معرفی و دانلود کتاب مایندفولنس برای تندرستی: راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت

عکس جلد کتاب مایندفولنس برای تندرستی: راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مایندفولنس برای تندرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مایندفولنس برای تندرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مایندفولنس برای تندرستی: راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت

کتاب مایندفولنس برای تندرستی روشی مؤثر و علمی برای درمانِ دردهای فیزیکی و رنج‌های روحی به مخاطب پیشنهاد می‌کند. مدیریت درد بر پایه‌ی مایندفولنس از مراقبه‌های سنتی استفاده می‌کند تا به شما در کنترل میزان رنج ‌بردن از درد کمک کند. با بهره‌گیری از تکنیک‌های مطرح‌شده توسط ویدیامالا برچ و دنی پنمن، یاد می‌گیریم به‌جای مجادله کردن با درد، به آرامی آن را تحت کنترل درآوریم. این اثر به‌عنوان کتاب برتر انجمن پزشکی بریتانیا برگزیده شده است.

درباره‌ی کتاب مایندفولنس برای تندرستی

درد، رنج و استرس می‌توانند غیرقابل‌تحمل باشند، اما کتاب مایندفولنس برای تندرستی (Mindfulness for Health) با روش‌های عملی و راهکارهای مؤثر این بار را از روی دوشتان برمی‌دارد. ویدیامالا برچ (Vidyamala Burch) و دنی پنمن (Danny Penman) در این کتاب، مجموعه‌ای از اقدامات ساده ارائه می‌دهند که می‌توانید آن‌ها را در زندگی روزمره‌ی خود بگنجانید و درد مزمن و رنج و استرس ناشی از بیماری را تسکین دهید.

معرفی و دانلود کتاب مایندفولنس برای تندرستی

این کتاب مایندفولنس یا ذهن‌آگاهی را راهی برای کاهش درد و افزایش سلامت جسمانی و روانی معرفی می‌کند. پژوهش‌های بالینی نشان می‌دهد که مایندفولنس حال عمومی و کیفیت زندگی فرد را در شرایط وجود دردهای مزمن مانند درد کمر و اختلالات عملکرد مزمن مانند سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر و بیماری‌های چالش‌برانگیزی مانند ‌ام‌اس و سرطان بهبود می‌بخشد. مترجمانِ کتاب به این دلیل که هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند دقیقاً معادلِ مایندفولنس قرار بگیرد، آن را ترجمه نکرده‌اند؛ «ذهن‌آگاهی»، «طراوت ذهنی»، «هوشیاری» همه بخشی از نتایج مایندفولنس هستند، اما دقیقاً خودِ آن نیستند.

شاید فکر کنید دردِ جسمانی تنها با دارو رفع می‌شود، اما کتاب مایندفولنس برای تندرستی عقیده‌ی شما را تغییر خواهد داد. طبقِ نتایجِ تحقیقات علمی، مایندفولنس می‌تواند به اندازه‌ی داروهای مسکن و حتی به اندازه‌ی مورفین، درد را تسکین دهد. مایندفولنس به این ترتیب عمل می‌کند که الگوهای مغزی مرتبط با درد را آرام می‌کند. در گذر زمان، این تغییرات ریشه می‌دواند و ساختار مغز را طوری تغییر می‌دهد که دیگر درد را با شدت قبل احساس نمی‌کنید و هرگاه درد پدیدار شود، زندگی‌تان را مانند قبل تحت سلطه‌ی خود قرار نمی‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب مایندفولنس برای تندرستی

مایندفولنس یعنی بیداری و آگاهی نسبت به زمان حال، این مفهوم با غفلت ما از لحظه‌ی حال مقابله می‌کند. مایندفولنس علاوه‌بر تأثیرات زیادی که بر روح و روان شما دارد و از اضطرابتان می‌کاهد، تأثیر مستقیمی نیز بر سلامت جسمانی شما می‌گذارد؛ این بخش به جنبه‌ی پزشکی و علمیِ مایندفولنس مرتبط می‌شود. ویدیامالا برچ و دنی پنمن برنامه‌ای هشت‌هفته‌ای برای شما تنظیم کرده‌اند که شاید در هر روز ده الی بیست دقیقه از وقت شما را بگیرد. در ابتدا با تخصیصِ این مقدار کم از وقتتان به زمان حال، شروع می‌کنید و در ادامه ساعت‌های بیشتری از روز را دقیقاً در لحظه‌ی اکنون سپری می‌کنید. این برنامه با تمرکز بر روی تنفس شما را قادر می‌سازد از دردهای جسمی و روحی رهایی یابید و زندگی سالم‌تری را تجربه کنید.

کتاب مایندفولنس برای تندرستی توسط نشر میلکان و با ترجمه‌ی اورمزد اولیایی و سولماز روشن‌مهر روانه‌ی بازار شده است.

نکوداشت‌های کتاب مایندفولنس برای تندرستی

  • برخورد با درد با حالت ملایم و محبت‌آمیز کاری جسارتمندانه است. نویسندگان این کتاب روش عملی این کار را نشان می‌دهند. آن‌ها از افرادی که از دردی در زندگی‌شان رنج می‌برند دعوت می‌کنند از این راهنمایی‌های کاملاً منطقی و قابل اجرا استفاده کنند و زندگی خود را نجات دهند. (ویلم کوی‌کن)
  • این کتاب برای کسانی که تندرستی خود را از دست داده‌اند، مانند حامی عمل می‌کند و باعث می‌شود به‌جای اینکه در درد و بیماری خود گرفتار آیند، سرزنده‌تر و مهربانانه‌تر با زندگی روبه‌رو شوند. (فرانس کول)
  • این کتاب الهام‌بخش می‌تواند به‌مثابه‌ی راهنمایی حیاتی برای تلفیق مایندفولنس با زندگی روزمره به کار رود. کتاب مایندفولنس برای تندرستی راهنمایی برای رشد کردن است، نه فقط برای گذران روزمرگی. (تیموتی گودارد)

کتاب مایندفولنس برای تندرستی برای چه کسانی مناسب است؟

هر کسی می‌تواند با یاری گرفتن از تمرین‌های کتاب مایندفولنس برای تندرستی، سلامتی و آرامش را برای خود به ارمغان بیاورد.

در بخشی از کتاب مایندفولنس برای تندرستی: راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت می‌خوانیم

دردهای مزمن به‌طور فزاینده‌ای در حال شیوع هستند و هزینه‌ی گزافی بر جامعه تحمیل می‌کنند. به‌طور متوسط 1 نفر از هر 5 نفر در کشورهای پیشرفته‌ی دنیا از دردهای مزمن رنج می‌برد. در برآورد جدیدی در انگلستان، گزارش شده است که 31 درصد از مردان و 37 درصد از زنان با این نوع درد دست‌وپنجه نرم می‌کنند که معادل 20 میلیون نفر از جمعیت این کشور است. 7/8 میلیون نفر از آن‌ها از دردهایی متوسط تا شدید رنج می‌برند که بیش از 6 ماه طول کشیده است. اعداد مشابهی در ایالات متحده‌ی امریکا گزارش شده است که حدود 116 میلیون نفر با هزینه‌ای بالغ بر 635 میلیارد دلار در سال از دردهای مزمن رنج می‌برند. این هزینه بیش‌تر از هزینه‌ای است که سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت سالانه بر اقتصاد این کشور تحمیل می‌کند. این مشکل در جمعیت سالمند کشور به‌دنبال افزایش ناتوانی در این رده‌ی سنی نمود بیشتری دارد. هم‌اکنون نیمی از جمعیت بالای 75 سال روزانه از درد رنج می‌برند. افزایش میزان چاقی و بی‌تحرکی همراه با افزایش فرسایش بدن به این مشکل دامن می‌زند. بزرگ‌ترین عوامل دردهای مزمن مشکلات کمر، آرتروز، صدمات بدنی و سردرد است. پس از آن سرطان و شیمی‌درمانی مرتبط با آن، بیماری‌های قلبی، فیبرومیالژیا، بیماری سلیاک، لوپوس، سندرم خستگی مزمن و سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر قرار می‌گیرند.

درد مزمن می‌تواند منجر به اضطراب در سطح بالینی، استرس، افسردگی، تحریک‌پذیری، عصبانیت و خستگی مفرط شود. برای مثال در بررسی انجام‌شده در انجمن درد انگلستان بیان شد نیمی از افرادی که دارای درد مزمن هستند متعاقباً از افسردگی رنج خواهند برد. با افزایش چنین مشکلات سلامت روانی در سطح جامعه طی چند دهه، انسان به‌جای برخورداری از رضایتمندی و شادی، درگیر مشکلاتی نظیر دردهای مزمن، اضطراب، استرس یا افسردگی خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجمان
فصل اول: هر لحظه فرصت جدیدی است
فصل دوم: در برابر هرچه مقاومت کنید، پایدار می‌شود
فصل سوم: معرفی برنامه‌ی مایندفولنس
فصل چهارم: هفته‌ی اول
فصل پنجم: هفته‌ی دوم
فصل ششم: هفته‌ی سوم
فصل هفتم: هفته‌ی چهارم
فصل هشتم: هفته‌ی پنجم
فصل نهم: هفته‌ی ششم
فصل دهم: هفته‌ی هفتم
فصل یازدهم: هفته‌ی هشتم
عشق پس از عشق
ضمیمه
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مایندفولنس برای تندرستی: راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت
نویسنده،
مترجماورمزد اولیایی، سولماز روشن مهر
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-254-335-8
موضوع کتابکتاب‌های انرژی درمانی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مایندفولنس برای تندرستی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مایندفولنس برای تندرستی

برای دریافت کتاب مایندفولنس برای تندرستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.