معرفی و دانلود کتاب فرندز: دوستان، عاشقان

عکس جلد کتاب فرندز: دوستان، عاشقان
قیمت:
۴۴۹۰۰ ۲۲,۴۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرندز: دوستان، عاشقان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرندز: دوستان، عاشقان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرندز: دوستان، عاشقان

کتاب فرندز: دوستان، عاشقان حقایق تکان‌دهنده‌ی زندگیِ یکی از محبوب‌ترین کمدین‌های سریال‌های آمریکایی را افشا می‌کند. متیو پری، بازیگر نقش چندلر بینگ در سریال فرندز، پس از رهایی از دام اعتیاد به الکل و مواد مخدر، به شرح روزهای تلخِ تنهایی‌اش می‌پردازد. گفتنی‌ست این اثر یکی از عناوین پرفروش آمازون و نیویورک تایمز است.

درباره‌ی کتاب فرندز: دوستان، عاشقان

کسانی که با خودشان شوخی می‌کنند، خودشان را به چالش می‌کشند و اشتباهات خود را بدون هیچ سانسوری بازگو می‌کنند، از شجاع‌‎ترین آدم‌ها هستند. متیو پری (Matthew Perry) یکی از این آدم‌های شجاع است که در زندگی خود هدفی بالاتر از خنداندن مردم نداشته است. او که شادی‌اش را در لبخند دیگران می‌جسته به یکی از کمدین‌های محبوب تبدیل شده است. نام متیو پری با نام سریال فرندز گره خورده. او با بازی نقش چندلر بینگ، کسی که مدام در حال بذله‌گویی‌های هوشمندانه است، خودش را در دل میلیون‌ها نفر جا کرد. اما جالب است بدانید در همان روزهایی که با بازی در این سریال در اوج شهرت و محبوبیت بود و درآمد هنگفتی کسب می‌کرد، اعتیاد زندگی‌اش را ویران کرده بود.

اگر شما هم بیش از یک بار سریال فرندز را تماشا کرده باشید، متوجه تغییر ظاهر متیو در طول فصل‌ها و چاق و لاغر شدنش بوده‌اید. خودش می‌گوید که با دیدن فصل‌های سریال می‌تواند بگوید در آن دوران مشغول مصرفِ چه چیزی بوده است. گرچه شش بازیگرِ سریال فرندز مثل یک خانواده بودند، اما زمانی که متیو در دام اعتیاد گرفتار شده بود، از دوستانش فاصله می‌گرفت و اجازه نمی‌داد کسی به او کمک کند. زاویه‌ی دیگری از ماجرا را از نگاه لیسا کودرو، بازیگر نقش فیبی، در پیشگفتار کتاب فرندز: دوستان، عاشقان (Friends, Lovers, and the Big Terrible Thing: A Memoir) شاهد هستیم.

معرفی و دانلود کتاب فرندز: دوستان، عاشقان

متیو پری تعریف می‌کند که چطور هر روز متادون، یک لیتر ودکا، کوکائین و زاناکس مصرف می‌کرده و جلو دوربین حاضر می‌شده. روی صندلی چرت می‌زده تا نوبت بازی‌اش برسد و پس از رفتن جلوی دوربین دوباره تلوتلوخوران به صندلی‌اش بازمی‌گشته. این سرگذشت باورنکردنی کسی است که هفته‌ای یک میلیون دلار درآمد داشته و دست‌اندرکاران فیلم و سریال‌ها جرئت نداشتند برای رفتارهای هولناکش چیزی بگویند و ماشین پول‌سازی خود را متوقف کنند.

کتاب فرندز: دوستان، عاشقان صادقانه‌ترین کتابی است که می‌توان از زبان یک ستاره خواند و به روزهای تاریک و تنهایش وارد شد. به گفته‌ی لیسا کودرو، حتی پنج دوستِ دیگر زمانی با واقعیت امر مواجه شدند که کتاب متیو را خواندند. گرچه این کتاب واقعیت‌های تلخی را فاش می‌کند، اما از زبان طنازانه‌ی متیو پری برخوردار است. او همچنان با خودش و همه‌چیز شوخی می‌کند و لبخند به لبان مخاطب می‌آورد. در پایانِ کتابْ آلبومی از عکس‌های متیو در سنین مختلف و موقعیت‌های مختلف آورده شده که با توضیحات طنزآمیز او تکمیل می‌شود. برای مثال، مخاطبْ متیوی کودک را در عروسی پدرش با زن دیگری و عروسی مادرش با مرد دیگری می‌بیند، او در جایی در حال تنیس بازی کردن است و در عکسی دیگر با پدرش هاکی بازی می‌کند. کتاب فرندز: دوستان، عاشقان مرور سریع و جالبی بر زندگیِ متیو پری است که مخاطب را به فکر فرو می‌برد، می‌خنداند و در پایان امیدوار می‌کند.

این کتاب به کوشش انتشارات اندیشه‌ی آگاه و با ترجمه‌ی امیر دانا به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب فرندز: دوستان، عاشقان

  • کتاب پرفروش نیویورک‌ تایمز
  • اثر پرفروش آمازون
  • کتاب منتخب ویراستاران آمازون
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب زندگی‌نامه‌ای در سال 2022
  • کتاب برگزیده‌ به انتخاب مجله‌ی «تایمز» و «یواس‌ای تودی»
  • حضور در فهرست نهایی جایزه‌ی کتاب بریتانیا

نکوداشت‌های کتاب فرندز: دوستان، عاشقان

  • یک خاطره‌گوییِ جذاب و دلخراش. (People)
  • شجاعت متیو پری بیش از هرچیز در این است که انتخاب کرده این اسرار را به ما بگوید. (GQ)
  • ستاره‌ی دوست‌داشتنی سریال فرندز ما را به تماشای پشت صحنه‌ی این سریال و چالش‌های مبارزه‌اش با اعتیاد دعوت می‌کند. (نیویورک تایمز)

کتاب فرندز: دوستان، عاشقان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از دوست‌داران سریال فرندز هستید، خواندن خاطرات زندگی چندلر بینگ، برای شما پر از شگفتی است. گرچه این کتاب برای کسانی که سریال فرندز را ندیده‌اند نیز خواندنی و مملو از درس‌های زندگی است.

در بخشی از کتاب فرندز: دوستان، عاشقان می‌خوانیم

در یک روز عالی، خدا و درمانگرم دست‌ به‌ دست هم دادند و تصمیم گرفتند به طرز معجزه‌آسایی میل به مصرف داروهای افیونی در من را از بین ببرند. میلی که از سال 1996 در من ایجاد شده بود.

درمانگرم به من گفت: «ازت می‌خوام هر وقت فکر مصرف اُکسی‌کانتین به سرت زد، به این فکر کنی که باید باقی عمرت را با کیسه‌ی کولوستومی به ‌سر کُنی.»

خدا چیزی نگفت، ولی آن‌ روز، نیازی هم نبود که چیزی بگوید؛ همین که آنجا حضور داشت کافی بود.

قبلاً تجربه‌ی نُه ماه استفاده از کیسه‌ی کولوستومی را داشتم و حرف درمانگرم را با تمام گوشت و پوست و استخوان درک کردم. پس، عاقلانه‌ترین کار این بود که فوراً وارد عمل شوم. حرف‌هایی که درمانگرم به من زده بود، سبب شد که پنجره‌ی کوچکی به رویم باز شود و مرا به سمت خود بکشاند. آن‌سوی پنجره، زندگی بدون اُکسی‌کانتین در انتظارم بود.

مرحله‌ی بالاتر از اُکسی‌کانیتن، هروئین بود. چیزی که از مصرفش همیشه وحشت داشته‌ام. وحشتی که قطع به‌ یقین زندگی مرا نجات داد. یقیناً همین ترس باعث زنده ماندنم شد. می‌دانستم که اگر این ترس نبود، عاشق مصرف هروئین می‌شدم و نهایتاً نیز به خاطر مصرف آن می‌مردم. نمی‌دانم هروئین چگونه مصرف می‌شود و هیچ تمایلی هم ندارم که یاد بگیرم. حتی در تاریک‌ترین روزهای زندگی‌ام هم به این گزینه فکر نخواهم کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
1: چشم‌انداز
میان‌پرده: نیویورک
2: نسلی دیگر به کنار رفت
میان‌پرده: ان. نایت شامالان!
3: چمدان
میان‌پرده: مرگ
4: گویی قبلاً هم آنجا بوده‌ام
میان‌پرده: بزرگ‌نمایی
5: بدون دیوار چهارم
میان‌پرده: حفره‌ها
6: بروس ویلیس
میان‌پرده: وضعیت بغرنج می‌شود
7: مزیت‌های سریال فرندز
میان‌پرده: جیب‌ها
8: دوره‌ی پرماجرا
میان‌پرده: کمپ تروما
9: گروه سه‌نفره هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسد
میان‌پرده: خشونت در هالیوود
10: مشکلِ بزرگِ وحشتناک
میان‌پرده: بخش سیگار کشیدن
11: بتمن
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرندز: دوستان، عاشقان
نویسنده
مترجمامیر دانا
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات333
زبانفارسی
شابک978-622-8029-07-8
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۴۴۹۰۰ ۲۲,۴۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرندز: دوستان، عاشقان

Sturdyrope
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
تنها چیزی که میتونم در مورد این زندگی نامه پر از پستی و بلندی بگم اینکه مسائل معنوی ایی که به سهولت در اختیار مردم ماست و بیتفاوت از کنارش میگذرند دلیل تشنگی متیو پری بوده در ان سوی جهان! سوالاتی که اسم فلسفی روشون میذاشته و از خودش میپرسیده... حس و حالی که عمیقا بهش نیاز داشته... چیزیه که دقیقا و جلو چشم ماست ما ازش غافلیم: ') میخوام بگم چیزایی که ما ابراز بی نیازی ازشون میکنیم و سال به سال بیشتر کنارشون میزاریم میتونستن این ادم رو نجات بدن از خلاء روحی که داشته و بخاطرش چه زجر‌ها که نکشیده با این کتاب اشک و لبخند، درد و شادی را باهم تجربه میکنید امیدوارم فقط صرفا مثل یه خواننده خوانده نشه! مثل یک شنونده خوب چیزی که متیو پری همیشه سعی میکرده توش بهترین باشه، شنیده بشه و درموردش عین یک پیام مهم برای خواننده و شنونده این اثر تامل بشه نه فقط خواندن به بهانه تمام کردن! این یادگار کسیه که تا ساعت‌ها لبخند به لب خیلی از افراد جهان اورده و تا اخرین لحظه هم خواسته به کمک خاطراتش باعث اگاهی و نجات خیلی‌ها بشه که شاید همین الان در لبه پرتگاهی بلند در حال دویدن هستند!
از مترجم بخاطر تعمیم‌ها و ترجمه بینقص و همینطور گروه کتابراه بخاطر انتشار و حمایت سپاسگزارم
عالی بود
الهه صادقی
۱۴۰۳/۲/۶
نویسنده در این کتاب خیلی صادقانه و جذاب درباره زندگی پرپیچ و خم خود از موفقیتها تا ناکامی هایش صحبت میکند. برای من آموزنده بود که با وجود اینکه در زندگی به همه چی دست یافت باز اون خلاء ایی که حس میکرد همیشه همراهش بود و برای پر کردن این خلاء (که بنظر من بدلیل تنهایی و نداشتن خانواده به معنای واقعی و پیش نرفتن در مسیر معنویت با وجود خداباوریش بود) به مواد، الکل و... روی آورد.
سپیده وکیلی
۱۴۰۲/۱۱/۶
کتاب رو امشب تموم کردم، خیلی باهاش حس‌های خوب و در عین حال غم انگیزی گرفتم. امشب که تموم شد واقعا دلم گرفت مخصوصا وقتی عکسای اخر کتاب رو دیدم.
و . م
۱۴۰۳/۱/۱۲
نظرم اینه که این زندگی تلخ و خیلی زندگیهای به تباه کشیده شده، فقط، و فقط حاصل جهل و فقر فکری والدینه
Setayesh mokhtari
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
من کتاب رو تقریبا تا نیمه هایش خوندم. خیلی جالب بود و آدم جذب می‌شه تا ادامه بده. بسیار مفید بود
ستاره خ
۱۴۰۲/۹/۱۱
حیف که متیو پری فوت شد. کتابش رو گرفتم و با علاقه میخونم
ال‌آی
۱۴۰۲/۹/۱۱
عاشق سریال فرندزم. مخصوصا چندلر
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب فرندز: دوستان، عاشقان

برای دریافت کتاب فرندز: دوستان، عاشقان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.