معرفی و دانلود کتاب علم شنای رقابتی 4: ملاحظات گروه‌های خاص

برای دانلود قانونی کتاب علم شنای رقابتی 4: ملاحظات گروه‌های خاص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علم شنای رقابتی 4: ملاحظات گروه‌های خاص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علم شنای رقابتی 4: ملاحظات گروه‌های خاص

کتاب علم شنای رقابتی 4: ملاحظات گروه‌های خاص نوشته‌ی اسکات ریوالد و اسکات روداو، چهارمین و آخرین کتاب از مجموعه کتاب‌های علم شنای رقابتی است. نویسندگان این بار، در این جلد به سراغ گروه‌های خاص از قبیل، زنان، کودکان و افراد دارای شرایط خاص جسمانی می‌روند. آن‌ها به این موضوع می‌پردازند که این گروه‌ها با چه مسائلی روبه‌رو هستند و ورزشکاران این رشته‌ی ورزشی باید چه نکاتی را در نظر بگیرند.

درباره‌ی کتاب علم شنای رقابتی 4: ملاحظات گروه‌های خاص

شنا ورزشی پرطرفدار است که مزایای زیادی برای بدن دارد. این ورزش سبب تقویت عضلات، افزایش استقامت و بهبود قدرت قلبی عروقی می‌شود و همچنین فعالیتی آرامش‌بخش است که رهایی از استرس و اضطراب‌های درونی را به دنبال دارد. این رشته‌ی ورزشی توجه و علاقه‌ی انواع گروه‌های سنی اعم از کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و اقشار مختلف جامعه از جمله افراد دارای نواقص جسمی را به خود جلب کرده است. به همین خاطر نیاز است تا مربیان مشغول در این رشته، تمام ملاحظات لازم را درباره‌ی انواع گروه‌های سنی و افراد خاص بدانند تا بتوانند به بهترین نحو ورزشکاران را راهنمایی کنند.

معرفی و دانلود کتاب علم شنای رقابتی 4: ملاحظات گروه‌های خاص

کتاب علم شنای رقابتی 4: ملاحظات گروه‌های خاص (Science of swimming faster) به توضیح همین ملاحظات می‌پردازد. این کتاب که نوشته‌ی اسکات ریوالد (Scott A. Riewald) و اسکات ورداو است، از پنج فصل تشکیل شده و نویسندگان در هر فصل به یک گروه خاص و نیازهای ویژه‌ی آن‌ها می‌پردازند.

فصل اول متعلق به شناگران نوجوان است. اسکات ریوالد و اسکات ورداو در این فصل به میزان مناسب شنا برای گروه سنی نوجوان اشاره می‌کنند و به این نکته‌ی مهم می‌پردازند که چه مقدار از تمرینات شنا برای آن‌ها مناسب است و رشد و سلامت بدن آن‌ها را تحت تاثیر منفی قرار نمی‌دهد. همینطور خطراتی که این گروه سنی را درگیر می‌کند در همین فصل بررسی خواهد شد.

فصل دوم کتاب علم شنای رقابتی 4: ملاحظات گروه‌های خاص به شناگران بزرگسال اختصاص یافته است و نویسندگان در ضمن آن به شرح فواید شنا برای بزرگسالان، تاثیر آن بر جلوگیری از سالخوردگی و مانند این‌ها می‌پردازند.

فصول بعدی کتاب به ملاحظات مربوط به شناگران زن، شناگران آب‌های آزاد و شناگران معلول پرداخته می‌شود. نویسندگان در هر فصل از این اثر درباره‌ی چالش‌هایی که بر سر راه این گروه‌ از ورزشکاران قرار دارد، بحث می‌کنند و می‌کوشند راه‌حل‌هایی را برای رفع این چالش‌ها ارائه دهند.

ازجمله نقاط قوت این کتاب تمرینات مفید و کاربردی، تصاویر دقیق برای فهم بهتر چگونگی انجام تمرینات و خلاصه‌هایی است که در انتهای هر فصل از مطالب ذکر شده قرار گرفته است. به ادعای نویسندگان، اسکات ریوالد و اسکات ورداو، کتاب علم شنای رقابتی 4: ملاحظات گروه‌های خاص جامع‌ترین و کامل‌ترین کتاب در این حوزه است.

این کتاب توسط عبدالرضا ریاحی، سپیده لطیفی، علی امامی و شهربانو جمعه پور به فارسی ترجمه و در انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی علم شنای رقابتی

علم شنای رقابتی، مجموعه‌ای چهار جلدی از نشر حتمی است که به آموزش این رشته‌ی ورزشی می‌پردازد و تکنیک‌های آن را مرور می‌کند. این کتاب‌ها به جنبه‌های مختلف رشته‌ی شنا اشاره دارند و از تغذیه تا روانشناسی و پزشکی آن را توضیح می‌دهند. «علم مکانیک و تکنیک شنا»، «جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت»، «علوم ورزشی کاربردی» و «ملاحظات گروه‌های خاص» عناوین کتاب‌های این سری هستند.

کتاب علم شنای رقابتی 3: علوم ورزشی کاربردی مناسب چه کسانی است؟

اثر حاضر برای مربیان رشته‌ی شنا و داوطلبان یادگیری این رشته‌ی ورزشی بسیار مناسب است. همینطور اگر از گروه‌های خاص و حساس به‌شمار می‌روید که دوست دارید در این رشته‌ی ورزشی فعالیت کنید، حتما این اثر را بخوانید.

در بخشی از کتاب علم شنای رقابتی 4: ملاحظات گروه‌های خاص می‌خوانیم

شناگری که در مورد شرایط آب نگران و عصبی است باید در ارتباط با این مسائل به همراه هم‌تیمی‌های با تجربه‌ی خود شنا کرده و دریافت پشتیبانی و کمک کند. سازگاری با آب‌های آزاد همچنین شامل شنا کردن در کنار عروس دریایی‌ها، در میان موج‌ها یا وسط دودهای قایق، خزه و جلبک دریایی، آلودگی و ضایعات شناور روی آب است. برخی شناگران که این موقعیت‌هاّ را برای اولین بار در مسابقه تجربه می‌کنند ممکن است دچار ناامیدی یا ترس شوند. مگر اینکه شناگر دچار صدمه یا مشکل تنفسی شده است، که بهترین روش، ادامه دادن و حفظ شنا است. قادر بودن به انجام این، هرچند نیازمند آماده‌سازی برای رو‌به‌رو شدن با وقایع غیر منتظره است.
چه اتفاقی می‌افتد اگر شناگر با موقعیت هشداردهنده و پیش‌بینی نشده روبه‌رو شود؟ تمرکز باید بر روی حفظ آرامش و بازگشت به حالت آرامش باشد. تمام فعالیت‌هایی که در این جا دسته‌بندی شده‌اند می‌توانند به ورزشکاران قوت قلب و اطمینان دوباره در موقعیت‌های دشوار بدهند. بعد از اینکه ورزشکاران آرامش مجدد یافتند، می‌توانند دوباره شنا را آغاز کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مؤلفین
مقدمه‌ی مترجمین
فصل 1: شناگران نوجوان
فصل 2: شناگران بزرگسال
فصل 3: شناگران زن
فصل 4: شناگران آب‌های آزاد
فصل 5: شناگران معلول
واژه‌نامه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علم شنای رقابتی 4: ملاحظات گروه‌های خاص
نویسنده،
مترجمعبدالرضا ریاحی، سپیده لطیفی، علی امامی، شهربانو جمعه پور
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-600-355-154-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب علم شنای رقابتی 4: ملاحظات گروه‌های خاص

برای دریافت کتاب علم شنای رقابتی 4: ملاحظات گروه‌های خاص و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.