معرفی و دانلود کتاب ماشین زمان

عکس جلد کتاب ماشین زمان
قیمت:
۸۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماشین زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماشین زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماشین زمان

با کتاب ماشین زمان نوشتۀ هربرت جورج ولز، شما به آرزوی دیرینه‌ی خود یعنی سفر در زمان دست می‌یابید! قهرمان داستان با اختراع یک ماشین این آرزو را برآورده می‌کند.

خلاصه‌ی داستان کتاب ماشین زمان:

شخصیت اصلی داستان ماشین زمان (The Time Machine) با ماشینی که اختراع می‌کند می‌تواند در زمان جابه‌جا شود، درست به همان شکل که شما در مکان جابه‌جا می‌شوید. او کارش را با رفتن به یک سفر در آینده شروع می‌کند.

با گذشت هزاران سال آب‌وهوای شهر لندن به اعتدال رسیده و حال آب‌وهوایی شبیه به جنوب اروپا را دارد و گیاهان بسیار سرسبزی در آنجا رشد می‌کند. هیچ حیوانی در آن منطقه دیده نمی‌شود و ساختمان‌ها که در گذشته در مرکز شهر ساخته شده بودند، عظیم و غول‌پیکر اما بسیار محدود به چشم می‌آمدند.

اولین افرادی که کاوشگر یعنی همان قهرمان داستان بر سر راه خود می‌بیند، آدم‌های دوست‌داشتنی‌ای هستند که قدشان کمتر از قد متوسط کنونی است، با این حال تمامی آن‌ها زیبا هستند و لباس‌هایشان دوخت یکنواخت و یکسان و رنگ‌هایی شاد و روشن دارند.

کاوشگر که بسیار کنجکاو شده است، ماشینش را رها و تلاش می‌کند با این دوستان تازه آشنا و با آنان هم‌قدم شود. این دوستان که خود را لوئی صدا می‌زنند به شکل انبوه با یکدیگر زندگی می‌کنند. کانون‌های خانوادگی دیگر از هم پاشیده و گرسنگی و نیاز به خواب آنان را به صورت گروه‌های صدتایی در قصرهایی بزرگ جمع کرده که از نمای نزدیک تنها نیمه‌ویرانه‌ای از آن‌ها باقی مانده است.

مرد و زن و بچه‌ها روزهایشان را به سرگرمی و تفریح و بازی سپری می‌کنند، چرا که به ظاهر دیگر نیازی به کار کردن ندارند. در حقیقت مغزهای کوچک آن‌ها، تنها ترس از تاریکی را می‌شناسد. کاوشگر زمان که با دزدیده شدن مرموز ماشینش مواجه شده است خیلی زود علت این ترس را می‌فهمد.

راوی اول شخص رمان ماشین زمان شخصی است که تجربیات یکی از آشنایانش دربارۀ سفر در زمان را به صورت گزارش می‌نویسد. شخصیت اصلی داستان با نام زمان‌پیما یا مسافر زمان برای دوستانش که راوی هم جزئی از آن‌هاست، دربارۀ مفاهیم مربوط به زمان صحبت‌هایی را بیان می‌کند و بعد نمونۀ اولیه و کوچک ماشینی که برای سفر به زمان‌های دیگر ساخته به آنان نشان و یک آزمایش هم در مقابل چشمانشان انجام می‌دهد که به شکل موفقیت‌آمیز منتهی به غیب شدن دستگاه می‌شود. سپس از نمونۀ اصلی ماشین زمان نزد آنان رونمایی می‌کند. دوستان او طبیعتاً بسیار حیرت‌زده می‌شوند با این حال آن را نمی‌پذیرند.

یک روز دیگر زمانی که همان جمع در منزل این مخترع دور هم جمع شده‌اند و در حال خوردن شام هستند، ناگهان میزبان که تا آن زمان حضور نداشت با حالتی بهم ریخته وارد اتاق می‌شود. بله، درست است! همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید او از سفر در زمان برگشته و دیده‌هایش را برای آن جمع تعریف می‌کند. در حقیقت اصل داستان همین دیده‌های مسافر زمان است که راوی آن‌ها را در کتاب برای شما تکرار می‌کند.

کتاب ماشین زمان برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به داستان‌های علمی و تخیلی علاقه‌مند هستند، این رمان مشهور را از دست ندهند.

با هربرت جورج ولز بیشتر آشنا شویم:

هربرت جورج ولز (Herbert George Wells) نویسنده و داستان‌نویس انگلیسی در سال 1866 متولد شد. از او به عنوان یکی از اولین نویسندگان ژانر علمی تخیلی یاد می‌کنند. این عنوان به این دلیل به آثار او داده شده که در اغلب موارد اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی و فراتر از زمان و مکان در داستان‌هایش روی می‌دهد.

جنگ دنیاها، مرد نامرئی و ماشین زمان از بهترین رمان‌های او به شمار می‌روند که به دلیل داستان هیجان‌انگیز و جذابی که دارند، بارها در قالب فیلم یا کتاب‌های مصور درآمده‌اند. ولز سال 1946 در انگلیس درگذشت.

در بخشی از کتاب ماشین زمان می‌خوانیم:

فیلبی گفت: «دارم گیج می‌شم!»
مانینگ که برای بازرسی خم شده بود پرسید: «ممکنه زیر میز رفته باشه؟»
این موضوع باعث خندۀ تایم تراولر شد.
دکتر پری گفت: «بگو ببینم! واقعاً فکر می‌کنی ماسماسکِ تو به زمان سفر کرده؟»
«البته که این‌طور فکر می‌کنم وگرنه وقت شما رو تلف نمی‌کردم.»

مانینگ به شدت تلاش می‌کرد وانمود کند که از این ناپدید‌شدنِ عجیب‌وغریب آن‌قدرها نگران نشده است. فیلبی سعی کرد سیگارش را روشن کند، اما مشکل این بود که فراموش کرده بود نوک آن را جدا کند، درنتیجه روشن کردن قسمت جدا نشده ممکن نبود. او ضمن پُک زدن‌های طولانی و بدون دود پرسید: «منظورت اینه که ماشینت وارد آینده شده؟»

تایم تراولر جواب داد: «به آینده یا گذشته، مطمئن نیستم به کدوم یکی. ببین، اون در سطح جلو نرفته، در زمان حرکت کرده. به دلیل اینکه در عرض چند ثانیه در بخش بزرگی از زمان پیش رفته، خیلی نازک و باریک شده و به همین دلیل قابل دیدن نیست.»

پزشک گفت: «این موضوع در حال حاضر خیلی قابل قبول به نظر میاد، ولی نمی‌دونم فردا وقتی عقلمون سر جاش برگرده، راجع بهش چه نظری داشته باشیم.»

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
نامرئی شدن عجیب
رسیدن با تأخیر
داستان تایم تراولر
ورود به سال 802 هزار و 701 میلادی
مردمان کوچک عجیب
ماشین زمان ناپدید می‌شود
وینا از الوی
به طرف «جای شوم»
حقیقت وحشتناک!
در دام مورلاک‌ها
پیدا شدن ماشین زمان
فرار به سوی آینده وینا! وینا!
سال‌های طلایی علوم
پایان یک داستان و آغاز داستانی دیگر
اسامی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماشین زمان
نویسنده
مترجمپروین ادیب
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-253-413-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماشین زمان

محمدعلی احمدپور
۱۴۰۱/۷/۹
این کتاب بااینکه در زمان خودش بسیار مورد توجه قرار گرفته و حتی از روی
این داستان زیبا فیلمی عالی هم ساخته شده!!!
بازهم هر وقت که اراده کنید ومشغول مطالعه کتاب بشید...
مطمئن هستم تا آخرداستان رو دوباره ویا حتی چند باره خواهید خوند!!!
البته فکر کنم اشتباه کردم چون این کتاب چیزی بنام زمان خودش
نداره....
این داستان بااینکه جزء اولینهای علمی تخیلی محسوب میشه اما تا الان که وجهه خودش رو حفظ کرده ومطمئنم
در آینده هم همینطور خواهد بود....!!!
Hoseyn
۱۴۰۱/۶/۲۵
یک داستان تخیلی زیبا که باعث میشه واقعا ذهنتون باهاش سفر کنه و هیجان رو حس کنید.
جورج ولز ذهن خلاق و قلم قوی‌ای داره حتما پیشنهاد میشه مطالعه کنین💙
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۹/۲۱
ترجمه خوبه داستان تخیلی بدی نیست ولی می‌تونست طولانی تر و جالب تر باشه ایده و هیجانش خوبه در کل اگه تخیلی می‌خونین براتون مناسبه
مهدیار اسماعیلی
۱۳۹۹/۹/۳۰
من خواندم عالی بود مخصوصا برای کسانی که به فیزیک و علم علاقه دارند
صبا رضایی
۱۴۰۰/۶/۲۸
به نظر من فوق العاده تخیلی بود اما در حدی نبود که من دوستش نداشته باشم
علی حمزه
۱۴۰۰/۳/۳
محشر بود
حرف نداشت
عالی👌
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب ماشین زمان

برای دریافت کتاب ماشین زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.