معرفی و دانلود کتاب فلسفه شادی

عکس جلد کتاب فلسفه شادی
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه شادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه شادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فلسفه شادی

کتاب فلسفه شادی به سؤالِ به‌ظاهر ساده، اما عمیقِ «شادی چیست؟» پاسخ می‌دهد. لورین بسر با ترکیب علوم اعصاب، اقتصاد، روان‌شناسی و فلسفه به جست‌وجوی معنای شادی و راه‌های دست‌یابی به آن می‌پردازد. این اثر یکی از کامل‌ترین منابعی است که مفهوم شادی و خوش‌بختی را در بستر فلسفه واکاوی کرده است.

درباره‌ی کتاب فلسفه‌ی شادی

شادی بحث مهم و پیچیده‌ای در تحقیقاتِ نوظهورِ عرصه‌های روان‌شناسی، اقتصاد و سیاست عمومی است. بحث درباره‌ی شادی همواره با سؤال‌هایی نظیر: شادی چیست؟ آیا شادی قابل اندازه‌گیری است؟ رابطه‌ی شادی با اخلاق چیست؟ و... پیوند خورده است. لورین بسر (Lorraine L. Besser) با تحلیل بینارشته‌ای این مفهوم، بینش عمیقی درباره‌ی آنچه واقعاً «شادی» نامیده می‌شود را در کتاب فلسفه‌ی شادی (The Philosophy of Happiness) در اختیار مخاطبان می‌گذارد.

این کتاب تمام نظریه‌های معاصر درباب شادی را جمع‌آوری کرده و در تحلیل انتقادی خود از آن‌ها سود می‌برد؛ بنابراین لورین بسر در کتاب فلسفه‌ی شادی، یک نظریه‌ی قاطع و غایی درباب شادی ارائه نمی‌دهد، بلکه نظریه‌های متنوع فیلسوفان و دانشمندان را در این باره، عرضه می‌کند. هریک از پانزده فصل کتاب با مفهومی کلی آغاز و سپس به‌تفصیل توضیح داده می‌شود. هر فصل با یک نتیجه‌گیری پایان می‌یابد و خلاصه‌ی آنچه را شرح داده شده، پیشِ چشمِ مخاطب می‌گذارد. سپس برای مطالعه‌ی بیشتر درباره‌ی هرکدام از مبحث‌های عنوان‌شده، فهرستی از منابع برای مطالعه‌ی بیشتر وجود دارد.

شادی شاید بیشترین چیزی است که انسان در طول تاریخ خواستارِ آن بوده است. می‌توان گفت انجام هر عملی در زندگی به هدف رسیدن به شادی انجام می‌شود؛ درس خواندن، یافتن شغل، کسب درآمد و حتی پیدا کردن شریک زندگی، در کُنهِ خود در طلب شادی هستند. اما آیا کسی می‌تواند بگوید شادی دقیقاً چیست، به چه احساسی اطلاق می‌شود، آیا همان احساس لذت و رضایت است یا چیزی عمیق‌تر در آن وجود دارد؟ این اسرارآمیزی خودْ گویای این است که چرا فلاسفه‌ همواره در پیِ کشف معنای حقیقی شادی بوده‌اند. اما این مفهوم تنها به حوزه‌ی فلسفه محدود نمانده و رفته‌رفته دانشمندان علوم عصب‌شناسی، روان‌شناسان و اقتصاددانان نیز به‌دنبال کشف چیستیِ شادی رفته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب فلسفه شادی

کتاب حاضر تاریخچه‌ی شادی را از فلسفه‌ی یونان تا فلسفه‌ی جدید انگلیسی و فلسفه‌ی آسیایی دنبال می‌کند. ارسطو و افلاطون، به‌عنوان تأثیرگذارترین چهره‌های فلسفه‌ی غرب، درباره‌ی نیک‌بختی (در معنای شادیِ امروزی) نظریه‌پردازی کرده‌اند. هردوی آن‌ها، نیک‌بختی را غایت زندگی بشری می‌دانند و آن را مشروط به استفاده از تمامی ظرفیت‌های انسانی می‌کنند. اپیکور فیلسوف دیگری است که پس از ارسطو و افلاطون، مفهوم شادی را به چالش می‌کشد. می‌توان گفت اپیکور شادی را تقریباً با لذت برابر می‌داند و منظور او از لذت، همان غیاب درد است.

شادی از منظر فلسفه‌ی آسیایی در آیین هندو، آیین بودا و کنفوسیونیسم مفهوم می‌یابد. فلاسفه‌ی شرقی اعتقاد دارند که انسان باید از یگانگی و حضور جسمانی خویش رها شود و با دیگر انسان‌ها و جهان هستی پیوند برقرار کند تا شادی بر او حاصل شود. در فلسفه‌ی بودایی نیز تأکید مشابهی بر جنبه‌ی روحانی دیده می‌شود. این تلقی‌های متنوع از مفهوم شادی، سبب می‌شود تا ما بیش از پیش در این مفهوم دقیق شویم و مایل به کشف آن باشیم.

لورین بسر سپس به ارتباط شادی با رفاه می‌پردازد. به اعتقاد او هردوی این مفاهیم، ارزش‌هایی غایی برای زندگی انسان محسوب می‌شوند و ازاین‌رو اغلب، این دو مفهوم در معنای یکدیگر به‌ کار می‌روند، اما نتیجه‌ی تحقیقات جدید نشان می‌دهد که شادی و رفاه کاملاً از یکدیگر مجزا هستند. نویسنده برای روشن‌تر شدن موضوع، رایج‌ترین نظریه‌های مربوط به مفهوم رفاه را از نظر می‌گذراند.

روان‌شناسی رویکرد علمی دیگری است که در کتاب فلسفه‌ی شادی به آن پرداخته شده است. روان‌شناسیْ شادی را عبارت از وضعیت کلی عاطفی شخص می‌داند که دربرگیرنده‌ی مجموعه‌ای از مزاج‌ها و عواطف فرد است. از منظر روان‌شناسی، شادی ورای داشتن احساسی خوب در لحظه است. لورین بسر برای تشخیص این امر که چه تغییر حالتی سطحی و کدام‌یک ماندگار است، حالت‌های عاطفیِ اصلی و فرعیِ فرد را به‌تفصیل شرح می‌دهد.

ارتقای شادی یکی از مهم‌ترین اهداف سیاست‌گذاری‌های عمومی است. این سیاست‌گذاری‌ها به شیوه‌های مختلفی برای ارتقای شادی فردی و همگانی متوسل می‌شوند که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های رفاهی و مراقبت‌های بهداشتی کرد؛ اما این سیاست‌ها همیشه محدود به این پیشرفت‌ها نمی‌ماند و گاه به پدرسالاریِ آزادی‌خواه نزدیک می‌شود؛ چنانچه محدود کردن آزادی‌های فردی مثل نظارت بر تبلیغات و نظارت بر انتخاب‌های افراد را در پی دارد.

نشر لگا کتاب فلسفه‌ی شادی را با ترجمه‌ی ناصر مومنی روانه‌ی بازار کرده است.

نکوداشت‌های کتاب فلسفه‌ی شادی

  • این کتابِ برجسته مقدمه‌ای خوب بر شادی است که مباحث علمی و راهکارهای عملی را درباره‌ی چگونه شادتر بودن ارائه می‌دهد. (دانیل ام. هایبرون، دانشگاه سنت لوئیس)

  • فلسفه در اینجا با تحقیقات روان‌شناسی، علوم اعصاب و اقتصاد غنی شده است. این کتاب انتخابی عالی برای تمامی بحث‌های فلسفی درمورد شادی است. (والری تیبریوس، دانشگاه مینه سوتا)

کتاب فلسفه‌ی شادی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به جویندگان شادی و نیک‌بختی پیشنهاد می‌شود. علاقه‌مندان به فلسفه نیز از دیگر مخاطبان این کتاب به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب فلسفه شادی می‌خوانیم

از نظر بسیاری از افراد، مسائل لذت‌گرایی کلاسیک نشانه‌ی تمرکزی بسیار تنگ‌نظرانه بر تجربه‌ی لذت است، تا تمرکز بر شیوه‌هایی که در آن شیوه‌ها، دیدگاه‌ها و نگرش‌های سوژه باعث تغییر آن تجربه می‌شود. شاید مسئله این است که آنچه چیزی را دل‌پذیر می‌کند، صرفاً نگرشی است که سوژه نسبت به آن چیز اتخاذ می‌کند: اگر من شستن ظرف را دل‌پذیر بدانم، به این سبب است که نگرشی مثبت به آن تجربه دارم، نه به این سبب که چیزی ذاتی در ظرف‌شستن هست که باعث ایجاد لذت در هرکسی شود که به این کار اقدام کند. لذت‌گرایی به‌اصطلاح نگرشی چنین نگرشی را برای درک لذت اتخاذ می‌کند. لذت از نگرش‌های ما ناشی می‌شود. لذت‌گراییِ نگرشی نظریه‌ای بدیل از لذت را برای استحکام لذت‌گرایی پیشنهاد می‌کند؛ بنابراین، در تمایز با لذت‌گرایی کلاسیک از تبیین حسی لذت اجتناب می‌کند.

وقتی می‌خواهیم تا شادی را برحسب لذت‌گرایی بفهمیم، می‌توانیم گمان بریم که اجتناب از لذت حسی در فهم شادی باعث پیشرفتی مهم می‌شود. به‌ خاطر داشته باشید که لذت‌گرایی به‌عنوان نظریه‌ی لذت چنین بیان می‌کند که حالت ذهنی «شاد بودن» حالتی از لذت است. این ادعایی توصیفی است؛ اما برای اینکه به‌عنوان ادعای توصیفی رضایت‌بخش باشد، حالتی را که به‌عنوان شاد مشخص می‌کند بایستی حالتی باشد که ما آن را به‌عنوان حالتی از شادی بفهمیم. از آنجا که بیشترِ ما به شادی ارج می‌نهیم، شاد دانستنِ یک وضعیت همانا ارزشمند دانستن آن وضعیت به‌لحاظ عاقبت‌اندیشی هم هست _ چیزی که آن را برای خودمان می‌خواهیم. اگر با اعتراض خوکی همدل باشیم یا زندگی هایدن را بر زندگی صدف ترجیح دهیم، احتمالاً فکر می‌کنید در حالت شادی چیزی بیش از صرفاً ادراک حسیِ لذت هست. این «چیز بیشتر» چیست؟

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
پیش‌گفتار
1. مقدمه: تاریخچه‌ی شادی
فلسفه‌ی یونان باستان
فلسفه‌ی جدید انگلیسی
فلسفه‌ی آسیایی
نتیجه‌گیری
مرور کتاب
کتابنامه
بخش نخست: «نظریه»
2. شادی و رفاه
ائودایمونیسم: فلسفی و روان‌شناختی
نظریه‌های فهرست عینی
نظریه‌های تحقق امیال
لذت‌گرایی
رفاه در برابر شادی
نتیجه‌گیری
خلاصه‌ی بخش
کتابنامه
3. لذت‌گرایی
لذت‌گرایی چیست؟
لذت‌گرایی کلاسیک
لذت‌گرایی نگرشی
الزام تجربه
مطالعه‌ی تجربی لذت‌گرایی
نتیجه‌گیری
خلاصه‌ی بخش
کتابنامه
4. نظریه‌ی حالت عاطفی شادی
وضعیت کلی عاطفی
محتوای حالت عاطفی شاد
آیا این شادی است؟
باز هم شادی و رفاه
نتیجه‌گیری
خلاصه‌ی بخش
کتابنامه
5. شادی به‌مثابه‌ی رضایت
تحقق امیال
آیا همه‌ی امیال برای ما مفید است؟
رابطه‌ی میان تحقق میل و شادی
تحقق میل یا رضایت از زندگی؟
رضایت از زندگی
چالش‌های مربوط به نظریه‌های رضایت از زندگی
فریب
محدودیت‌های ذهنی
نتیجه‌گیری
خلاصه‌ی بخش
کتابنامه
بخش دوم: «چه‌چیزی باعث خوشحالی ما می‌شود؟»
6. شادی و ثروت مادی
چه موقع ثروت مهم است و چرا؟
انطباق و انتظارات
محدودیت‌های منابع بیرونی شادی
نتیجه‌گیری
خلاصه‌ی بخش
کتابنامه
7. شادی و فضیلت
ائودایمونیا
آیا بافضیلت‌بودن حس خوبی دارد؟
فضیلت: آرزویی درونی
فضیلت و روابط
نتیجه‌گیری
خلاصه‌ی بخش
کتابنامه
8. روابط و شادی
چرا روابط حائز اهمیت هستند؟
اجتماع
دوستی‌
روابط عاشقانه
نتیجه‌گیری
خلاصه‌ی بخش
کتابنامه
9. ذهنیت شادی
دین‌داری و معنویت
ذهن‌آگاهی
هم‌دردی
قدردانی
خوش‌بینی
نتیجه‌گیری
خلاصه‌ی بخش
کتابنامه
10. اصالت و فریب
ماشین تجربه و تاجر فریب‌خورده
اما تدارک «‌جعلی» این تجربه به چه میزان شادی ما را محدود می‌کند؟
علت اهمیت اصالت چیست؟
چرا (چه هنگام) اصالت می‌تواند فاقد اهمیت باشد؟
نتیجه‌گیری
خلاصه‌ی بخش
کتابنامه
11. به‌دنبال شادی
تناقض شادی
انطباق و نظریه‌ی نقطه‌ی تثبیت
محدودیت‌های انطباق
مداخلات شادی
نتیجه‌گیری
خلاصه‌ی بخش
کتابنامه
بخش سوم: «محتوای شادی»
12. علم شادی
جنبش روان‌شناسی مثبت
مقیاس‌های خود _ اظهاری
مقیاس رضایت از زندگی
پایایی و روایی
گزارش ذهنی
ارزیابی عاطفه
شاخص‌های عینی شادی
نتیجه‌گیری
خلاصه‌ی بخش
کتابنامه
13. اقتصاد و شادی
اقتصاد نئوکلاسیک
روند‌های تجربی
درآمد بیشتر اما شادی کمتر؟
آیا انتخاب‌ها تنها بازتاب اولویت‌ها هستند؟
ارتباط میان رضایت ترجیحی و شادی تا چه حد مستحکم است؟
مسیر‌هایی جدید برای اقتصاد شادی
نتیجه‌گیری
خلاصه‌ی بخش
کتابنامه
14. شادی و سیاست عمومی
فایده‌گرایی کلاسیک
پدرسالاری آزادی‌خواهانه
ارتقای شادی از طریق سیاست عمومی
نظام‌های رفاه
فراسوی دولت‌های رفاه
سیاست‌های محیطی
بوتان: نمونه‌ی مطالعاتی مختصر
نتیجه‌گیری
خلاصه‌ی بخش
کتابنامه
15. نتیجه‌گیری مختصر
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فلسفه شادی
نویسنده
مترجمناصر مومنی
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-622-7668-09-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فلسفه شادی

Parya
۱۴۰۲/۸/۲۷
خوب نیست اصلا کتاب بسیار سخت و فلسفی بود با اصطلاحات پیچیده فقط به درد پژوهشگران فلسفه میخوره به نکنه مثبت داشت که در آخر هر فصل نتیجه گیری و خلاصه‌ای از فصل رو نوشته بوددر کل به نسبت زمان زیادی که برای خواندن و درک مطالب میزارین چیزی عایدتون نمیشه بنظرمخلاصه‌ای از کتاب بخوام بگم این طور بود که: را بخش اول کتاب، «نظریه»، نظریه‌های فلسفی مهم دربارهٔ چیستی شادی می‌کاود. این فصل با ملاحظهٔ تفاوت میان شادی و رفاه و سپس نظریه‌های فلسفی مربوط به لذت گرایی و نظریهٔ حالت عاطفی و نظریه‌های رضایتمندی از شادی آغاز می‌شود. فصل اول به خصوص برای دانشجویان فلسفه و آن‌هایی که در رشته‌های دیگر مشغول‌اند و کسانی که علاقه مند به یادگیری بیشتر دربارهٔ درک و بحث شادی از منظری فلسفی هستند جالب توجه خواهد بود. بخش دوم کتاب، «چه چیزی باعث خوشحالی ما می‌شود؟»، تمرکز بینارشته‌ای بیشتری دارد و انواع چیزهایی را بررسی می‌کند که با شادی مرتبط است. بخش‌های خاصی نسبت میان شادی و فضیلت، ثروت و روابط را مدنظر قرار داده و استدلال‌های فلسفی و تحقیق تجربی در زمینهٔ این نسبت‌ها را بررسی می‌کند. دیگر بخش‌ها معطوف این است که آیا (و چرا) حالت‌های عاطفی خاصی با شادی همراه است، آیا شادی چیزی است که می‌توان آن را دنبال کرد یا نه. در نهایت اینکه چنانچه شادی ناشی از موقعیتی اصیل باشد یا نه امری حائز اهمیت محسوب می‌شود یا خیر. فصل دوم برای آن‌هایی که علاقه مند به یادگیری بیشتر دربارهٔ چگونگی و زمان و چرایی ایجاد شادی در سطح فردی هستند سودمند خواهد بود. و همین طور الی آخرکلا خیلی توصیه نمیکنم به خواندنش
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۸/۱۲
میخوام سه ستاره بدهم و برای اینکه گنگ و کمی پراکنده است و مورد علاقه من نبود، اما از نظر بررسی و پیشینه یابی کتاب خوب است.
نمی‌دانم که این‌ سبک نوشتن که گنگ و درهم بنویسیم، ویژه تمام کتاب‌های فلسفی است یا نه؟! اما این کتاب این مختصه را دارد و متن چنان برای خواننده فلسفه خوان مبتدی و گاهی، نوشته و
نشده است!
اما، لورین بسر، در کتاب فلسفه شادی، این نکته را خودش درک کرده در آخر هر بخش به نتیجه گیری و چکیده هر بخش پرداخته است و متن آشفته را که در برخی جاهایش توضیحات آن تو را به سرانجام نمی‌رساند را، هدایت کرده و نکته مهم آن را به خوبی نوشته است.
فلسفه شادی، از ابتدا با هر تعداد نظریه‌پرداز از زمان باستان بررسی شده است و رد شدن هر تئوری را در کتاب برای این پدیده طبیعی، در نظر گرفته شده است.
در برخی احساسات اگر پرسیده شود که چیست؟ شاید کمتر کسی به انسجام تعریفی بتواند بیان کند اما، شادی را در کتاب لورین بسر می‌توان معنی کرد.
محمد
۱۴۰۲/۷/۲۸
در زندگی هر کسی برای خودش‌ی فلسفه‌ای دارد نگرش من از فلسفه زندگی اینه که شاد باشیم و افکاری منفی در اتاق چهار چوب خودمون درست نکنیم.. اصن ذهن هست که زندگی رو به واقعیت تبدیل میکنه اگه از همون اول بگیم ما نمی‌رسیم یا مثلاً ما شانسی نداریم اونا به کنار
مولتی میلیونر‌ها شانسی میلیونر نشدن پس بزرگ فکر کنیم..
ممنون از کتابراه
mh Beygi
۱۴۰۲/۷/۲۱
با درود و تشکر از کتابراه.. کتاب بسیار آشفته و با ذکر نظریه‌های متفاوت نتوانسته که بالاخره بین رفاه و رضایت از زندگی تناسب مناسبی را پیدا کند، و دایم با نظریه‌ها و اصطلاحات معنا نشده بسیاری از ارتباطی را که باعث خوشحالی و خوشبختی بالاخره روشن کند و یک نتیجه‌ی مناسب به مخاطب ارائه دهد و گویا فقط به تحقیقات و قطور کردن کتاب پرداخته که با زندگی ایرانیان بخصوص در این برهه همخوانی ندارد، ما هزار و یک دلیل برای احساس نا خوشایند شاد نبودن داریم که به هیچ‌یک از آن‌ها پرداخته نشده، اما به نظریاتی که شاید متعلق به بیش از صد سال پیش بوده ذهن مخاطب را به بیراهه و بدون نتیجه می‌کشاند که برای خواننده‌ی ایرانی کاربردی و آگاهی دهنده نیست
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
خب بخواهیم در مورد این کتاب نظر بدیم مباحث گوناگون داره چون نویسنده مقصد به محوریت شخصی یا قانون فردی نگذاشته و خود اتکا به نظرات بزرگان فلسفه گذاشته که به خودی خود یافتنی و نتیجه گیری که به اصطلاح میشه گفت تونلی که از‌ی سر به سر دیگر جریان در بردارد، حال اینکه نویسنده فلسفه شادی را به هر نوع نگرش از فیلسوفان یا بزرگان هر عصری سپرده که تفاوت نگرشی آن بر عهده خواننده است و مخاطب خود باید با تفکر و اندیشه و احساست برداشت مفید انجام بده، بشخصه میتوانم بگم لذت بردم از این کتاب و افرادی که این توع کتاب به محوریت اندیشه و تفکر پیشروی کنند امتیازات جالبی از این هنر دارند
نبی والی
۱۴۰۲/۶/۲۸
اگه از اون دسته آدمایی هستید که انگار بی جهت غمی تو زندگیتون هست و روحتون رو آزار می‌ده، واحساس می‌کنید نمی‌تونید شادی رو تو زندگی پیدا کنید، این کتاب میتونه در قدم اول بسیار کمکتون کنه.... و در قدمهای بعدی باخواندن کتابهایی از این دست، بیشتر به مفهوم شادی پی می‌بریم... این کتابا حتی اگه ایرادی از نظر ترجمه یا.... هرچی داشته باشن هدف نهایی شون کمک به ماست، کمک به مخاطبه... در موقع خوندن خوندن باید همه‌ی حواسمون به مفهومی باشه که نویسنده خواسته باما با اشتراک بذاره... امید که همه‌ی ما فلسفه‌ی شادی رو درک کنیم... با تشکر از کتابراه
شراره تاجمیرریاحی
۱۴۰۲/۶/۲۹
خواندن این کتاب را به نوجوانان و جوانان پیشنهاد می‌کنم. انسان پس از گذران دوره کودکی به برهه‌ای وارد می‌شود که کسب لذت‌ها حالتی اغراق آمیز دارد. و این اغراق باعث می‌شود که به اشتباه لذت‌های کوتاه مدت و پوچ را پایدار پندارد. این کتاب با مطرح کردن نظریه‌های گوناگون شادی، اثبات می‌کند لذت‌هایی باعث که شادی پایدار می‌گردند طولانی مدت و ذهنی و عقلانی باشند. استدلالات این کتاب کمی طولانی و ممکن است باعث خستگی ذهن مخاطب شود.
محمد علی فراهی
۱۴۰۳/۱/۴
این کتاب نه تنها فلسفهٔ شادی، بلکه جنبه‌های علمی، اقتصادی و سیاسی شادی را پوشش می‌دهد. و موضوعات عملی مربوط به این مسئله که؛ چگونه می‌توان شادتر زیست را با رویکردهای غیرغربی از نظر می‌گذراند. کتاب حاضر برای کسانی که تمایل دارند تا هنرمندانه اندیشیدن در مورد شادی را بیاموزند، و حتی برای کلاس درس و محققانی که می‌خواهند در این زمینه بیشتر تحقیق کنند، مناسب است
Maryam Eskafi
۱۴۰۲/۹/۱۷
کتاب ارزشمندی است چون داره‌ی نکته خیلی مهم و کلیدی را بحث می‌کنم درسته یک کم ابراد ترجمه داره و روان نیست ولی به حال فلسفی است دیگه فلسفه هم همیشه آسون نیست اما اگر کسی واقعا دنبال یادگیری مطلبی باشه به نظرم میتونه نکات خوبی از این کتاب دربیاره مخصوصا برا جامعه ما که اکثریت دنبال شادی بیرونی هستند خوندن این کتاب ما را به اشتباهات تون آگاه میکنه.
sadegh hakim
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
کتاب فلسفه شادی نوشته لورین بسر یک کتاب روانشناسی و فلسفی است که به دنبال پاسخ به سوال «شادی چیست؟» می‌گردد. نویسنده با استفاده از دیدگاه‌های مختلف علمی و فلسفی، مفهوم شادی و راه‌های دستیابی به آن را بررسی می‌کند. این کتاب یکی از کامل‌ترین منابعی است که شادی را از بستر فلسفه واکاوی کرده است.
عدنان یوسفخانی
۱۴۰۲/۶/۲۵
باسلام کتابی کوتاه بود و زیاد وقت گیر نیست جملات نامفهوم که شاید بد ترجمه شده باشد بعضی از قسمت ها آدم را سردرگم و گیج میکنه حالا نویسنده می توانست از کلمات بهتر و رایج تری برای انتقال مطلب استفاده کند مطالب را ساده و روان توضیح دهددر کل برای این کتاب زیاد وقت نذارید
دلارام 0074
۱۴۰۳/۱/۲
این کتاب ی کتاب خاصه ک نمیتونی بگی داستانه نه میتونی بگی علمی هست در عین حال داستان و علم رو قاطی کرده ودر اخر فصل نتیجه گیری کرده ک چی میخواسته ب مخاطب بگه جهت اطلاعات عمومی خوبه شروع ب خوندن کتاب کنید داستان وار پیش میرید
مهدی بالایی
۱۴۰۲/۶/۲۴
توی ترجمه از کلماتی استفاده کرده که اصلا رایج نیستن و کلمات رایج تری توی این دوره استفاده میشه احساس میکنم دارم شاهنامه میخونم. در کل کتاب خیلی مفیدی بود، اسم مترجم یادم میمونه هیچوقت دیگه کتاباشو نمیخونم
محسن فتاحی
۱۴۰۲/۶/۲۲
این کتاب برای کسانی که همیشه در زندگی احساس ناراحتی می‌کنند خیلی خوبه با خواندن این کتاب غمخو غصه را از خود دور کنید و یک زندگی شاد و با نشاط داشته باشید
بهاره
۱۴۰۳/۱/۶
در کل کتاب مفیدی بود با این که ساختار منسجمی نداشت، برای من مخاطب مثل بریده‌ای از نوشته‌های پراکنده بود که در یک کتاب گرداوری شده، در این حوزه خوندن کتاب‌های الن دو باتن رو به شدت پیشنهاد میکنم.
مشاهده همه نظرات 63

راهنمای مطالعه کتاب فلسفه شادی

برای دریافت کتاب فلسفه شادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.