معرفی و دانلود کتاب پرواز کرکس

عکس جلد کتاب پرواز کرکس
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرواز کرکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرواز کرکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرواز کرکس

علی غفوری در کتاب پرواز کرکس، به نقش نهاجا در معادلات اقتصادی پرداخته تا اهمیت توان هوایی هر کشور برای خوانندگان مشخص و نیز ارزش تلاش‌‎های کارکنان جان‌برکف این نیرو در بحث نجات میهن عزیز در تنگناهای اقتصادی زمان دفاع مقدس ارج نهاده شود.

اگر خلبانان تیزپرواز، قهرمان و نیروهای کارآمد فنی و پشتیبانی و ازجان‌گذشته‌ی نیروی هوایی در زمان دفاع مقدس به صحنه نمی­‌آمدند، شاید رؤیای فتح خوزستان در سه روز و رسیدن به تهران در یک هفته که بارها از سوی سردمداران رژیم بعثی و اربابان آن مطرح شده بود، چندان دور از ذهن و غیر متصور نبود. این کتاب به اهتمام مرکز مطالعات، تحقیقات و تدوین آیین نامه‌های رزمی نهاجا به نگارش درآمده است.

در بخشی از کتاب پرواز کرکس می‌خوانیم

خطر، نزدیک شدن یک میراژ اف 1 از غرب بود. فرسیابی هشدار داد: «ساعت 11 یک میراژ. نادری نیا سعی کرد از چنگ میراژ بگریزد اما میراژ مذکور موشک ماترای خود را بلافاصله شلیک کرد. فرسیابی تمام تلاش خود را برای منحرف کردن موشک بکار برد و نادری نیا هم‌زمان با چرخشی سنگین سعی کرد موشک را رد کند. اثر این چرخش و روبرو شدن با موشک تنها تغییر محل اصابت موشک بود. تیر جادویی میراژ بجای بدنه به دم هواپیما اصابت کرد. دو خلبان وقت داشتند حداقل خود را به نزدیکی مرز برسانند.»

نادری نیا که از خلبانان کارکشته جنگ بود، مسیر خود را به شرق تغییر داد تا قبل از ناتوانی جنگنده، آن را به دزفول برساند اما خبر بد، ورود چهار میراژ دیگر به صحنه درگیری بود. خلبانان عراقی که می‌دانستند فانتوم‌های گردان شناسایی را بهترین‌های نهاجا هدایت می‌کنند، با فاصله گرفتن از یکدیگر هواپیمای فانتوم را محاصره کرده و شروع به شلیک موشک کردند.

موشک دوم میراژ دوم به بال راست فانتوم اصابت کرد. دو خلبان در یک‌قدمی مرز تمام تلاش خود را برای ادامه راه انجام دادند که موشک سوم که یک ماترای 530 بود، درست به محل استقرار دو خلبان برخورد کرد و کلیه سامانه‌ها و کاکپیت هواپیما را به‌شدت صدمه زد. ارتفاع هواپیما اکنون 50 هزارپا بود و تحمل سرما غیرممکن! فرسیابی که یک‌چشم خود را براثر ترکش موشک ازدست‌داده بود، سعی کرد تا با نادری نیا ارتباط برقرار کند، اما ناموفق ماند.

فهرست مطالب کتاب

ادامه بازسازی نیروی هوایی عراق
تشدید حملات به اهداف اقتصادی
نبردهای سنگین هوایی بهمن‌ماه
اتفاقات دردناک ناشی از عدم هماهنگی واحدها
حمله به البکر و الامیه
والفجر مقدماتی
ایران و شوروی
آغاز سال 62
آنچه که عراق نداشت
توان عملیاتی نهاجا در سال 1362
والفجر یک
باز هم حملات دریایی
پدافند تبریز
اصابت هواپیمای یاسینی
والفجرهای 2 و 3
تلاش عراق برای تلافی
سقوط هواپیمای مسافری کره جنوبی و چالش‌های دو ابرقدرت
حملات مجدد زمینی ایران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرواز کرکس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات71
زبانفارسی
شابک978-622-719776-1
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرواز کرکس

hadi ghasemi
۱۴۰۳/۱/۱۱
سلام و خدا قوت به تمام خوانندگان عزیز و مجموعه کتاب راه. متاسفانه این کتاب به هیچ وجه از نظر تاریخی قابل استناد نیست. متعجبم چگونه مشاوران و خلبانان عزیزمان در بازخوانی کتاب متوجه روایات ناصحیح و گاهی تخیلی این کتاب نشده‌اند. بعنوان مثال در اوایل بهمن شصت خلبان فرسیابی و شهید نادری نیا به عکاسی با آراف ۴ مورد حمله قرارگرفتند و سقوط کردند. به گفته تیمسارفرسیابی در چهل هزارپا بعد از کنده شدن کاناپی دستان این بزرگوار یخ زده و به سختی ابجکت می‌کنند و نادری نیا دردم به شهادت می‌رسند و سقوط می‌کنند و یک انگشت پا فقط بدست می‌آید. فقط بفرمایید در آن سرمای منفی چهل درجه چگونه خلبان هم سوختگیری کرده و هم مبادرت به لندینگ شده؟ کاش در باغ موزه دفاع مقدس کمی بیشتر و بادقت به روایات گوش داده و با اسناد و کتب دیگروحتی خودخلبانان درصحنه صحت روایات تخیلی خویش را بررسی و سپس مبادرت به نوشتن می‌نمودید. درهر صورت تلاش برای زنده نگه داشتن نام خلبانان عزیزمان ستودنی است. سپاس از زحمات شما نویسنده محترم
وحید بزرگی
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
عالی ممنون از همه خلبانان عزیز میهنمون روح همه شهدای گرانقدر این نیرو قرین رحمت الهی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب پرواز کرکس

برای دریافت کتاب پرواز کرکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.