معرفی و دانلود کتاب قدرت پشیمانی: چگونه با نگاه به گذشته رو به جلو حرکت کنیم

عکس جلد کتاب قدرت پشیمانی: چگونه با نگاه به گذشته رو به جلو حرکت کنیم
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت پشیمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت پشیمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت پشیمانی: چگونه با نگاه به گذشته رو به جلو حرکت کنیم

اشتباهات چگونه می‌توانند به خلق آینده‌ای سعادتمندانه منجر شوند؟ دنیل اچ. پینک در کتاب قدرت پشیمانی که یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز در سال 2022 است، از شما دعوت می‌کند تا با حسرتِ تصمیمات نادرست کنار بیایید و از احساس پشیمانی برای ساختن زندگی مطلوبتان کمک بگیرید.

درباره‌ی کتاب قدرت پشیمانی

شما چه مشغول خرید یک خانه باشید یا پختن غذا، همیشه این احتمال وجود دارد که از عمل خود پشیمان بشوید. شاید طبقه‌ی همکف ساختمان انتخاب عاقلانه‌تری برای کودکان پرسروصدایتان می‌بود و یا اگر لیموعمانی را چند دقیقه دیرتر اضافه می‌کردید، خورشت طعم بهتری می‌گرفت. این دو مورد در ظاهر کاملاً بی‌ربطند، اما هر دو به احساسی مشترک ختم می‌شوند: ندامت. تصمیم اشتباه چه کوچک باشد و چه بزرگ، تصمیم‌گیرنده را آزار می‌دهد و او را بر سر یک دوراهی رها می‌کند: یا عواقب آن را بپذیر و بگذر، یا تا ابد در حسرت لغزشت بسوز... دنیل اچ. پینک اما در کتاب قدرت پشیمانی (The Power of Regret) راه سومی را پیش‌رویتان می‌گذارد.

این اثر دعوتی صمیمانه برای در آغوش کشیدن اشتباهات گذشته است، چرا که آینده‌ی ما، فرزند گذشته‌ی ماست. اما زمانی که به سال‌ها، ماه‌ها یا حتی دیروز برمی‌گردیم چه چیزی می‌بینیم؟ آیا از مسیری که تا امروز پیموده‌ایم راضی هستیم؟ افراد اندکی وجود دارند که از تمام تصمیماتشان خرسند باشند. همه‌ی ما مرتکب اشتباهات کوچک و بزرگی شده‌ایم که گاه عواقبی جبران‌ناپذیر داشته و علاوه بر خودمان، دیگران نیز در پیامدهای اسف‌بار آن‌ها گرفتار شده‌اند.

همانطور که در ابتدا گفته شد بعضی افراد پذیرش را برمی‌گزینند و بعضی دیگر تأسف را. پیامدهای ناخوشایند حسرت دائمی چندان نیاز به شرح ندارد، اما تعریف غلطی که امروزه درباره‌ی پذیرش اشتباهات می‌شنویم را باید کاملاً از نو ساخت. قبل از هر چیز باید بدانید که پشیمانی نه یک احساس خطرناک و گناه‌آلود، بلکه جزئی از خانواده‌ی عظیم عواطف انسانی است. نویسنده‌ی کتاب قدرت پشیمانی، این احساس را یکی از ارزشمندترین دارایی‌های ما می‌داند که از قضا معلم خوبی هم هست.

پشیمانی می‌تواند به منجی ما تبدیل شود و اگر آن را از راه درست تجربه کنیم، اتفاقاً مولد احساساتی نشاط‌بخش است. اما برای بیرون کشیدن این گنج از دل اشتباهات، نیازمند آنیم که با آداب صحیح پشیمان بودن آشنا شویم. دنیل اچ. پینک با صراحت و اختصار، جدیدترین یافته‌های علمی درباره‌ی چگونگی مواجهه با گذشته را با شما به اشتراک می‌گذارد تا راهتان به سمت یک زندگی شادتر را بیابید. کتاب قدرت پشیمانی اثری تأمل‌برانگیز درباره‌ی معنای واقعی درس گرفتن از اشتباهات است و این امر را با استفاده از تجربیات افراد واقعی به شما آموزش می‌دهد.

به یاد داشته باشید، پشیمانی نه یک مجازات پایان‌ناپذیر بلکه چراغی پرنور برای مشخص کردن مسیر پیش روی شماست. پس اگر برای مدتی طولانی در حال تجربه‌ی این احساس هستید و هنوز راهی برای عبور از آن نیافته‌اید، احتمالاً به کتاب قدرت پشیمانی، جدیدترین اثر دنیل اچ. پینک نیاز دارید!

جوایز و افتخارات کتاب قدرت پشیمانی

  • بهترین کتاب سال NPR
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز
  • بهترین کتاب سال فایننشیال‌تایمز (Financial Times)
  • اثر مورد‌توجه از دیدگاه واشنگتن پست و وال‌استریت ژورنال

نکوداشت‌های کتاب قدرت پشیمانی

  • راهنمایی عمل‌گرایانه برای به‌کارگیری گذشته! (هفته‌نامهٔ ناشران)
  • جهان به این کتاب نیاز دارد. (برنه براون، نویسنده‌ی کتاب موهبت کامل نبودن و زندگی با تمام وجود)
  • کاوشی قدرتمند درباره‌ی پشیمانی که با کمک داستان‌سرایی، معنای درست آن را به شما معرفی می‌کند. (فوربز)
  • پشیمانی مدت‌هاست که نشانه‌ای از ضعف تلقی می‌شود، اما اگر این احساس نقطه‌ی قوت وجودمان باشد چه؟ (واشنگتن پست)
  • ترکیبی یکپارچه و بی‌نقص از نوروساینس، روانشناسی و دیگر علوم که تصورات غلط درباره‌ی پشیمانی را کنار می‌زند. (Newsweek)

کتاب قدرت پشیمانی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این اثر به تمامی افرادی که با احساس پشیمانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، توصیه می‌شود. علاقه‌مندان به ژانر خودسازی، دیگر مخاطبان کتاب قدرت پشیمانی هستند.

دنیل اچ. پینک را بیشتر بشناسیم

دنیل اچ. پینک در سال 1964 متولد شد. او در سال 1986 از دانشگاه نورث وسترن فارغ‌التحصیل شد و تحصیلات خود را در مقطع دکترا در دانشکده حقوق ییل ادامه داد. دنیل اچ. پینک (Daniel H. Pink) بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشکده حقوق، شروع به کار در زمینه‌ی سیاست و سیاست اقتصادی کرد.

وی از سال 1993 تا 1995 دستیار ویژه‌ی «رابرت رایش» بود و از سال 1995 تا 1997 نیز به‌عنوان سخنران ارشد برای معاون رئیس‌جمهور، ال گور، فعالیت کرد. پینک در سال 1997 کارش را رها کرد تا نویسنده شود. این نویسنده موفق و محبوب حالا در زمینه‌های مدیریت، موفقیت شغلی و علوم رفتاری مقاله‌های بسیاری نوشته که در هاروارد بیزینس ریویو، نیویورک‌تایمز و... چاپ شده‌اند.

اکثر آثار دنیل اچ. پینک جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز هستند. ازجمله کتاب‌های دیگر او که به فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان به کتاب انگیزه (drive) و کِی (When) اشاره کرد.

در بخشی از کتاب قدرت پشیمانی می‌خوانیم

برای درک اینکه چگونه پشیمانی‌های پیش‌بینی‌شده می‌توانند به نتایج بد نیز بینجامند، اجازه دهید دعوتتان کنم به مترو، خریدن مایکروویو، خرید بلیت بخت‌آزمایی و یک تست استاندارد. تصور کنید صبح علی‌الطلوع است و با عجله می‌دوید تا به مترو برسید و بروید سر کار. در مسیر ایستگاه، بند کفشتان باز می‌شود، چون وقتی با عجله می‌زدید بیرون، آن را تندتند بستید. گوشه‌ای خالی در پیاده‌رو پیدا می‌کنید، دقیقه‌ای می‌ایستید، بند کفشتان را می‌بندید و دوباره راه می‌افتید. تا می‌رسید به ایستگاه مترو، می‌بینید قطارتان دارد می‌رود. بخشکی شانس! اگر نایستاده بودید بند کفشتان را ببندید، به قطار می‌رسیدید.

پیش‌بینی می‌کنید بابت از دست دادن قطار با یک دقیقه اختلاف، چقدر احساس پشیمانی کنید؟ حالا سوالی دیگر: به‌نظرتان اگر قطار را با پنج دقیقه اختلاف از دست داده بودید، چقدر احساس پشیمانی می‌کردید؟ دانیل گیلبرت از دانشگاه هاروارد، طی تحقیقی، گروهی از محققان را جمع کرد تا درمورد همین موضوع ایستگاه مترو در کمبریج ماساچوست تحقیق کنند. اکثر افراد گفتند از یک دقیقه تأخیر، بیشتر پشیمان می‌شوند تا از پنج دقیقه تأخیر. اما در واقع میزان پشیمانی افراد در هر دو وضعیت یکسان است و اصلاً هم زیاد نیست.

یکی از مشکلات مربوط به پشیمانی‌های پیش‌بینی‌شده به‌منزله ابزار تصمیم‌گیری این است که ما در پیش‌بینی شدت و مدت احساس‌هایمان بسیار ضعیفیم. تازه در پیش‌بینی پشیمانی هم ناتوانیم. ما غالباً درمورد میزان احساس منفی‌مان غلو می‌کنیم و ظرفیتمان برای به کار گرفتن دست‌کم‌ها را دست‌کم می‌گیریم. طبق نوشته گیلبرت و همکارانش، پشیمانی پیش‌بینی‌شده «می‌تواند اندکی ترسناک باشد، و به نظر بزرگ‌تر از حالتی بیاید که در عالم واقعیت رخ می‌دهد». ما به هواشناسان ناشی می‌مانیم که مدام بارش باران را (اشتباه) پیش‌بینی می‌کنند. درنتیجه، این محققان می‌گویند: «تصمیم‌گیرندگانی که برای اجتناب از پشیمانی‌های آینده هزینه می‌پردازند، شاید تضمین احساسی‌ای به دست بیاورند که چندان هم به آن نیازی ندارند».

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: احیای پشیمانی
1- ادعای پوچ و آسیب‌زننده پشیمان نبودن
2- چرا پشیمانی از ما انسان می‌سازد
3- دست‌کم‌ها و ای‌کاش‌ها
4- چرا پشیمانی از ما انسان بهتری می‌سازد
بخش دوم: پشیمانی آشکار
5- پشیمانی در سطح
6- چهار پشیمانی اصلی
7- پشیمانی‌های بنیادین
8- پشیمانی برآمده از جسارت
9- پشیمانی‌های اخلاقی
10- پشیمانی‌های ارتباطی
11- فرصت و الزام
بخش سوم: بازپروری پشیمانی
12- جبران یا تبدیل به دست‌کم‌
13- فاش‌گویی، همدردی و فاصله‌گیری
14- پیش‌بینی پشیمانی
موخره: پشیمانی و رستگاری
پی‌نوشت‌ها
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت پشیمانی: چگونه با نگاه به گذشته رو به جلو حرکت کنیم
نویسنده
مترجممهرسا شرع الاسلام، خسرو فرزاد
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-622-7585-95-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت پشیمانی

سپیده نوروزی
۱۴۰۲/۱/۷
این کتاب هم جزو معرفی شده‌ها بود برای خودشناسی و چیزهایی که تو ذهنتون ریشه کرده و نمیدونید چجوری درمان کنید که من از کتابراه پیدا کردم، کتابراه با بهترین قیمت‌ها و تنوع در بین تمام اپلیکیشن‌های کتابخوانی من اولین هست.
Hamed Khenari
۱۴۰۱/۷/۱
کتابی بی نظیری در مورد اینکه درتصمیمات مهم زندگی تجدید نظیر کنید، و اینکه هیچوقت این مطالب حتی نزدیک‌ترین افرادی که بالای ۵۰ سال سن دارن باهاتون به اشتراک نمیزارن
حجت خلیلوند
۱۴۰۲/۴/۲۲
این کتابی هست، که به ما کمک می‌کند، چه جور با پشیمانی‌های گذشته کنار بیاییم، و چطور زندگی کنیم، پشیمانی هامون به حداقل برسونیم،
ممنونم از کتابراه.
Babak Soofiyani
۱۴۰۲/۱/۲
گاهی اوقات در زندگی خودتان مجبور به ترک مسائلی هستید که شدیدا به آن‌ها وابسته شدید، این کتاب راه رهایی و مزایای آن را به شما نشان میدهد
shagha
۱۴۰۲/۱/۲۴
کتابی خوبی بود ولی متن آن خسته کننده بود جوری نبود که اشتیاق ایجاد کنه در ادم که ادامه بدیم ب خوندن کتاب.
سینا
۱۴۰۳/۱/۲۱
کتابی که نشون میده زندگی به آخر نرسیده و همیشه راه بازگشت وجود داره
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب قدرت پشیمانی

برای دریافت کتاب قدرت پشیمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.