معرفی و دانلود کتاب متن نویسی تجاری: راهنمای کاربردی تولید محتوای تبلیغاتی در کسب و کار

عکس جلد کتاب متن نویسی تجاری: راهنمای کاربردی تولید محتوای تبلیغاتی در کسب و کار
قیمت:
۵۰,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب متن نویسی تجاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب متن نویسی تجاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب متن نویسی تجاری: راهنمای کاربردی تولید محتوای تبلیغاتی در کسب و کار

با درس‌گفتار‌های جامع کتاب متن نویسی تجاری مهارت نوشتاری خود در دنیای تبلیغات را بالا ببرید و به یک متخصص حرفه‌ای در زمینه‌ی تولید محتوای متنی و تجاری تبدیل شوید. رابرت اشتون نویسنده‌ی این کتاب و راهنمای اصلی شماست و در این مسیر به شما خواهد آموخت تا چگونه در خیل عظیمی از رقبای تجاری و محتوا‌های تولیدی گوناگو، نگاه مخاطب را به محتوایی تبلیغی خود جلب کنید.

درباره‌‌ی کتاب متن‌نویسی تجاری

با ورود ابزار‌های ارتباطی جدید و شبکه‌های اجتماعی به زندگی روزمره‌ی ما، جهان تبلیغات نیز به‌کلی دگرگون شده و حالا بیش از هر زمانی خلاقیت در تولید محتوا، به رکن اصلی این صنعت خوش‌آب‌ورنگ بدل گشته است. از طرف دیگر، در چنین بازاری رقابت و تولید طرح و محتوا هرروز رنگ تازه‌ای به‌خود می‌گیرد و در این‌جاست که اهمیت یادگیری ارکان و مهارت‌های تولید محتوا به‌ چشم می‌آید. رابرت اشتون (Robert Ashton) که خود یکی از حرفه‌ای‌‌ترین‌ها در جهان تبلیغات است، حال در کتاب متن‌نویسی تجاری (Copywriting In A Week) چکیده‌ای از دانش و تجربه‌ی خود در این سال‌ها را در اختیار خوانندگان مشتاق قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب متن نویسی تجاری

نکته‌ی طلایی‌ای که خواندن کتاب متن‌نویسی تجاری را بر هر مخاطبی ضروری می‌کند، آن است که نویسنده‌ی کتاب در درس‌گفتارهای آن از نگاه تک‌بعدی و محدود به نوشتار تجاری فراتر رفته، و ابعاد مهم و مرتبطی همچون زوایای اجتماعی و سیاسی در تبلیغات را نیز به مخاطبان خود می‌آموزد. همچنین نکته‌ی مهم دیگری که رابرت اشتون در خلال کتاب خود یادآور می‌کند این است که ابزار‌های ارتباطی امروز، روابط انسانی ما را که در گذشته بیشتر به‌صورت گفتاری و رو‌دررو بوده، به سمت روابط راه دور و نوشتاری سوق داده و موضوع غیر‌قابل‌انکار در این خصوص آن است که این پیام‌های نوشتاری همیشه هم عاری از خطا و کج‌فهمی نیست. نویسنده‌ی کتاب به مخاطب می‌آموزد چگونه به‌عنوان یک محتوا‌نویس تجاری، متن تولیدی خود را از این نواقص پاک کند و پیامی شفاف و گویا به مخا‌طبان خود ارائه دهد. همچنین نویسنده‌، در این راهنمای جامع، قدم‌به‌قدم شما را همراهی می‌کند تا محتوای مدنظر خود را به تأثیر‌گذار‌ترین شیوه بازنویسی کنید، دایره‌ی واژگان خود را گسترش دهید و همچنین مهارت خود در خصوص انتخاب کلمات و عبارات مناسب را بالا ببرید. نکات و تکنیک‌های نوشتاری کتاب متن‌نویسی تجاری به کمک شما خواهد آمد تا بیشترین توجه مخاطب را به دست آورید و احساس و اهداف مدنظرتان را در متن تبلیغی خود بگنجانید.کتاب متن‌‌نویسی تجاری همچنین شما را با دنیایی از مباحث و نکات متنوع و کاربردی در جهان تبلیغات آشنا می‌کند که هرکدام مثل پله‌ای شما را به مقصد حرفه‌ای‌تر شدن در دنیای تبلیغات رهنمون می‌سازند. آشنایی با اصول حروف‌چینی، کاربرد صحیح رنگ و تصاویر در تبلیغات و همچنین مهارت‌های نامه‌نگاری تنها گوشه‌ای از فصل‌های جذاب این کتاب هستند.

رابرت اشتون در کتاب متن‌نویسی تجاری سعی داشته تا از نگاهی صرفا تئوری به مباحث فراتر برود و با تمرین و مثال‌های کاربردی، مخاطب را در درک بهتر درس‌ها و نکات کتاب کمک کند. همچنین در انتهای مباحث سرفصلی با نام «پرسش و پاسخ‌ها» و «خلاصه» وجود دارد که در نهایت، این کتاب را به یکی از بهترین نمونه‌های آموزشی در حوزه‌ی صنعت تبلیغات تبدیل کرده است.

این کتاب اولین‌بار در سال 2012 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش شرکت چاپ و نشر بازرگانی و ترجمه‌ی سپهر رحیمیان به دست علاقه‌مندان رسید.

کتاب متن‌نویسی تجاری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از فعالان دنیای تبلیغات و یا از علاقه‌مندان به تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی هستید، یا آن‌که می‌خواهید با یک تبلیغات موفق به کسب‌وکار خود رونق بیشتری ببخشید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این کتاب مفید و کامل را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب متن نویسی تجاری: راهنمای کاربردی تولید محتوای تبلیغاتی در کسب و کار می‌خوانیم

آگهی استخدامی

آیا تابه‌حال توجه کرده‌اید که حتی در شرایط رکود اقتصادی، همه آگهی‌های استخدامی که می‌بینید، برای پیوستن به کسب و کار‌هایی "پویا و در حال توسعه" هستند؟ البته همه مردم علاقه‌مند به کار کردن در این نوع شغل‌ها نیستند، و اگر کسب و کار شما یک کار معمولی است، آن را در آگهی خود ذکر کنید. تبلیغات استخدامی بیش‌تر شبیه به ستون‌های "دوست‌یابی" هستند. شما فقط به دنبال افرادی نیستید که واجد شرایط شغلی باشند، بلکه به دنبال افرادی همراه هستید.

تبلیغات استخدامی هم‌چنین بیش‌تر از آگهی‌های مشاورین املاک در معرض کلیشه‌های متن‌نویسی هستند. نگاهی به بخش استخدام روزنامه خود بیاندازید؛ یک آگهی بلوکی بزرگ که توسط یک شرکت ملی چاپ شده را انتخاب کنید. حال کلیشه‌ها را پررنگ کرده و ببینید چه باقی می‌ماند. کلیشه‌ها ارزشی ندارند؛ آنچه باقی می‌ماند ارزشمند است. به هر قیمتی که شده از عباراتی چون "در حال توسعه" و "همیشه در حال تغییر" دوری کنید و هیچ‌ وقت، شغل را بیش از آنچه که هست نشان ندهید. مردم به صداقت احترام می‌گذارند و معرفی غلط به ناامیدی می‌انجامد، چه در مصاحبه و یا حتی بدتر از آن، چند هفته پس از شروع به کار.

آگهی‌های استخدامی، نسبت به دستمزد پیشنهادی یا درجه ارشدیت، عموماً به‌صورت طبقه‌بندی شده یا بلوکی هستند. هم‌چنین درست است بگوییم که مقام ارشدتر، بیش‌تر در مقیاس ملی تبلیغ می‌شود، درصورتی‌که کم‌تر در روزنامه‌های محلی در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

در این‌جا دو آگهی برای یک نظافتچی دفتر کار وجود دارد. کدام یک برای شما جذاب‌تر است؟ این‌ها در قسمت تبلیغات مشاغل نیمه وقت دیده می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
مقدمه
جمعه: شفاف‌سازی پیام
تمرکز بر نتایج
ساختاری برای موفقیت
استفاده از ساختار: یک مثال
برخی تکنیک‌های مفید
استفاده از این تکنیک‌ها در نوشته شما
خواننده را قلاب کنید
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخ‌ها در انتها}
شنبه: کاربرد صفحه‌بندی، تصویر و رنگ برای به یادماندنی کردن کلمات
مردم چگونه می‌خوانند؟
استفاده از تصاویر
یافتن تصاویر خوب
استفاده از جداول
استفاده از رنگ
مهارت‌های خود را با تصاویر تمرین کنید.
ارایه کلمات
انتخاب فونت
نکات حروف‌چینی
انتخاب کلمات
ساختن کلمات جدید
واقعیت را بگویید
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخ‌ها در انتها}
یکشنبه: نوشتن نامه‌های تأثیر‌گذار
ایمیل یا نامه: انتخاب درست
چرا مردم آنچه که شما می‌نویسید را خواهند خواند
‌چه‌طور یک نامه بنویسید
مصرف کننده یا همکار
استفاده از پایگاه‌های اطلاعات
چند نکته مهم در مورد ایمیل
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخ‌ها در انتها}
دوشنبه: استفاده از تبلیغات به‌نفع خود
چرا تبلیغ می‌کنیم؟
خلاصه اطلاعات
سبک نگارش
آگهی‌های بخش نیازمندی‌ها
آگهی استخدامی
مدیر فروش – خودرو دست دوم
نوشتن آگهی شغلی را تمرین کنید
کتاب راهنما
کاتالوگ‌های نمایشگاهی
آگهی‌های بلوکی
نوشتن آگهی بلوکی را تمرین کنید
تبلیغات غیر‌معمول
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخ‌ها در انتها}
سه‌شنبه: ارتباط برقرار کردن شفاف با رسانه‌ها
روزنامه‌نگاران ‌چه‌طور کار می‌کنند؟
‌چه‌طور ا‌طلاعیه‌های خبری برای نشریات انتخاب می‌شوند؟
نوشتن اطلاعیه خبری
عکس‌ها
سرتیتر
پاراگراف اول
پاراگراف‌های بعدی
تبدیل شدن به یک گزارش‌گر
اظهارنظر در مورد یک داستان: مثال
بلاگ‌ها
مواجه شدن با غیر‌منتظره‌ها
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخ‌ها در انتها}
چهارشنبه: آماده‌سازی تبلیغات چاپی
اصول اولیه
نوشتن متون تبلیغاتی
فواید در مقابل ویژگی‌ها
توقف و حرکت
زیرنویس عکس
سلاست بروشور
جلد توضیحی
برانگیختن پاسخ
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخ‌ها در انتها}
پنجشنبه: نوشتن طرح‌نامه و ارایه جزئیات بصری
طرح‌نامه‌ها
ساختار
زبان
ارایه پاورپوینت
نشانه
پرورش مهارت‌های شما
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخ‌ها در انتها}
7x7
پاسخ‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب متن نویسی تجاری: راهنمای کاربردی تولید محتوای تبلیغاتی در کسب و کار
نویسنده
مترجمسپهر رحیمیان
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات125
زبانفارسی
شابک978-964-468797-6
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب متن نویسی تجاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب متن نویسی تجاری

برای دریافت کتاب متن نویسی تجاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.