ویلیام بی. اروین را بیشتر بشناسیم

او در دانشگاه ایالتی رایت رشته‌ی فلسفه را تدریس می‌کند و تا کنون هفت کتاب در زمینه‌ی تخصصی خود نگاشته است. ویلیام بی. اروین (William Braxton Irvine) برای مجلات و رسانه‌های معتبری همچون وال استریت ژورنال، هافینگتون پست، تایم، بی‌بی‌سی و... می‌نویسد.

در بخشی از کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن می‌شنویم

قاب‌بندی هم پدیده‌ی روانکاوانه‌ی غریبی است که رواقیون باستان به کار می‌گرفتند و بعدش هم روانکاوی مدرن آن را یافت و درباره‌اش پژوهش کرد. با راهکار لنگر انداختن می‌توانیم بیشتر قدر زندگی‌مان را بدانیم. با قاب‌بندی هم نمی‌گذاریم مشکلات آرامشمان را بر هم زنند. به‌واقع قاب‌بندی هوشمندانه‌ی وقایع حتی کمک می‌کند به استقبال مشکلات پیش رو هم برویم. می‌دانم ادعای عجیبی است. بگذارید توضیح دهم.

با سؤالی فرضی شروع کنید. تصور کنید به‌تازگی فهمیده‌اید که بیماری مهلکی دارید و دو شیوه‌ی درمان به شما پیشنهاد شده. اگر شیوه‌ی اول را انتخاب کنید، به احتمال نود درصد یک ماه دیگر زنده می‌مانید. در شیوه‌ی دوم ده درصد احتمال دارد ظرف یک ماه از دنیا بروید. کدام را انتخاب می‌کنید؟ خیلی‌ها درمان نخست را می‌پسندند چون درصد زنده ماندن در آن بالاست. اما اگر بیشتر دقت کنید می‌بینید احتمال نود درصد زنده ماندن در یک ماه، معادل ده درصد احتمال مرگ بعد از یک ماه است. پس عقل سلیم این دو درمان را یک اندازه جالب می‌بیند. البته آدم‌ها همیشه عقل سلیمشان به‌راه نیست. به‌خصوص که تحت تأثیر چگونه بیان شدن حرف‌ها و ایده‌ها هستند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه - یک
نمونه - دو
1 دقیقه
متن پشت جلد - یک
1 دقیقه
متن پشت جلد - دو
8 دقیقه
یادداشت مجموعه
15 دقیقه
مقدمه
18 دقیقه
فصل اول: مشکلات و موانع، وقتی همه‌چیز بغرنج می‌شود
10 دقیقه
فصل دوم: معضلات خشم
32 دقیقه
فصل سوم: انعطاف
13 دقیقه
فصل چهارم:‌ می‌توانیم منعطف‌تر شویم؟
10 دقیقه
فصل پنجم: ذهنتان دوقسمتی‌ست
11 دقیقه
فصل ششم: لنگرهای فروافتاده
21 دقیقه
فصل هفتم: بازی قاب‌بندی
14 دقیقه
فصل هشتم: چالشی دیگر برای شما
16 دقیقه
فصل نهم: به‌کار گرفتن سازوکار آزمون رواقی
11 دقیقه
فصل دهم: قانون پنج‌ثانیه‌ای
13 دقیقه
فصل یازدهم: کسب آمادگی برای آزمون‌های رواقی
12 دقیقه
فصل دوازدهم: به استقبال شکست رفتن
19 دقیقه
فصل سیزدهم: تمرین استقامت و سختی
12 دقیقه
فصل چهاردهم: کلک‌ها؛ وقتی گشایشی نامنتظر در امور رخ می‌دهد
22 دقیقه
فصل پانزدهم: مرگ؛ امتحان نهایی
9 دقیقه
نتیجه‌گیری
1 دقیقه
سپاسگزاری‌ها
1 دقیقه
پیشنهاد برای مطالعه‌ی بیشتر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن
نویسنده
مترجمشادی نیک رفعت
راویمهران نوروزی
ناشر چاپیانتشارات گمان
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
31000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن

محمدپویا امینی
۱۴۰۱/۱۲/۱
رواقی زیستن نوعی کیفیت هست،
کلیدی که برای قفلهای زیادی در زندگی من کاربرد داره و بدردم میخوره. نکته‌ای که مهمه و در خصوص این اثر و آثار مشابه وجود داره اینه که این گونه کتاب‌ها مثل کتاب آشپزی نیستن که دوستان باز کنن و از روی دستور آن مستقیما یک نوع کیک بپزند! کتاب حاضر در مورد اینه که افراد با از
موقعیت‌های خاص تونستن مکتب زنونی یا همان رواقی‌گری استفاده کنن و علیرغم مشکلات حاد و مسائل پیچیده راهی تازه برای زندگی پیدا کنند. من به نوبه خودم از دنبال کردن این کتاب بسیار خرسند شدم و از خدا بخاطر در دسترس بودن این دانش و از تیم خوب کتابراه بخاطر انتخاب عالی شون و تلاش برای بهتر شدن کتابراه صمیمانه سپاسگزارم. متشکرم.
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۹/۲۹
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی، کتابی بسیار مفید و کاربردی برای کسانی که به دنبال فهم بیشتر در مورد سبک زندگی رواقی گری هستند می‌تونه جذاب واقع بشه. این که در باستان این چنین فلسفه‌ها‌ی عمیق و مهمی وجود داشته بسیار شگفت انگیزه که بعد از گذشته ده‌ها همچنان می‌شه در زندگی روزمرهدی خودمون از رهنمودها استفاده بهینه برد. نویسنده با درک کامل موضوع و با قلمی ساده و توانمند به سادگی فلسفه‌ی رواقی گری و کارهای مرتبط با آن را در این کتاب خوب توصیف کرده‌اند که برای بنده مفید واقع شده و توصیه می‌کنم مطالعه بفرمائید. ترجمه‌ی خوبی داره و خوانش مطلوب. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب خوب
احسان امیری
۱۴۰۱/۹/۲۹
یک کتاب کاملا مفید در راه ارتقا سطح بلاهتتون!
کتابی زرد و به شدت زرد! که هیچ راهکاری نداره و سعی داره با یکسری مثال‌های استثنایی به شما القا کنه باید با مشکلات کنار بیاید! دریغ از یک سرسوزن راهکار
ارجمند هدایتی
۱۴۰۳/۱/۵
این آنقدر سودمند است که وقتی آنرا گوش دادم فکر میکردم هیچی از زندگی‌ام بلد نیستم و مثل یک دانش آموز کلاس اول باید از صفر شروع میکردم و در کل مطالعه این کتاب را به همه توصیه میکنم
مصطفی گلی
۱۴۰۱/۹/۲۲
هم ترجمه و هم خوانش کتاب عالی است. لطفا کتاب رواقی گری با ترجمه سینا بحیرایی را هم با خوانش آقای مهران نوروزی ارائه کنید. باتشکر
فیروزه
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
این کتاب برای کسانی نوشته شده که با فلسفه‌ی رواقی آشنایی دارن و برای کسی که تازه میخواد با این موضوع آشنا بشه چندان مفید نیست‌.
maryam mafakheri
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
کتاب راهکارهای خوبی برای به گونه‌ای دیگر دیدن چالش‌ها می‌دهد. جالب بود. ممنون از راوی مسلط و خوش صدا که کار مطالعه رو بر ما آسان کردند.
رحیم ربیعی
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
کتاب خوبی نبود بجاش فلسفه برای زندگی بسیار بسیار بهتر و کاملتر هست.
پگاه جعفری
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
بد نبود
گرچه تکرار نصایح مادربزرگ هاست
سمیرا نیکنام
۱۴۰۱/۱۰/۷
خوب بود دوست داشتم ارزش گوش دادن دارا
Loebat Lotfi
۱۴۰۱/۹/۲۸
لذت بردم
کاربردی و عالی
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن

برای دریافت کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.