معرفی و دانلود کتاب صوتی یاران امام حسین (ع)

عکس جلد کتاب صوتی یاران امام حسین (ع)
قیمت:
۲۵۰۰۰ 17500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یاران امام حسین (ع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یاران امام حسین (ع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یاران امام حسین (ع)

کتاب صوتی یاران امام حسین (ع) از چهار داستان بلند تشکیل شده که همگی درباره روز عاشورا و حضور یاران سیدالشهدا در دشت کربلاست. مصطفی شکیباخو، ابراهیم حسن بیگی، داوود غفارزادگان و محمدرضا بایرامی به ترتیب داستان‌های «حضور سبز، تا به آفتاب، شب اما آفتاب و عبور از شب» را نوشته‌اند.

درباره کتاب صوتی یاران امام حسین (ع):

همه مسلمانان و برخی از مردم جهان با حادثه کربلا آشنایی دارند. واقعه‌ای که در دهم محرم سال 61 هجری قمری رخ داد و امام حسین (ع) به همراه خانواده و 72 تن از یاران‌شان به دست سپاهیان یزید به شهادت رسیدند و در طی قرن‌ها پرچم حقیقت، آزادگی و ایمان را برافراشته نگاه داشتند.

کودکان و نوجوانان نیز به عنوان ارکان اصلی جامعه و نسلی که در حال رشد و یادگیری‌ست، حتما نام واقعه عاشورا را شنیده‌اند و هرساله در ایام محرم با روایت‌ها و داستان‌های گوناگونی در این باره مواجه شده‌اند؛ با این حال کمتر کسی به زندگی و شرح احوالات یاران نزدیک و وفادار امام حسین (ع) پرداخته است.

کتاب یاران امام حسین (ع) یکی از بهترین آثاری‌ست که در بازار نشر وجود دارد و در قالب چهار داستان جذاب و تاثیرگذار شرحی از چگونگی مبارزه و شهادت همراهان اباعبدالله ارائه داده است.

داستان اول با نام «حضور سبز» به قلم مصطفی شکیباخو درباره وهب بن عبدالله کلبی است که به همراه مادر و همسرش به قافله سالار شهیدان پیوستند.

داستان دوم «تا به آفتاب» نام دارد که ابراهیم حسن بیگی به شرح جا ماندن نافع بن هلال بجلی از قیام مسلم بن عقیل می‌پردازد و از چگونگی پیوستن او به کاروان امام حسین (ع) می‌گوید.

داستان سوم با نام «شب اما آفتاب» نوشته‌ی داوود غفارزادگان درباره برده‌ای سیاه پوست به نام جَوَن است که پس از آزاد شدن از دست اربابش خودش را به کربلا می‌رساند.

داستان آخر نیز «عبور از شب» نام دارد که به قلم محمدرضا بایرامی نوشته شده و درباره پیوستن شبانه‌ی اَبوثُمامه صائِدی به کاروان سیدالشهدا است.

با نویسندگان کتاب صوتی یاران امام حسین (ع) آشنا شویم:

یکی از نویسندگان پرکار و پرافتخار ایرانی ابراهیم حسن بیگی است که در سال‌های اول انقلاب داستان‌نویسی را آغاز کرد و تاکنون توانسته بیش از 140 رمان، داستان کودک و نوجوان و داستان کوتاه بنویسد و بعضی از آثارش به زبان‌های انگلیسی، ترکمنی، اسپانیایی، ترکی استانبولی و ازبکی ترجمه شده است. او از سوی کتابخانه ملی مونیخ آلمان توانست عنوان کتاب برگزیده سال 2000 میلادی را از آن خود کند و یا در چند دوره متوالی، عنوان کتاب برگزیده 20 سال داستان‌نویسی انقلاب و دفاع مقدس را به دست آورد.

داوود غفارزادگان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان است. او موفق به کسب جایزه 20 سال ادبیات داستانی (بزرگسالان) برای کتاب «ما سه نفر هستیم» شده و توانسته به عنوان یکی از بهترین داستان‌نویسان دو دهه اخیر، نشان طلایی جشنواره بزرگ برگزیدگان ادبیات کودک و نوجوان (انجمن نویسندگان کودک و نوجوان) را دریافت کند.

محمدرضا بایرامی یکی از بهترین نویسندگان حال حاضر در کشور است که موفق شده جوایز داخلی و خارجی فراوانی را به دست آورد. از جمله افتخارات او می‌توان به دریافت جایزه خرس طلایی و جایزه کبرای آبی سوئیس و نیز جایزه کتاب سال سوییس اشاره کرد.

کتاب صوتی یاران امام حسین (ع) برای چه کسانی مناسب است؟

واقعه کربلا یکی از تاثیرگذارترین اتفاق‌هایی‌ست که تمام مردم جهان با هر دین و آیینی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. با این حال مجموعه کتاب‌های یاران امام حسین مخصوص کودکان و نوجوانان نوشته شده است و اگر دوست دارید فرزندان‌تان با جنبه‌های جدید این موضوع آشنا شوند، این کتاب انتخابی شایسته برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی یاران امام حسین (ع) می‌شنویم:

از درون خندقی که کار کندنش تمام شده بود، بیرون آمد و بر تله خاکی نشست. پوست سیاه و عرق کرده‌اش در روشنایی آتش می‌درخشید. عرق را از پیشانی‌اش گرفت و انگشتان مرطوبش را بر لبان خشکیده‌اش کشید. زبانش مثل چوب خشک شده بود و گلویش می‌سوخت.

برای جمع کردن خار و خاشاک، یکی یکی در تاریکی شب گم می‌شدند اما جَوَن حالش دگرگون بود. هم‌رنگ شب، قیرگون و سیاه. در دل شب نشسته بود، بی هیچ حرکتی. انگار که با خاک این دشت پربلا یکی شده بود و شب دم‌کرده و ملتهب بر دشت سنگینی می‌کرد و آسمان چقدر نزدیک بود و ستاره‌ها که انگار سوگواران این شب بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
40 دقیقه
حضور سبز
46 دقیقه
تا به آفتاب
22 دقیقه
شب اما آفتاب
32 دقیقه
عبور شب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یاران امام حسین (ع)
نویسنده، ، ،
راویگروه گویندگان
ناشر چاپیانتشارات مدرسه
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۲۵۰۰۰ 17500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یاران امام حسین (ع)

ندا شیرخانی
۱۴۰۱/۵/۳۰
کتاب خیلی مطالب جدیدی نداشت و برخی مسایلی رو اضافه کرده بود بنظرم که داستان رو حذاب کنه. چون واقعا کی توی ذهن و دل و خلوتگاه دیگرانه که این مواردی رو که نویسنده ذکر کرده روایت کنه؟!
به اضافه اینکه مجموعه گویندگان بجز راوی اصلی علیرغم اینکه هرکدوم درجای خود مشخصه صدای خوبی دارند، اما متاسفانه نه و
قادر بودند لحن حس و قدرت کلامشون رو با شخصیتها و اتفاقات داستان همراستا کنند و نه اساسا صداشون برای این چنین متنی مناسب بود.
درمجموع اصلا تنظیم خوبی نبود
مرتضی ثانی
۱۴۰۰/۱۲/۱۸
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین. ‌..
اجرت تون با فاطمه زهرا سلام الله، خیلی عالی و زیبا بیان شده
hanane haka
۱۴۰۱/۴/۱۰
راوی خیلی دل به کار نداده بود بهتر از این‌ها میشد روایت کرد
محمدمهدی رضائی
۱۴۰۱/۶/۹
عالی و زیبا بود به همراه بیانی زیبا
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یاران امام حسین (ع)

برای دریافت کتاب صوتی یاران امام حسین (ع) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.