معرفی و دانلود کتاب شجاعانه رهبری کن

عکس جلد کتاب شجاعانه رهبری کن
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شجاعانه رهبری کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شجاعانه رهبری کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شجاعانه رهبری کن

کتاب شجاعانه رهبری کن اثر محقق معاصر، برنه براون است. نویسنده در این کتاب از اصول ویژه‌ی شهامت می‌گوید، شرایط و ویژگی‌های رهبری اصولی و شجاعانه را بازگو می‌کند و مخاطب را در تقویت مهارت ارتباط داشتن به دور از ترس و با حضور ذهن یاری می‌دهد. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است.

درباره‌‌ی کتاب شجاعانه رهبری کن

سخت‌ترین بخش در تعاملات با دیگر افراد چیست؟ آیا در گفتن پاسخ «نه» به دیگران مشکل دارید؟ آیا از برعهده‌گرفتن رهبری یک پروژه یا یک گروه می‌ترسید؟ آیا داشتن یک گفت‌وگوی جدی و نتیجه‌بخش برایتان کاری طاقت‌فرساست برای بسیاری از افراد، داشتن عملکردی قاطع و و اداره‌ی یک جریان، آن هم به‌صورتی شجاعانه و قاعده‌مند، به یک کابوس بزرگ بدل شده است. برنه براون (Brené Brown) در کتاب ویژه‌ی خود، شجاعانه رهبری کن (Dare to Lead) اسرار دست یافتن به رهبری شجاعانه، داشتن یک گفت‌وگوی جدی و موفق را با شما در میان می‌گذارد.

البته که برقراری یک گفت‌وگوی دشوار، یا قرار گرفتن بر یک صحنه‌ی پرمخاطب، حتی برای بزرگ‌ترین سخنوران دنیا نیز چالش‌برانگیز است. اما غلبه بر حس ترس و تقویت در یافتن شهامت نیز مثل دیگر مهارت‌های اجتماعی، یک مهارت تقویت‌شدنی‌ست. برنه براون اکنون حاصل زحمات دو دهه تحقیق و بررسی و همچنین گفت‌وگو با افراد متخصص را در قالب کتاب شجاعانه رهبری کن، برای خیل مخاطبان مشتاق به ثمر نشانده است.

او همچنین به مفهوم ویژه‌ی «رهبری کردن» می‌پردازد و پیش از هر چیز، غبار عقاید قدیمی را از این مفهوم می‌زداید. او در کتاب خود می‌گوید که رهبری فقط راجع به یک موقعیت یا جایگاه نیست؛ یک رهبر خوب کسی‌ست که توانایی کشف ایده و قابلیت‌های گوناگون را در خود پرورش دهد. یک رهبر موفق همچنین دیدگاه درستی راجع به قدرت دارد و آن را با صرف کردن در جای نامناسب هدر نمی‌دهد. نکات ویژه‌ی کتاب شجاعانه رهبری کن به ما می‌آموزد تا سایه‌ی ترس و غبار بی‌اطمینانی به خود را کنار زده و با تمرکز بر تقویت مهارت‌ها، نسخه‌ای از یک رهبر شجاع را از خود ارائه دهیم و در کنار آن توانایی برقراری یک‌ گفت‌وگوی ثمربخش را بار دیگر در خود بیابیم. برنه براون در طی این مسیر آموزشی، داستان‌ها و مثال‌های واقعی بسیاری را در خصوص مفاهیم شجاعت و رهبری برایمان تعریف خواهد کرد. این کتاب اولین‌بار در سال 2018 وارد بازار جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز در سال 1399 به همت نشر لیوسا و با ترجمه‌ی مرجان فرجی در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

اقتباس‌ فرهنگی از کتاب شجاعانه رهبری کن

یک مستند پنج قسمتی بر اساس تحقیقات برنه براون و با نگاهی به این کتاب ساخته شده است.

جوایز و افتخارات کتاب شجاعانه رهبری کن

  • از کتاب‌های پرفروش آمازون
  • از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌ تایمز
  • یکی از بهترین کتاب‌های سال به انتخاب BLOOMBERG

نکوداشت‌های کتاب شجاعانه رهبری کن

  • شجاعت مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل‌آموزش است. نویسنده در این کتاب دقیقاً به ما می‌آموزد چطور عضلات شجاعت خود را تقویت کنیم. (Scott Harrison، فعال مدنی)

  • چه در حال رهبری یک جنبش یا یک استارت‌آپ باشید، یا در تلاش برای تغییر فرهنگ، این کتاب هر چیزی را که فکر می‌کنید در مورد رهبری شجاعانه می‌دانید به چالش می‌کشد و در عوض، ابزارهایی صادقانه، سرراست و عملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. (Tarana Burke، فعال مدنی)

  • نویسنده در این کتاب، حاصل دهه‌ها تحقیق خود را در قالب یک راهنمای عملی و روشنگر برای رسیدن به رهبری شجاعانه جمع می‌کند. این کتاب یک نقشه راه برای هر کسی است که می‌خواهد آگاهانه رهبری کند، شجاعانه زندگی کند، و جرأت رهبری را داشته باشد. (Sheryl Sandberg، مدیر ارشد اجرایی فیس بوک)

  • به‌ کار بردن اصول کتاب شجاعانه رهبری کن، در شغلم، نحوه‌ی حضورم در کنار والدین و دانش‌آموزان، و همچنین نحوه‌ی رهبری و مدیریتم تغییر ایجاد کرده است. کلمات، داستان‌ها و مثال‌های نویسنده با قلب و ذهن ما ارتباط برقرار می‌کند، و رویکرد عملی او ابزارهایی را به ما می‌دهد تا در زندگی و کارمان شجاع‌تر باشیم. (Kwabena Mensah، مدرس و فعال مدنی)

کتاب شجاعانه رهبری کن، برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی علاقه‌مندان ژانر خودسازی، کسب مهارت ارتباطی و کلامی بهتر، به‌ویژه در حوزه‌ی مدیریت و رهبری، پیشنهاد می‌شود.

با برنه براون بیشتر آشنا شویم

برنه براون (متولد 1965) مددکار اجتماعی و استاد پژوهشی در دانشگاه هیوستون استبراون است. او دو دهه‌ی گذشته را صرف مطالعه در خصوص مفاهیم مهمی مثل شجاعت، آسیب‌پذیری، شرم و همدلی کرده و در این میان چندین کتاب پرفروش و محبوب به چاپ رسانده است. همچنین سخنرانی TEDx براون با عنوان «قدرت آسیب‌پذیری» به‌عنوان یکی از پنج سخنرانی برتر TED شناخته می‌شود. براون با همسرش استیو و دو فرزند خود، در هیوستون تگزاس زندگی می کند.

در بخشی از کتاب شجاعانه رهبری کن می‌خوانیم

قبلاً مدت‌ها طول مى‌کشید تا باورهاى غلط پیرامون آسیب‌پذیرى، به‌خصوص آن را که مى‌گوید آسیب‌پذیرى ضعف است، از میان بردارم. اما در سال 2014 که در پایگاهى نظامى در غرب میانه جلوى صدها سرباز نیروىویژه‌ى ارتش ایستاده بودم، تصمیم گرفتم از موعظه دست بردارم. پس با یک پرسش میخم را کوبیدم. من به آن سربازان شجاع نگاه کردم و گفتم: «آسیب‌پذیرى هیجانى است که آن را در مواقع بلاتکلیفى، خطر و مواجهه با مسائل عاطفى تجربه مى‌کنیم. مى‌توانید از شهامتى که در سربازى دیگر شاهد بوده یا در زندگى خودتان تجربه کرده‌اید، برایم یک نمونه‌ى واحد مثال بزنید که احتیاجى نداشته شخص آسیب‌پذیرى را تجربه کرده باشد؟»

سکوت محض. اگر بگویید از دیوار صدا درآمد، از این سربازها هم درآمد! فقط صداى جیرجیرک‌ها بود و بس. بالأخره، مردى جوان با صداى بلند گفت: «خیر، خانم. سه مأموریت خطیر داشته‌ام. حتى یک اقدام جسورانه به ذهنم نمى‌آید که آدم مجبور نباشد با یک عالم آسیب‌پذیرى دست‌وپنجه نرم کند.» من تا به حال صدها بار این پرسش را در سالن‌هاى گردهمایى در نقاط مختلف دنیا مطرح کرده‌ام. از خلبانان جت‌هاى جنگى و مهندسان نرم‌افزار، از آموزگاران و حسابدارها، از مأموران اداره‌ى اطلاعات فدرال و مدیرعاملان، از روحانیان و ورزشکاران حرفه‌اى، و از بازیگران و فعالان اجتماعى سؤال کرده‌ام، ولى محض رضاى خدا یک نفر هم پیدا نشد که بتواند نمونه‌اى از شهامت بدون آسیب‌پذیرى را برایم مثال بزند. باور غلط «ضعف دانستن آسیب‌پذیرى» زیر بار سنگین داده‌ها و تجربه‌ى شهامتى که آدم‌ها آن را با گوشت و خون‌شان لمس مى‌کنند، خرد مى‌شود.

فهرست مطالب کتاب

یادداشتى از برِنه
مقدمه. رهبران شجاع و فرهنگ‌هاى شهامت
بخش یک. درگیرى با آسیب‌پذیرى
1. واقعیت لحظه و باورهاى غلط
2. دعوت به شهامت
3. زره
4. شرمندگى و همدلى
5. کنجکاوى و اعتمادبه‌نفس راسخ
بخش دو. پایبندى به ارزش‌هایمان
بخش سه. اعتماد شجاعانه
بخش چهار. یاد بگیر که برخیزى
درباره‌ى نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شجاعانه رهبری کن
نویسنده
مترجممرجان فرجی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-600-340-265-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شجاعانه رهبری کن

سمیرا غلامپور
۱۴۰۲/۹/۳۰
کتاب خیلی خوبی هست نکته‌های مفید و جالبی میگه مخصوصا در مورد صحبت کردن تو جمع و مقابله با آستری ایده‌های بسیار خوبی داره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شجاعانه رهبری کن

برای دریافت کتاب شجاعانه رهبری کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.