معرفی و دانلود کتاب صوتی پتینا: دویدن تا ابد (و کمی هم بیشتر)

عکس جلد کتاب صوتی پتینا: دویدن تا ابد (و کمی هم بیشتر)
قیمت:
94000 تومان - 9.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پتینا: دویدن تا ابد (و کمی هم بیشتر) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پتینا: دویدن تا ابد (و کمی هم بیشتر) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پتینا: دویدن تا ابد (و کمی هم بیشتر)

جیسون رینولدز در کتاب صوتی پتینا: دویدن تا ابد (و کمی هم بیشتر) داستان زندگی نوجوان دونده‌ای را روایت می‌کند که با چالش‌های بسیاری روبه‌روست. دویدن برای او به میدان و مسابقه خلاصه نمی‌شود. او همواره و در تمام ابعاد زندگی‌اش در حال دویدن و گریختن است. این اثر پس از انتشار با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و در شمار پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت.

درباره‌ی کتاب صوتی پتینا: دویدن تا ابد (و کمی هم بیشتر)

شخصیت اصلی کتاب صوتی پتینا: دویدن تا ابد (و کمی هم بیشتر) دختر نوجوانی است که زندگی‌اش با دویدن گره خورده است. عنوان کتاب برگرفته از نام اوست: پتینا (Patina). او یک دونده‌ی حرفه‌ای و سریع‌ترین عضو دختر تیم دوندگان دیفندرز است. اما دوندگی‌های پتینا محدود به میدان و مسابقه نیست. او می‌دود که از متلک‌های هم‌کلاسی‌هایش در مدرسه‌ی جدید فرار کند. او می‌دود که با ترس از دست دادن مادر بیمارش مواجه نشود. او می‌دود که هویت خود را در سال‌های نوجوانی پیدا کند. اما آیا او از پس همه‌ی این دویدن‌ها به مقصد دلخواهش خواهد رسید؟

پتینا به همراه خواهرش به مدرسه‌ی جدید آمده است. آن‌ها مجبور شده‌اند مادر بیمارشان را تنها بگذارند و حالا با پدر و همسر پدرشان زندگی می‌کنند و تنها هفته‌ای یک بار به دیدار مادرشان می‌روند. مادری که با بیماری دیابت دست‌وپنجه نرم می‌کند و پاهای خود را از دست داده است و از این نظر تقابلی هویدا با دختر دونده‌ی خود دارد. گوست، لو و سانی، به همراه پتینا چهار نوجوانی هستند که برای تیم دو میدانی مدرسه‌شان انتخاب شده‌اند. تیمی که اگر بتوانند با یکدیگر هماهنگ شوند، مدرسه آن‌ها را برای المپیک نوجوانان واجد شرایط خواهد کرد. اما پتینا درگیر کلاف پیچیده‌ای از مشکلات است. اقتضائات سنی و بحران‌های نوجوانی از یک طرف و مسائل شخصی که با خانواده و دوستانش دارد از طرف دیگر. در طول داستان، او در موقعیتی قرار می‌گیرد که راهی جز تکیه کردن به هم‌تیمی‌هایش ندارد. اما چرا او مایل به این کار نیست؟ آیا موفق می‌شود با آن‌ها اُخت شود؟ در نهایت پتینا چه تصمیمی می‌گیرد و تصمیم او روند زندگی‌اش را به کدام سو جهت می‌دهد؟ کافی است شنیدن این کتاب صوتی را آغاز کنید تا به جهان پرماجرایی که جیسون رینولدز (Jason Reynolds)، پدیدآور رمان پتینا، خلق کرده است قدم بگذارید و پاسخ این سؤال‌ها را دریابید.

درباره‌ی مجموعه‌ی دونده

گوست، پاتی، سانی و لو گروهی از دختران نوجوان هستند که در یک ویژگی با همدیگر مشترک‌اند: همه‌ی آن‌ها علاقه‌ی خاصی به دویدن دارند و دوندگان بسیار سریعی به حساب می‌آیند. هر کدام از این نوجوانان داستان مخصوص خود را دارد که می‌توانید ماجراجویی‌ها و چالش‌های هر یک از آن‌ها را در کتاب‌های این مجموعه بخوانید و بشنوید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی پتینا: دویدن تا ابد (و کمی هم بیشتر)

راه‌یافته به فهرست بهترین کتاب‌های نوجوانان در:

  • Kirkus
  • Horn Book
  • نیویورک تایمز
  • کتابخانه عمومی شیکاگو
  • مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه
  • کتابخانه عمومی لس‌آنجلس
  • انجمن صنفی کتابخانه‌های جوان

نکوداشت‌های کتاب صوتی پتینا: دویدن تا ابد (و کمی هم بیشتر)

- ساده بگویم؛ غیرممکن است که رمان پتینا را دوست نداشته باشید. شخصیت اول این رمان دختری جذاب و سخت‌کوش، و دونده و دانش‌آموزی فداکار است. پتینا شخصیتی دلسوز دارد که کاملاً با او همذات‌پنداری خواهید کرد. (Siân Gaetano)

- رینولدز در پردازش شخصیت پتی، فردی کاملاً چندبعدی خلق می‌کند در بسیاری از اوقات بعدهای او در تقابل با یکدیگر قرار دارند. او کمک می‌کند تا تیم پراکنده‌شان را دور هم جمع کند و همچنین درباره‌ی پویایی اجتماعی مدرسه‌شان نیز دست به اقداماتی می‌زند. (Kirkus)

کتاب صوتی پتینا: دویدن تا ابد (و کمی هم بیشتر) برای چه کسانی مناسب است؟

اگر نوجوان هستید یا بزرگسالید اما به رمان‌های ماجراجویانه‌ی نوجوان‌‌پسند علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی پتینا را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی پتینا: دویدن تا ابد (و کمی هم بیشتر) می‌شنویم

کارهایی که باید انجام بدهم: طوری تمرین کنم که انگار مادرم من را نگاه می‌کند. یا طوری که انگار دارم سوسک می‌کشم.

وقتی به خونه‌ی مامان، یعنی خونه‌ی قدیمی خودمون، اون‌یکی خونه‌مون می‌رسیم، هر بار مثل دفعه‌ی قبله. یعنی مدی از ماشین می‌پره پایین و در حالی که مهره‌های قرمزش با هر قدم به هم می‌خورن، می‌دوه سمت در. فویل‌های ته هر رشته‌ی موش مثل جرقه‌های آتیش‌بازی چهارم جولای برق می‌زنن. من بهش می‌گم: «زنگو فقط یه بار بزن.» چون فشار دادن زنگ در مردم، اونم یه میلیون بار پشت سر هم، از کارهای موردعلاقه‌ی مدیه. ولی با شرایطی که مامان داره، چون نمی‌تونه راه بره ممکنه فکر کنه منظورمون اینه که عجله کنه که این کار زشتیه. مدی طوری می‌گه خودم می‌دونم، که انگار اصلاً قصد نداشته مثل چکش بیفته به جون زنگ بیچاره. صدای مامان از پشت در چوبی به گوش می‌رسه که می‌گه: «اومدم.» تا مامان درو باز کنه ماملی هم که هنوز از خواب‌آلودگی چشماشو می‌ماله ماشینو پارک می‌کنه و می‌آد کنار ما می‌ایسته. ماملی بلوز و شلوار پرستاری می‌پوشه. با اون کفش‌های سوراخ‌سوراخی که واقعاً برای راه رفتن ناراحت به نظر می‌رسن. ولی ماملی اینطوریه دیگه...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
24 دقیقه
قسمت اول
17 دقیقه
قسمت دوم
24 دقیقه
قسمت سوم
12 دقیقه
قسمت چهارم
19 دقیقه
قسمت پنجم
23 دقیقه
قسمت ششم
25 دقیقه
قسمت هفتم - بخش یک
21 دقیقه
قسمت هفتم - بخش دو
16 دقیقه
قسمت هشتم
21 دقیقه
قسمت نهم
12 دقیقه
قسمت دهم
10 دقیقه
قسمت یازدهم
15 دقیقه
قسمت دوازدهم
30 دقیقه
قسمت سیزدهم
32 دقیقه
قسمت چهاردهم
14 دقیقه
قسمت پانزدهم
22 دقیقه
قسمت شانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پتینا: دویدن تا ابد (و کمی هم بیشتر)
نویسنده
مترجملیلا قنادپور
راویمرضیه پورمرشد
ناشر چاپیانتشارات ماهک
ناشر صوتینشر صوتی کتاب‌های درگوشی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
94000 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پتینا: دویدن تا ابد (و کمی هم بیشتر)

برای دریافت کتاب صوتی پتینا: دویدن تا ابد (و کمی هم بیشتر) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.