معرفی و دانلود کتاب صوتی کافر یا روحی آشفته

عکس جلد کتاب صوتی کافر یا روحی آشفته
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کافر یا روحی آشفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کافر یا روحی آشفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کافر یا روحی آشفته

کتاب صوتی کافر یا روحی آشفته داستان کوتاهی از آلبر کامو، نویسنده‌ی فقید اهل فرانسه است. کامو در این قصه‌ی فلسفی، سرگذشت راهبی را روایت کرده که برای تبلیغ آیین مسیحیت، خانه و کاشانه را ترک می‌کند و مسیرِ دیارِ غربت را در پیش می‌گیرد.

درباره کتاب صوتی کافر یا روحی آشفته

آلبر کامو نامی آشنا برای دوست‌داران ادبیات مغرب‌زمین است. این نویسنده‌ی الجزایری - فرانسوی در نیمه‌ی نخست سده‌ی بیستم به دنیا آمد. کامو در طول دوران حیات خویش، حوادث سیاسی و اجتماعی مهیبی را به چشم دید. از جمله دو جنگ جهانیِ ویرانگر، جنبش استقلال مردم الجزایر، ناآرامی‌های سیاسی در خاک فرانسه و... . تأثیر مشاهده‌ی این حوادث بر او، به شکل حساسیتِ عاطفی و اخلاقی نیرومندی پدیدار شد که تا آخر عمر همراه کامو باقی ماند. او تا واپسین روزی که زیست و کار کرد، دلمشغولِ پرسش از امکانِ خوشبختی انسان در این عالم فانی بود.

مضمون تمام آثار فلسفی آلبر کامو را می‌توان ذیل یک پرسش خلاصه کرد: آیا زندگی ارزش زیستن دارد، یا نه؟ خود کامو در رساله‌ی افسانه‌ی سیزیف، این سوال را به عنوان مهم‌ترین و اساسی‌ترین پرسشِ فلسفه، توصیف نموده است. اما این پرسش، تنها در آثار فلسفی کامو مطرح نمی‌شود. او در آثار ادبی خویش، از جمله نمایشنامه‌ها و داستان‌هایش نیز، به نحوی به کلنجار رفتن با همین پرسش اساسی و دشوار می‌پردازد.

کتاب صوتی کافر یا روحی آشفته (The Renegade or a Confused Spirit) اثری خاص در کارنامه‌ی ادبی آلبر کامو است. این داستان کوتاه، به زعم بسیاری از صاحب‌نظران، پیچیده‌ترین و ظریف‌ترین اثرِ رواییِ کامو به شمار می‌رود. قهرمان این داستان، راهبی زاهدمسلک است که برای تبلیغ آیین مسیحیت، خانه و کاشانه را رها می‌کند و عازم دیاری دور می‌شود؛ دیاری که به محض ورود به آن، حوادثی غریب و تکان‌دهنده برای راهب رخ می‌دهد. راهب در سرزمینِ جدیدی که بدان هجرت کرده، اسیر دست مردمانی بدخو و بدخصال می‌شود، و رویای خویش مبنی بر تاباندنِ نورِ ایمان و حقیقت بر قلب این مردمان را، هر دم محال و محال‌تر می‌یابد. به نحوی که در آخر، پس از از سر گذراندنِ دشواری‌های بسیار، با این پرسشِ بی‌پاسخ تنها می‌ماند: آیا به راستی آنچه بدان باور داشته‌ام، حقیقت دارد؟...

گفتنی‌ست که داستانِ کافر یا روحی آشفته یکی از قصه‌های مجموعه داستانِ «دور از دیار و قلمرو» است.

کتاب کافر یا روحی آشفته توسط پرویز شهدی به زبان فارسی فارسی ترجمه شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دور از دیار و قلمرو

دور از دیار و قلمرو (L'Exil et le Royaume) عنوان مجموعه داستانی از آلبر کامو است که اولین بار در سال 1957 به چاپ رسید. این مجموعه متشکل از شش داستان کوتاه است که درون‌مایه‌ی آن‌ها وضیعت پوچ، ازخودبیگانگی و انزوای انسان است. این قصه‌ها در الجزایر می‌گذرند و مثل دیگر آثار کامو، دیدگاه‌های اگزیستانسیالیستی او را نشان می‌دهند. «زن خطاکار»، «کافر یا روحی آشفته»، «گنگ‌ها»، «میزبان»، «ژوناس یا هنرمند در حال کار» و «سنگى که رشد مى‌کند» عنوان داستان‌های این کتاب هستند.

کتاب صوتی کافر یا روحی آشفته مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه و دوست‌داران ادبیات فرانسه، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب صوتی کافر یا روحی آشفته به شمار می‌روند.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم

آلبر کامو (Albert Camus) متولد سال 1913 و اهل کشور فرانسه بود. او با فعالیت در عرصه‌ی مطبوعات کار نویسندگی را آغاز کرد و به مرور به سمت داستان‌نویسی گرایش یافت. اگرچه همزمان در حیطه‌های سیاست، جامعه‌شناسی و فلسفه نیز فعال بود.

کامو در سال 1957 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شد.

از آثار اوست: «سقوط»، «بیگانه» و «طاعون».

در بخشی از کتاب صوتی کافر یا روحی آشفته می‌شنویم

می‌گفت این بچه باهوش است اما مانند قاطر چموش و کله‌شق... وانگهی کله‌ام در سراسر زندگی به راستی سخت بود. به رغم همه‌ی افتادن‌ها، هرگز خونی از آن جاری نشد. پدر بی‌ادبم به من می‌گفت کله‌خر. در حوزه‌ی مذهبی، همه از حضور من به خود می‌بالیدند. جذب کردن پسربچه‌ای از سرزمین پروتستان‌نشین، افتخاری به شمار می‌آمد. از آمدنم همچون خورشید استقبال کردند. راست است. ساکنان آن سرزمین از کمی آفتاب و نوشیدن شراب‌های گس رنگ‌پریده‌اند و دندان‌های بچه‌هاشان همگی فاسد. لازم است پدر این بچه کشته شود، اما پیوستن به حوزه‌ی مذهبی هیچ خطری در بر ندارد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
پیشگفتار
62 دقیقه
کافر یا روحی آشفته

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کافر یا روحی آشفته
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویتایماز رضوانی
ناشر صوتیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کافر یا روحی آشفته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کافر یا روحی آشفته

برای دریافت کتاب صوتی کافر یا روحی آشفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.