معرفی و دانلود کتاب صوتی گزیده طنز عبدالرحمن جامی: آثار منظوم

عکس جلد کتاب صوتی گزیده طنز عبدالرحمن جامی: آثار منظوم
قیمت:
29000 تومان - 3.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گزیده طنز عبدالرحمن جامی: آثار منظوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گزیده طنز عبدالرحمن جامی: آثار منظوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گزیده طنز عبدالرحمن جامی: آثار منظوم

کتاب صوتی گزیده طنز عبدالرحمن جامی: آثار منظوم که به کوشش ابوالفضل زرویی نصرآباد و نسیم عرب امیری گردآوری شده، مجموعه سروده‌های طنزآلود یکی از بزرگترین شاعران پارسی است. عبدالرحمن جامی قرن‌ها پیش از زمانه‌ی مدرن ما می‌زیست اما به خوبی از تاثیر نشاط در یادگیری آگاه بود و به همین دلیل مهم‌ترین اندرزهای اخلاقی خود را با زبان طنز بیان کرده. این اثر طنازانه و فرح‌بخش گوارای وجودتان باد!

درباره‌ی کتاب صوتی گزیده طنز عبدالرحمن جامی: آثار منظوم

بزرگان طنزنویس ایران را می‌توانیم به دو دسته تقسیم کنیم. گروه اول افرادی هستند که توان خود را تمام و کمال در راه طنز به کار گرفته‌اند که عبید زاکانی شناخته‌شده‌ترین آن‌هاست. گروه دوم شعرا یا نویسندگانی هستند که در کنار آثار حکمی یا عرفانی، قوه‌ی خلاقه‌شان را در مسیر شوخ‌طبعی هم آزموده‌اند. به دلایل مختلف معمولا دسترسی به آثار گروه اول راحت نیست اما نوشته یا سروده‌های دسته‌ی دوم گاه جداگانه هم منتشر می‌شود که کتاب صوتی گزیده طنز عبدالرحمن جامی: آثار منظوم نمونه‌ای عالی است.

جامی یکی از شعرای بزرگ ادبیات پارسی است که برخلاف بسیاری از هم‌پیشه‌های خویش در زمان حیات هم مورد احترام عوام و خواص بوده. برای اثبات شأن بالای او می‌توان به نقل‌قول‌هایی که از شوخی‌های بی‌پروای او در مجالس درباری انجام شده اشاره کرد، زیرا اگر گوینده این حکایات شخص دیگری ‌بود عواقب کاملا متفاوتی برایش به دنبال داشت! با این حال عبدالرحمن جامی بی‌شک یکی از بزرگترین علمای زمان خود نیز بود. مراسم تشییع او چنان پرشور و حضور مردم چنان عظیم بوده که رشک برخی معاصران را به دنبال داشت.

آثاری که از آن زمان به دستمان رسیده همگی گواه اعتبار جامی هستند و در تاریخ ادبیات از این شاعرِ عارف جز نیکی گفته نشده، موضوعی که اهمیت کتاب صوتی گزیده طنز عبدالرحمن جامی: آثار منظوم را دو چندان می‌سازد. بیشتر اشعار طنز او را در هفت اورنگ می‌یابیم. این کتاب با بیشتر از 20 هزار بیت به موضوعات اخلاقی و پندآموز اختصاص دارد. همین نکته نشان می‌دهد که سروده‌های طنز جامی در گروه هجونامه و هزل‌سرایی قرار نمی‌گیرند. حکایات شوخ‌طبعانه‌ی این شاعر برای آموزش نسل جوان سروده شده‌اند. اشعار او هدف اعتلای اخلاق را دنبال می‌کنند و داستان‌های خنده‌دارش وفاداری، تقوا، خرد و امانت‌داری را می‌ستاید. در پایان باید گفت این کتاب طنز به کوشش ابوالفضل زرویی نصرآباد و نسیم عرب امیری تدوین شده و نشر صوتی نیستان تهیه آن را برعهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب گزیده طنز

در سال 1395 انتشارات نیستان به کوشش و همراهی ابوالفضل زرویی نصرآباد و نسیم عرب امیری مجموعه‌ای از گلچین ادبیات طنز کلاسیک ایران منتشر کرد. نگارش مقدمه‌ی کتاب‌های این مجموعه جزو آخرین آثار مکتوب زرویی در زمان حیاتش به شمار می‌رود. گردآورندگان مجموعه‌ی گزیده طنز به سراغ آثار ادیبان و طنزپردازانی از دوران صفاریه تا قاجاریه همچون عبدالرحمن جامی، انوری ابیوردی، حکیم سوری، فوق‌الدین یزدی، ابواسحاق حلاج شیرازی و شهاب ترشیزی رفته‌اند.

کتاب صوتی گزیده طنز عبدالرحمن جامی: آثار منظوم مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات طنز کلاسیک ایران علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما توصیه می‌کنیم.

با عبدالرحمن جامی بیشتر آشنا شویم

این شاعر نامدار در ابتدا با تخلص دشتی در پیشه‌ی قضاوت مشغول به کار بود. بعدتر تخلص خود را حفظ کرد اما قضاوت را رها نمود و به شاعری و تصوف روی آورد. جامی مقدمات ادبیات فارسی و عربی را از پدر آموخت و به‌سبب مهاجرت و سکونت در شهر هرات، موفق شد در مدرسه‌ی نظامیه به تحصیل بپردازد. تخصص جامی در علوم طبیعی، حکمت، منطق، ریاضی، فقه، علم حدیث و تفسیر از او علامه‌ای بحرالعلوم ساخت. مناقشات درباره‌ی مذهب او کماکان درمیان پژوهشگران پابرجاست اما سرایش ابیاتی در نکوهش ابوطالب، در زمانه‌ی خود سبب شد شیعیان نسبت به او موضع منفی بگیرند. جامی در هشتادویک سالگی در هرات چشم از جهان فروبست.

در بخشی از کتاب صوتی گزیده طنز عبدالرحمن جامی: آثار منظوم می‌شنویم

کلکی بود عاشق گلکی
شوخکی مشک‌بار کاکلکی

داشت معشوق از قضا روزی
خلوتی با چو خود دل‌افروزی

هر دو تنها به عیش بنشسته
بر رخ غیر در فرو بسته

کلک از حال‌شان شنید خبر
رفت و گستاخ حلق زد بر در

زد یکی از دورنه بانگ که کیست
بانگ بی‌وقت کردن از پی چیست

نیست این در گشادنی برگرد
گر نه سردی مکوب آهن سرد

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
27 دقیقه
پیشگفتار مجموعه
10 دقیقه
مقدمه
31 دقیقه
سلسله‌الذهب - قسمت اول
22 دقیقه
سلسله‌الذهب - قسمت دوم
23 دقیقه
سلسله‌الذهب - قسمت سوم
23 دقیقه
خردنامه‌ی اسکندری
35 دقیقه
سبحه‌الابرار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گزیده طنز عبدالرحمن جامی: آثار منظوم
نویسنده، ،
راویاحسان چریکی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه صوتی
29000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گزیده طنز عبدالرحمن جامی: آثار منظوم

نیما نورمحمدی
۱۴۰۱/۱۲/۶
واقعا کتاب خوبیه هم طنز و دارای نصحیت مخصوصا که با این صدای زیبا خوانده شده پیشنهاد میکنم تهیه کنید.
Samaneh
۱۴۰۲/۷/۱۹
با احترام به نویسنده بزرگ و محترم دوست نداشتم کتاب رو چون منظوم بود. اولین کتابی بود ک دوس نداشتم. معرفی و مقدمه خیلی طولانی بود خیلی.
مهرداد عباسی
۱۴۰۲/۱۲/۸
اشعار بی نظیر توصیه میکنم حتما سری به این کتاب بزنید
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گزیده طنز عبدالرحمن جامی: آثار منظوم

برای دریافت کتاب صوتی گزیده طنز عبدالرحمن جامی: آثار منظوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.