معرفی و دانلود کتاب علم شنا: بهبود عملکرد و تمرین

برای دانلود قانونی کتاب علم شنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علم شنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علم شنا: بهبود عملکرد و تمرین

کتاب علم شنا نوشته‌ی جی. جان مولن به شما می‌گوید که هیچ تفاوتی ندارد اگر یک شناگر حرفه‌ای باشید که به دنبال بهبود عملکرد و ارتقای رتبه‌ی جهانی خود است، یا شناگری تازه‌کار؛ در هر صورت مطالعه‌ی علم شنا برای شما لازم و ضروری است. با خواندن کتاب پیش رو لذت و تسلط بر نکات علمی این رشته‌ی ورزشی را همراه با هم تجربه خواهید کرد.

درباره‌ی کتاب علم شنا

فقط یک‌صدم ثانیه تفاوت در سرعت، شناگران بسیار معروف و کارکشته را از سکوی قهرمانی جدا کرده است؛ اما حقیقت این است که عوامل بسیار زیادی در ایجاد همان یک‌صدم ثانیه نقش داشته‌اند. نیروهای فیزیکی مؤثر برای قهرمانی یک شناگر کدامند و چگونه می‌توان از شناخت آن‌ها برای بهبود تکنیک خود در استخر استفاده کرد؟ سؤالاتی کلیدی که در کتاب علم شنا (Swimming Science: Optimizing Training and Performance) به آن‌ها پاسخ داده شده است.

هربار که لباس مخصوص شنا را می‌پوشید و در آب شیرجه می‌زنید، اجزای متحرک بدنتان باید کاملاً هماهنگ با یکدیگر کار کنند تا شما را در برابر میزان زیادِ فشار آب به حرکت درآورند. شما باید قادر باشید که به شکلی ماهرانه، حرکات آبزیان را تقلید کنید. پس مسئله به این سادگی‌ها هم نیست. وقتی وارد استخر می‌شوید چه نیروهای فیزیکی‌ای در کار هستند و مبنای این‌که غرق شوید و یا به شنا کردن ادامه دهید، چیست؟

علم شنا شامل فیزیولوژی، روانشناسی، ایمنی و همچنین هیدرودینامیک، تغذیه و تکنیک می‌شود. دکتر جی. جان مولن (G. John Mullen) در کتاب علم شنا، در هر فصل، این موضوعات را از طریق یک‌سری سؤالات سازمان‌دهی‌شده بررسی کرده است؛ این‌که چه نیروهایی در هنگام شنا بر بدن شما وارد می‌شوند و چگونه عضلات و ماهیچه‌های شما در برابر این نیروها، به بهترین وجه برایتان نیروی محرکه تولید می‌کنند؟ یک شناگر حرفه‌ای چه مقدار پروتئین، نمک و آهن باید مصرف کند و انرژی حاصل از کربوهیدرات‌ها در مقایسه با انرژی چربی‌ها برای او چگونه است؟ فیزیک شناگر در مسابقات چقدر مهم است و برای سریع‌تر بودن، تکنیک مهم‌تر است یا قدرت بدنی؟ اصلاً شناگران نخبه چقدر از نیروی خود استفاده می‌کنند؟ و حتی این‌که لباس مخصوص شنا چگونه تکامل یافته است؟ تمام این سؤالات با کمک نمودارها و تصاویر توضیحی به شکل دقیق بررسی می‌شوند.

دکتر جی. جان مولن با مدرک دکترای فیزیوتراپی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) فارغ‌التحصیل شده است. دکتر مولن در USC، روی پروژه‌هایی کار کرده است که به صورت تخصصی به بررسی سازگاری ریه در شناگران می‌پرداخته‌اند. او در مجلات متعددی از جمله دنیای شنا، شناگر، انجمن بین‌المللی مربیان شنا، کارشناس توانبخشی ورزشی و STACK همکاری داشته است.

کتاب علم شنا را دکتر سپیده لطیفی، دکتر سارا چشمی، امیرحسین صفار کهنه‌ قوچان و شایان دارابی به فارسی ترجمه کرده‌اند. انتشارات حتمی نیز آن را ذیل مجموعه‌ی «رشته‌های ورزشی» منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب علم شنا برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به تمام شناگران و علاقه‌مندان به این رشته‌ی ورزشی جذاب پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب علم شنا: بهبود عملکرد و تمرین می‌خوانیم

یکی از توجهات شناگران مسابقاتی، تفریحی و تناسب اندام، در میزان انرژی صرف‌شده در شنا است. دلایل این توجه، بسته به انگیزه شناگران، تا حدودی متفاوت است. هدف اصلی برای شناگران مسافت متوسط و طولانی، شنای موثر و کارآمدتر، با صرف کمترین مقدار انرژی ممکن با سرعت مشخص است.

از طرف دیگر، شناگران سرعتی، سرعت را هدف قرار می‌دهند و برای دستیابی به آن، مقدار زیادی انرژی صرف می‌کنند و این شناگران خروجی توان بالایی دارند. شناگرانی که محور هدف آن‌ها تناسب اندام است، به ترکیب بدن و تعادل بین انرژی ورودی (کالری غذایی که مصرف می‌کنند) و خروجی (شدت فعالیت بدنی) توجه دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. هیدرودینامیک
فصل 2. تکنیک
فصل 3. تمرین در استخر
فصل 4. تمرین در خشکی
فصل 5. تغذیه
فصل 6. بازتوانی و پیشگیری از آسیب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علم شنا: بهبود عملکرد و تمرین
نویسنده
مترجمسپیده لطیفی، سارا چشمی، امیرحسین صفار کهنه قوچان، شایا دارابی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات198
زبانفارسی
شابک978-600-355397-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب علم شنا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب علم شنا

برای دریافت کتاب علم شنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.