معرفی و دانلود کتاب صوتی گوست

عکس جلد کتاب صوتی گوست
قیمت:
۵۴۰۰۰ 27000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گوست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گوست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گوست

روایتی جذاب و شنیدنی از پسری که می‌خواهد چابک‌ترین دونده‌ی جهان شود... کتاب صوتی گوست به قلم جیسون رینولدز، قصه نوجوانی به نام کسل کرنشا را تعریف می‌کند که به شبح یا گوست مشهور است و دلیل آن چیزی جز سرعت بالای او نیست... این کتاب پرفروش و محبوب تاکنون افتخارات متعددی همچون جایزه ملی کتاب و جایزه ادبی ربکا کادیل را از آن خود کرده است.

درباره کتاب صوتی گوست

سه سال پیش بود که اتفاقی سهمگین زندگی کسل کرنشا و مادرش را تغییر داد. همان شبی که پدرش به خاطر مصرف بیش از حد الکل، به سمت آن‌ها شلیک کرد و آن دو برای نجات جانشان با سرعت دویدند تا به یک مکان امن برسند. بعد از آن بود که کسل فهمید می‌تواند برای فرار از گذشته و مشکلاتش همیشه بدود و همه چیز را به فراموشی بسپارد.

حالا چند سال گذشته و کمتر کسی در محله یا مدرسه این نوجوان سیاه‌پوست را با اسم کوچک خودش صدا می‌زنند، چرا که همه او را با لقب گوست می‌شناسند. شبحی پرسرعت که همیشه در حال دویدن است و آن را راهی برای تخلیه خشم‌ها و ناراحتی‌های درونی‌اش می‌داند. تا اینکه بخت با این پسر بااستعداد یار می‌شود و یک مربی محلی او را برای مسابقات دومیدانی انتخاب می‌کند.

البته مربی یک شرط اساسی برای گوست دارد و آن هم چیزی نیست جز، دعوا نکردن در مدرسه! کسل تلاش می‌کند به حرف مربی‌اش گوش دهد اما همیشه همکلاسی‌هایش بهانه‌ای به دستش می‌دهند تا یک دعوای درست و حسابی برپا شود. ممکن است یک روز علت این مشاجره‌ها کفش‌های کثیف و مدل موی خانگی او باشد، یک روز هم لباس‌های ژولیده یا محله‌ای که در آن زندگی می‌کند.

سرانجام تلاش‌های مربی و مادر گوست نتیجه می‌دهد و او در یک تیم چهارنفره عضو می‌شود و خودش را برای مسابقات ورزشی آماده می‌کند. در چنین شرایطی‌ست که کسل برای اولین بار می‌فهمد، دویدن می‌تواند تنها برای فرار از تلخی‌های زندگی‌اش نباشد، بلکه می‌شود فقط برای خود دویدن بدود و از آن لذت ببرد.

رمان گوست (Ghost) اثری شایسته و آموزنده است که علاوه‌بر داشتن لحظات خنده‌دار و سرگرم‌کننده، با زبان صریح و شجاعانه خود از معضلاتی همچون دزدی، قلدری و خشونت خانگی سخن می‌گوید. و در عین حال بارقه‌هایی از امید و شوق زندگی را به مخاطب خود نشان می‌دهد.

درباره مجموعه‌ی دونده

روح، پاتی، سانی و لو گروهی هستند که یک ویژگی مشترک دارند، همه‌ی آن‌ها علاقه‌ی خاصی به دویدن دارند و بسیار سریع هستند. هر کدام از این نوجوانان داستان مخصوص خود را دارند. می‌توانید ماجراجویی‌ها و تلاش‌های آن‌ها را در مجموعه‌ی جهار جلدی جیسون رینولدز بخوانید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی گوست

- نامزد جایزه ادیسه (Odyssey Award) در سال 2017
- برنده جایزه NCTE Charlotte Huck Award در سال 2017
- برنده جایزه کتاب سال NAIBA برای خوانندگان متوسطه در سال 2017
- نامزده جایزه کتاب کودک دوروتی کانفیلد فیشر (Dorothy Canfield Fisher) در سال 2018
- برنده جایزه Great Lakes Great Books در سال 2018
- برنده جایزه کتاب کودک ویلیام الن وایت (William Allen White) در سال 2019
- برنده جایزه کتاب خوانندگان جوان Rebecca Caudill در سال 2019
- نامزد شده به عنوان یکی از محبوب‌ترین رمان‌های آمریکا توسط PBS The Great American Read
- برنده نهایی جایزه ملی کتاب برای ادبیات افراد جوان (National Book Award Finalist for Young People's Literature) در سال 2016

کتاب صوتی گوست به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب ماجراجویانه و هیجان‌انگیز برای نوجوانان مناسب و جذاب است.

جیسون رینولدز را بیشتر بشناسیم

جیسون رینولدز متولد 1983 در واشنگتون آمریکا است. او در سن 9 سالگی به موسیقی رپ و نوشتن شعر و ترانه علاقه فراوانی پیدا کرد. بعد از اینکه در رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه مریلند فارغ‌التحصیل شد، به بروکلین رفت تا بتواند تمرکز بیشتری روی کارهایش داشته باشد. جیسون رینولدز (Jason Reynolds) بیشتر کتاب‌هایش را برای کودکان و نوجوانان نوشته و افتخارات بسیاری در این زمینه کسب کرده است. از مهم‌ترین جوایز او می‌توان به جایزه کتاب ملی آمریکا اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی گوست می‌شنویم

می‌دانم این شاید بهترین تعلیق کل تاریخ به نظر برسد و اگر بخواهم راستش را بگویم، همینطور هم بود. لااقل اولش اینطور بود. هم مشت زدم توی صورت آن برندون عوضی...امم... می‌دانم می‌دانم کار خوبی نبود ولی حالا... هم از مدرسه زودتر آمدم بیرون هم با مربی جدیدم... آخر الان عضو یک تیم هستم! توی زمین دو وقت گذرانیم که معلوم شد خیلی هم آدم باحالی است. من و مربی‌ام دیگر زیاد در زندگی‌ من حرف نزدیم و من هم راضی بودم چون تا آن موقع واقعا درباره بابام به کسی چیزی نگفته بودم. به جایش مربی از من پرسید بسکتبالیست‌های محبوبم چه کسانی هستند. جوابش کاملا به نظرم واضح می‌رسید. گفتم: «معلومه! لبران. پس کی؟» مربی متعجب از من پرسید: «پس کی؟!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
12 دقیقه
رکوردهای جهانی
36 دقیقه
رکورد جهانی سریع‌ترین عضویت در یک تیم
37 دقیقه
رکورد جهانی بیشترین درگیری
43 دقیقه
رکورد جهانی بدترین روز
38 دقیقه
رکورد جهانی بیشترین در رفتن در طول یک روز
19 دقیقه
رکورد جهانی طولانی‌ترین دویدن بعد از بیشترین فرار در طول یک روز
21 دقیقه
رکورد جهانی بهترین جمعه بعد از بدترین چهارشنبه، پنج‌شنبه
25 دقیقه
رکورد جهانی داشتن بهترین راز دنیا
52 دقیقه
رکورد جهانی تمیز کردن کثیف‌ترین ماشین دنیا
27 دقیقه
روز مسابقه
1 دقیقه
پایان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گوست
نویسنده
مترجملیلا قنادپور
راوییاشار ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات ماهک
ناشر صوتینشر صوتی کتاب‌های درگوشی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۵۴۰۰۰ 27000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گوست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گوست

برای دریافت کتاب صوتی گوست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.