معرفی و دانلود کتاب فرهنگنامه داستان‌های متون فارسی 2

عکس جلد کتاب فرهنگنامه داستان‌های متون فارسی 2
قیمت:
۲۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگنامه داستان‌های متون فارسی 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگنامه داستان‌های متون فارسی 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرهنگنامه داستان‌های متون فارسی 2

کتاب فرهنگنامه داستان‌های متون فارسی 2 نوشته‌ی حسن ذوالفقاری و محمد پارسانسب، به معرفی و شرح مدخل‌های حروف «الف»، «ب» و «پ» داستان‌های فارسی می‌پردازد. در کتاب حاضر همانند جلدهای دیگر مجموعه، داستان‌های موجود در آثار ادبیات کلاسیک فارسی معرفی و شرح و تفصیل می‌شوند.

درباره کتاب فرهنگنامه داستان‌های متون فارسی 2

جلد دوم کتاب فرهنگنامه داستان‌های متون فارسی اثر حسن ذوالفقاری و محمد پارسانسب، دربرگیرنده‌ی داستان‌ها و قصه‌هایی است که در اعصار مختلف به زبان فارسی نگاشته شده‌اند. این کتاب را می‌توان منبعی جامع و منحصربه‌فرد به شمار آورد که پژوهشگران ادبیات می‌توانند به‌راحتی و بدون نیاز به منابع متعدد از آن بهره ببرند.

نویسندگان این مجموعه هر دو پژوهشگر، نویسنده و استاد رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی هستند که آثار متعددی از آن‌ها به چاپ رسیده است. آن‌ها در کتاب فرهنگنامه‌ی داستان‌های متون فارسی 2 داستان‌هایی با مضامین مختلف اخلاقی، اجتماعی، دینی، طنز، تاریخی، عاشقانه و فلسفی را با نگاهی نقادانه و همه‌جانبه تشریح و خلاصه‌ای از آن‌ها ارائه می‌کنند.

این کتاب توسط نشر چشمه منتشر و به بازار عرضه شده است.

کتاب فرهنگنامه داستان‌های متون فارسی 2 برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به دانشجویان، پژوهشگران و مدرسان ادبیات فارسی، به‌ویژه آن دسته از محققان که بر متون کهن فارسی تمرکز دارند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب فرهنگنامه داستان‌های متون فارسی 2 می‌خوانیم

بهمن، پسر اسفندیار، شاه ایران است. او عاشق دختر خود، همای، می‌شود و موضوع را با پیغمبر عصر خود در میان می‌گذارد. پیغمبر او را نهی می‌کند؛ اما بهمن با راهنمایی پیری حیله‌گر به هدف خود می‌رسد. همای باردار می‌شود؛ اما بهمن قبل از به دنیا آمدن کودک می‌میرد. طبق وصیت او همای پادشاه می‌شود و پس از تولد نوزاد او را در صندوقچه‌ای می‌نهد و به آب می‌اندازد. ربیع گازر صندوقچه را از آب می‌گیرد و می‌بیند کودکی با بدره‌ای زر و نوشته‌ای در آن صندوقچه است که نشان می‌دهد این پسر فرزند بهمن‌شاه است. ربیع کودک را می‌پروراند و به او شکار و اسب‌سواری می‌آموزد. در مصر فیلسوفی است که دخترش فیلقوز (فیلقوس) حکیم، پدر اسکندر، را به دنیا می‌آورد. فیلقوز (فیلقوس) در هر علمی مهارت می‌یابد و به رمالی و تعبیر خواب می‌پردازد تا آنکه با آشکار کردن خیانت وزیر شاه مصر به وزارت منصوب می‌شود و پس از مرگ شاه مصر به پادشاهی می‌رسد. پس از مدتی میان قیصر روم و فیلقوز جنگی درمی‌گیرد و قیصر کشته می‌شود.

فیلقوز روم را تصرف می‌کند و بر تخت می‌نشیند و حکومت مصر را به یعقوب‌خان می‌دهد. پس‌ازآن به فکر تسخیر ایران می‌افتد. داراب، پسر همای و بهمن، از ربیع گازر می‌خواهد که اجازه دهد تا به سپاه ایران بپیوندد. در جنگی که روی می‌دهد داراب شجاعانه می‌جنگد و دشمن را تارومار می‌کند. سرداران ایرانی، بهرام و کیوان، او را به خیمۀ خود می‌برند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرهنگنامه داستان‌های متون فارسی 2
نویسنده،
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات999
زبانفارسی
شابک978-622-010746-0-2
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فرهنگنامه داستان‌های متون فارسی 2

برای دریافت کتاب فرهنگنامه داستان‌های متون فارسی 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.