معرفی و دانلود کتاب صوتی یک میلیون جرینگی، یا اوراق‌ کردن لمیوئل پیتکین

عکس جلد کتاب صوتی یک میلیون جرینگی، یا اوراق‌ کردن لمیوئل پیتکین
قیمت:
54000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک میلیون جرینگی، یا اوراق‌ کردن لمیوئل پیتکین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک میلیون جرینگی، یا اوراق‌ کردن لمیوئل پیتکین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یک میلیون جرینگی، یا اوراق‌ کردن لمیوئل پیتکین

کتاب صوتی یک میلیون جرینگی، یا اوراق‌ کردن لمیوئل پیتکین، رمانی شنیدنی به قلم یکی از مهم‌ترین نویسندگان آمریکایی قرن بیستم، ناتانیل وست است. این داستان که سرشار از طنزی نبوغ‌آمیز و درخشان است، روایتی‌ست جاندار و مهیج از کشاکش لایه‌های گوناگون اجتماعی در آمریکای آغاز قرن بیستم.

درباره کتاب صوتی یک میلیون جرینگی، یا اوراق‌ کردن لمیوئل پیتکین:

ناتانیل وست (Nathanael West) بر خلاف آثار طنزآمیزش، سرگذشتی به غایت تراژیک داشت. او به عنوان نویسنده‌ای مستعد و توانمند، هرگز تا زمانی که در قید حیات بود، به جایگاهی که شایستگی‌اش را داشت نرسید. چهار رمان کوتاهی که نوشت، علی‌رغم برخورداری از کیفیت بالای ادبی و غنای کم‌نظیر محتوایی‌، در ابتدا خوانندگان چندانی نیافتند. برخی این مسئله را ناشی از سبک به شدت کمینه‌گرای نویسنده می‌دانند، و حتی اعتقاد دارند که اطلاق واژه‌ی رمان به داستان‌های او نادرست است؛ چه، هیچ‌کدام از نوشته‌های وی به هشتاد هزار کلمه هم نمی‌رسند. با این حال، به نظر نمی‌رسد که این توجیه درستی برای عدم استقبال معاصرین وست از آثار او باشد. زیرا در همان ایام، بودند نویسندگان کوتاه‌نویس فراوانی که اتفاقاً مخاطبینی گسترده داشتند. دلیل کم‌توجهی به آثار ناتانیل وست را باید در حملات بی‌رحمانه‌ی او به سطوح و سویه‌های گوناگون زندگی آمریکایی، و البته سبکِ ادبی تا حدودی غیرمتعارف او دانست؛ سبکی که بعدها مشخص شد بیشتر باب طبع اروپاییان است تا آمریکایی‌ها.

باری، مرگ وست همزمان با زندگی نویسنده، به گمنامی او نیز پایان داد. چهار رمان کوتاه او پس از درگذشت غم‌انگیزش مورد توجه منتقدین و رسانه‌ها قرار گرفتند، و هر چه بیشتر و بیشتر با استقبال خوانندگانِ عام و خاص مواجه شدند.

کتاب یک میلیون جرینگی، یا اوراق‌ کردن لمیوئل پیتکین (A Cool Million and The Dream Life of Balso Snell) در سال 1931 نوشته و منتشر شد. ماجراهای کتاب نیز در همان دوران (دهه‌ی 1930) می‌گذرد. این اثر را طنزآمیزترین داستان نویسنده نامیده‌اند؛ همزمان اما باید آن را انتقادی‌ترین رمان او نیز دانست. شخصیت‌هایی که وست در کتاب حاضر خلق کرده، جملگی به بیماری‌ای مبتلایند که به باور نویسنده، شایسته‌ی آن است که بیماری منحصراً «آمریکایی» نامیده شود؛ این بیماری جز حرصی فزاینده نیست، که تمام جنبه‌های وجودی حیات آدمی را چه به حیث شخصی و چه به لحاظ اجتماعی، تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در نکوداشت کتاب صوتی یک میلیون جرینگی، یا اوراق‌ کردن لمیوئل پیتکین:

- باید امیدوار باشیم که نسل حاضر زحمت امتحان کردن کتاب‌های اعجاب‌انگیز وست را به خود بدهد. (Telegraph UK)
- داستانی طنزآمیز که به سبکی به شدت هیجان‌انگیز نوشته شده است. (goodreads)

کتاب صوتی یک میلیون جرینگی، یا اوراق‌ کردن لمیوئل پیتکین مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات معاصر آمریکا و دوست‌داران داستان‌های طنزآمیز و انتقادی، از گوش سپردن به رمان صوتی یک میلیون جرینگی نهایت لذت را خواهند برد.

با ناتانیل وست بیشتر آشنا شویم:

وی در سال 1903 در شهر نیویورک به دنیا آمد و به سال 1940، بر اثر یک سانحه‌ی دلخراش رانندگی از دنیا رفت. خانواده‌ی وست وضع مالی نسبتاً خوبی داشتند، و ناتانیل حداقل در کودکی و نوجوانی، اوضاع چندان بدی نداشت. با این حال او هرگز تحصیلات آکادمیک را به طور جدی پی نگرفت؛ اگرچه مطالعات آزادش بسیار گسترده و عمیق بود. او بر خلاف بسیاری از نویسندگان آمریکاییِ هم‌عصر خود، از ستایش‌کنندگانِ افراطی رئالیسم در ادبیات نبود، و اتفاقاً بیشتر به سورئالیست‌های فرانسوی و یا رمانتیک‌هایی چون اسکار وایلد علاقه داشت و از ایشان الگو می‌گرفت.

ناتانیل وست در زمان حیات خود هرگز به شهرت نرسید و آنگونه که باید و شاید، قدر ندید. تنها پس از مرگ زودهنگامش بود که کتاب‌هایش (که شمارشان بیش از چهار عنوان نبود) خوانده و شناخته شدند. در این بین، سهم ژان پل سارتر در شناساندن این نویسنده به دنیا بسیار زیاد بود. چه، او نبوغی را در آثار وست دیده بود که به نظرش کم‌نظیر می‌نمود.

از کتاب‌های ناتانیل وست می‌توان به این موارد اشاره کرد: «دل‌شکسته، روز ملخ، یک میلیون جرینگی.»

در بخشی از کتاب صوتی یک میلیون جرینگی، یا اوراق‌ کردن لمیوئل پیتکین می‌شنویم:

از رها کردن دوشیزه پریل در آغوش هرزه‌ی تام باکستر برای شروع فصلی جدید اکراه دارم، ولی ادامه‌ی روایت را از پس نقطه‌ای که پسر قلدر جامه‌های خانم بینوا را از تن او کند، خلاف نزاکت می‌بینم. لیکن از آنجا که دوشیزه پریل، قهرمان زن این رمانس است، فرصت را مغتنم می‌شمارم تا شما را مختصری با گذشته‌ی او آشنا کنم. بتی با مرگ همزمان پدر و مادرش در حریقی که خانه‌ی کوچک آنها را نابود کرد، خانه‌ای که می‌توانست برای او به میراث بماند، در دوازدهمین سال تولدش یتیم شد. او همچنین در این آتش‌سوزی یا در جریان آن، چیزی را از دست داد که مثل پدر و مادرش هرگز قابل جایگزینی نبود.

مزرعه‌ی پریل در سه میلی اوتس ویل در یک جاده‌ی خاکی و گل‌آلود و ناهموار قرار داشت، و ضبط و ربط همه‌ی آتش‌سوزی‌های ناحیه به عهده‌ی گروهی از آتش‌نشانان غیرحرفه‌ای بود که چندان علاقه‌ای به کشاندن دم و دستگاهشان به آنجا از خود نشان نداده بودند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
بخش یک
10 دقیقه
بخش دو
8 دقیقه
بخش سه
5 دقیقه
بخش چهار
8 دقیقه
بخش پنج
5 دقیقه
بخش شش
6 دقیقه
بخش هفت
10 دقیقه
بخش هشت
9 دقیقه
بخش نه
10 دقیقه
بخش ده
4 دقیقه
بخش یازده
6 دقیقه
بخش دوازده
15 دقیقه
بخش سیزده
8 دقیقه
بخش چهارده
4 دقیقه
بخش پانزده
5 دقیقه
بخش شانزده
4 دقیقه
بخش هفده
9 دقیقه
بخش هجده
7 دقیقه
بخش نوزده
7 دقیقه
بخش بیست
8 دقیقه
بخش بیست و یک
7 دقیقه
بخش بیست و دو
6 دقیقه
بخش بیست و سه
8 دقیقه
بخش بیست و چهار
7 دقیقه
بخش بیست و پنج
12 دقیقه
بخش بیست و شش
7 دقیقه
بخش بیست و هفت
10 دقیقه
بخش بیست و هشت
10 دقیقه
بخش بیست و نه
10 دقیقه
بخش سی
11 دقیقه
بخش سی و یک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یک میلیون جرینگی، یا اوراق‌ کردن لمیوئل پیتکین
نویسنده
مترجمرضا علیزاده
راویآرشیا آروین
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
54000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یک میلیون جرینگی، یا اوراق‌ کردن لمیوئل پیتکین

برای دریافت کتاب صوتی یک میلیون جرینگی، یا اوراق‌ کردن لمیوئل پیتکین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.