معرفی و دانلود کتاب علم شنای رقابتی 2: جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت

برای دانلود قانونی کتاب علم شنای رقابتی 2: جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علم شنای رقابتی 2: جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علم شنای رقابتی 2: جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت

کتاب علم شنای رقابتی 2: جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت تألیف اسکات ریوالد و اسکات روداو، می‌کوشد نحوه‌ی زمان‌بندی و برنامه‌ریزی تمرین شنا را آموزش دهد و استراتژی‌های مسابقاتی آن را مرور کند. این کتاب راهنما، سیستم‌های انرژی و فیزیولوژیکی این رشته را توضیح می‌دهد، از تأثیر تِیپرینگ بر عملکرد ورزشکاران می‌گوید، و عملکرد شناگران برتر را آنالیز می‌کند تا خواننده دیدی کامل از آن به دست آورد.

درباره‌ی کتاب علم شنای رقابتی 2: جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت

شنا در طول چند دهه‌ی گذشته تغییرات زیادی به خود دیده و پیشرفت‌های مهمی کرده. این تحولات نه فقط در تکنیک‌های شناگران، که حتی در لباس و ظاهر آن‌ها هم اتفاق افتاده است. تغییر و جابه‌جایی مداوم رکوردهای جهانی و المپیک نشان از همین امر مهم دارد. به نظر می‌رسد این مسأله ناشی از دو اتفاق است: بهینه‌شدن تمرینات و ادغام ورزش با پزشکی.

از حدود دهه‌ی 1970 بود که تمرینات شنا مدرن‌تر شده و شکل جدیدتری به خودشان گرفتند. شاخص‌ترین چهره‌ی این برهه مارک اسپیتز آمریکایی بود که توانست 7 مدال طلا به دست آورد. اسپیتز در المیپیک قبلی، علیرغم امیدهایی که به او بود، نتوانست موفقیتی کسب کند. پس از آن به دانشگاه ایندیانا رفت تا زیر نظر مربی افسانه‌ای شنا، جیمز کانسلمن تمرین کند. تمرینات مدرن و حرفه‌ای کانسلمن چنان بود که نه فقط اسپیتز، بلکه کل ورزش شنا متحول شد. او باعث شد نگرش جدیدی در تمرین و رقابت شنا شکل بگیرد. این رویکرد بعدتر با پزشکی و روانشناسی ورزشی هم ادغام شد تا شناگر بتواند حداکثر پتانسیلش را آزاد کند. یکی از منابع کاربردی برای آشنایی با شنای مدرن، کتاب علم شنای رقابتی 2: جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت (Science of Swimming Faster) تألیف اسکات ریوالد (Scott Riewald) و اسکات روداو (Scott Rodeo) است. این اثر که در واقع جلد دوم یک مجموعه‌ی چهار جلدی است، بر رویکردهای تمرینی، زمان‌بندی و برنامه‌ریزی تمرین شنا تمرکز دارد.

شنای امروزی رقابتی فشرده است و مثل دیگر رشته‌های ورزشی با فناوری و دانش آمیخته شده. نکته‌ی قابل‌توجه اینجاست که در ورزش صرفاً تکنیک تعیین‌کننده نیست و نمی‌توان فقط با اتکا به آن پیروز شد. تجربه‌ی شناگران موفق نشان داده که شناخت فیزیولوژی بدن، استفاده درست از انرژی و تعیین یک استراتژی مناسب در مسابقه هم از دیگر عوامل موفقیت به حساب می‌آیند. اسکات ریوالد و اسکات روداو در کتاب علم شنای رقابتی 2: جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت، به همه‌ی این موارد اشاره می‌کنند و آن‌ها را به‌تفصیل توضیح می‌دهند. مؤلفان به سراغ شناگران نخبه و برتر تاریخ هم می‌روند و تکنیک‌ها و شیوه‌های تمرینی‌شان را تشریح می‌کنند.

کتاب علم شنای رقابتی 2: جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت را علی امامی، شهربانو جمعه پور، سپیده لطیفی و عبدالرضا ریاحی برای نشر حتمی ترجمه کرده‌اند.

درباره‌ی مجموعه‌ی علم شنای رقابتی

علم شنای رقابتی، مجموعه‌ای چهار جلدی از نشر حتمی است که به آموزش این رشته‌ی ورزشی می‌پردازد و تکنیک‌های آن را مرور می‌کند. این کتاب‌ها به جنبه‌های مختلف رشته‌ی شنا اشاره دارند و از تغذیه تا روانشناسی و پزشکی آن را توضیح می‌دهند. «علم مکانیک و تکنیک شنا»، «جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت»، «علوم ورزشی کاربردی» و «ملاحظات گروه‌های خاص» عناوین کتاب‌های این سری هستند.

کتاب علم شنای رقابتی 2: جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب حاضر به شناگران حرفه‌ای و مربیان این رشته‌ی ورزشی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب علم شنای رقابتی 2: جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت می‌خوانیم

مسابقات مختلف شنا نیاز به شناگران با سیستم‌های فیزیولوژیکی مختلف برای عملکرد در استخر دارد. فیزیولوژیست‌های ورزشی اغلب اصطلاحات فنی مسابقه‌ی اتومبیل‌رانی را به کار می‌برند و از شناگران مثل ماشین‌هایی با موتورهای بزرگ صحبت می‌کنند این اصطلاح در درجه‌ی اوّل اشاره به شناگران استقامت که دارای قلب‌هایی هستند که قادر به پمپ حجم زیادی از خون (برونده قلبی در لیتر بر دقیقه اندازه‌گیری می‌شود) در یک زمان نسبتاً کوتاه است (یک دقیقه) استفاده می‌شود. از آنجا که خون حامل اکسیژن است، آن‌چه درواقع به هنگام توصیف یک موتور بزرگ به کار می‌رود، توانایی قلب برای رساندن اکسیژن و مواد مغذی دیگر به عضلات در حال کار و توانایی عضلات برای استخراج انرژی از مواد مغذی برای سوخت‌رسانی است.

این ظرفیت قلب به طور کلی منطبق بر خواص هوازی از بافت‌های محیطی، به ویژه عضلات ارادی اسکلتی است که شناگر برای نشان دادن عملکردش در استخر استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، شناگران استقامت موفق دارای عضلاتی هستند که در درجه اول از تارهای عضلانی نوع 1 ساخته شده که به طور خاص با متابولیسم هوازی مناسب است. این ویژگی‌ها به خوبی با ظرفیت هوازی بالای سیستم قلبی تنفسی تطبیق یافته است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مؤلفان
مقدمه‌ی مترجمان
فصل اول: سیستم‌های انرژی و فیزیولوژیکی
فصل دوم: زمان‌بندی و برنامه‌ریزی تمرین
فصل سوم: تاثیر تیپرینگ بر عملکرد
فصل چهارم: استراتژی‌های روز مسابقه
فصل پنجم: تجزیه و تحلیل عملکردهای نخبه در شنا
فصل ششم: بیش‌تمرینی و ریکاوری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علم شنای رقابتی 2: جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت
نویسنده،
مترجمعلی امامی، شهربانو جمعه پور، سپیده لطیفی، عبدالرضا ریاحی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات181
زبانفارسی
شابک978-600-355-152-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب علم شنای رقابتی 2: جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت

برای دریافت کتاب علم شنای رقابتی 2: جنبه‌های فیزیولوژیکی تمرین و رقابت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.