معرفی و دانلود کتاب فریبکاری: تکنیک‌هایی موثر برای کنترل ذهن و مقابله با دسیسه‌های فریبکارانه

عکس جلد کتاب فریبکاری: تکنیک‌هایی موثر برای کنترل ذهن و مقابله با دسیسه‌های فریبکارانه
قیمت:
۲۵۰۰۰ 12500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فریبکاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فریبکاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فریبکاری: تکنیک‌هایی موثر برای کنترل ذهن و مقابله با دسیسه‌های فریبکارانه

برایان هال، نویسنده‌ی خوشنام آمریکایی، در کتاب فریبکاری به یاری شما آمده تا از خود در مقابل مقاصد شوم افراد سوءاستفاده‌گر و فریبکار دفاع کنید و هوشیارانه، تاکتیک‌های غیراخلاقی این قبیل از شخصیت‌ها را خنثی سازید.

درباره کتاب فریبکاری

کتاب فریبکاری که هم‌اینک پیش روی شماست، اثری خواندنی در حوزه‌ی روانشناسی است که به قلم برایان هال (Brian Hall)، نویسنده‌ی مطرح اهل آمریکا، به رشته‌ی تحریر درآمده. عنوان اصلی این اثر در زبان انگلیسی Manipulation است. این واژه در زبان فارسی معادل دقیق و رسایی ندارد. لفظ «فریبکاری» تنها بخشی از معنای گسترده‌ی این واژه در زبان انگلیسی را به ذهن متبادر می‌کند، نه تمامِ آن را. واژه‌ی Manipulation، به طور خلاصه، دلالت بر الگوهای رفتاری خاصی دارد که هدف از بروز آن‌ها، دستکاری ذهنیِ دیگران در جهت هم‌راستا ساختن ایشان با اهدافی خاص است. به عبارتی، این واژه در زبان انگلیسی، تنها برای اشاره به آن دسته از کنش‌هایی به کار می‌رود که در پسِ آن‌ها اهدافی دسیسه‌آمیز پنهان است. با این توضیح، شاید واژه‌ی «دغل‌بازی» را بتوان معادل بهتری در برابر Manipulation قلمداد نمود. باری، آنچه در کتاب فریبکاری خواهید خواند، شیوه‌هایی برای مقابله با کنش‌های دغل‌بازانه، یا به تعبیر مترجم اثر، فریبکارانه، است.

برایان هال در کتاب پیش رو، ذیل فصولی خواندنی، گام‌به‌گام پرده از ذهنیت افراد دغل‌باز برمی‌دارد و حیله‌ها و نیرنگ‌های ایشان در مسیر سوءاستفاده از احساسات و عواطف دیگران را برای ما آشکار می‌سازد. او با بهره‌گیری از مثال‌هایی که جملگی از زندگی واقعی برگرفته شده‌اند، نشان می‌دهد که یک فرد فریبکار با توسل به چه تاکتیک‌هایی قادر به دستکاری ذهن اطرافیان خود می‌شود؛ به نحوی که پس از مدتی، ایشان را با حیله‌گریِ تمام به تحقق اهداف خویش وامی‌دارد.

هیچ انسانی را نمی‌توان یافت که در طول زندگی خویش حتی یک بار هم دروغ نگفته، و یا عملی فریبکارانه مرتکب نشده باشد. با این حال، صرف دروغگویی یا دست زدن به کنشی فریبکارانه، از فرد یک «فریبکارِ» تمام‌عیار نمی‌سازد. به باور برایان هال، آنچه فرد فریبکار را از دروغگویان عادی متمایز می‌کند، تمایلی غیراخلاقی در فرد فریبکار است که بر مبنای آن، انسان‌های دیگر را نه به سان اشخاصی ذی‌حق، که همچون وسایلی در راه ارضای نیازهای خویش می‌بیند. آنچه از کتاب فریبکاری خواهید آموخت، در یک کلام، شیوه‌های مقابله با این قبیل از افراد است.

کتاب فریبکاری به دو بخش و پانزده فصل تقسیم شده است. در بخش نخست، مطالبی کلی در راستای توضیح ویژگی‌های شخصیتی و رفتاریِ افراد فریبکار گرد آمده است؛ حال آن‌که در بخش دوم، تمرکز نویسنده، بیش از هر چیز معطوف به ارائه‌ی راهکارهایی عملی برای ایستادگی در برابر اهداف سوءاستفاده‌گرانه‌ی افراد فریبکار بوده است.

ترجمه‌ی فارسی کتاب فریبکاری به قلم مرجان فرجی فراهم آمده، و انتشار آن به همت نشر «لیوسا» میسر گشته است.

در نکوداشت کتاب فریبکاری

  • برایان هال در کتاب فریبکاری به شما یاد می‌دهد که مقابل تاکتیک‌های افراد فریبکار بایستید و با نقشه‌های منفعت‌طلبانه‌ی این گروه از مردم، مقابله کنید. (آمازون)

کتاب فریبکاری مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار روانشناختی مخاطبین اصلی برایان هال در کتاب فریبکاری بوده‌اند.

با برایان هال بیشتر آشنا شویم

برایان هال (متولد 31 آگوست سال 1959) نویسنده و پژوهشگر اهل آمریکاست. دوره‌ی تحصیلات آکادمیک هال در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسیِ دانشگاه ایالتی هاروارد طی شده است. اولین کتاب برایان هال و سکوی پرتاب او به عنوان یک نویسنده، اثری روایی با عنوان «دزدی از یک مکان عمیق» بود. هال کتاب مذکور را بر اساس خاطرات واقعی خود از زندگی در اروپای شرقی به رشته‌ی تحریر درآورده است. «دزدی از یک مکان عمیق» پس از انتشار اولیه، نامزد دریافت جایزه‌ی «کتاب سفر توماس کوک» شد. دیگر اثر مشهور نویسنده‌ی مورد بحث، رمانی خواندنی با عنوان «رؤیاپردازان» است، که داستان آن حول محور رابطه‌ی جنون‌آمیز یک جوان آمریکایی با خانواده‌ای اتریشی می‌گردد.

کتاب «فریبکاری: تکنیک‌هایی مؤثر برای کنترل ذهن و مقابله با دسیسه‌های فریبکارانه» بهترین اثر ترجمه‌شده از برایان هال به زبان فارسی است.

جملات برگزیده کتاب فریبکاری

  • بیشتر فریبکاران به‌شکل ماهرانه‌اى سر صحبت را باز مى‌کنند و زیرکانه، با زبان‌بازى، قربانى را گیج مى‌کنند.
  • فریبکارها اهل دلبرى و عشوه‌گرى هستند و در بسیارى از مواقع از جذابیت و دلربایى خود استفاده مى‌کنند.
  • استادان فریبکارى در همه‌ى بخش‌هاى زندگى حضور دارند و با استفاده از مجموعه‌اى از روش‌ها از قربانیان سوءاستفاده مى‌کنند. براى کسانى که مى‌خواهند به دام فریبکاران نیفتند، مهم است که از این علائم آگاه باشند و آن را به‌خوبى تشخیص دهند.
  • فریبکار اصولاً مى‌خواهد بر موقعیت یا شخص کنترل داشته باشد و براى این کار از شیوه‌هایى مخفیانه استفاده مى‌کند تا به اهدافش برسد.

در بخشی از کتاب فریبکاری می‌خوانیم

حال که درصدد دورى از فریبکارى هستید، مهم است که فریبکارى را بشناسید و ببینید که در زندگى روزمره چگونه به‌کار مى‌رود. اگر به‌نظرتان مى‌آید که فلان خویشاوند، دوست، همکار یا همسرتان فهرست زیر را مثل دستور کتاب راهنما موبه‌مو اجرا مى‌کند، احتمالاً با یک فریبکار سروکار دارید.

نخست، فریبکار نیاز دارد که بر هیجاناتش مسلط باشد

به‌طور ایده‌آل، قربانى از مهارت‌هاى استثنایى کنترل احساسات هیجانى‌اش برخوردار نیست، زیرا (1) آسیب‌پذیر است و (2) ضریب هوش عاطفى‌اش پایین است. اما فریبکار براى این‌جور مهارت‌ها سرودست مى‌شکند. فریبکار براى فریب دادن قربانى باید هنرپیشه‌ى قابلى باشد؛ باید از این توانایى برخوردار باشد که اگر لازم شد اشک تمساح بریزد، «من علیلم، من ذلیلم» دربیاورد یا خودش را به‌موش‌مردگى بزند.

استاد فریبکارى در بازیگرى دست همه را از پشت مى‌بندد و چنان در نقشى که قرار است بازى کند فرو مى‌رود که بدون ذره‌اى عصبانیت مى‌تواند از خشم به فوران دربیاید. براى اینکه فریبکار بخواهد توافق و همدلى دیگران را به‌دست بیاورد، در دیگران ترس به‌وجود بیاورد، کارى کند که قربانى تحت‌تأثیر قرار بگیرد یا هر چیز دیگر، کافى است هرچه زودتر در آن نقش ظاهر شود. فریبکار به‌معناى واقعى کلمه خیلى خوب بر هیجاناتش مسلط مى‌شود، به این شرط که ابزار کار مناسب را در دست داشته باشد. داشتن کنترل هیجانى نه‌تنها اجراى هیجانات مورد نظر، بلکه پنهان کردن هیجان در مواقع لزوم را نیز شامل مى‌شود.

دوم، فریبکار باید تفاوت بین منطق و هیجان را درک کند

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ى مترجم
نگاهى به گذشته و حال
مقدمه
بخش اول
فصل 1: فریبکارى
فصل 2: ویژگى‌هاى افراد فریبکار
فصل 3: راهنماى شناسایى فریبکارى
فصل 4: هوش هیجانى و فریبکارى
فصل 5: انواع فریبکاران
فصل 6: فریبکارى در روابط
فصل 7: فریبکارى و دوستى‌هاى مسموم
بخش دوم
فصل 1: فریبکارى مثبت و منفى
فصل 2: دورى از فریبکارى
فصل 3: فریبکاران هیجانى و هوش هیجانى
فصل 4: آیا انتقام‌جویى کار خوبى است؟
فصل 5: چگونه مى‌توانیم قربانى رابطه‌اى فریبکارانه نباشیم؟
فصل 6: سروکله زدن با دوستى فریبکار
فصل 7: جلوى دوست فریبکارتان دربیایید
فصل 8: برنامه‌ریزى عصبى زبانى و فریبکارى
نتیجه‌گیرى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فریبکاری: تکنیک‌هایی موثر برای کنترل ذهن و مقابله با دسیسه‌های فریبکارانه
نویسنده
مترجممرجان فرجی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-340243-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ 12500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فریبکاری

وحید نیری
۱۴۰۲/۱/۲۷
شاید خلاصه کتاب ۲۰ صفحه بشه نکات خوبی داره ولی دائما همون نکات اولیه رو تکرار می‌کنه. یک سری نکات میگه در مورد شناسایی افراد فریبکار که ناخود آگاه تمام افراد متوجه میشن. اما داشتن اعتماد به نفس بالا و ارزش گذاری برای خودتون باعث میشه فریبکار‌ها دور ورتون سبز نشن و ازتون سو استفاده نکنن
Alimahmoudy
۱۴۰۱/۱۲/۸
در روزگاری که روزی نیست که استاد فریبکاری سرراهمان سبز نشود کتاب فریبکاری ترفندها و دسیسه می‌تواند در زندگی روزمره کمک حال افراد باشد.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب فریبکاری

برای دریافت کتاب فریبکاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.