معرفی و دانلود رایگان کتاب لطفا مورچه باشید!: راهکارهای ساده موفقیت

عکس جلد کتاب لطفا مورچه باشید!: راهکارهای ساده موفقیت
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لطفا مورچه باشید! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لطفا مورچه باشید! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لطفا مورچه باشید!: راهکارهای ساده موفقیت

شیوه‌ی زندگی مورچه‌ها بیش از آنچه که تصورش را کنید، آموزنده است. کتاب لطفا مورچه باشید! به قلم سید محسن احمدپناه به ما نشان می‌دهد انسان‌های موفق چه ویژگی‌هایی دارند و برای رسیدن به رشد فردی باید بارها تلاش کرد و ناامید نشد. همانطور که یک‌ مورچه دانه‌ای را به دهان می‌گیرد و با وجود این که مدام از دهانش می‌افتد، باز با تلاش مضاعف آن را به دهان گرفته و به راهش ادامه می‌دهد.

درباره کتاب لطفا مورچه باشید!

صرف نظر از این که چند سال داشته باشید،‌ کجا زندگی کنید یا به چه شغلی مشغول باشید،‌ به احتمال زیاد هدف نهایی شما در زندگی دستیابی به موفقیت است. آنچه که ما موفقیت قلمداد می‌کنیم می‌تواند برای هر کس معنای شخصی خود را داشته باشد. چه دست‌یابی به ثروت باشد، چه پیروی از علایق و لذت بردن از لحظه‌ی حال.

در حالی که هیچ راز واحدی برای موفقیت وجود ندارد، افراد موفق ویژگی‌ها و عادات مشترک زیادی با یکدیگر دارند. رصد کردن زندگی و عادات اینگونه افراد به شما کمک می‌کند برای افزایش بهره‌وری بیشتر در زندگی خود به تامل بپردازید و در هر کاری که آن را دنبال می‌کنید، موفق شوید. سید محسن احمدپناه در کتاب شگفت‌انگیز لطفا مورچه باشید (Please be ant) به شما می‌آموزد تا با الهام از زندگی مورچه‌ها با تلاش و پشتکار به مسیر خود ادامه دهید، از پا نیفتید و به اهداف خود دست بیابید.

رسیدن به خوشبختی و موفقیت یقیناً ممکن است اما چیزی نیست که بدون تلاش برایتان اتفاق بیفتد. بنابراین باید سخت بکوشید و زحمت بکشید. همان‌طور که یک مورچه این کار را می‌کند! تنها تلاش است که می‌تواند احساس موفقیت و پاداش را در زندگی و کارتان برای شما به ارمغان بیاورد.

کتاب لطفا مورچه باشید به شما کمک می‌کند احساسات مثبت بیشتری را تجربه کنید، خود و دیگران را ببخشید و بیاموزید که چگونه می‌توان با خشم کنار آمد. با مطالعه‌ی این اثر شگفت‌آور می‌آموزیم که رسیدن به رویاها امری ناممکن نیست اما نیازمند تلاش زیاد و طولانی است. هدف اصلی نگارنده از تالیف کتاب حاضر این بوده که به شما کمک کند خودتان را بیابید. چرا که تنها از این طریق است که می‌توانید به اهدافتان در زندگی دست پیدا کنید و به لحاظ روانی در شرایطی مطلوب قرار بگیرید. به شیوه‌ای که کسی نتواند متوقفتان کند.

کتاب لطفا مورچه باشید! مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید با اصول موفقیت و پیشرفت فردی آشنا شوید، از مطالعه‌ی کتاب لطفا مورچه باشید غافل نشوید.

در بخشی از کتاب لطفا مورچه باشید! می‌خوانیم:

راه بخشیدن بسیار ساده است. هرگاه به آن شخص می‌اندیشید از قانون جایگزینی استفاده می‌کنید و می‌گویید: «خداوند او را ببخشاید. من او را می‌بخشم و برایش روزگار خوشی را از خداوند مسئلت دارم.» نمی توان کسی را بخشید، برای او آرزوی موفقیت کرد و در ضمن از او عصبانی بود. اندیشه مثبت اندیشه منفی را لغو می‌کند.

می‌توانید با قبول مسئولیت سهم خود در ماجرا بر سرعت آزادسازی شخص طرف دیگر بیفزایید. به ندرت اتفاق می‌افتد که حادثه‌ای در خلا انجام پذیرد. تقریباً بدون استثنا شما هم کاری کردید که به این اتفاق کمک کرد. بنابراین باید سهم خود را هم در نظر بگیرید.

می‌توانید بگویید: «من مسئول هستم. نباید خودم را درگیر آن حادثه می‌کردم. نباید آن کار را می‌کردم. من او را به طور کامل می‌بخشایم و از کاری که کرده صرف نظر می‌کنم.» ممکن است در شروع، بخشیدن برای شما دشوار باشد. گفتن این کلمات ممکن است برایتان دشوار باشد. بسیاری از مردم تمام زندگی‌شان حول این موضوع می‌گردد. نگران آنند اگر از کسی یا موضوعی شکایت نکنند، حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

وقتی دیگران را می‌بخشایید، احساس می‌کنید که سبک‌تر شده‌اید. وقتی اندیشه‌های خشم و رنجش از بین می‌روند، اندیشه‌های مثبت ذهن شمارا پر می‌کنند و انرژی و اشتیاق پیدا می‌کنید. احساس می‌کنید قوی‌تر شده‌اید و از اطمینان بیشتری برخوردارید. آینده به رویتان باز می‌شود.

وقتی تصمیم به بخشیدن می‌گیرید، به این فکر نکنید که دوستان و دیگران درباره‌تان چه می‌گویند. احتمالاً آن‌ها هم از شنیدن گله‌ها و شکایات شما خسته شده‌اند. در واقع، وقتی شروع به بخشودن می‌کنید، اغلب به این نتیجه می‌رسید که تنها پیوند و اتصال شما با بعضی‌ها همین جلسات گله‌گزاری است. وقتی تصمیم می‌گیرید دیگران را ببخشایید، ممکن است به این نتیجه برسید که آن‌ها اشخاص آن‌قدرها مناسبی نیستند که با آن‌ها صحبت کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: اندیشه‌ها
اندیشه مثبت
انتخاب اندیشه
احساسات منفی را کنترل کنید
منابع احساسات منفی
توجیه نکنید
دیگران را مقصر قلمداد نکنید
دوره‌های زندگی
دست بکشید و فراموش کنید
عقاید دیگران
معیارهای سطح بالا داشته باشید
سرزنش کردن
کسی مقصر نیست
قبول مسئولیت
دیدگاه مثبت در برابر دیدگاه منفی
تفاوت در نتیجه
انگیزه بخشیدن
راه بخشیدن
اشخاصی که باید آن‌ها را ببخشایید.
نامه
کنترل عواطف خود را به دست بگیرید
فصل دوم: هدف و انگیزه‌ها
تصویر آینده آرمانی خود را خلق کنید
فهرست رؤیاهای خود را خلق کنید
چگونه به هر هدفی دسترسی پیدا کنید
فصل سوم: تلاش و پشتکار
شما یک شاهکار هستید
می‌توانید توقف‌ناپذیر شوید
از زمان خود به درستی استفاده کنید
فصل چهارم: دعا و توکل
دعا انتقال حس
توکل چیست؟
روش به کارگیری توکل به خداوند متعال
پیامدهای توکل به خدا
فصل پنجم: ویژگی‌های انسان‌های موفق
خوش‌بینی
برخورداری از هدف، منظور و رویایی قطعی
اشتیاق کار
انضباط
یکپارچگی ذهنی
زیاد خواندن
قدرت خطر کردن
شناخت قدرت انتظار
تسلط
سادگی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لطفا مورچه باشید!: راهکارهای ساده موفقیت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اندیشه طلایی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات100
زبانفارسی
شابک978-600-93798-0-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب لطفا مورچه باشید!

سیدمحسن احمدپناه
۱۴۰۱/۲/۱۲
با سلام و سپاس از همه خوانندگان محترم این کتاب. زمانی که نظرات خوانندگان را مشاهده کردم واقعا شگفت شده شدم از همه دوستان و فرهیختگان که وقت گذاشتند و مطالب کتاب را مطالعه کردند وبانظرات خود بنده را مفتخر ساختند، کمال تشکر را دارم. امیدوارم با حمایت‌های شما دوستان عزیز کارها آتی رابا کیفیت بهتر ومطالب ارزنده ترتقدیم شما نمایم. سید محسن احمدپناه
عباس پورخلیلی
۱۴۰۲/۴/۲
عنوان کتاب مفهوم دیگری را در ذهن متبادر می‌کند، وقتی که صفحاتی از کتاب را مطالعه می‌کنی می‌بینی که مطلب در حول و حوش روانشناسی و خودباوری و باورهای اعتقادی است، (نه سختکوشی و تلاش مورچه‌ها برای رسیدن به هدف. البته تلاش حیوانات از روی غریزه می‌باشد نه آگاهی، که‌ آفریدگار در نهاد آن‌ها گذاشته است.) البته کتاب به این موضوعات هم بصورت جزیی و کوتاه پرداخته است، اشاره به باورهای دینی هم موضوعی است که به آن اشاره شده است و روی آن تاکید زیادی شده است، شاید مطالب جرقه‌های در ذهن ایجاد کند ولی نمی‌تواند شعله‌ور شده و ذهن خواننده را با خود همراه کند. البته‌ برای رسیدن به هدف وسیله و امکانات هم باید در جامعه بشری فراهم باشد همان طوری که دانه وجود دارد تا مورچه به لانه ببرد، اگر دانه نباشید مورچه هم............ به نظرم جالب نبود. هرچند که سعی کردم با دید مثبت و خوشبینانه مطالعه کنم.
رامین یزدانی
۱۴۰۲/۷/۱۴
عرض ادب با نگاه به صفحه روی جلد کتاب و آنچه که از ظاهر کتاب بر میاد بنظر میرسه در مورد دنیای پر رمز و راز و در عین حال بسیار جالب این موجودات پرتلاش و با کیفیت در کار گروهی میخاد بحث بشه، کما اینکه در بخش‌های ابتدایی کتاب به مواردی از زندگی مورچه‌ها مثل کار گروهی، تلاش مضاعف، آینده نگری، آمادگی شده لازم برای خطرات احتمالی و... صحبت و به درستی به نکات مثبت و آموزنده زندگی این موجود جالب اشاره شده ولی هرچه که کتاب جلوتر میره مباحث در حوزه خودشناسی و تقویت شخصیت فردی بیشتر خودشو نشون میده که بسیار هم جالب و مفید هستشدر عین حال در برخی از مطالب این کتاب اگه اشتباه نکنم از سایر کتاب‌های حوزه موفقیت شخصی هم کمک گرفته شده که باعث مفید تر شدن این کتاب میشهکتاب خلاصه و مفیدی در حوزه کمک به موفقیت و ساختن یک شخصیت خوب و قوی هستش که خوندنش هم لذت بخش و هم کاربردی بودتشکر از نویسنده محترم
avin
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
زندگی مورچه‌ها ودنیای شگفت انگیز آن‌ها پراز فلسفه زندگی است وقتی می‌بینیم مورچه‌ای دانه‌ای رو به دهان گرفته و راهی پر از سختی ودشواری رو برای رسیدن به لانه طی می‌کند و درحالی صدهابار دانه از دهانش می‌افتد ولی دوباره با تلاش وپشتکار مضاعف شروع می‌کند وراهش ادامه می‌دهد تا به هدفش برسد.
سختی راه در
وموفق نشدن خللی انگیزه رسیدن به لانه در او ایجاد نمی‌کند با خود می‌گویم خدای متعال به این موجود با این جثه کوچک چنین قدرتی رو داده است پس ما که بعنوان انسان و اشرف مخلوقات عالم هستیم چرا نتوانیم به آنچه هستیم، برسیم.]
این بخش از کتاب رو خیلی دوست داشتم فقط همین هم با نام کتاب مرتبط بود. بقیه‌ی کتاب به نظرم صرفا مطالب کپی شده از گوگل هست و ارزش خوندن نداره.
علی حجت پناه
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
کتاب لطفاً مورچه باشید را تا صفحه ۵۰خواندم. لازم دیدم موارد زیر را مطرح کنم.
۱-مطالب مندرج هیچ رابطه‌ای با نام کتاب که متاثر از عملکرد روانشناسانه زندگی مورچه‌ها می‌باشد، ندارد. هرچند در پیشگفتار اشاره‌ای مستند به زندگی این موجودات شده است.
۲-مطالب ارائه شده نشان می‌دهد بیشتر کپی و یادداشت از و
برداری متون کتب دیگر است تا اندیشه و دغدغه‌ی نویسنده. و آن هم بدون هرگونه ویرایش ادبی.
۳-اشتباهات تایپی که به کرّات در متن وجود دارد و همچنین تکرار مطالب و مفاهیم از دیگر نقاط ضعف این کتاب است.
در پایان ضمن سپاس از تلاش نویسنده و آرزوی موفقیت برای ایشان، وهمچنین پرسنل کتابراه، امید است که گروه محترم کتابراه نظارت کارشناسی تری، قبل از ارائه کتب (حتی کتب رایگان) مبذول دارند.
لیلا جلیلی
۱۴۰۱/۶/۲۳
این کتاب یه هدیه بود برای من درست زمانی که بابت یه موضوعی ناراحت بودم از خدا خواستم هر جور شده هدایتم کنه این کتاب به طور معجزه اسا جلوی چشم من قرار گرفت من ساعت 12 شب اونو دانلود کردم وتا ساعت سه صبح اونو تموم کردم واقعا عالی بود با بعضی جمله هاش اشک ریختم چون احساس کزدم خدا داره باهام درقالب این کتاب حرف میزنه واقعا از نویسنده و از کتابراه و... ممنونم وسپاسگزارم واز خدای خوبم که مارو از طریق بی نهایت دستش کمک وهدایت میکنه فقط کافیه که ازش بخوایم بازم ممنونم متشکرم سپاسگزارم
محمد علی شیرازیان
۱۴۰۱/۵/۵
با سلام خدمت دوستان عزیز. به نظر من بسیار کتاب عالی و مفید برای خواننده می‌باشد. مطالب با زبان قابل فهم و روان نگارش شده است. کتاب انگیزشی در عین حال تا حدودی با محتوای دینی آمیخته شده است. در کل آموزنده و جالب می‌باشد. مناسب کسانی که بدنبال تغییر در زندگی و کسب و کار و همچنین ارتباط عمیق تر با از خداوند هستند مناسب می‌باشد. تنها انتقاد بنده تایپ کلمات و بعضاً غلط املایی بعضی از کلمات بود که آن هم قابل چشم‌پوشی است. ممنون از کتاب خوبتون
Mary Shah
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
کتاب لطفا مورچه باشید را شدیدا توصیه میکنم. زندگی مورچه‌ها و دنیای شگفت‌انگیز آن‌ها پر از فلسفه است وقتی می‌بینیم مورچه‌ای دانه‌ای را به دهان گرفته و راه سختی و دشواری را برای رسیدن به لانه طی می‌کند، صدها بار دانه از دهانش می‌افتد ولی دوباره با تلاش و پشتکار مضاعف شروع می‌کند، به راهش ادامه می‌دهد تا به هدفش برسد.
سختی راه، خللی در رسیدن به لانه در او ایجاد نمی‌کند. با خود می‌گویم خدای متعال به این موجود با این جثه کوچک چنین قدرتی را عطا نموده است، پس ما که به عنوان انسان و اشرف مخلوقات عالم هستیم چرا نتوانیم به آنچه می‌خواهیم، برسیم.
فرشته جلیلی
۱۴۰۲/۹/۲۸
متن کتاب و عنوانش گیرا و شگفت انگیز بود من بیشتر کتاب‌های انگیزشی نویسنده‌های خارجی را مطالعه کرده بودم، و همیشه دنبال یک نویسنده داخلی ولی قوی بود تا این کتاب را دیدم. واقعا کامل زیبا و گیرا بود هر صفحه را که می‌خواندم بی صبرانه منتظر صفحه بعد بودم. این کتاب به ما یاد آوری میکنه که ما انسانها در و جمع زندگی میکنیم میتونیم در زندگی همدیگه تاثیر گذار باشیم، لطفا مورچه باشید. تا باحال این کتاب را دوبار خوانده‌ام و مطالب آن را یاداشت کردم ولی هربار یک دید تازه به من می‌دهد.. با آرزوی موفقیت بیشتر برای شما نویسنده بزرگ و قابل احترام.
SH
۱۴۰۱/۹/۲۸
سلام
هدف از این کتاب این است که در خود احساسات مثبت ایجاد کنیم و از شر احساسات منفی خلاص شویم. از بین بردن احساسات منفی مهم‌ترین قدمی است که می‌توانیم به سوی سلامتی، خوشبختی و حال خوش برداریم. هر بار که بر اندیشه‌ها و احساسات خود مسلط شویم و بخواهیم روحیه مثبتى داشته باشیم، کیفیت زندگی درونی و ما
بیرونی بهبود پیدامی کند. در غیاب احساسات منفی، ذهن ما خود به خود با احساسات مثبت پر می‌شود و این تولید خوشبختی، شادی و احساس موفقیت می‌کند.
در پناه نور باشید 🕊
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۷/۲۶
سپاس از نویسنده
وقتی تا انتها می‌خوانید مطالب بهتری بدست میاورید👌
یک انسان مورچه نباشد، گوسفند نباشد، و... چه حیوان دیگه‌ای نباید باشد😉
مطالب برای من تکراری بود، اما برای شروع خوبه و با زبان ساده‌ای بیان مطلب کرده است. ✅
تکرار باعث عادت و باور در فرد میشه. پس، با تکرار باورهای مثبت برسیم به و
عادت رفتاری که می‌خواهیم.
باورسازی، باید از ذهن شروع شه و تکرار کلید اونه.
عزت نفس، باورسازی، تکرار، اموزش، مراقبت از رفتار، گفتار، پندار و... کلیدهای سازه قوی شخصیته
سارا سامنی
۱۴۰۱/۱۲/۷
با سلام. در ابتدا از نویسنده کتاب و گروه کتابراه تشکر میکنم و براشون آرزوی موفقیت دارم، مطالب این کتاب در کل خوب و آموزندست ولی از دید من عنوان کتاب با موضوع کتاب چندان ربط نداشت و این که کلا یه جور خلاصه از کتاب‌های مختلف روانشناسی و مذهبی بود و یه مورد دیگر که قابل ذکر تو این کتاب غلط‌های املایی و تایپی چندین مورد وجود داشت که من در کتاب‌های که تا الان در کتابراه مطالعه کرده بودم تا این حد برام چشمگیر نبود
Mahsa
۱۴۰۲/۹/۹
متن کتاب و عنوانش گیرا و شگفت انگیز بود من بیشتر کتاب‌های انگیزشی نویسنده‌های خارجی را مطالعه کرده بودم، و همیشه دنبال یک نویسنده داخلی ولی قوی بود تا این کتاب را دیدم. واقعا کامل زیبا و گیرا بود هر صفحه را که می‌خواندم بی صبرانه منتظر صفحه بعد بودم. تا باحال این کتاب را دوبار خوانده‌ام و مطالب آن را یاداشت کردم ولی هربار یک دید تازه به من می‌دهد. با آرزوی موفقیت بیشتر برای شما نویسنده بزرگ و قابل احترام.
حسین جعفری
۱۴۰۱/۸/۲۵
با سلام. ببخشید با امتیاز پایینم امتیازات کتاب را پایین آورده‌ام با پوزش فراوان از نویسنده مهترم و نرم افزار کتاب را و قلم روان نویسنده واقعا کتاب کاربردی و خوبی است دار‌ای شکی نیست تنها و تنها مشکل این کتاب از آن درست کتاب‌های روانشناسی انگیز شی است روان شناسی برای روان شناسی می‌نویسد و برای کسی که سر رشته از روانشناسی ندارد فهم سختی دارد با از تمام دست اند درکارن برای سخنانم عذر می‌خواهم با تشکر
Norlin
۱۴۰۲/۹/۲۷
واقعا راضی کننده بود
دقیقا زمانی که بهش احتیاج داشتم جلوم قرار گرفت
کتابتون طولانی بود اما خسته کننده نبود
از یه قسمتیش راضی نیستم
بلد بودن دعا و توکل یه توضیح کلی میتونه تموم کنه ولی طولانی بودنش باعث خستگی میشه
مایی که کتاب روانشناسی میخونیم...
برای اینکه به شناخت خودمون برسیم و تغییر دعا
کنیم قسمت وتوکل مهمه ولی خیلی برای من به شخصه جالب نیس
و به هرحال خیلی خوب و تاثیرگذار بود ممنون (:
مشاهده همه نظرات 346

راهنمای مطالعه کتاب لطفا مورچه باشید!

برای دریافت کتاب لطفا مورچه باشید! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.