معرفی و دانلود کتاب پرونده‌های راکد

عکس جلد کتاب پرونده‌های راکد
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرونده‌های راکد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرونده‌های راکد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرونده‌های راکد

جست‌و‌جو در میان قتل‌های فراموش‌شده! کتاب پرونده‌های راکد، اثر مهیج سایمون سنت جیمز ماجرای یک وبلاگ‌نویس جنایی را روایت می‌کند که با سرک کشیدن در پرونده‌های مختومه سعی دارد راز آن‌ها را افشا کند. به همین خاطر سراغ قتلی می‌رود که چهل سال پیش رخ داده اما هنوز قاتل واقعی آن به دام پلیس نیفتاده است. ناگفته نماند که این رمان از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌ تایمز بوده است.

درباره‌ی کتاب پرونده‌های راکد

در اولین برخورد با «شی کالینز» هرگز تصورش را هم نمی‌کنید که این منشی ساده، در زمینه‌ی وبلاگ‌نویسی درمورد قتل‌ها و رخدادهای جنایی تا چه حد خبره باشد. او در وبلاگ خود از پرونده‌های رازآلود گذشته می‌نویسد. پرونده‌هایی که به هر دلیلی مختومه اعلام شده‌اند و دیگر کسی سراغ آن‌ها را نمی‌گیرد. البته علاقه‌ی فراوان شی به اخبار جنایی در کودکی او ریشه دارد. یعنی زمانی که موفق می‌شود از چنگال یک آدم‌ربا فرار کند و خود را نجات بدهد. او حالا به‌طور غیررسمی به کنکاش در جنایت‌های سال‌های گذشته مشغول شده و این‌بار قرار است سری به پرونده‌ی «بث گریر» بزند.

سایمون سنت جیمز (Simone St. James)، از موفق‌ترین و پرطرفدارترین جنایی‌نویسان امروزی، در کتاب پرونده‌های راکد (The book of cold cases) داستانی نفس‌گیر و پرکشش آفریده که وادارتان می‌کند تا آخرین صفحه‌ی آن را یک‌جا بخوانید.

در سال 1977 دو مرد به‌طور ناگهانی به قتل می‌رسند. اخبار این جنایت تا مدت‌ها مردم شهر اورگان را در حیرت فرو می‌برد. نکته‌ی جالب قتل‌ها این است که هر دو توسط یک زن انجام شده بودند. بث گریر به‌عنوان مظنون پرونده راهی دادگاه می‌شود اما از آنجا جان سالم به درمی‌برد. دادگاه حکم به تبرئه‌ی او می‌دهد و بث در انزوا و گوشه‌گیری به زندگی‌اش ادامه می‌دهد. ملاقات او با شی باعث می‌شود که این وبلاگ‌نویس ماجراجو فکری به ذهنش خطور کند. چه می‌شود اگر بتواند از طریق مصاحبه با بث به اسرار قتل دو مرد پی ببرد؟ در کمال ناباوری، بث هم می‌پذیرد که با او گفت‌و‌گو کند و اینگونه رفت‌و‌آمد شی به عمارت بث آغاز می‌شود. در ابتدا همه‌چیز برای شی هیجان‌انگیز و جذاب است تا اینکه با سلسله اتفاقات عجیبی در عمارت روبه‌رو می‌شود...

ضرباهنگ تند وقایع، زاویه‌ی دید راوی و نحوه‌ی ورود شی به پرونده بر کشش و جذابیت این داستان افزوده است. به گفته‌ی بسیاری از منتقدان و نویسندگان، کتاب پرونده‌های راکد از آن دسته رمان‌هایی است که به‌خوبی شما را درگیر جریان وقایع می‌کند. توصیه می‌کنیم هرگز در تاریکی شب یا در تنهایی به سراغ این کتاب نروید!

اثر حاضر با برگردان یاسمن ثانوی از سوی انتشارات نون به علاقه‌مندان تریلرهای جنابب، معمایی و ترسناک ارائه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب پرونده‌های راکد

  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای داستان‌های رازآلود و هیجان‌انگیز (2022)
  • حضور در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب پرونده‌های راکد

  • سایمون سنت جیمز در این کتاب به طرز ماهرانه‌ای گذشته و حال را با هم درمی‌آمیزد تا روایتی هیجان‌انگیز را از رمز و راز دنیای واقعی و تعلیق در جهان ماوراء‌الطبیعی نشان دهد که شما را به خود جذب می‌کند. هنگام ورق زدن این رمان تا پاسی از شب بیدار خواهید ماند و با هر صدای کوچکی از جا می‌پرید. (جنیفر مک ماهون، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز )

  • هیچ‌کس مانند سایمون سنت جیمز از پس داستان‌های ارواح برنمی‌آید. تریلرهای وحشتناک و منحصربه‌فردش به همان اندازه که گیرا هستند، هیجان‌انگیزند. گیرایی کتاب از همان ابتدا شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. (لورا مک هیو، نویسنده)

  • این رمان بسیار خواندنی است... اما آن را در شب نخوانید. اتفاقات فراموش‌نشدنی در این داستان من را می‌ترساند. (وندی وب، نویسنده)

  • سنت جیمز استعداد ویژه‌ای برای ایجاد پیچیدگی در داستان دارد. (نقد و بررسی کتاب نیویورک تایمز)

  • رمانی بی‌نظیر که برای طرفداران داستان‌های جنایی و ماوراء‌الطبیعه جذاب خواهد بود. (ژورنال بوک لیست)

کتاب پرونده‌های راکد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران پروپاقرص داستان‌های جنایی و معمایی هستید، باید اعتراف کنیم یکی از بهترین نمونه‌های این ژانر روبه‌روی شماست.

با سایمون سنت جیمز بیشتر آشنا شویم

سایمون سنت جیمز نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز است که به دلیل تألیف آثار جنایی-معمایی با محوریت زنان شهرت دارد. او بعد از بیست سال فعالیت در برنامه‌های تلویزیونی، شغل خود را برای نوشتن تمام وقت ترک کرد که دستاورد آن جوایز و معرفی شدن به‌عنوان نامزدی بسیاری از جوایز و افتخارات و همچنین محبوبیتی جهانی در میان خوانندگان است.

در بخشی از کتاب پرونده‌های راکد می‌خوانیم

توی اتوبوس، تلفن همراهم را درآوردم، گوشی‌های هدفونم را توی گوش گذاشتم و یک کتاب صوتی را که تا نیمه‌هایش گوش داده بودم، پخش کردم. یک رمان مهیج، یعنی: زنی در خطر، دروغگویی بیشتر شخصیت‌ها، هیچ‌چیز آن‌طور که به نظر می‌رسید نبود و باز هم یک پیچیدگی که تقریباً اواخر داستان اتفاق می‌افتاد، حالا یا من را شوکه می‌کرد یا نه. کتاب‌های زیادی این روند را پیش می‌گرفتند، شاید تعدادشان به صدها مورد می‌رسید، اما این‌ها موسیقی متنِ زندگی من بودند.

صدای آن زن در گوشم زمزمه می‌کرد: درباره‌ی مرگ، قاتل، رازهای تاریک خانوادگی، آدم‌هایی که نباید مورد اعتماد قرار می‌گرفتند، دروغ‌هایی که به قیمت جان آدم‌ها تمام می‌شد. اما همیشه رمان‌ها به پایان می‌رسند، دروغ‌ها برملا می‌شوند و مرگ‌ها توجیهی پیدا می‌کنند. شاید یکی از شخصیت‌های بد داستان یک جوری قسر دربرود الآن این یکی خیلی باب شده اما تو باز هم حس می‌کنی همه‌چیز به تعادل رسیده، سیاهی جای خودش را به روشنی داده و آن آدم بد داستان به احتمال زیاد به بدبختی و فلاکت دچار می‌شود.

دلگرمی مبهمی داشتم، اما به هر حال یک جور آرامش به حساب می‌آمد. ته دلم حسابش را داشتم: آن آدمِ به اصطلاح قاتل من، نوزده سال و هفت ماه در زندان بود. وقت آزادی مشروطش هم شش ماه دیگر سر می‌رسید.

محل کار من، مطب یک دکتر در مرکز شهر کلِرلِیک بود. من منشی بودم، تماس‌ها را جواب می‌دادم، جدول‌های زمان‌بندی را پر می‌کردم، وقت ملاقات می‌گذاشتم. از در که وارد شدم، گوشی‌ها را از توی گوش‌هایم درآوردم، به همکارانم لبخند زدم و تمام آن تاریکی و مرگ را از سرم بیرون کردم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرونده‌های راکد
نویسنده
مترجمیاسمن ثانوی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-622-7566-66-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرونده‌های راکد

بیتا جوان
۱۴۰۲/۷/۱۸
داستان کتاب در مورد یک منشی است که یک وبلاگ جنایی هم دارد و در مورد پرونده‌های جنایی حل نشده تحقیق کرده و مطلب می‌نویسد. به طور اتفاقی در مطب یکی از مظنونین پرونده جنایی حل نشده‌ای را می‌بیند و در طول داستان به دنبال حل این پرونده است. البته این داستان بیشتر متافیزیکی و تخیلی محسوب میشد تا یک رمان جنایی‌. شخصیت‌های داستان و نیز موقعیت‌ها و مکان‌ها به خوبی ترسیم شده است ولی نیت اصلی قاتل سریالی کاملا مشخص نیست انگار خود نویسنده هم نمی‌داند انگیزه لیلی چیست. ظاهرا نویسنده در ارتباط دادن قتل‌ها به قاتل اصلی ناتوان بوده و این ضعف را از طریق ارتباط شخصیت اصلی داستان، شی، با ارواح برطرف کرده. یکسری نکات هم جای سوال دارند: اول اینکه انگیزه لیلی از قتل باغبان چیست و چطور یک دختر لاغر اندام کم سن (۱۴ ساله) توانسته باغبان را بالای صخره برده و پرت کند. دوم اینکه لیلی در پرورشگاه و خانه‌های مردم بزرگ شده چطور به اسلحه دست پیدا کرده و در سن کم یاد گرفته با آن شلیک کند. اگر یک دختر خیابانی و عضو گروه‌های شرور معرفی میشد باور پذیرتر بود. سوم اینکه چطور در پرورشگاه پی به شخصیت جانی و روانی او نبرده‌اند. چهارم، جولیانا با چه عنوانی او را از پروشگاه به خانه میاورد؟ اگر به عنوان مادر باشد که دلیلی ندارد در پرورشگاه باشد و به عنوان یک غریبه هم که دلیلی ندارد پرورشگاه اجازه بدهد. پنجم؛ مادر جولیانا چرا باید راز دختر خود را برای همسرش فاش کند در حالی که سال‌ها مخفی نگه داشته و ثروت دخترش را هم به دامادش بدهد؟ ششم اینکه بث چرا باید اطلاعات را در اختیار شی بگذارد که در نهایت خودش را محکوم می‌کند که بعد بخواهد بر علیه شی اقدام کند تا خودش را تبرئه کند. در کل باگ‌های داستان زیاد بود و خیلی مهیج نبود.
الهام کریمی
۱۴۰۲/۴/۸
اولین کتابی بود که از خانم سایمون سنت جیمز میخوندم و اینقدر دوستش داشتم که بقیه رمانهایشان رو هم میخرم، ژانر جنایی و ترسناک و رازآلود کنار هم طوری داستان رو پیش میبرند که من سرشار از لذت بودم و کتاب رو از دیشب نا امروز صبح تمومش کردم. واقعا نمیتونستم بخوابم خیلی ارتباط قلبی با قهرمان و …. برقرار کرده بودم. تشکر از کتابراه عزیز
Neda S
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
کتاب جالبی بود. معمایی و ادم رو ترغیب میکرد ک کتاب رو تا انتها دنبال کنه. شیوه نگارش عالی بود. ترجمه روان و دلچسب بود. تنها ایرادی که وجود داشت این بود که ژانر معمایی جنایی رو با مسایل ماور طبیعی و ارواح قاطی کرده بود و همینطور معمایی که توسط پلیس‌های قدر و باتجربه حل نشد یه وبلاگ نویس حل کرده؟
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۵/۱۶
بسیار قشنگ و جذاب نوشته شده بود از ابتدا تا انتها خواننده رو به دنبال خودش می‌کشید هیجان انگیز و در عین حال غم انگیز بود سرنوشت هر دو دختر و مادر و مردی که نخواست پدر آن دختر دیگر باشد که شاید آن دختر با داشتن یه خانواده‌ی واقعی آنی نمیشد که نهایتا در پایان شد
mahan احمدی
۱۴۰۲/۵/۱۵
واقعا داستان معمایی و جذابیه اصلا نیاز به روح نداره تا ترسناک بشه جنایت علیه بشر فقط از انسانها بر میاد و بعید میدونم اصلا ارواح، ترسناک‌تر از آدم‌های خبیث و مجرم باشن حس میکنم مسائل ماورایی داستان را از حقیقت دور میکنه و غیر قابل باور میشه
امیرحسین بهرامی
۱۴۰۲/۱/۱۰
تقریبا تا نیمه داستان همه دورخودشون میچرخیدن و اتفاق جذابی نمیفتاد تا جایی که نمیخواستم بقیشو بخونم.. و از یه طرف همه اتفاقای مهم توی ۱۰.. ۲۰ صفحه افتاد و نصف باقی کتاب الکی داستانو کش داده بود.. جذاب نبود نسبت به بقیه آثار جنایی توصیه نمیکنم
Debora
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
کتاب خیلی جالبی بود. هیجان انگیز و معمایی، احساس میکنید دارید فیلم تماشا میکنید. و همچنین آموزنده هم بود، اینکه یک اتفاق توی زندگی آدم چقدر میتونه سرنوشت رو تغییر بده، و اگه درست و با آگاهی ترس از روبرو شدن با مشکلات رو حل کنیم دردسرهای جدید پیدا نمیکنیم.
م احسانی
۱۴۰۲/۱/۱۵
داستانش کسل کننده نبود و خوب ترجمه شده بود ولی اینکه وجود لی لی رو پلیس متوجه نشده بود و بعد از اینهمه مدت این موضوع معلوم شد یکم عجیب و دور از باور بود.. وجود روح تو داستان معمایی و جنایی هم زیاد جالب نبود به نظر من..
Negin Ahmadvandi
۱۴۰۱/۱۱/۶
کتاب جالبی بود هم ترس وهم حس کنجکاوی رو برمی انگیخت من که لذت بردم نوع داستان و سبک نگارشش جدید بود و آدم رو ترغیب میکرد کتاب رو تا آخر بخونه
لیلا دیرین
۱۴۰۲/۲/۲۷
اول کتاب پرگویی زیاد داشت.. و نویسنده مجبور شد که اتفاقات رو در بخش پایانی سریع خلاصه کنه.. میتونست داستان بهتری باشه ولی نویسنده نتونسته بود حرفشو رو پخته و روان بنویسه
راضیه اکبری
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
اگه میدونستم توش روح هست اصلا نمیخریدمش اگه به منطق پایبند هستید خریداری نکنین جالب نیست براتون. البته قسمت‌های جذاب داشن اما آخرش رومیتونست بهتر تموم کنه بدون دخالت ارواح و داستان تخیلیییی.
نسیم
۱۴۰۲/۹/۱۳
شخصیت اصلی داستان خوب بود ولی بحث متافیزیکیش‌ خیلی زیاد خارج از منطق بود و لذت بخش نبود. جز رده‌های متوسط بود و توقع یه موضوع یونیک نباید داشته باشیم
ارام ا
۱۴۰۱/۱۱/۹
سیر داستان خوب پیش میرفت تا اینکه پای ارواح به قضیه باز شد و کارهای خارق العاده‌ای بهشون نسبت داده شد..... و کتاب از منطق خارج شد
روناک نظرى
۱۴۰۲/۱/۱۸
کتاب جذابى بود ترجمه حرف نداشت و داستان کاملا جذاب بود حتى با این که وسط کتاب متوجه شدم قاتل اصلى کیه ولى باز از کشش داستان کم نکرد.
محمد زحمتکش حسین زاده
۱۴۰۲/۱۱/۶
عالی نه خوب بود یکم زیادی ماورائیش کرده بود درهر صورت لیاقت چهارتا ستاره رو داره
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب پرونده‌های راکد

برای دریافت کتاب پرونده‌های راکد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.