معرفی و دانلود کتاب رنگ درمانی

عکس جلد کتاب رنگ درمانی
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رنگ درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رنگ درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رنگ درمانی

کتاب رنگ درمانی، پژوهشی کاربردی است که توسط پاولین ویلز به رشته‌ی تحریر درآمده. این کتاب ضمن بررسی جنبه‌های درمانی رنگ در طول تاریخ، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با استفاده‌ی درست، آن را به‌ خدمت بهبود وضعیت سلامت درآورد. زیرا انتخاب رنگ مناسب برای لباس‌، محیط، اشیا و... با سلامت انسان ارتباط مستقیم دارد و تأثیرات ناشی از آن به‌قدری ملموس‌ است که در دوران باستان از رنگ به‌عنوان یکی از روش‌های درمانی رایج نام می‌بردند.

درباره‌ی کتاب رنگ‌ درمانی

دنیای رنگ‌ها سرشار از رازهای ناگفته است که می‌توانند معجزه‌های خارق‌العاده‌ای را رقم بزنند. فارغ از زیبایی‌های بصری، رنگ‌ها از جنبه‌ی درمانی قدرتمندی برخوردارند که تأثیرات مثبت آن به‌کرات در طول تاریخ ثابت شده. پاولین ویلز (Pauline Wills) در کتاب رنگ درمانی (Colour Therapy)، هر آن‌چه را که لازم است درخصوص کاربرد رنگ در شیوه‌های درمان سنتی بدانید، به‌تفصیل شرح داده است.

حتما توجه کرده‌اید که فضاهای داخلی بیمارستان‌ها به رنگ‌های آرامی مثل آبی یا سبز آراسته شده‌اند و هرگز بیمارستانی را نخواهید یافت که از رنگ قرمز در طراحی فضا استفاده کرده باشد. به همین خاطر است که آشنایی با مبحث روان‌شناسی رنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه استفاده‌ی مناسب از رنگ‌ها می‌تواند سلامت جسمی و روحی افراد را تا حد قابل‌توجهی تضمین کند.

رنگ درمانی از کاربردی‌ترین و ابتدایی‌ترین تکنیک‌های شفابخشی است که در مصر باستان، یونان و امپراطوری رم رایج بوده. امروزه هم افراد با استفاده‌ی خلاق از رنگ، آن را در جهت بهبود وضعیت سلامت خود به‌ کار می‌برند. اما در ابتدا باید درباره‌ی ویژگی‌های هر یک و کاربردهای آن در درمان بیماری‌های مختلف اطلاعات کسب کرد. کتاب پیش‌رو رابطه‌ی بین رنگ‌ها و احساسات افراد را موشکافی می‌کند، درخصوص نحوه‌ی استفاده از رنگ در زندگی روزمره توضیح می‌دهد و با ارائه‌ی توصیه‌هایی کاربردی از نقش هر رنگ در درمان بیماری‌های خاص صحبت می‌کند. در نتیجه می‌تواند منبعی جامع برای کسانی باشد که رنگ‌‌درمانی را برای بهبود وضعیت سلامت خود انتخاب کرده‌اند.

این کتاب حاصل تحقیقاتی گسترده درخصوص روان‌شناسی رنگ و فرکانس‌ آن‌هاست. پاولین ویلز، نویسنده‌ی کتاب، ضمن تشریح قوانین فیزیک توضیح می‌دهد که حساسیت بالای بدن نسبت‌ به رنگ‌هاست که باعث تأثیرگذاری آن‌ها در روند معالجه می‌شود. او معتقد است که ارتعاش‌های حاصل از رنگ‌ها باید با فرکانس‌ قسمت‌های مختلف بدن هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت، فرد احساس بیماری می‌کند و درمان‌گر می‌تواند با استفاده از رنگ مناسب معالجه را پیش ببرد. به همین خاطر، سراغ بررسی ارتعاشات قسمت‌های مختلف بدن رفته، هریک را تشریح کرده و رنگ‌هایی را که برای درمان این نواحی مناسب‌اند، معرفی می‌کند. ذکر چند مثال از بیمارانی که با این روش درمان شده‌اند نیز در پیشبرد کتاب نقش پررنگی ایفا می‌کند.

کتاب رنگ درمانی با ترجمه‌ی مرجان فرجی از سوی انتشارات لیوسا به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی ضرورت‌های سلامت

مجموعه‌ی ضرورت‌های سلامت (Health Essentials Series)، متشکل از 12 کتاب به‌ قلم 12 نویسنده است که توسط انتشارات Elemet Books Ltd منتشر شده. کتاب‌های این مجموعه به بررسی شیوه‌های سنتی درمان در کشورهای شرقی نظیر رنگ‌درمانی، ماساژدرمانی، مراقبه، انرژی‌درمانی و... پرداخته‌اند. در حقیقت این مجموعه، منبعی جامع درباره‌ی راهکارهای بهبود سلامت است که ریشه در دوران باستان دارند. این کتاب‌ها ضمن بررسی پیشینه‌ی تاریخی، درباره‌ی فواید و کاربردهای تکنیک‌های مختلف هم توضیحات سودمندی ارائه می‌دهند. شایان ذکر است که آموزه‌های درمانی کشورهای ژاپن، چین و هند، بخش عمده‌ای از مباحث مجموعه کتاب‌های ضرورت سلامت را به‌ خود اختصاص داده‌اند.

کتاب رنگ‌ درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که به انرژی‌درمانی احتیاج دارند یا مایل‌اند از شیوه‌های درمانی دوران باستان مطلع شوند، پیشنهاد می‌شود.

با پاولین ویلز بیشتر آشنا شویم

پاولین ویلز، نویسنده، مربی یوگا، رفلکسولوژیست و پزشک است. او همچنین اولین کسی است که مبحث رنگ را با رفلکسولوژی ادغام کرد. دانشکده‌ی رنگ اوراکل در لندن که توسط او پایه‌گذاری شده، به تدریس مباحث رنگ‌درمانی و رفلکسولوژی اختصاص دارد. این معلم خبره به قدرت شفابخشی رنگ ایمان دارد و از طریق مدرسه‌ی رنگ‌درمانی میتریا، آموزه‌های خود را با علاقه‌مندان به اشتراک می‌گذارد.

در بخشی از کتاب رنگ درمانی می‌خوانیم

مولادهارا در انتهای استخوان دنبالچه قرار دارد و به سمت پایین انتشار می‌یابد و از این طریق ما را به سیاره‌ی زمین متصل می‌کند. رنگ پرتوهای ساطع از این چاکرا رنگ قرمز است که در طیف رنگ‌ها با پایین‌ترین فرکانس ارتعاش دارد. این مرکز حاوی انرژی اصلی یا کوندالینی شاکتی است. می‌گویند که وقتی فرد از نظر ذهنی و روحی و جسمی آمادگی داشته باشد، ما را از خواب بیدار می‌کند و راه خود را از میان بقیه‌ی چاکراها به‌سمت چاکرای تاج‌سر در پیش می‌گیرد و روشن‌بینی و درک را به‌ ارمغان می‌آورد. این چاکرا با زمین در ارتباط است و مرکز انرژی و سرزندگی و نشاط جسمانی به‌ شمار می‌رود. چاکرای ریشه حس بویایی را تنظیم می‌کند و دارای کیفیت تابشی خواست و قدرت است. سیاره‌ی مریخ منسوب به این چاکراست.

قسمت‌هایی از بدن که تحت‌تأثیر این چاکرا عمل می‌کنند عبارتند از: ساق پاها، پاها، استخوان‌ها، روده‌ی بزرگ، ستون فقرات و دستگاه عصبی. غدد درون‌ریز مرتبط با این چاکرا همان غدد جنسی (بیضه‌ها در مذکر و تخمدان‌ها در مؤنث) است. تأثیر این مرکز بیشتر در بیضه‌های مرد مشهود است، درحالی‌که سوادهیستانا یا چاکرای خاجی بیشتر در تخمدان‌های زن تأثیر دارد. این دو چاکرا با تمایلات جنسی و نیز به‌طور مستقیم با یکدیگر در ارتباطند. هنگامی که چاکرای ریشه در اوج فعالیت به‌سر ببرد، در فرد خواست و تمایلی نیرومند به زندگی در سطح مادی ایجاد می‌شود. در این حالت فرد سرشار از نشاط و انرژی است، از نظر او هیچ‌ مشکلی وجود ندارد و زندگی سراسر ماجرایی هیجان‌بر‌انگیز است و بس. در صورت انسداد این مرکز، سطح انرژی فروکش می‌کند و در نتیجه به فرد این احساس دست می‌دهد که رنج کشیدن برای امور روزمره قابل تحمل نیست و اشتیاق به زندگی بی‌معناست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی نگارنده
مقدمه‌ی مترجم
1. انرژی الکترومغناطیسی
2. آناتومی قسمت‌های نامحسوس بدن
هاله
چاکراها و غدد درون‌ریز مرتبط با آنها
3. ساختمان پاها
4. بازتاب‌درمانی
تاریخچه‌ی مختصر
رفلکس‌های طبیعی پا
ستون مهره‌ها
رفلکس‌های چاکرایی بر روی پاها
اختلالات وابسته به چاکراها یا مراکز اصلی انرژی
5. رنگ
رنگ چیست؟
حساس کردن بدن نسبت به رنگ
6. مراقبه
عناصر بنیادین
مراقبه‌ی صبحگاهی
مراقبه‌ی رنگین‌کمان
مراقبه‌ی شفا از راه دور
مراقبه‌ی خوددرمانی
مراقبه‌ی جام بلورین
مراقبه‌ی چاکرایی
مراقبه‌ی عصرگاهی
7. بازتاب‌درمانی و رنگ‌درمانی
ویژگی‌های هر رنگ
قرمز
نارنجی
زرد
سبز
فیروزه‌ای
آبی
بنفش
ارغوانی
راهنمای رنگ جهت بازتاب‌شناسی
8. کمک به افراد در مداوای خود با رنگ
9. تاریخچه‌ی چند مورد بیماری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رنگ درمانی
نویسنده
مترجممرجان فرجی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-340-356-7
موضوع کتابکتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رنگ درمانی

پریسا فرهنگ
۱۴۰۲/۷/۲۴
خیلی کتاب خوبی است و این کتاب جزو کتاب‌هایی است که باید به دیگران پیشنهاد داد. مخصوصا برای زمان فعلی که جامعه ما عادت کرده به رنگ مشکی. درصورتیکه هم در آیین زرشت (آیین راستی) و هم در آیین اسلام بیان شده که از پوشیدن رنگهای تیره دوری شود. ولی متاسفانه ما را به رنگهای تیره عادت داده‌اند. ممنون از و و کتابراه همه عوامل تهیه کتاب ‌. کاش صوتی این کتاب هم تهیه می‌شد که در ترافیک زمانی که نمی‌شود کتاب خواند از این کتاب با اجرای زیبای کتابراه استفاده برد.
mitra.mh. 46
۱۴۰۲/۵/۸
کتاب مفیدی بود و توضیحات و راهکارهای کاربردی جالبی ارائه داده بود. در ابتدا بصورت جامع و کامل همراه با تصاویر چاکراها راتوضیح داده است و بعد بااستفاده از مثال نحوه‌ی استفاده از رنگها و تاثیر آن‌ها بر روی چاکراها و اعضا بدن توضیح داده شده، در کل از اینکه برای چنین کتابی وقت گذاشتم راضیم. با تشکر از مسئولین کتابراه که با انتخاب گسترده و خوبشون ما را در انتخاب بهترینها یاری کردند.
rahimi
۱۴۰۲/۵/۱۵
کتاب خوبی بود بیشتر برای افرادی که دنبال تاثیرات رنگهای روی بیماری‌ها و درمان آن هستند بدرد مبخورد باید کاملا با دقت خوانده شود و حتما انجام شود تا بتوانید استفاده کنید
noor maya
۱۴۰۲/۵/۷
درباره چاکراها توضیحات کاملی داده. مراقبه‌ها هم عالی هستن. فقط اگه بخوایم از چراغ کریستال درمانی استفاده کنیم، خودمون باید درستش کنیم. در کل کتاب خوب و جامعی هست و قابل استفاده.
زهرا موسوی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
کتاب خوبی بود چاکراها رو به خوبی توصیح داده و مراقبه‌های خوبی‌ هم داره اما کلا دنبال مطالب عینی تری بودم که این کتاب نتونست قانعم بکنه
بهار اسکندری
۱۴۰۲/۸/۱۵
اطلاعاتش عالیه. راجب بیماری‌ها و چاکراها و بهبودشون با رنگ‌ها توضیح میده و یسری مدیتیشن‌ها، اگه انجام بشه فوق العادست
رضا کوهپایه
۱۴۰۲/۲/۱
عالی بود توضیح کامل در مورد چاکراها داده شده است. متشکرم از کتابراه
حامدهروی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
این موارد رو باید همه بلد باشن
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب رنگ درمانی

برای دریافت کتاب رنگ درمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.