معرفی و دانلود کتاب صوتی گتسبی بزرگ

عکس جلد کتاب صوتی گتسبی بزرگ
قیمت:
۸۰۰۰۰ ۵۶,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گتسبی بزرگ

سومین رمان اسکات فیتزجرالد و عالی ترین دستاورد زندگی حرفه‌ای او اکنون پیش روی شماست. در کتاب صوتی گتسبی بزرگ داستان عشق پرشور گتسبی ثروتمند به بوکانان زیبا را از خلال مهمانی‌های مجلل و اشرافی در دهه‌ی 1920 آمریکا می‌شنوید. این رمان عاشقانه یکی از مهم‌ترین آثار ادبیات کلاسیک قرن بیستم به شمار می‌رود. گتسبی بزرگ در سال 2002 موفق شد جایزه‌ی‌ Long Island Reads را از آن نویسنده‌ی خود کند.

درباره‌ی کتاب صوتی گتسبی بزرگ

اسکات فیتزجرالد در کتاب گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) که در شمار مهم‌ترین آثار ادبی قرن بیستم قرار دارد، یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ ادبیات، جی گتسبی را به مخاطبانش معرفی می‌کند. او در این رمان تحسین‌شده صحنه‌های باشکوه و مجلل بسیار چشم‌نوازی را با کلمات استادانه‌ی خود به رشته‌ی تحریر درمی‌آورد. گتسبی مظهر امید است و هیچ‌کس نمی‌تواند او را از تلاش و ممارست برای رسیدن به رؤیاهایش منصرف کند.

داستان غم‌انگیز و عاشقانه‌ی گتسبی بزرگ، درباره‌ی یک میلیونر خودساخته است و سر و سِرّی که در سراسر رمان با جوان ثروتمندی به‌نام دیزی بوکانان دارد؛ زنی که گتسبی در جوانی او را دوست می‌داشت. راوی داستان شخصیتی مهم به‌نام نیک کاراوی است و از خلال روایت اوست که وقایع تابستان 1922 را می‌شنویم؛ اتفاقاتی که در عصر جاز آمریکا رقم می‌خورند و گتسبی در مرکز آن‌ها قرار دارد. عصر جاز، عنوانی است که به دهه‌ی پرخروش 1920 اطلاق می‌شود؛ دوره‌ای از تاریخ آمریکا که پس از جنگ‌جهانی اول آغاز شد و با شروع رکود بزرگ در سال 1929 به پایان رسید. بااین‌حال، میراث اجتماعی و فرهنگی این دوران همچنان زنده است و هنوز که هنوز است بر زندگی آمریکایی تأثیر می‌گذارد.

اسکات فیتز جرالد به‌‌درستی نیک را در مقام روایتگری داستان خود قرار داده است. رمانْ گیرا و خیره‌کننده است، چون نیک راوی آن است. او پس از این که در دهکده‌ای واقع در لانگ آیلند خانه می‌گیرد، زندگی جدیدی را در میان ثروتمندان آن منطقه آغاز می‌کند. کمی آن‌سوتر در دهکده‌ی ایست اگ، دیزی -یکی از اقوام نیک- به همراه شوهر ثروتمندش، تام بوکانان، زندگی می‌کنند. با فرا رسیدن تابستان، نیک سرانجام دعوت می‌شود تا در یکی از مهمانی‌های مجلل و خیره‌کننده‌ی همسایه‌ی ثروتمندش، گتسبی، شرکت کند. و این‌گونه است که نخستین دومینوی وقایع سلسله‌وار کتاب صوتی گتسبی بزرگ، بر جای خود می‌لغزد.

گتسبی بزرگ با وجود گذشت چیزی حدود یک قرن از نخستین انتشار آن، کماکان نظر مخاطبان و منتقدان بسیاری را به خود جلب می‌کند. منتقدان معاصر روی پیوندهایی که رمان با مفاهیمی همچون نظام طبقاتی اجتماعی، ثروت موروثی در مقابل ثروت خودساخته، جنسیت، نژاد، محیط‌زیست و ایده‌ی رویای آمریکایی برقرار می‌کند، تأکید دارند. قاطبه‌ی مخاطبان جدی ادبیات این اثر را یک شاهکار ادبی تمام‌عیار می‌دانند.

ترجمه‌ی معصومه عسکری را از این شاهکار ادبی با صدای علی عمرانی می‌شنوید. کتاب صوتی گتسبی بزرگ به همت نشر صوتی استودیو نوار و انتشارات روزگار تهیه و منتشر شده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی گتسبی بزرگ

اولین بار در سال 1974 یک فیلم سینمایی براساس داستان گتسبی بزرگ ساخته شد که از بازیگران آن می‌توان به رابرت ردفورد اشاره کرد؛ اما اقتباس سال 2013 مشهورترین اقتباس با محوریت گتسبی است. لئوناردو دیکاپریو، توب مگوایر و کری مولیگان در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی گتسبی بزرگ

  • یکی از آثار ماندگار ادبیات کلاسیک
  • دستاورد دوران فعالیت اسکات فیتزجرالد
  • برنده‌ی جایزه‌ی Long Island Reads در سال 2002
  • نامزد جایزه‌ی گرمی برای بهترین آلبوم گویا در سال 2003 (نسخه‌ی صوتی انگلیسی‌زبان)
  • نامزد قرار گرفتن در لیست یکی از محبوب‌ترین رمان‌های آمریکا توسط PBS’s The Great American Read

نکوداشت‌های کتاب صوتی گتسبی بزرگ

  • پس از هنری جیمز، این مهم‌ترین قدم در رمان آمریکایی‌ست. (تی.اس.الیوت)
  • فیتزجرالد با نوشتن رمان گتسبی بزرگ الماسی واقعی از انبار خاک‌گرفته‌ی تاریخ بیرون کشیده و موفق‌ترین اثر خود را خلق کرده است. (جیمز دیکی، شاعر و نویسنده‌ی آمریکایی)

کتاب صوتی گتسبی بزرگ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال نسخه‌ی صوتی یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای تاریخ ادبیات می‌گردید، کتاب صوتی گتسبی بزرگ اکنون در دستان شماست.

با اسکات فیتز جرالد بیشتر آشنا شویم

نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی، اسکات فیتز جرالد، در سال 1896 به دنیا آمد و به سال 1940 از دنیا رفت. کارنامه‌ی او علی‌رغم عمر کوتاهش، پربار و درخشان است. وی را صاحب صدایی متفاوت در میان رمان‌نویسان هم‌نسل خود می‌دانند. داستان‌های او بیشتر و دقیق‌تر از آثار هر نویسنده‌ی دیگری، مناسبات اجتماعی و اقتصادی حاکم بر جامعه‌ی آمریکای قرن بیستم را پیش چشم خواننده ترسیم می‌کند. فیتز جرالد در رمان‌هایش زبانی فاخر، و در داستان‌های کوتاهش نثری موجز و دلنشین دارد. از مهم‌ترین آثار او می‌توان عناوین پیش‌رو را برشمرد: «گتسبی بزرگ»، «این‌سوی بهشت»، «لطیف است شب».

در بخشی از کتاب صوتی گتسبی بزرگ می‌شنویم

شب‌های تابستان از خانه‌ی همسایه‌ام صدای موسیقی می‌آمد. در باغ‌های نیمه‌تاریکش مردان و زنان جوان مثل شب‌پره‌ها بین زمزمه‌ها و شامپانی و ستارگان رفت و آمد می‌کردند. بعد از ظهر که دریا مد می‌شد به تماشای مهمانانش می‌نشستم که از برج سکوی شناورش در آب شیرجه می‌زدند یا روی ماسه‌های داغ ساحلش آفتاب می‌گرفتند. هر دو قایق موتوری‌اش آب‌های تنگه را می‌شکافتند و به دنبال خود بر فراز آبشار عظیمی از کف آکواپلین سوارها را می‌کشیدند. آخر هفته‌ها ماشین رول رویزش به اتوبوسی تبدیل می‌شد که از ساعت نه صبح تا پاسی از نیمه‌شب داشت مهمان‌ها را از شهر می‌آورد و می‌برد و استیشن او مثل یک حشره‌ی زرد چالاک به استقبال همه‌ی قطارها می‌رفت. دوشنبه‌ها هشت خدمتکار به اضافه‌ی یک باغبان با برس، فرچه، چکش زمین‌شو و قیچی باغبانی می‌افتادند به جان باغ و آن را تر و تمیز می‌کردند و خرابی‌های شب قبل را درست می‌کردند.

هر جمعه پنج جعبه پرتقال و لیمو از تره‌بار نیویورک می‌رسید و هر دوشنبه این مرکبات به شکل کپه‌ای بی آب و مغز پشت در عقبی خانه روی هم تلنبار می‌شد. دستگاه غول‌پیکر آبمیوه‌گیری آشپزخانه ظرف نیم ساعت آب دویست پرتقال را می‌گرفت؛ البته باید پیش‌خدمت دویست بار با شستش دکمه‌ای را فشار می‌داد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
فصل یک - بخش اول
11 دقیقه
فصل یک - بخش دوم
29 دقیقه
فصل دو
23 دقیقه
فصل سه - بخش اول
18 دقیقه
فصل سه - بخش دوم
24 دقیقه
فصل چهار - بخش اول
12 دقیقه
فصل چهار - بخش دوم
33 دقیقه
فصل پنج
32 دقیقه
فصل شش
25 دقیقه
فصل هفت - بخش اول
17 دقیقه
فصل هفت - بخش دوم
20 دقیقه
فصل هفت - بخش سوم
35 دقیقه
فصل هشت
23 دقیقه
فصل نه - بخش اول
21 دقیقه
فصل نه - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گتسبی بزرگ
نویسنده
مترجممعصومه عسکری
راویعلی عمرانی
ناشر چاپینشر روزگار
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۰۰۰۰ ۵۶,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گتسبی بزرگ

Rahil najafi
۱۴۰۲/۵/۹
کتاب جالب و بی نظیری بود با اطمینان می‌گویم که کتابی با این سبک و اینقدر قوی تا کنون نخوانده‌ام کتابی که همانند هیچ کتابی نیست فقط خودش است و خودش و این دلیل اینست که فیلم گتسبی بزرگ دقیقا با همان جملات کتاب برابری میکند و یکیست هیچ جای تحلیل و آرایه‌ای برای کارگردان نگذاشته و کتاب مو به مو به فیلم فیلمنامه تبدیل گشتهبا اینکه را دیده بودم کتاب برایم بسیار جالب بود و یکروزه آن را تمام کردم با اینکه بیش از ۲۰۰ جلد کتاب رمان خوانده‌ام نمی‌توانم همانند این کتاب را به دوستدارانش پیشنهاد کنم کتاب گتسبی بزرگ همان گتسبی بزرگ است دیزی همان دیزی و تام همان تام نه مثل کتابهای دیگر با خیانت پایان می‌یابد نه شور عاشقی دوباره در آن باعث تباهی می‌گردد چگونه با این شرایط به زندگی ادامه میدهند بدون نگاهی به پشت سر بدون تقدیم شاخ گلی یا پیام تسلیتی و فرار و فرار و فرار کتاب نابی است حتما حتما پیشنهاد میکنم با تشکر از تمامی عوامل
افسانه آذر
۱۴۰۲/۲/۲۵
فوق العاده، من قبلا فیلم این کتاب رو دیده بودم و از زرق وبرق فیلم خوشم اومده بود، ولی کتابش یه چیز دیگه بود، اینکه راوی خودش یکی از شخصیتا بود باعث میشد بتونی بهتر همه چیو تصور کنی و از دریچه دید راوی داستانو ببینی، شخصیت پردازی فوق العاده‌ای داشت که کاملا از نظر روانشناختی پردازش شده بود، کتاب سعی داشت اختلاف طبقاتی رو بررسی کنه و ویژگی‌ها، ارزوها و افکار اقشار مختلف رو نشون بده، من واقعا از گوش دادن به این اثر فوق العاده لذت بردم👍🏻
امیرحسین قره خانی
۱۴۰۲/۱/۲۰
به طور کلی داستان نسبتا خوبی بود ولی کوتاه بود، بعضی از اتفاقات هنوز مجهول بود و نویسنده باید بیشتر به اونها می‌پرداخت اما اونا رو رها کرد داستان رو ناگهانی به اتمام رسوند درصورتی که این پایان حداقل رخداد‌های جذاب تری نیاز داشت اما استودیو نوار خیلی عالی تدوین کرده بود و یه تشکر ویژه هم از آقای عمرانی می‌کنم که خیلی مینیمال و شیوا داستان رو روایت کردن 🌹
تیام
۱۴۰۲/۲/۳۱
خیلی خیلی دوسش دارم یک بار کتابش رو خوندم و دوبار صوتی گوش دادم
گتسبی بزرگ رو باید چندین بار خوند باید عمق داستان رو درک کرد
عشق عمیق گتسبی اینکه چقدر عشقش رو توی ذهنش بزرگ و زیبا کرده بود که باعث شد سالها منتظرش بمونه
و اخر داستان که به نظر من معنی‌های زیادی داشت و بیشتر نمیگم که اسپویل نشه.. ولی شدیدا پیشنهادش میکنم
کتایون فرهمند
۱۴۰۲/۲/۱۱
این کتاب جوری که باید منو سر شوق نیاورد. داستانی نسبتا کسالت اور و پایانی کسالت آور. راوی خوب بودن ولی فک کنم تیم تدوین قسمت‌هایی که راوی چند بار خواند رو اصلا حذف نکردن و نمیدونم چرا.
mohammad reza
۱۴۰۲/۴/۱۹
واقعا شاهکار به معنای کلمه... اگه فکر میکنید دیدن فیلمش کافیه باید بگم سخت در اشتباه هستید، از دست ندید این کتاب رو
Negar Pourhadi
۱۴۰۲/۱/۴
«آرزوی مقدس» خیلی قشنگ بود
اخرش دوست نداشتم اینجوری تموم بشه
zeinab fallah
۱۴۰۱/۱۲/۲۵
داستان جالب و خواندنی بود. سادگی گتسبی بسیار جذبم کرد
رامین غیاثی
۱۴۰۲/۱/۱۰
اون اندازه که تعریفش دادین و بردینش بالا هم نبود
Mohammed Jawid Biddle
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
بسیار کتاب عالی و خوانی می‌باشد
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گتسبی بزرگ

برای دریافت کتاب صوتی گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.