معرفی و دانلود کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه

عکس جلد کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه

آگاتا کریستی، نویسنده‌ی محبوب دنیای ادبیات کارآگاهی، در کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه، ذهن طرفداران خود را به چالشی تازه دعوت می‌کند و در ماجرایی سراسر هیجان، با طرح چند گره داستانی، خواننده را به کاوش وا‌ می‌دارد. در گوشه‌ای از داستان، خبر از قتل شاهزاده‌ای در یک مهمانی به گوش می‌رسد و در قسمت دیگر، ماجرای سرقت شدن الماس گران‌بهای کوه نور به میان می‌آید. علاوه بر این‌ها، کشور انگلستان نیز اوضاع و احوال ملتهبی را پشت سر می‌گذارد.

درباره‌‌ی کتاب قضیه‌ی نامه‌های عاشقانه

جشنی بزرگ در عمارت شاهانه‌ی چیمینیز برگزار شده است؛ اما هیچ‌کدام از مهمانانِ این دورهمی پرزرق‌وبرق از اتفاقات عجیبی که در آن شب انتظارشان را می‌کشد، خبر ندارند؛ اتفاقاتی دور از انتظار که به بوی خون آغشته شده! آگاتا کریستی (Agatha Christie) نویسنده‌ی نام‌دار رمان‌های جنایی و کارآگاهی، این‌بار در اثر پرطرفدار خود یعنی قضیه‌ی نامه‌های عاشقانه (The Secret of Chimneys)، ماجرای کشف گنجینه‌ای گران‌قیمت را با راز قتلی عجیب در‌ هم‌ می‌آمیزد!

عمارت باشکوه چیمینیز، آماده‌ی برگزاری جشنی بزرگ است. همه‌ی مهمانان از برگزاری این دورهمی تکرار‌نشدنی خرسند هستند، همه به‌جز لرد کاترهام یعنی صاحب عمارت. او به درخواست جورج لومکس که از سیاست‌مداران شناخته‌شده است، حاضر به برگزاری این جشن در عمارت خود شده؛ لرد کاترهام هرگز انتظارش را نداشت که عمارت بزرگ او بستر اتفاقات ناخواسته‌‌ی آینده باشد، اما در نهایت، مهمانی آن روز عمارت چیمینیز، با ماجرای قتلی مرموز همراه می‌شود. راز قتل پیچیده‌تر از آن است که بتوان تصورش را کرد ؛چراکه مقتول کسی نیست جز وارث میراث سلطنتی هرزاسلوکی، یعنی مایکل. در این‌جا گره داستان به ماجرای دزدیده شدن الماس گران‌بهای کوه نور گره می‌خورد، الماسی که چند سال قبل در برج انگلستان به سرقت رفته و نمونه‌ای تقلبی از آن جایگزین شده است. در نهایت، راز این سرقت عظیم و معمای قتل شاهزاده، به‌طور حیرت‌آوری به‌وسیله‌ی کلیدی مشترک باز خواهد شد.

کتاب قضیه‌ی نامه‌های عاشقانه اولین‌بار در سال 1925 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر کتاب هرمس و ترجمه‌ی خوب مجتبی عبدالله نژاد به دست علاقه‌مندان رسید.

اقتباس‌ها از کتاب قضیه‌ی نامه‌های عاشقانه

نسخه‌ای سینمایی با اقتباس از کتاب قضیه‌‌ی نامه‌های عاشقانه، به کارگردانی جان استریکلند، با فیلم‌نامه‌ی پل روتمن و بازی جولیا مک کنزی ایان ساخته شد. این اثر در سال 2010 به نمایش درآمد. همچنین یکی از قسمت‌های سریال محبوب خانم مارپل از روی ماجرای این داستان و با نام اسرار خانه‌ی چیمنیز ساخته شده است.

در نکوداشت کتاب قضیه‌ی نامه‌های عاشقانه

  • آن‌قدر پرتعلیق است که شما را به نفس نفس زدن می‌اندازد! (سایت آمازون)

کتاب قضیه‌ی نامه‌های عاشقانه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب هیجان‌انگیز را به دوست‌داران داستان‌های معمایی و جنایی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه می‌خوانیم

نامه عجیبى بود. چهار بار آن را از اول تا آخر خواند تا بالاخره فهمید قضیه از چه قرار است. از متن نامه این طور برمى‌آمد که نویسنده خیال کرده آقاى مک‌گراث امروز پنج‌شنبه از آفریقا وارد انگلستان مى‌شود. بعد ضمن اشاره به دفتر خاطرات کنت از او خواسته بود فعلاً در این مورد اقدامى نکند و هر برنامه‌اى که در مورد خاطرات کنت دارد، موکول شود به بعد از گفت‌وگوى محرمانه او با جورج لوماکس و بعضى اشخاص دیگرى که از قراین موجود در نامه، معلوم بود که باید افراد مهمى باشند. به‌علاوه از او دعوت کرده بود که روز بعد، یعنى جمعه، به چیمنیس برود و میهمان لرد کاترهام باشد. البته خود نامه نثر متکلف و قلمبه‌سلمبه‌اى داشت که نمونه آن را در نامه‌هاى ادارى زیاد دیده‌ایم، ولى محتواى نامه به زبان انگلیسى ساده همین بود.

نامه مرموز و پیچیده‌اى بود و آنتونى با خواندن آن به وجد آمد. با دلسوزى گفت:

انگلیس جان، طبق معمول دو روز از دنیا عقبى. حیف شد. نمى‌توانم خودم را کس دیگرى جا بزنم و به چیمنیس بروم. ولى شاید بتوانم یک مسافرخانه‌اى آن نزدیکى‌ها پیدا کنم و بدون این‌که کسى از هویت آنتونى کید بویى ببرد، در این مسافرخانه بمانم.

خم شد جلو، آدرس دیگرى به راننده داد و راننده با کمى غرغر تغییرمسیر داد.

تاکسى جلو مسافرخانه گمنامى توقف کرد و آنتونى کرایه را با احتساب تغییر مسیر حساب کرد و از ماشین پیاده شد.

با نام آنتونى کید اتاقى براى خودش کرایه کرد و بعد رفت به اتاق خفه و دلگیرى که اتاق نگارش بود. کاغذى با سربرگ هتل بلیتس از جیبش درآورد و باسرعت شروع به نوشتن کرد.

فهرست مطالب کتاب

آنتونى کید کار پیدا مى‌کند
خانم دلواپس است
نگرانى در بالا
معرفى یک بانوى جذاب
شب اول در لندن
فن شریف اخاذى
آقاى مک‌گراث دعوت را رد مى‌کند
جنازه
آنتونى از شر جسد خلاص مى‌شود
چیمنیس
سرهنگ باتل وارد مى‌شود
آنتونى ماجرا را تعریف مى‌کند
میهمان امریکایى
بیش‌تر مالى و سیاسى
غریبه فرانسوى
چاى در اتاق درس
ماجراى نیمه‌شب
ماجراى شب دوم
سرگذشت
مشورت باتل و آنتونى
چمدان آقاى آیزاکشتاین
علامت قرمز
مواجهه در باغچه
خانه داور
سه‌شنبه‌شب در چیمنیس
سیزدهم اکتبر
سیزدهم اکتبر (ادامه)
ویکتورشاه
توضیحات بیش‌تر
آنتونى براى شغل جدیدى قرارداد امضا مى‌کند
جزئیات دیگر
اعلام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قضیه نامه‌های عاشقانه
نویسنده
مترجممجتبی عبدالله نژاد
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات339
زبانفارسی
شابک978-964-363-978-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه

برای دریافت کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.