معرفی و دانلود کتاب فشار روانی بر زن: برخورد موثر با استرس‌های روزگار

عکس جلد کتاب فشار روانی بر زن: برخورد موثر با استرس‌های روزگار
قیمت:
۸۹۰۰۰ 44500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فشار روانی بر زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فشار روانی بر زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فشار روانی بر زن: برخورد موثر با استرس‌های روزگار

شما با مطالعه‌ی کتاب فشار روانی بر زن متوجه می‌شوید که زنان هم همانند مردان درگیر استرس‌ها و تنش‌های روزانه‌ی مختص خود هستند. جورجیا ویت کین یکی از صاحب‌نظران مشهور در زمینه مدیریت و کنترل استرس، با ارائه‌ی راهکارها و مفاهیمی باارزش، به بانوان این فرصت را می‌بخشد تا واقعیات درونی‌شان را بشناسند و همواره مراقب سلامت جسم و روان خود باشند.

درباره‌ی کتاب فشار روانی بر زن:

همه‌ی ما از خطرات استرس و اثرات مخربی که بر جسم و روحمان می‌گذارد، اطلاع داریم. از دوستان، آشنایان، رسانه‌ها و... می‌شنویم که استرس منجر به بالا رفتن فشار خون، بی‌اشتهایی، تولید خستگی، پیری زودرس، افسردگی و... خواهد شد؛ ما از فشارهای روانی آگاه هستیم اما راهی برای کنترل آن‌ها بلد نیستیم!

کتاب فشار روانی بر زن (The female stress syndrome) استرس‌ها و فشارهای روانی‌ای که سال‌هاست زنان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. آموزش‌هایی که تا به حال در زمینه‌ی استرس فرا گرفته‌ایم کافی نیستند، زیرا بیشتر آنان مربوط به فشارهای روانی در مردان می‌شوند. سال‌هاست که رسانه‌های ملی و سخنرانی‌ها اثرات سوء استرس بر مردان را مورد بررسی قرار داده‌اند. اما آیا می‌دانید که تنش‌های روزانه منجر به بیماری‌های قلبی، بالا رفتن فشار خون در زنان و در نهایت مرگ می‌شوند؟

چرا فکر می‌کنید زنان جدای از مردان در معرض تنش و استرس نیستند؟ آن‌ها هم در ترافیک گیر می‌کنند، تحت فشارهای کاری قرار می‌گیرند، شکست عشقی می‌خورند، نگران خانواده و مخارج زندگی هستند و از آینده می‌ترسند، درست همانند مردان! علاوه بر این به استرس‌هایى بر مى‌خوریم که صرفاً مختص زنان است. مردها قاعده نمى‌شوند، باردار نمى‌شوند، یائسه هم نمى‌شوند. مردها مجبور نیستند با کارفرماى خود بر سر مسائل جنسیتى بحث کنند، مجبور نیستند اسیر رفتارهاى جنسى در منزل و در جمع خانواده باشند. اما زنان مجبورند که پیوسته با پیام‌هاى آمیخته جامعه رو به رو شوند: از آن‌ها انتظار دارند که جاذبه جنسى داشته باشند، امّا نیازهاى جنسى‌شان را مطرح نسازند، می‌خواهند بیرون از منزل کار کنند و با این حال زندگى خانوادگى را فراموش نکنند و خیلی چیزهای دیگر!

استرس و فشارهای روانی در زنان مدت‌هاست که موضوعی فراموش شده است. دکتر جورجیا ویت کین در این کتاب نشان می‌دهد که زنان بسیار متفاوت از مردان با فشارهای روانی روبه‌رو می‌شوند. وی با توجه به تحولات گسترده اجتماعی سال‌های اخیر به انواع استرس‌هایی که زنان با آن روبه‌رو هستند، به تاثیر استرس بر جسم، به نقش کار در ایجاد استرس، به مادری کردن و استرس‌های ناشی از آن، به مسئله عشق، روابط جنسی، ازدواج و تشکیل خانواده، به نقش کودکان و نوجوانان در ایجاد استرس برای زنان و سرانجام به سالمندی اشاره کرده است.

کتاب فشار روانی بر زن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای زنان مناسب است تا بهتر از قبل قادر باشند با استرس خود کنار بیایند و بر خود مسلط شوند. مطالعه‌ی این کتاب به مردها هم کمک می‌کند تا نسبت به زنى که با او زندگى مى‌کنند، رفتار حساب شده‌ترى داشته باشند.

با جورجیا ویت کین بیشتر آشنا شویم:

وی یکی از صاحب نظران مشهور در زمینه مدیریت و کنترل استرس است. جورجیا ویت کین (Georgia Witkin) در مرکز پزشکی مونت سینای نیویورک به عنوان استاد روان‌شناسی بالینی و مدیر برنامه استرس فعالیت دارد. او در برنامه‌های گوناگون تلویزیونی، بیمارستان‌ها، مجالس، سازمان‌های تجاری و اقتصادی در سراسر آمریکا سخنرانی می‌کند. یکی از آثار وی «سندرم استرس در مردان» نام دارد.

در بخشی از کتاب فشار روانی بر زن می‌خوانیم:

هم اقدام فورى نظام عصبى و هم نظام اندوکرین بدن را براى اقدامى جهت حفظ و حراست خود آماده مى‌سازند. اگر استرس کوتاه مدّت باشد، معمولاً اشکالى بروز نمى‌کند، زیرا بدن شما بعد از آن فرصتى براى استراحت پیدا مى‌کند. این زمانى اتفاق مى‌افتد که استرس بخشى از یک بازى، یک ورزش یا حتّى یک رابطه عاشقانه باشد. احساس هیجانى که در این مواقع مى‌گیرید استرس خوب است و از فعالیت‌هایى نشأت مى‌گیرد که تحریک کننده‌اند و به اراده انسان پایان مى‌گیرند.

امّا اگر استرس بلند مدّت باشد و شما بر آن کنترلى نداشته باشید بدنتان فرصتى براى استراحت پیدا نمى‌کند و اثرات این استرس بد، خودش را نشان مى‌دهد. قلب، در نهایت یک عضله است، یک ماشین دائمى نیست. دیرى نمى‌پاید که با ضربان جا افتاده و یا تندىِ ضربان قلب مواجه مى‌شوید و بعید نیست که روى قلبتان نیز درد بگیرد.

تحت تأثیر استرس، تنفس نیز تغییر مى‌کند. سرعت تنفس بیشتر مى‌شود، اغلب سرعتش دو برابر مى‌شود، کم عمق تر هم مى‌گردد. در شرایط استرس خوب، مى‌توان خود را با این استرس سازگار ساخت، امّا در شرایط استرس بلند این‌ها مسایلى را تولید مى‌کنند. بینى و دهان تحت تأثیر تنفس سریع و کم عمق خشک مى‌شود و بار دیگر درد در ناحیه قفسه سینه تحت تأثیر فعالیّت شدید عضلات دیافراگمى احساس مى‌گردد.

آنجایى که فرمان تنفس را انباشته شدن دى‌اکسید کربن در خون صادر مى‌کند، تنفس سریع و کم عمق مى‌تواند مسئله دیگرى ایجاد کند. ممکن است دى اکسید کربن به سرعت از بدن خارج شود و در نتیجه پیام و دستور تنفس کاستى بگیرد. حالا نرسیدن هوا به بدن ما را گیج مى‌کند. به این تخلیه شدید مى‌گویند و یکى از نشانه‌هاى استرس بلند مدّت است. در این مواقع مى‌توانید در یک کیسه کاغذى فوت کنید به طورى که دى‌اکسید کربنى که از طریق تنفس به بیرون ریخته‌اید دوباره به داخل ریه‌ها برود. بار دیگر میزان بالاى دى‌اکسید کربن در خون آن‌قدر بالا مى‌رود تا تنفس را تشدید کند.

بر خورد با بعضى از اثرات استرس بد دشوارتر از تخلیه زیاد دى‌اکسیدکربن است. کاهش آهنگ نظام گوارش و تجمع گاز در معده مى‌تواند تولید یبوست کند. بازده بعضى از هورمون‌ها تحت تأثیر استرس، اسید معده را افزایش مى‌دهد و در نتیجه امکان بروز زخم معده مطرح مى‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: رهایى کامل از استرس یعنى مرگ
1: استرس خوب، استرس بد و استرس زنان
2: استرس و جسم زن
3: نشانه‌هاى استرس زنان
4: دختر است...
5: بهاى جدید شکر و ادویه
6: زنان جدید، استرس‌هاى جدید
7: استرس و زن شاغل
8: عشق، روابط جنسى و استرس
9: خانواده به سبک جدید
10: فرزندان ما زیر فشار روانى
11: کنار آمدن با استرس نوجوان‌ها
12: فشار روانى بر مرد
13: خانواده بعد از چهل سالگى
14: مهار فشار روانى بر زن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فشار روانی بر زن: برخورد موثر با استرس‌های روزگار
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپیانتشارات نقش و نگار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-964-6235-38-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۹۰۰۰ 44500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فشار روانی بر زن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فشار روانی بر زن

برای دریافت کتاب فشار روانی بر زن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.