معرفی و دانلود کتاب قدرت رهبری مثبت گرا

عکس جلد کتاب قدرت رهبری مثبت گرا
قیمت:
۱۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت رهبری مثبت گرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت رهبری مثبت گرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت رهبری مثبت گرا

جان گوردون نویسنده‌ی مشهور کتب خودیاری، در کتاب قدرت رهبری مثبت گرا یک اصل مهم را معیار قرار داده و به الزام مثبت‌گرایی می‌پردازد: زندگی می‌تواند دشوار باشد و درست به همین خاطر باید مثبت‌اندیش باشیم. چنین تفکری خصوصاً در مورد کسانی که به عنوان یک رهبر هدایت افراد دیگری را بر عهده دارند، از اهمیت چشمگیری برخوردار است و کتاب حاضر به اصول مثبت‌گرایی و قدرت آن در رویکرد هدایت می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب قدرت رهبری مثبت‌گرا

شاید این وضعیت برای بسیاری از ما آشنا باشد: هر قدر در زندگی با دشواری‌های بیشتری روبه‌رو می‌شویم، ما نیز افسرده‌تر و مأیوس‌تر شده و خود را به جریان ویرانگر منفی‌بافی تسلیم می‌کنیم. جان گوردون (Jon Gordon) که با مطالب خود درباره‌ی مثبت‌اندیشی و کار گروهی زندگی میلیون‌ها نفر را متحول ساخته، در کتاب قدرت رهبری مثبت‌گرا: رهبران مثبت‌گرا چرا و چگونه گروه‌ها و سازمان‌ها را دگرگون می‌کنند و دنیا را تغییر می‌دهند، (The Power of Positive Leadership) دیدگاهی کاملاً متفاوت ارائه می‌کند. از نظر نویسنده ما دقیقاً به خاطر دشواری‌های زندگی باید مثبت‌اندیش باشیم، نه اینکه فقط تا وقتی آسمان آبی و آفتابی است و اوضاع بر وفق مراد پیش می‌رود، از افکار منفی دوری کنیم. مواقع بسیاری پیش می‌آید که گویی دنیا علیه ما دسیسه کرده و هر چه انجام می‌دهیم، نتیجه‌ی معکوس می‌گیریم. چشم‌اندازی که نسبت به آینده داریم، بیشتر خواب و خیال به نظر می‌رسد تا واقعیت و این مشکلی است که رهبران و مدیران بیش از سایرین با آن دست‌به‌گریبان هستند، درنتیجه اگر می‌خواهند خود و گروه تحت هدایتشان را از گرداب مشکلات برهانند، مثبت‌گرایی و اجتناب از افکار منفی برای آن‌ها یک الزام به شمار می‌آید.

کتاب قدرت رهبری مثبت‌گرا درباره‌ی تظاهر به مثبت بودن نیست، بلکه از خوش‌بینی حقیقی سخن می‌گوید. جان گوردون در ابتدای کتاب دشواری‌هایی را که خود به عنوان یک فرد منفی‌باف تجربه کرده، بازگو می‌نماید و سیر تحول از منفی‌گرایی به مثبت‌گرایی را مرور می‌کند. خصوصیات یک مثبت‌گرای واقعی از دیدگاه نویسنده بیان می‌شود و خواننده با الگویی آشنا می‌گردد که استفاده از آن به ارتقاء ظرفیت‌های رهبری می‌انجامد. جان گوردون در نگارش اثر خود به ده اصل مهم درباره‌ی رهبران مثبت‌گرا پرداخته و هر کدام از این اصول را در فصلی جداگانه شرح داده است. از میان این اصول می‌توان به ارتقاء فرهنگ مثبت‌گرایی، خلق یک چشم‌انداز مثبت، مقابله با منفی‌بافی، هدفمندی و داشتن اراده‌ای استوار اشاره کرد.

کتاب قدرت رهبری مثبت‌گرا با ترجمه‌ی شاهین غفاری توسط انتشارات شادن پژواک در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب قدرت رهبری مثبت‌گرا

  • سرشار از اصول اثبات‌شده، روایات جالب توجه و ایده‌های عملی که خواندن کتاب حاضر را برای تمام کسانی که می‌خواهند رهبری مثبت‌گرا باشند، تبدیل به یک الزام می‌نماید. (انجمن MBA)

  • کتاب قدرت رهبری مثبت‌گرا بسیار خوب نوشته شده، سرگرم‌کننده است و طیف گسترده‌ای از موضوعات مربوط به رهبری و مشکلاتی را که اغلب با آن مواجه هستیم، پوشش می‌دهد. (Nursing Times)

کتاب قدرت رهبری مثبت‌گرا مناسب چه کسانی است؟

خواندن کتاب حاضر به دوستداران کتب موفقیت، خودسازی، همچنین مدیران و افرادی که مسئولیتی بر عهده دارند، توصیه می‌شود.

با جان گوردون بیشتر آشنا شویم

جان گوردون نویسنده و سخنران آمریکایی متولد 1971 در شهر نیویورک است. او در خانواده‌ای اصالتاً ایتالیایی پرورش یافت و تحصیلات خود را در دانشگاه‌های کارنل و اموری به پایان رساند. موضوعاتی که وی در کتاب‌ها و سخنرانی‌هایش به آن‌ها می‌پردازد، عمدتاً به روش‌های رهبری، فروش و کار گروهی مربوط می‌شوند. آثار او در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار گرفته و سخنانش در بسیاری از مجلات و روزنامه‌ها و رسانه‌های خبری همچون سی.ان.ان و فاکس نیوز بازنشر می‌شوند. جان گوردون به عنوان مشاور سابقه‌ی همکاری با بسیاری از تیم‌های ورزشی مطرح و مؤسسات آموزشی را داشته که از آن جمله می‌توان به لس‌آنجلس داجرز و مایامی هیت اشاره نمود. مشهورترین کتاب او با عنوان «اتوبوس انرژی» جزو آثار پرفروش در فهرست وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز قرار گرفته است. از دیگر آثار موفق او می‌توان «قانون غر زدن ممنوع» و «کلمه‌ی زندگی» را نام برد.

در بخشی از کتاب قدرت رهبری مثبت گرا می‌خوانیم

مهم‌ترین کار شما به‌عنوان یک رهبر، به پیش راندن فرهنگ است، اما نه هر فرهنگی. شما باید یک فرهنگ مثبت‌گرا را خلق کنید که به افراد انرژی بدهد، آن‌ها را تشویق کند، روابط بین‌فردی و کار گروهی را تقویت کند، قدرت و اختیار لازم برای یادگیری و رشد را به افراد ببخشد، و فرصتی برای آن‌ها فراهم کند تا بهترین کار خود را ارائه دهند. فرهنگ، فقط یک چیز نیست، فرهنگ همه‌چیز است. فرهنگ، انتظارات و باورها را به پیش می‌راند. انتظارات و باورها نیز به نوبه‌ی خود، رفتارها را به پیش می‌رانند و رفتارها نیز عادت‌ها را می‌سازند. در نهایت، عادت‌ها آینده را خلق می‌کنند. می‌بینید که همه چیز با فرهنگی که شما خلق، و در سازمان خود جاری می‌کنید آغاز می‌شود. اینجا نقطه‌ی شروع تمام موفقیت‌ها و نتایج عالی‌ست.

به پیش راندن فرهنگ، کاری نیست که آن را به دیگران محول کنید. شما رهبر هستید و باید زمان، انرژی و تلاش خود را صرف خلق و ساخت فرهنگ گروه و سازمان خود کنید. نانسی کوپر، مدیرعامل بازنشسته‌ی شرکت پست منطقه‌ی شمال‌غربی آمریکا، فرهنگ‌سازی را به اولویت شماره‌ی یک خود تبدیل کرد و یک فرهنگ مثبت‌گرایی را در سازمان خود که بر حسب اتفاق پر از راننده بود، به پیش راند. او می‌خواست میزان مشارکت گروهی و روحیه‌ی افرادش را بالا ببرد، بنابراین کتاب اتوبوس انرژی را بین هزار نفر از رهبرانِ زیر نظر خود، با هدف ارتقاء رهبری مثبت‌گرا، تعاملات مثبت، و بهبود رابطه آن‌ها با رانندگان، توزیع کرد.

تمام رهبران کتاب را خواندند و سپس راه‌های اجراسازی ایده‌ها را با یکدیگر به بحث گذاشتند. بعد از آن، همه‌ی آن‌ها این کتاب را با هدفِ افزایش مثبت‌گرایی، تعاملات مثبت، و بهبود روابط، بین یازده‌هزار راننه‌ی زیر نظر خود توزیع کردند. من باید گزارشی از نتایج اقدامات شرکت، بعد از استفاده از کتاب اتوبوس انرژی دریافت می‌کردم، بنابراین وقتی یک سال بعد، تماسی از طرف نانسی دریافت کردم بسیار هیجان‌زده شدم. او گزارش داد که مشارکت، روحیه و عملکرد افزایش یافته در حالی که عدم مشارکت و غیبت غیرموجه، کاهش یافته. نانسی اتوبوس شرکت پُست را به‌خوبی به پیش راند و تمام تفاوت‌ها از اینجا سرچشمه گرفت.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: از منفی‌گرایی به مثبت‌گرایی
فصل دوم: مثبت‌گرای واقعی
فصل سوم: رهبران مثبت‌گرا فرهنگ مثبت‌گرایی را به پیش می‌رانند
فصل چهارم: رهبران مثبت‌گرا یک چشم‌انداز مثبت را خلق و با دیگران سهیم می‌شوند
فصل پنجم: رهبران مثبت‌گرا با خوشبینی مثبت‌گرایی و باورمندی رهبری می‌کنند
فصل ششم: رهبران مثبت‌گرا با منفی‌گرایی رودررو می‌شوند، آن را تغییر می‌دهند و یا حذفش می‌کنند
فصل هفتم: رهبران مثبت‌گرا، گروه‌های یکپارچه با اعضای به هم پیوسته خلق می‌کنند
فصل هشتم: رهبران مثبت‌گرا روابط و گروه‌های عالی خلق می‌کنند
فصل نهم: رهبران مثبت‌گرا به دنبال تعالی هستند
فصل دهم: رهبران مثبت‌گرا با هدف رهبری می‌کنند
فصل یازدهم: رهبران مثبت‌گرا پشتکار و اراده دارند
فصل دوازدهم: راه را رهبری کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت رهبری مثبت گرا
نویسنده
مترجمشاهین غفاری
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات162
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت رهبری مثبت گرا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قدرت رهبری مثبت گرا

برای دریافت کتاب قدرت رهبری مثبت گرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.